Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Tom Clancy's The Division får systemkrav

Permalänk
Melding Plague

Tom Clancy's The Division får systemkrav

Omtalade The Division närmar sig lansering och nu har också dess systemkrav letat sig ut på internet. Kraven går från blygsamma till måttligt krävande.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Efter att ha sett Gameplay på tuben ifrån XBONE versionen så har jag inte stora förhoppningar tyvär på detta spel, verkar bli en Watchdogs ala 2016.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Oneone:

Efter att ha sett Gameplay på tuben ifrån XBONE versionen så har jag inte stora förhoppningar tyvär på detta spel, verkar bli en Watchdogs ala 2016.

Tänker du på grafiken då?

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Känns som Watchdogs 2.0 detta...
Uppenbart nedskalad grafik sen första visningen, många kapade område som dom tom VISAT UPP tidigare, och detta med en i7 och 970 som rekommenderade krav?

Precis som många Ubisoft titlar - god potential förstörd pga dåligt utförande...

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Medlem

Processorer måste vara det värsta att ha systemkrav till. en 2500k är nästa steget efter en i5 2400 (grundläggande) och 2500k är ju ungefär lika snabb som en (rekommenderad) 3770k.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeafBox:

Känns som Watchdogs 2.0 detta...
Uppenbart nedskalad grafik sen första visningen, många kapade område som dom tom VISAT UPP tidigare, och detta med en i7 och 970 som rekommenderade krav?

Precis som många Ubisoft titlar - god potential förstörd pga dåligt utförande...

Kan folk sluta med det där? De flesta klagar bara på att andra klagar..

Ok, tråkigt att dem skalad ner på massa ljus och allt annat ögon godis.. Men seriöst.. Vill du hellre ha ett spel som flyter på eller som crashar?
De skalade väl ner pga att konsolerna ska klara av spelet..

Kommer väl säkert en High Texture DLC senare som rainbow siege gjorde... vem vet.. men sluta boykotta pga nerskalning.. Alla spel nergraderas, för vissa spel syns det bara lite mer.. men det är som sagt fortfarande bara grafik och inget annat.. Det är inget man tänker på när man sitter o spelar ett survival fps.. kolla h1z1.. inte direkt de bästa grafiken.. men nog lirar folk de.. trots de dåliga optimeringen eller det urkassa inventory systemet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Kan folk sluta med det där? De flesta klagar bara på att andra klagar..

Ok, tråkigt att dem skalad ner på massa ljus och allt annat ögon godis.. Men seriöst.. Vill du hellre ha ett spel som flyter på eller som crashar?
De skalade väl ner pga att konsolerna ska klara av spelet..

Skulle vilja ha vad som marknadsförs.

Visa signatur

"Ah vi kör mest omkring i vår bil å så." - Polisen, den så kallade tredje statsmakten. (Varan-TV)

Permalänk
Medlem

Det blir självklart inget köp av detta spel. Nedgraderades grafik, mest troligt väldigt buggigt och det har varit så försenat att intresset försvunnit för länge sen.

Sen att det är ett spel från Ubishit- oj, menar ubisoft - gör inte saken bättre.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Tänk på att allt som har visats nu det senaste år minst är från xbox one versionen. Vi får se hur pc versionen ser ut snart. Tror embargot går ut idag.

Visa signatur

AMD Ryzen 3600 - MSI B450 Tomahawk - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 - Palit GeForce RTX 2070 Dual 8GB - Samsung 860 Evo 1TB - Noctua NH-D15 - MPG A750GF - Fractal Design Define R5

Permalänk
Medlem

Det mest intressanta är gameplayet. Jag kan leva med nedbantad grafik.
Däremot gillar jag inte när spel visas upp som "in-engine" men det är ohållbart för annat än scriptade sekvenser.
Ser fram mot detta oavsett

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem
Skrivet av Läkarn:

Skulle vilja ha vad som marknadsförs.

De vill väl alla, men det som marknadförs håller ALDRIG vid release.. inte något spel.. vad jag kan komma på.. t.o.m. WoW.. de har sagt att nya danser ska komma vid varje expansion sen Lich King.. Inga spel håller vad de lovar.. bara och suga upp sanningen. Hypa eller köp inget förrens release.. ifall ni gör det.. då är det ert fel.. inget o boykotta över.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Kan folk sluta med det där? De flesta klagar bara på att andra klagar..

Ok, tråkigt att dem skalad ner på massa ljus och allt annat ögon godis.. Men seriöst.. Vill du hellre ha ett spel som flyter på eller som crashar?
De skalade väl ner pga att konsolerna ska klara av spelet..

Kommer väl säkert en High Texture DLC senare som rainbow siege gjorde... vem vet.. men sluta boykotta pga nerskalning.. Alla spel nergraderas, för vissa spel syns det bara lite mer.. men det är som sagt fortfarande bara grafik och inget annat.. Det är inget man tänker på när man sitter o spelar ett survival fps.. kolla h1z1.. inte direkt de bästa grafiken.. men nog lirar folk de.. trots de dåliga optimeringen eller det urkassa inventory systemet

Samma sak har hänt med flera spel innan bland annat Watch Dogs (som tydligen presterade helt ok när någon lyckades aktivera dom bättre texturerna osv) och även Future Soldier. Någonting som många gör idag är att visa upp hur snygg och överlägsen deras grafik är för att få uppmärksamhet, ganska patetiskt att man då under E3 för 3 årsedan hade bättre grafik än vad spelet tycks släppas med.

Sen behöver dom inte skala ner grafiken på PC för att konsolerna ska klara det, snarare att dom skalar ner grafiken för att konsolerna inte ska se så dåliga ut som dom faktiskt är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Samma sak har hänt med flera spel innan bland annat Watch Dogs (som tydligen presterade helt ok när någon lyckades aktivera dom bättre texturerna osv) och även Future Soldier. Någonting som många gör idag är att visa upp hur snygg och överlägsen deras grafik är för att få uppmärksamhet, ganska patetiskt att man då under E3 för 3 årsedan hade bättre grafik än vad spelet tycks släppas med.

Sen behöver dom inte skala ner grafiken på PC för att konsolerna ska klara det, snarare att dom skalar ner grafiken för att konsolerna inte ska se så dåliga ut som dom faktiskt är.

Självklart.. men tänk på att chansen är stor att det som presenteras i E3 inte spelades i konsol eller något annat.. Det var bara ett klipp..
Som sagt.. det är PRECIS som Mcdonalds.. man får direkt inte burgaren som presenteras på bild.. Tycker att folk borde ha lärt sig det fram tills nu.. seriöst.. Det har varit så sen fan.. Tappat räkningen. Men jo, som du sa.. de skalar ner så att konsolerna inte ska se dåliga ut.. lite annorlunda mot vad jag sa, att konsolerna ska klara det.. men i stort sätt menade jag samma sak

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Självklart.. men tänk på att chansen är stor att det som presenteras i E3 inte spelades i konsol eller något annat.. Det var bara ett klipp..
Som sagt.. det är PRECIS som Mcdonalds.. man får direkt inte burgaren som presenteras på bild.. Tycker att folk borde ha lärt sig det fram tills nu.. seriöst.. Det har varit så sen fan.. Tappat räkningen. Men jo, som du sa.. de skalar ner så att konsolerna inte ska se dåliga ut.. lite annorlunda mot vad jag sa, att konsolerna ska klara det.. men i stort sätt menade jag samma sak

Det är inte direkt jämförbart med donkens reklam. Tänk på att det är något man visade upp för 3 år sedan, en riktig besvikelse. Och jo många har säkert lärt sig, själv köper jag sällan spel numera. Sen finns det en stor skara som inte överhuvudtaget tittar på E3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

De skalade väl ner pga att konsolerna ska klara av spelet..

Vilken plattform släpps det för nu igen?

Skrivet av Hagge:

Kommer väl säkert en High Texture DLC senare som rainbow siege gjorde... vem vet.. men sluta boykotta pga nerskalning..

Är det rimligt att betala för ett PC-spel, och få en urtvättad konsollkopia, I HOPP OM ett eventuellt framtida DLC?!

Skrivet av Hagge:

Alla spel nergraderas, för vissa spel syns det bara lite mer.. men det är som sagt fortfarande bara grafik och inget annat..

Detta är inte sant, och vi kan ta GTA V som ett tydligt och bra exempel på att du har grovt sakfel i frågan.

Skrivet av Hagge:

Det är inget man tänker på när man sitter o spelar ett survival fps.. kolla h1z1.. inte direkt de bästa grafiken.. men nog lirar folk de.. trots de dåliga optimeringen eller det urkassa inventory systemet

Du är fri att ha hur låg standard du vill, som tur är.

Att komma och predika att vi ska äta skit för att tio miljoner andra flugor gör det funkar inte riktigt.

Permalänk
Medlem

Radiotorn?

OnT: Systemkraven är som förväntat.

Permalänk
Medlem

Fan har det tagit åt dagens ungdom? Hänger allt bara på bra grafik nu för tiden?

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97M-Plus | 16gb ram | Asus Strix 970 | Phanteks PH-TC12DX | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair Force GS 120gb | Fractal Design Integra M 650w | Fractal Design Define Mini C

Permalänk
Medlem

Kom igen nu gubbar. Visst det har blivit lite nedgraderat. Men nu hjälper vi våra svenska grabbar som slitit med det här spelet.

Permalänk

Tjena boys!
Vad tror ni min 860M 4gb gör på detta spel?

Visa signatur

Sapphire Radeon RX 7900XT | Amd Ryzen 7 7800X3D | Arctic Liquid Freezer III 420mm | Asus Strix X670E-F Gaming Wifi | Corsair Vengeance 2x16Gb 6000Mhz | Corsair MP600 XT 2Tb | Sata SSD 500gb | Sata SSD 1Tb | Corsair RM750e | Fractal design North XL | LG Ultragear 32GP850 | Corsair Strafe RGB | Steelseries Prime Wireless | Sennheiser 560S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Vilken plattform släpps det för nu igen?

Är det rimligt att betala för ett PC-spel, och få en urtvättad konsollkopia, I HOPP OM ett eventuellt framtida DLC?!

Detta är inte sant, och vi kan ta GTA V som ett tydligt och bra exempel på att du har grovt sakfel i frågan.

Du är fri att ha hur låg standard du vill, som tur är.

Att komma och predika att vi ska äta skit för att tio miljoner andra flugor gör det funkar inte riktigt.

Spelet är en konsolport.. det vet vi, och framtida DLCs.. jag snackar om en texture pack som är gratis.. vilket ubisoft tidigare gjort..
GTA v? Hur har jag grov sakfel? VAH? Jag personligen tycker inte att GTA V höll allt dem lova. Tex. att GTA inte kan fuskas i.. jo sure..
Jag har inte låg standard utan jag vet ju vad som kommer o komma och därför förväntar jag mig inget bättre.. Det tjänar jag själv på för jag slipper hålla hus där andra människor gör som bara gnäller på att cola glassen inte smakar tillräckligt med cola.

Och att de flesta äter skit, jo bra exempel..
De flesta har inte ens SPELAT watch dogs och snackar skit om dens downgrade.. Och jag kan fan slå vad om att en stor summa av dem människorna inte ens hade märkt skillnaden ifall de inte såg dem andra "flugorna äta den skiten".

Skrivet av Snorlena:

Fan har det tagit åt dagens ungdom? Hänger allt bara på bra grafik nu för tiden?

Tyvärr så är det så.. De flesta vill bara ha något o tugga i..
Ingen är ute efter hur bra gameplay den egentligen har..
Jag menar, personligen hade jag varken brytt mig om allt ögongodis när jag väl spelar..
Man kollar på sånt i 1-2min o säger, fan va coolt.. men sen blir det bara bakgrund.. inget man tänker på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snorlena:

Fan har det tagit åt dagens ungdom? Hänger allt bara på bra grafik nu för tiden?

Nej det var bättre förr! Särskilt då under "dataspelkraschen" i mitten av 80-talet när utvecklarna brydde sig så lite om grafik att de släppte samma spel flera gånger.

Skrivet av Hagge:

GTA v? Hur har jag grov sakfel? VAH? Jag personligen tycker inte att GTA V höll allt dem lova. Tex. att GTA inte kan fuskas i.. jo sure..

Du skriver ju att alla spel nedgraderas. GTA V är ett välkänt exempel på hur löjligt mycket snyggare spelet blev på PC än vad det var på konsoll.

Skrivet av Hagge:

Jag har inte låg standard utan jag vet ju vad som kommer o komma och därför förväntar jag mig inget bättre.. Det tjänar jag själv på för jag slipper hålla hus där andra människor gör som bara gnäller på att cola glassen inte smakar tillräckligt med cola.

Problemet är ju att du säger till dem att glassen smakar visst tillräckligt med cola, och förresten så skruvar alla glasstillverkare ner colasmaken, och det finns ingen anledning att bojkotta deras colaglass bara för att den är blaskig och utspädd.

Skrivet av Hagge:

De flesta har inte ens SPELAT watch dogs och snackar skit om dens downgrade..

Nu var det ju inte som att skandalen primärt kom av att det skiljde för mycket mellan vad som visats upp och vad som släpptes, utan bevisen för att de faktiskt gått in och gimpat spelets grafik hårt före release. Därtill är det ju ett spel vars spelvärld inte ens når upp till GTA IVs tekniska förfining, ett spel som släpptes 2008:
https://www.youtube.com/watch?v=idA9BEA4Hxs

Skrivet av Hagge:

Tyvärr så är det så.. De flesta vill bara ha något o tugga i..
Ingen är ute efter hur bra gameplay den egentligen har..
Jag menar, personligen hade jag varken brytt mig om allt ögongodis när jag väl spelar..
Man kollar på sånt i 1-2min o säger, fan va coolt.. men sen blir det bara bakgrund.. inget man tänker på.

Det låter som du beskriver dig själv när du åker utomlands på semester:
"Ja vi kom fram och det var ju fint och så, och coolt, och så kollade vi lite och sen satte vi oss och käkade och drack massa och sen var det ingen som tänkte på det längre. Kunde lika gärna suttit hemma i källaren i Motala med en värmefläkt."

Jag säger det igen, du har låga krav. Din upplevelse av dataspel är absolut inte allmängiltig. Tack och lov.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Nej det var bättre förr! Särskilt då under "dataspelkraschen" i mitten av 80-talet när utvecklarna brydde sig så lite om grafik att de släppte samma spel flera gånger.
Du skriver ju att alla spel nedgraderas. GTA V är ett välkänt exempel på hur löjligt mycket snyggare spelet blev på PC än vad det var på konsoll.
Problemet är ju att du säger till dem att glassen smakar visst tillräckligt med cola, och förresten så skruvar alla glasstillverkare ner colasmaken, och det finns ingen anledning att bojkotta deras colaglass bara för att den är blaskig och utspädd.
Nu var det ju inte som att skandalen primärt kom av att det skiljde för mycket mellan vad som visats upp och vad som släpptes, utan bevisen för att de faktiskt gått in och gimpat spelets grafik hårt före release. Därtill är det ju ett spel vars spelvärld inte ens når upp till GTA IVs tekniska förfining, ett spel som släpptes 2008:
https://www.youtube.com/watch?v=idA9BEA4Hxs
Det låter som du beskriver dig själv när du åker utomlands på semester:
"Ja vi kom fram och det var ju fint och så, och coolt, och så kollade vi lite och sen satte vi oss och käkade och drack massa och sen var det ingen som tänkte på det längre. Kunde lika gärna suttit hemma i källaren i Motala med en värmefläkt."

Jag säger det igen, du har låga krav. Din upplevelse av dataspel är absolut inte allmängiltig. Tack och lov.

Hahaha okej.. Jag snackar om att spel inte är som dem visas vara i E3.. GTA V gjordes ju om från scratch till PC.. och därefter förväntas det vara bättre än ps3 versionen..

Och att åka på semester och sedan jämföra det med spel är nog ett av de dummaste exempel jag hört.. Du verkar vara en sån som inte spelar spel fr att ha skoj och driva tiden.. Du spelar för att kolla efter fel o boykotta för att du inte har något bättre för dig..

Jag har låga krav för spel.. För att jag har blivit besviken tillräckligt många gånger för att bry mig längre..

Man brukar säga.. Så dum som en åsna är.. så lär sig även den att inte ramla ner i samma håla andra gången. Så.. Att jag har låga förväntningar.. är rätt så normalt.. Att du säger "Tack o lov" fatt det inte är allmängiltigt.. är bara sjukt, och jag tycker synd om såna som dig.. som förväntar sig saker o ting av spel..

Jag förväntar mig såklart saker o ting i riktiga livet.. men i spel... Det är ingen som ger dig mer än vad de själva tycker du är värd o spela..

Allt idag släpps i så kallade DLCs, för att du ska kunna fortsätta spela spelet.. Blanda inte ihop det med min texture pack dlc som ubisoft släpper till sina spel, gratis.. Det är ju som sagt, gratis. Men idag är allt annat i spel som lägger till extra färg dlcs och kostar massa pengar..
Kolla Homeworld Desert of Kharak.. Soundtrack för 80kr.. något som borde va med i spelet.. Tycker inte du det?

Mitt tips till dig är inte på något sätt fientligt eller dumt.. utan allt jag säger är, sluta förvänta dig att saker o ting ska hålla, speciellt ifrån E3..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Du verkar vara en sån som inte spelar spel fr att ha skoj och driva tiden.. Du spelar för att kolla efter fel o boykotta för att du inte har något bättre för dig..

Jo, det är precis det jag gör och det är även därför jag har visuella krav på spelen jag spelar.

Jag är t.ex. konsekvent och vägrar köpa pixelart-spel. Tittar du på filmer på VHS istället för Blu-Ray? Det är ju samma bild, typ, och efter en stund tänker man ändå inte på det?

Skrivet av Hagge:

Jag har låga krav för spel.. För att jag har blivit besviken tillräckligt många gånger för att bry mig längre..

Trist! Men det finns många snygga och bra spel där ute, väl värda pengarna. Ju fler konsumenter som tycker att det inte spelar någon roll, desto sämre kommer kvalitén att bli.

Skrivet av Hagge:

Så.. Att jag har låga förväntningar.. är rätt så normalt.. Att du säger "Tack o lov" fatt det inte är allmängiltigt.. är bara sjukt, och jag tycker synd om såna som dig.. som förväntar sig saker o ting av spel..

Nu är du ju för komisk! Varför tror du att termen "PC Master Race" ens existerar?

Här är några ledtrådar: http://imgur.com/a/doFgs

Skrivet av Hagge:

Jag förväntar mig såklart saker o ting i riktiga livet.. men i spel... Det är ingen som ger dig mer än vad de själva tycker du är värd o spela..

Samma sak med filmer. Skit samma om man kolla på Sagan om Ringen-trilogin på VHS eller Blu-Ray, det är samma upplevelse?

Skrivet av Hagge:

Kolla Homeworld Desert of Kharak.. Soundtrack för 80kr.. något som borde va med i spelet.. Tycker inte du det?

Det är ju en tjänst de erbjuder, att tillhandahålla soundtracket i okomprimerad/okrypterad form (som det normalt är i spelet). Ser överhuvudtaget inget konstigt med det.

Skrivet av Hagge:

Mitt tips till dig är inte på något sätt fientligt eller dumt.. utan allt jag säger är, sluta förvänta dig att saker o ting ska hålla, speciellt ifrån E3..

Jag tar alla pre-release videos med en saltbil, eftersom de i princip alltid visar en falsk bild.

När ett spel är ute, och man upptäcker att det inte håller måttet, då menar jag att det är läge för stor köpbojkott. Något annat sätt att straffa dåliga spelutgivare finns inte.

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Friterad:

Sen behöver dom inte skala ner grafiken på PC för att konsolerna ska klara det, snarare att dom skalar ner grafiken för att konsolerna inte ska se så dåliga ut som dom faktiskt är.

Dom kan ju faktiskt behöva skala ner grafiken för att få ner det till spelbara nivåer på vanliga datorer. Det vore liksom självmord att släppa ett spel där minimum är senaste i7-processorn och ett gtx 980 eftersom de datorerna är inte så vanliga.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Skrivet av hunden:

Dom kan ju faktiskt behöva skala ner grafiken för att få ner det till spelbara nivåer på vanliga datorer. Det vore liksom självmord att släppa ett spel där minimum är senaste i7-processorn och ett gtx 980 eftersom de datorerna är inte så vanliga.

Skickades från m.sweclockers.com

Hört talas om inställningar? Att dom har krävande inställningar eller ej spelar ju ingen roll för dom som ändå inte kommer använda dessa inställningar. Eller tror du att minimum kraven ökar för att du lägger till möjlgheten att välja bättre texturer exempelvis?

Permalänk
Avstängd

Hade gärna bytt upp mig till en 3770K, de verkar ej vara så lätta att få tag på dock.

Hör gärna av er om ni själva har eller känner någon som har till salu!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Jo, det är precis det jag gör och det är även därför jag har visuella krav på spelen jag spelar.

Jag är t.ex. konsekvent och vägrar köpa pixelart-spel. Tittar du på filmer på VHS istället för Blu-Ray? Det är ju samma bild, typ, och efter en stund tänker man ändå inte på det?
Trist! Men det finns många snygga och bra spel där ute, väl värda pengarna. Ju fler konsumenter som tycker att det inte spelar någon roll, desto sämre kommer kvalitén att bli.

Nu är du ju för komisk! Varför tror du att termen "PC Master Race" ens existerar?

Här är några ledtrådar: http://imgur.com/a/doFgs

Samma sak med filmer. Skit samma om man kolla på Sagan om Ringen-trilogin på VHS eller Blu-Ray, det är samma upplevelse?

Det är ju en tjänst de erbjuder, att tillhandahålla soundtracket i okomprimerad/okrypterad form (som det normalt är i spelet). Ser överhuvudtaget inget konstigt med det.

Jag tar alla pre-release videos med en saltbil, eftersom de i princip alltid visar en falsk bild.

När ett spel är ute, och man upptäcker att det inte håller måttet, då menar jag att det är läge för stor köpbojkott. Något annat sätt att straffa dåliga spelutgivare finns inte.

Du förstår hela helt fel.. Du är liksom antingen Negativ ända till slutet eller tvärtom.. du fattar inte..
Varför jämför du ens VHS med Blu-ray.. igen .. en dum jämförning.. The Divisions nerskalning är inte en VHS vs Blueray sak.. utan det är en nerskalning sure, men det är inte hela världen.. Klart jag inte förväntar mig o spela pixel spel eller streckgubbar.. man förväntar sig något normalt för idag.. Att dem skalar ner på det är inte hela världen ifall spelet i sig fortfarande ser måttligt bra ut och har en bra gameplay..

Jag fattar inte hur du kan komma på med så dumma jämförelser.. no offense.

Jag sa aldrig att jag inte förväntar mig vad som är normalt idag.. Utan jag förväntar mig ALDRIG saker som visas i e3.. allt jag ens snackat om är e3s jämförelser och allt boykottande.. Du kommer med dina jämförelser som inte ens hör hemma här..

För övrigt.. Det är UBISOFT vi snackar om.. Dem har och kommer ALDRIG att lyssna på ert boykottande.. tycker ni spelet ser coolt ut, sure köp det.. men förvänta er inte att saker o ting ändras ifall ni boykottar skiten. Tyvärr.

Jag vet vart du står om ditt tycke mer behöver du inte skriva.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Det är UBISOFT vi snackar om.. Dem har och kommer ALDRIG att lyssna på ert boykottande.. tycker ni spelet ser coolt ut, sure köp det.. men förvänta er inte att saker o ting ändras ifall ni boykottar skiten. Tyvärr.

Att bojkotta innebär att inte ge Ubisoft pengar för en undermålig produkt. Det är inte att skriva arga trådar på forum, men någonstans finns ju de presumtiva kunderna, eller hur? Genom att påpeka felen och sprida missnöjet i sociala medier så kommer gammal hederlig konsumentmakt att se till att de antingen ändrar sig eller säljer sämre.

Du har ju sagt tvärt emot hela tiden, att det bara är att köpa skiten i säcken och hoppas på det bästa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Att bojkotta innebär att inte ge Ubisoft pengar för en undermålig produkt. Det är inte att skriva arga trådar på forum, men någonstans finns ju de presumtiva kunderna, eller hur? Genom att påpeka felen och sprida missnöjet i sociala medier så kommer gammal hederlig konsumentmakt att se till att de antingen ändrar sig eller säljer sämre.

Du har ju sagt tvärt emot hela tiden, att det bara är att köpa skiten i säcken och hoppas på det bästa.

Nope, det har jag inte menat.. utan kolla på videos vid release, gillar du de, köp annars låt bli.. men hoppas inte på att spelet ser ut som i e3.. det är exakt det jag menat hela tiden.. det är e3 som vart min huvudämne

Sen som sagt är det ubisoft.. har du sett deras forum? För varje spel som släpps fylls forumet med hat, spam, hot och allt annat.. ubisoft gör inget åt de och kommer heller inte göra det.. Ifall jag var i ubisofts sits.. så hade jag nog fixat nedgraderingen en bit.. jag menar.. Ubisoft kan omöjligt ha missat det.. Varje video, ämne, tråd innehåller hat om downgrade Det är helt sjukt..

Som du sa, antingen ändrar de sig eller säljer dem sämre.. man har ju märkt att dem börjat sälja sämre.. jag menar, Ubisoft var min favorit vid Assassins Creed 2 releasen.. Älskade dem, och sen dess har tycket åkt åt backen.. Tror fan personligen jag fördrar EA än Ubisoft, och det säger något..

Permalänk
Medlem

Grafiknergradering åsido, gameplayn ser ju inte heller särskilt intressant ut med all bulletsponge AI och fokuset på massa 'coola' prylar istället för gunplay.

Få se hur betan är.

Visa signatur

W10 Pro N | i7 6700K @ 4.7 GHz | NH-D15 | GTX 980 Ti HOF | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000Mhz CL15 | Samsung 850 EVO 500GB | 3x HDD ~8TB | Define S | EVGA 750W G2 | Logitech g502 | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz
» Youtube: https://www.youtube.com/c/Phreec