Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Vilka aktiebolag kommer erbjuda mest/bäst för VR?

Permalänk

Vilka aktiebolag kommer erbjuda mest/bäst för VR?

Jag tror VR kommer bli en hype när det väl börjar säljas.
Och i samma veva så tror jag aktier i kända bolag som säljer VR saker kommer svänga uppåt.

Fast, vilka bolag tror ni är dom stora VR-hård & mjukvarusäljarna?

Permalänk

Dum fråga, men vad är VR?

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem

Jag undrar samma som ovanstående, hittar inte mycket om någon valuta som ska heta VR.

Om du nu inte menar Virtual Reality, det går inte att sälja virtual reality.

Och om det nu är tillbehören du menar så är det helt omöjligt att se innan vilken som är bäst.

Permalänk

Sista meningen nämner "VR hård och mjukvara".

Facebook står för en hårdvara som dom lär ha kapacitet att marknadsföra till max oavsett om dom är bäst eller inte.
Vilka spelbolag kommer släppa dom mest intressanta, eller generellt flest spel gjorda för det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av razerrazer:

Dum fråga, men vad är VR?

Skrivet av wRRM:

Jag undrar samma som ovanstående, hittar inte mycket om någon valuta som ska heta VR.

Om du nu inte menar Virtual Reality, det går inte att sälja virtual reality.

Och om det nu är tillbehören du menar så är det helt omöjligt att se innan vilken som är bäst.

Jag tar och kastar in denna länk under stenen där ni bor!

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem

Köpte lite Starbreeze-aktier. Ingen aning om hur det kommer gå. Det visar sig nog i sommar.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jink:

Jag tar och kastar in denna länk under stenen där ni bor!

Du kanske missade det sista jag skrev?

Det var väldigt luddigt vad TS faktiskt menade.

Permalänk

Har man ingen spåkula så är detta svårt att svara på. Men Starbreeze som nämnts tidigare är ju intressant. Du kan läsa lite om aktien här http://www.star-aktien.se/dokument/Starbreeze-En-introduktion...

Permalänk

Facebook är ju intressant, har dom tidigare släppt någon hårdvara överhuvudtaget?

Sony släpper sin version till hösten

Men jag har svårt att se någon uppsida i aktier trots hype/ och kommande släpp. Mer att deras befintliga ekosystem blir större helt klart. Och att Facebook nu gör hårdvara med hjälp av Oculus.

Visa signatur

__________________
| Intel i5 3350P| MSI Geforce GTX 1050 TI X | Asus Z77| WIN 10 Home -64 bit

Permalänk
Medlem

VR är som 3D film, de försöker någon gång varje 5-10 år och misslyckas alltid när de inser att
1. Kostnaden förutom som en gimmick sällan är värd det för kunden.
2. Det är en gimmick så fort kunden måste ta på sig något (och VR måste även sälja idén att kunden ska vara helt okontaktbar vilket enbart fungerar för en mindre skara av alla spelare).
3. Efter initiala hypen svalnar alltid intresset, speciellt när folk inser att nja det var egentligen inte någon skillnad som var värd ansträngningen det krävde.

Om VR håller mer än 3-4 år efter alla släppt sina grejer blir jag förvånad, den lär mer gå vägen av alla de alternativa spel/film upplevelser som man försökt trycka på marknaden.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood