Högtalare slutade helt plötsligt spela upp ljud - Vad är felet?

Permalänk
Medlem

Högtalare slutade helt plötsligt spela upp ljud - Vad är felet?

Hej! En kompis till mig har högtalare, modell Exibel DX800, http://www.clasohlson.com/uk/Exibel-BX800-Bluetooth-Speaker-D..., och problemet är att den helt plötsligt slutade att spela upp ljud.

Det är ingen spillskada utan den la av mitt i en låt, ljudet var på 3/4 av maxvolymen när den la av.

Det man har testat är;
Ljud via bluetooth, funkar ej då BT vart trasig på högtalaren sen innan
Ljud via AUX, funkar ej.
Ljud via FM, funkar ej.

Det enda ljud som kommer ut från högtalarna är ett statiskt brus.

Vad kan det vara för fel? Är det något man själv kan fixa eller är det bara att lämna tillbaka den pga fabriksfel?

MVH
elkeR

Visa signatur

GTX 1070 Ti | Intel i7 6700k@4.4Ghz | MSI Z270 Gaming Pro | Corsair Vengeance RGB pro 16 gb | EVGA Supernova G2 750W

Permalänk

Om det är någon slags skyddskrets som löst ut kan det ibland krävas att man stänger strömmen helt. T.ex. drar ur sladden eller tar ur batteriet.
Det är ju dock långt ifrån säkert att det löser feler, men det bör testas.

Dock, i och med att det är Clas Ohlson skulle jag pröva att reklamera den samt då förklara att BT ljudet redan var trasigt. Dom brukar vara rätt så sunda att resonera med.

Visa signatur

.:bjorn

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjorn_m_eriksson:

Om det är någon slags skyddskrets som löst ut kan det ibland krävas att man stänger strömmen helt. T.ex. drar ur sladden eller tar ur batteriet.
Det är ju dock långt ifrån säkert att det löser feler, men det bör testas.

Dock, i och med att det är Clas Ohlson skulle jag pröva att reklamera den samt då förklara att BT ljudet redan var trasigt. Dom brukar vara rätt så sunda att resonera med.

Det hade dom tydligen redan testat när jag fråga. Får bli att kontakta Clas Ohlson! Tack för ett snabbt svar

Visa signatur

GTX 1070 Ti | Intel i7 6700k@4.4Ghz | MSI Z270 Gaming Pro | Corsair Vengeance RGB pro 16 gb | EVGA Supernova G2 750W

Permalänk
Rekordmedlem

Det är nog en väldigt enkel förstärkare i den där så troligen sitter allt i en och samma ickrets och den kretsen har gått sönder, det lär inte vara värt att laga dem så om du inte kan reklamera dem så är de skrot (möjligtvis kan du göra nått själv med dem, typ köpa en förstärkarmodul på Ebay eller koppla om dem så de fungerar med en extern förstärkare )

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.