Permalänk
Skrivet av fantomsmurfen:

Det finns två alternativ som jag ser det. Antingen är grafikkortet sönder eller så har du köpt ett nätaggregat som är skräp.

Ok tack så mycket för hjälpen, tyvärr är det inte så lätt när man köpt det begagnat ingen garanti på nåt. så grabben får använda det gamla grafikkortet nu mvh. Micke

Permalänk
Skrivet av ThomasLidstrom:

Hejsan Micke4800,

Oroa dig inte för PCIe-versioner.
Moderkortet väljer den högsta version som grafikkortet stödjer.
Däremot skall du vara väldigt försiktig med vad för kontakter du försöker ansluta till ditt grafikkort
De olika kontakterna har olika formade anslutningsdon så det skall inte gå att göra misstag.

Skulle du vilja beskriva vad som händer med datorn när du startar upp den?
Får du bild?
Tänds dioder på moderkortet? Grafikkortet? Spinner hårddiskarna upp? Piper moderkortet?

Jo men datorn botar upp som vanligt inga konstiga felmeddelande i uppstarten alls tack Thomas Lidström mvh Micke

Permalänk
Skrivet av Micke4800:

Ok tack så mycket för hjälpen, tyvärr är det inte så lätt när man köpt det begagnat ingen garanti på nåt. så grabben får använda det gamla grafikkortet nu mvh. Micke

Jag tror inte att det är sönder. Det är rätt svårt att fördärva grafikkort.
Vilken del av landet bor du? Någon av oss här inne skulle säkert kunna hjälpa till med en felsökning. Jag blir i alla fall intresserad av vad det kan vara för fel.

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Medlem

Har du kvar ditt gamla nätagg så kan du ju utesluta att det är fel på det nya.