Permalänk

Pågående datorbygge

Update 2016-02-15
Blev inte så mycket skruvande ikväll men har monterat en del av de nya komponenterna.
Update 2016-02-14
Lägger upp lite bilder på lådan samt gamla och nya komponenter.
Dagen har spenderats med att skruva lös alla fläktar och rengöra dem grundligt.
2016-02-12
Tänkte lägga upp lite bilder på mitt nya datorbygge inom kort
Börjar dock med att bjuda på ett par bilder av min nya skärm ASUS ROG 348q som dök upp idag. Även ett par bilder från datorn som den såg ut innan jag rev den.

Besök galleriet här

Visa signatur

Intel Core i7 8700k@5.0 Ghz Watercooled| Gigabyte Aorus Z370 Gaming 7 | Sennheiser GSX 1200 Pro | 1xSamsung 960Pro 512GB, 1xSamsung 950Pro 512GB, 2xWD Blue 1TB SSD | Corsair Dominator Platinum 16GB@3600 MHz | EVGA 1080TI FTW ELITE |

Permalänk
Medlem

Ser fram emot att följa bygget.

Permalänk

Hej,

Är det några hål för VESA 100 mount på skärmen eller måste man använda det medföljda stativet?

Permalänk

@Crozzfajor: Det finns hål för 100x100 vesafäste 😊

Visa signatur

Intel Core i7 8700k@5.0 Ghz Watercooled| Gigabyte Aorus Z370 Gaming 7 | Sennheiser GSX 1200 Pro | 1xSamsung 960Pro 512GB, 1xSamsung 950Pro 512GB, 2xWD Blue 1TB SSD | Corsair Dominator Platinum 16GB@3600 MHz | EVGA 1080TI FTW ELITE |

Permalänk
Skrivet av alien29swe:

@Crozzfajor: Det finns hål för 100x100 vesafäste 😊

Nice! Har du hunnit "testa" den? Vad är ditt intryck och åsikter? Jag är väldigt sugen jag....

Permalänk

@Crozzfajor: Har bara kört den mot min jobbdator (laptop) än så har inte testat något krävande fps. Bildkvaliten är dock riktigt grym. Kalibreringen direkt ur kartong är heller inget att klaga på. Har kollat lite film och även det ger ett mäktigt intryck. Har inte provat högtalarna alls då jag har ett surroundsystem kopplat till datorn. Man bör också ha rejält med plats på skrivbordet. Bilderna gör inte skärmen rättvisa, den är verkligen enorm. 82 m bred
Foten tar dock rätt mycket plats men är istället riktigt stabil.
Den är svinaktigt dyr men jag ångrar inte de extra tusenlapparna. Kommer leva många år med denna. Hoppas detta var till hjälp

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av alien29swe:

@Crozzfajor: Har bara kört den mot min jobbdator (laptop) än så har inte testat något krävande fps. Bildkvaliten är dock riktigt grym. Kalibreringen direkt ur kartong är heller inget att klaga på. Har kollat lite film och även det ger ett mäktigt intryck. Har inte provat högtalarna alls då jag har ett surroundsystem kopplat till datorn. Man bör också ha rejält med plats på skrivbordet. Bilderna gör inte skärmen rättvisa, den är verkligen enorm. 82 m bred
Foten tar dock rätt mycket plats men är istället riktigt stabil.
Den är svinaktigt dyr men jag ångrar inte de extra tusenlapparna. Kommer leva många år med denna. Hoppas detta var till hjälp

Tack för ditt svar! En jobbig fråga, du vet inte hur tung skärmen är utan stativet?

Ser ut som om skärmen är en bristvara ett tag till. Avvaktar lite med att beställa en, orkar personligen inte med RMA och dylikt. Hoppas du har fått ett bra ex )

Permalänk

@Crozzfajor: Inte exakt men en kvalificerad gissning ca 6-8kg.
Den väger 11kg med stativ.
Jo är nöjd med skicket på min skärm. Har hårdskannat den efter döda pixlar men verkar ha klarat mig
Är lite backbleed i ena hörnet men absolut inget som stör. Risken är ju att man bara får en som är värre om man byter.

Visa signatur