Logitech g430 "skakar" vid hög bas.

Permalänk

Logitech g430 "skakar" vid hög bas.

Hej,

Har ett Logitech g430 headset som jag haft i några månader nu. Nu på senare tid har jag upptäckt att när jag spelar något spel eller lyssnar på musik där ljudet är med hög bas så låter det som att det kommer ett "skakande" ljud ifrån vänster hörlur. Alltså som att något ligger löst så när jag spelar eller lyssnar på musik så skakas det. Har vridit och vänt på headsetet och skakat men inte märkt ut att det finns någonting som skulle kunna ligga och skaka.

Så därför undrar jag om någon vet vad detta kan bero på?
Kan det vara att kabeln börjar bli glapp etc?

OBS det "skakande" ljudet kommer endast från vänster hörlurar där micen och sladden sitter.

Tack på förhand

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av cardmagician:

Hej,

Har ett Logitech g430 headset som jag haft i några månader nu. Nu på senare tid har jag upptäckt att när jag spelar något spel eller lyssnar på musik där ljudet är med hög bas så låter det som att det kommer ett "skakande" ljud ifrån vänster hörlur. Alltså som att något ligger löst så när jag spelar eller lyssnar på musik så skakas det. Har vridit och vänt på headsetet och skakat men inte märkt ut att det finns någonting som skulle kunna ligga och skaka.

Så därför undrar jag om någon vet vad detta kan bero på?
Kan det vara att kabeln börjar bli glapp etc?

OBS det "skakande" ljudet kommer endast från vänster hörlurar där micen och sladden sitter.

Tack på förhand

Mvh

De 3 mest vanliga andlednigarna till skramlande i hörluarar är;

  • hår på drivern(själv haft det)

  • Någon lös kable eller själva drivern är lite lös

  • Drivern på vänster sida är helt enkelt sönder

Det tredje alternativet är mycket osanolikt.

Har du inte garanti får du googla hur du öppnar up lurarna