Fractal Define S LED kablar - plus och minus?

Permalänk

Fractal Define S LED kablar - plus och minus?

hejsan gott folk,

står och bygger min dator men har fastnat vid front ion. Kablarna till power switch, reset och hdd led - alla 2pin - har inget plus och minus tecken, så vet ej hur de ska sättas in. Dock ser jag att ena kabeln är vit på framsidan och den andra svart men hittar inget om det i manualen. Någon som vet?

Permalänk
Medlem

När jag byggde hade dem det i mitt define s, skummt

Visa signatur

“Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today”

-James Dean

Permalänk
Medlem

Testa dig fram?

Visa signatur

Intel 6600k
Asus Z170 Pro Gaming
EVGA 1070.
NZXT H440 NE
Samsung 850 EVO 500gb x2

Permalänk
Skrivet av Roaster:

När jag byggde hade dem det i mitt define s, skummt

får chansa då

Permalänk
Medlem

@Karim-21K: Har för mig att + indikeras med en liten pil, kommer inte ihåg riktigt.

Permalänk
Skrivet av jmeistr:

@Karim-21K: Har för mig att + indikeras med en liten pil, kommer inte ihåg riktigt.

ska experimentera

Permalänk
Medlem

du kan inte förstöra någonting genom att koppla fel, det är bara att testa sig fram.

Permalänk
Medlem

@Karim-21K: Ingenting händer om du kopplar fel så det är bara att testa sig fram:)

Visa signatur

“Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today”

-James Dean

Permalänk
Medlem

vit/röd +
svart -/jord
alltid varit så på alla mina byggen i flertal chassin

sen är jag helt säker på att det är markerat på connectorn med ett minus nånstans, plus skriver man sällan ut. Det är otroligt svårt att hitta det lilla minuset kan jag hålla med om.

Permalänk

en fråga bara,

fläktarna i chassit har 3-pin medans "sys fan" har 4 - fel fläktar alltså?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karim-21K:

en fråga bara,

fläktarna i chassit har 3-pin medans "sys fan" har 4 - fel fläktar alltså?

3-pins fläktar är full varv men 4-pin om du vill styra via program eller liknande (går givetvis koppla 3-pins fläktar till 4-pin).

Visa signatur

5900X | 4060 | U14S |32 GB Vengeance | u2415

Permalänk
Skrivet av Superlight:

3-pins fläktar är full varv men 4-pin om du vill styra via program eller liknande (går givetvis koppla 3-pins fläktar till 4-pin).

okej, hur vet man vilken pin som man kan ignorera ?

Permalänk
Medlem

Det skall vara en skåra så att du inte kan sätta fel. Tror att man eventuellt kan tvinga i kontakten fel men det kräver lite kraft. Någon får gärna rätta mig, men ville ge ett snabbt svar.

Skrivet av Karim-21K:

okej, hur vet man vilken pin som man kan ignorera ?

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Skrivet av Valonen:

Det skall vara en skåra så att du inte kan sätta fel. Tror att man eventuellt kan tvinga i kontakten fel men det kräver lite kraft. Någon får gärna rätta mig, men ville ge ett snabbt svar.

tack tror jag hittade den

Permalänk

texten neråt!

Visa signatur

Gigabyte B550i - Ryzen 5600x - 64gb Corsair Vengeance LPX 3200mhz - RTX 3080 - NR200P