Cosmos 2-Sauron LOTR Edition Case Mod (FÄRDIGT)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige, Örebro
Registrerad
Apr 2011
Skrivet av Flamso:

Det ser riktigt vettigt ut! Synd att många länkar är brutna så alla bilder inte laddas.

Igen?!?!?!? Typ 4-5 gången som jag fixar dom haha. Jag fixar dem efter jobbet!

Så hörs vi snart igen!

Nils-Julius

Trädvy Permalänk
Discokungen
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2005
Skrivet av NJB Mods:

Igen?!?!?!? Typ 4-5 gången som jag fixar dom haha. Jag fixar dem efter jobbet!

Så hörs vi snart igen!

Det kanske går lite bättre om du inte använder Facebook som bilduppladdningstjänst.

Intel 7820X - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus RVI Apex - Intel 900p - CaseLabs S8 - Asus Swift - EVGA 750 G2 - Aquaero 6 - Vattenkyld
GeForce 256 -> Gainward Ti 4600-> ATI X850XT -> 2x7900GT -> 7900 GTO -> HIS 4850 -> 2xGainward 570 -> 3xR9-290 -> EVGA 770 SC -> 2xKFA2 980 HoF -> EVGA 1080 FE

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
-=Sthlm=-
Registrerad
Sep 2004

synd att det står stilla!, ge inte upp fortsätt med detta projekt!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2012

Det började leva lite i slutet av sommaren och dog igen. Kul att det fick lite liv, fortfarande synd att Sauron ser ut som ungefär alla andra varelser i Midgård förutom just Sauron.

Hur går det med projektet, Nisse?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige, Örebro
Registrerad
Apr 2011

Hej igen!

Nu är chassit äntligen påväg tillbaka till mig! Lär komma en update innan helgen!

Med vänliga hälsningar,
Nils-Julius Byrkjeland

Nils-Julius

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalmar
Registrerad
Aug 2011
Skrivet av NJB Mods:

Hej igen!

Nu är chassit äntligen påväg tillbaka till mig! Lär komma en update innan helgen!

Med vänliga hälsningar,
Nils-Julius Byrkjeland

Bilderna fungerar sådär bra, ladda upp dom på imgur

.:[Main System - Chassi: Fractal Design Define R2 XL - Moderkort: TUF Z370-PLUS GAMING - CPU: Intel i5-8600K - RAM: Corsair Vengeance 2133mhz 8GB x2 - GFX: Nvidia GeForce GTX 1080]:.
Citera för svar!

Trädvy Permalänk
Forumledare
f.d. screamin-daemon
Registrerad
Jan 2005

*Tråd rensad (gnäll/meningslösa inlägg)*
/moderator

Synpunkter eller frågor gällande modereringen? Då kan du kontakta mig eller moderatorerna.
Danskjävel så stavar som en kratta..

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Okt 2009

Hej Nils! Har du fått hem chassit än?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Leksand, Dalarna
Registrerad
Apr 2011
Skrivet av bmawn:

Hej Nils! Har du fått hem chassit än?

Nu var det väldigt dålig aktivitet, även för denna tråds standard..

Nikon D810 | Nikon D700,PDK1 | Dell U2711 | Nikon 16-35 F/4 N VR | Nikon 85 F/1.8 | Nikon 50 F/1.4 | Nikon 70-200 F/2.8 VRII | Nikon 24 F/2.8 | www.Afoto.se |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2012

Hur går det här?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2005

Är det någon som jobbar på detta projekt fortfarande?

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bästkusten
Registrerad
Jun 2009
Skrivet av Subzero299:

Är det någon som jobbar på detta projekt fortfarande?

Det är väl tveksamt när TS ignorerar sin egna tråd

|| Intel 8700K || MSI GTX 1080 TI Gaming X || Xonar DG || Samsung 750 EVO 500GB & OCZ Agility 3 120GB & Samsung 960 EVO 250GB & Crucial V4 256GB || XFX XXX 650W || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2012

Tycker på fullt allvar att det här är skämmigt. Skärp dig och slutför dina projekt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2008

27 månader...Tick tock tick tock...

Skickades från m.sweclockers.com

☢ ~ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 1TB
💻 ~ Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
🎬 ~ Intel 2500k • Asus P8P67 Pro • 8GB Kingston Hyper X memory • AMD Radeon HD5850 • be quiet! Pure Power L8 530w • Samsung EVO 850 120GB • 1 + 3TB
📞 ~ HTC One M7 (2014!)
🎧 ~ Cowon Plenue J 64GB• Audio Technica ATH-M50X

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Mar 2010

Trasiga bildlänkar i hela tråden, någon som sparat en bild och kan ladda upp? Vill ju se vad det pratas om

#framtiden

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sölvesborg
Registrerad
Aug 2008

Hade jag sponsrat detta projektet så hade jag varit galen vid detta laget.
Skärpning tack!

/Gigabyte Z390/Intel i5 9600K/Noctua NH-D14/Asus GTX1080 Strix/Samsung 830/16GB Corsair vengeance 3000mhz/Fractal Design Define R5/Corsair AX850/Kringutrustning: /Ducky G2pro Mx Green/ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q G-Sync/M-Audio AV40 MK2/MX Master/HyperXCloudII

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2008
Skrivet av Flutters:

Hade jag sponsrat detta projektet så hade jag varit galen vid detta laget.
Skärpning tack!

Jag hade helt ärligt som sponsor vid det här laget krävt mina produkter tillbaka. Är inte meningen att de antingen ska ligga och samla damm och inte användas eller att kanske för den delen kanske florera i en burk han använder hemma.

☢ ~ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 1TB
🎬 ~ Intel 2500k • Asus P8P67 Pro • 8GB Kingston Hyper X memory • AMD Radeon HD5850 • be quiet! Pure Power L8 530w • Samsung EVO 850 120GB • 1 + 3TB
📞 ~ HTC One M7 (2014!)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av Adam West:

Jag hade helt ärligt som sponsor vid det här laget krävt mina produkter tillbaka. Är inte meningen att de antingen ska ligga och samla damm och inte användas eller att kanske för den delen kanske florera i en burk han använder hemma.

Vet att han hade ute en del av dem sponsrade delarna till försäljning innan.
är ju sådana som honom som gör att det är så svårt att få sponsorer

Trädvy Permalänk
Desk Master
Plats
Mariehamn
Registrerad
Jan 2013

Kan ju tycka som moddare själv att det är lite jobbigt då man själv vill få sponsorer osv och sen finns den här typen av "moddare" ute.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2008

Han bidrar ju inte till att göra moddscenen ett bättre rykte precis.
Major dissapointment.

📞 ~ HTC One M7 (2014!)

Trädvy Permalänk
Proffsmobbare
fd. JaZid
Plats
Karlskrona
Registrerad
Dec 2007

Snälla, dra inte upp tråden mer. Vill han inte bygga så vill han inte bygga, har han gett upp så har han gett upp. Man kan bara trycka ner en människa så pass mycket.

Oavsett vad man tycker ang. sponsorer och annat så ger inte negativitet "scenen" ett bättre rykte heller.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011

Alla ni som klagar, vet ni vadhan har/hade för avtal med sponsorer?
58k views kan jag tycka är väl spenderade sponsorpengar om man jämför med andra trådar här.

Ibland ställer livet till det och man kommer inte hela vägen fram. Vill ni se mer så peppa istället för att trycka ner och spy galla över att det inte kommer uppdateringar.

Slut är slut.

Mina projekt: Airvolv | W2AX (Cootek W2)
Social: Facebook | Instagram

Björn showed us what kind of level one can achieve with a keen eye for detail and a sense for style. - SM i PC moddning 2015

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige, Örebro
Registrerad
Apr 2011

Färdigt!

Hej!

Ville bara meddela att detta projekt är klart och är nöjd med slutresultatet. Har varit ett projekt som jag har tyckt varit otroligt roligt att genomföra, sedan att det har tagit lång tid får man leva med.

Vill även tacka alla min sponsorer för att ni har hjälpt mig genomföra detta projekt. 2015 har varit ett mycket turbulent år och har varit mycket som har hänt på samma gång. Återigen alla ni som har gett mig kritik, tack!

Det lär inte bli några mer projekt på ett tag men intresset finns alltid!

Valde att lägga upp bilder på imgur, Gå in och checka där!

http://imgur.com/gallery/P4We3/new

Tack för att ni har följt mitt projekt!

Med vänlig hälsning,
Nils-Julius Byrkjeland

aka NJB Mods

Nils-Julius

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bästkusten
Registrerad
Jun 2009

Så den enda "moddning" som gjorts är ett sprayjobb som någon annan gjort?

|| Intel 8700K || MSI GTX 1080 TI Gaming X || Xonar DG || Samsung 750 EVO 500GB & OCZ Agility 3 120GB & Samsung 960 EVO 250GB & Crucial V4 256GB || XFX XXX 650W || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2013

@NJB Mods: Kul!
Vad är det för komponenter?
Får man se lite bilder på hårdvaran tro?
Temps? Överklockning?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Feb 2012

Saknar bilder på insidan av chassit (både på komponenterna och kabeldragningen på baksidan). Det var riktigt bra spraymålat av artisten men du visar ju inte det du har gjort.

Gamingrigg: 2600X stock | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | EVGA GTX 980 | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2013

Kul att det äntligen blev klart

Chassi: Fractal design Defince C Mobo: MSI Z77A-S03
Cpu Intel 3770K 4.4 ghz Kylare Nocuta uh-14sGpu Asus Strix 2060Ram Ballistix 24 GB
SSD Samsung evo 840 120gb HDDSamsung pro 840PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2013
Skrivet av Dunder:

Så den enda "moddning" som gjorts är ett sprayjobb som någon annan gjort?

Killen har ju fått en gratis dator också!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
-=Sthlm=-
Registrerad
Sep 2004
Skrivet av twk:

Killen har ju fått en gratis dator också!

Som han försöker sälja
http://www.techsweden.org/forum/topic/26859-lotr-dator-custom...

Trädvy Permalänk
Desk Master
Plats
Mariehamn
Registrerad
Jan 2013

@Spidey: vafan:S vågar inte skriva riktigt vad jag tycker här då jag har en egen buildlog och vill inte bli bannad för evigt men sånt här för mitt blod att koka..