Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Satt in mer minne men är ändå fullt

Permalänk

Satt in mer minne men är ändå fullt

Har köpt SanDisk's 32GB minnes kort och satte in i min Huawei Y550 sen så kunde jag bara installera 3 appar... sen säger den att det är fullt... Är det någon som vet felet??

Visa signatur

RTX 2060 3gb, Intel i5 7600 Kaby Lake, 8gb ram
Philips Fidelio X2HR + Logitech Z533 + Logitech G Pro X
Yunzii KC68
Xtrfy M42 Retro

Permalänk
Medlem

Valde du att spara på kortet?

Permalänk
Medlem

I andraiod flytta du program genom:
settings->Application manager
sedan väljer du programmet och trycker flytta till SD kort

Permalänk
Medlem

Har ingen koll på vad Y550 kör för Androidversion, men har du inte installerat Marshmallow (6.0) så används inte SDkortet som primärminne utan enbart för lagring av t.ex bilder och appdata osv.
Har du 6.0 däremot så kan SDkortet avändas som primärminne precis som det låter som du försöker göra.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Skrivet av kenny88g:

Valde du att spara på kortet?

Japp men det fick jag ändra i Lagrings inställningarna men det ändrades ingenting. Jag klippte ut filen också som apparna installeras i sen klistra jag in den i minnes kortet då funkade allt men nu går det inte att installera någon app. För tydligen så är minnes kortet redan fullt fast det inte är det

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

RTX 2060 3gb, Intel i5 7600 Kaby Lake, 8gb ram
Philips Fidelio X2HR + Logitech Z533 + Logitech G Pro X
Yunzii KC68
Xtrfy M42 Retro

Permalänk
Skrivet av mattoys:

I andraiod flytta du program genom:
settings->Application manager
sedan väljer du programmet och trycker flytta till SD kort

Aha men vad menar du?? Menar du inställningarna i mobilen?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

RTX 2060 3gb, Intel i5 7600 Kaby Lake, 8gb ram
Philips Fidelio X2HR + Logitech Z533 + Logitech G Pro X
Yunzii KC68
Xtrfy M42 Retro

Permalänk
Skrivet av TiasE:

Har ingen koll på vad Y550 kör för Androidversion, men har du inte installerat Marshmallow (6.0) så används inte SDkortet som primärminne utan enbart för lagring av t.ex bilder och appdata osv.
Har du 6.0 däremot så kan SDkortet avändas som primärminne precis som det låter som du försöker göra.

Den kör version KitKat (4.4.4)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

RTX 2060 3gb, Intel i5 7600 Kaby Lake, 8gb ram
Philips Fidelio X2HR + Logitech Z533 + Logitech G Pro X
Yunzii KC68
Xtrfy M42 Retro

Permalänk

Ska jag kanske om installera hela mobilen med minnes kortet i??

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

RTX 2060 3gb, Intel i5 7600 Kaby Lake, 8gb ram
Philips Fidelio X2HR + Logitech Z533 + Logitech G Pro X
Yunzii KC68
Xtrfy M42 Retro

Permalänk
Medlem

Appar ska köras från primärminnet då det är mycket snabbare. SD-kort används för bilder, videos och dokument. Viss appdata tex kartor till GPS-appar eller offlinelistor till Spotify kan köras från SD-kortet.

Du kan aldrig helt flytta en app till sd-kortet, om du ens kan flytta nånting.

Marshmallow har som några redan nämnt ett nytt sätt att hantera lagringen. Det kan smälta ihop SD-kortet med primärminnet. Det är dock inget som rekommenderas då lagringen blir långsammare om den nyttjar SD-kortet. Samsung t.ex har valt att inte stödja detta ö.h.t i sin Marshmallow-mjukvara.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Skrivet av 2000+:

Appar ska köras från primärminnet då det är mycket snabbare. SD-kort används för bilder, videos och dokument. Viss appdata tex kartor till GPS-appar eller offlinelistor till Spotify kan köras från SD-kortet.

Du kan aldrig helt flytta en app till sd-kortet, om du ens kan flytta nånting.

Marshmallow har som några redan nämnt ett nytt sätt att hantera lagringen. Det kan smälta ihop SD-kortet med primärminnet. Det är dock inget som rekommenderas då lagringen blir långsammare om den nyttjar SD-kortet. Samsung t.ex har valt att inte stödja detta ö.h.t i sin Marshmallow-mjukvara.

Mhm... :/ och joo jag kan flytta

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

RTX 2060 3gb, Intel i5 7600 Kaby Lake, 8gb ram
Philips Fidelio X2HR + Logitech Z533 + Logitech G Pro X
Yunzii KC68
Xtrfy M42 Retro

Permalänk
Medlem

På vissa telefoner går det att flytta appdata, på vissa går det inte alls. Det beror på vad tillverkaren valt att tillåta i sin tolkning av Android. Förr var det standard då det inbyggda minnet ofta var rätt så begränsat för just appar.

Sen kan du givetvis roota din telefon om du pallar, då får du mer kontroll över den och kan göra i princip vad du vill. Men jag skulle fortfarande inte flytta appar jag använder ofta till minneskortet, eftersom det är så segt.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem

Är internminnet slut så är första steget att se till att så mycket som möjligt av musiken, bilderna, videorna mm ligger på sdkortet.
Andra steget är att rensa bland apparna och ta bort de man inte behöver eller använder.
Tredje steget är att eventuellt roota telefonen och lägga in en custom rom som tar mindre plats, eller låter dig får tillgång till mer utrymme. Om det är möjligt.
När ovanstående steg är gjorda återstår bara en sak: Att köpa en ny telefon.

Att flytta appar till sd-kortet går inte. Den funktionen som finns flyttar inte allt, jag tror till och med att jag har varit med om att det tar mer plats efter en "flytt" någon gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boomer112:

Mhm... :/ och joo jag kan flytta

Skickades från m.sweclockers.com

Som det redan nämnts så kan du inte flytta hela appen till minneskortet. Blir väl bara en del som kommer hamna där.

Vidare så verkar telefonen bara ha 4GB lagring? Det var det minsta jag någonsin sett. Android tar väl upp en bra bit av det också så blir ju inget kvar då.
Så börja med att slå på säkerhetskopiering i Google foton så alla dina foton kopieras upp till ditt konto, därefter får du rensa varenda bild och video du tagit. Sedan får du räkna med att så fort du tar bilder och satt telefonen på laddning och wifi så den säkerhetskopierar dina bilder/videor ta bort dessa och hålla den mappen tom.

Efter det får du nog starta telefonen så du får upp bootmenyn eller vad man ska säga, om det nu går att göra det på din telefon. Där kan du välja wipe cache. Detta får du nog göra helst varje dag också.

Skulle inte det gå så får du gå in i telefonens inställningar-lagring eller nått och där någonstans kan du ta bort cache för appar också har jag för mig. Detta är nog något du får göra dagligen också.

Efter detta får du räkna med att på sin höjd installera 2-3 appar. Appar som Facebook kan du glömma att installera. Spel likaså. Måste du använda facebook får du gå till m.facebook.com. Samma gäller andra appar som Twitter, Instagram osv. Hemsidan före appar i ditt fall.

Efter allt detta rekommenderar jag att du antingen säljer/ger bort/kastar telefonen och köper någon med minst 16gb lagringsutrymme. 16GB är på gränsen till lite det med. Men tar man inte direkt mycket bilder och videor, spelar inga spel och har ingen musik på telefonen så fungerar det skapligt med 16GB.

Men som sagt, 4GB? Inte någon mening att försöka göra något egentligen med telefonen. Ett sista tips är att fabriksåterställa telefonen och enbart använda den som telefon och inte installera en endaste app. Tråkigt men sant.

Motorola Moto G 16GB (gen 3) eller Moto X Play 16GB finns under 2000:- vilket skulle kunna vara något.