Permalänk
Medlem

Är förbaskat sugen på att köpa detta för att det är så snyggt, men ser att det saknar numeriskt t-bord. Någon som har detta och kan prisa det till skyarna eller tvärtom?
http://www.inet.se/produkt/6101858/corsair-vengeance-k65-mx-r...

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av twk:

Okej, plates för typ 6-8 switchar? Kan du skicka länk, har provat att söka men hittar inte.

Jag ska kolla upp det. Glömde att skriva att jag har inte möjlighet till det nu. Jag själv köpte en med plats för 5x5 switchar. Men har prioriterat andra projekt så det har tagit väldigt lång tid.

Permalänk
Medlem

@beltet @khers

Men håll i hattarna gubbar, den här veckan ska Sheryton få mer info gällande Classic Beige som ska gå genom Massdrop. Det jag vet än så länge är att dom kommer ha text på modsen för att hålla det så nära originalet som möjligt och det kommer möjligtvis bli billigare. Jag har frågat om MOQ på den, förhoppningsvis är den också garanterad.

Sen hoppas jag alla har sett CMYK som också är live på GH just nu:

https://geekhack.org/index.php?topic=80340.0

Visa signatur

¯\_(Ó.ò)_/¯

Permalänk
Medlem
Skrivet av twk:

Okej, plates för typ 6-8 switchar? Kan du skicka länk, har provat att söka men hittar inte.

Skrivet av Beltet:

Jag ska kolla upp det. Glömde att skriva att jag har inte möjlighet till det nu. Jag själv köpte en med plats för 5x5 switchar. Men har prioriterat andra projekt så det har tagit väldigt lång tid.

finns det inte programerbara kretskort att köpa till CMs switchtestare?

Visa signatur

¯\_(Ó.ò)_/¯

Permalänk
Medlem

@Vaun Ok, intressant, två beige-set samtidigt. When it rains, it pours.

Det gröna och rosa gör mig rätt sugen på Reuters-setet (3B kan vara den bästa färgen i GMKs lineup), men text-mods är ju ganska trevligt.

Permalänk
Medlem

@Khers: Jag känner likadant, det här är oerhört svårt! Får vänta och se om Massdrop setet har några andra trevliga överaskningar att komma med.

Visa signatur

¯\_(Ó.ò)_/¯

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vaun:

finns det inte programerbara kretskort att köpa till CMs switchtestare?

Min tanke är att göra ett enkelt och billigt projekt. Ett enkelt case, switchar som jag redan har och en billig arduino. Det går givetvis att köpa något färdigt, men det vore kul att göra något enkelt och "från scratch"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Är förbaskat sugen på att köpa detta för att det är så snyggt, men ser att det saknar numeriskt t-bord. Någon som har detta och kan prisa det till skyarna eller tvärtom?
http://www.inet.se/produkt/6101858/corsair-vengeance-k65-mx-r...

För det första är deras bild på ANSI tangentbord. Där står att det ska vara nordisk layout, vilket är ISO. Så googla efter lite bilder på tangentbordet med rätt layout så att du ser hur det verkligen kommer se ut. Ser ut som att de inte kör med standard botten rad när det gäller storlek på tangenterna, detta kan leda till problem om du någon dag väljer att byta.l

Tycker väll överlag att folk verkar nöjda med Corsairs produkter men hade nog personligen valt bland andra märke men stilrenare tangentbord med mer slimmad ram. Tycker nog även det ser rätt plastigt ut. :S Men smaken är som baken! Har du gjort lite research och slutade på detta hade jag kört på det.

Gick själv från fullsize till TKl för några år sedan och har inte sett tillbaka. Köpte ett fullsize bord för ett tag sedan, som jag hade velat ha sedan innan jag köpte TKL, slutade med att det fick säljas då jag inte använder NUM-pad biten alls.
För tillfället är det nog en Pok3r som står näst på tur som är 60%, dvs inga F-knappar ellet pilar osv. Sjukt värt tangentbord om man ser till vad man får med vid köptet (Aluminium chassi, PBT tangenter).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vaun:

@Khers: Jag känner likadant, det här är oerhört svårt! Får vänta och se om Massdrop setet har några andra trevliga överaskningar att komma med.

Kommer också då vänta in massdrop setet. För mig är text mods det enda rätta, även om det skulle varit nice med de extra färgerna samt ett set med icon mods.

Skrivet av twk:

Min tanke är att göra ett enkelt och billigt projekt. Ett enkelt case, switchar som jag redan har och en billig arduino. Det går givetvis att köpa något färdigt, men det vore kul att göra något enkelt och "från scratch"

Här kommer en länk:
http://www.ebay.com/sch/sis.html?_nkw=1+pc+White+Keyboard+5x5...

Jag köpte det som är 5x5. Jag har inte blivit klar med den dock... Jag fastnade med firmwaren och tappade lusten då. Men ska antingen ge mig på den igen alternativt testa en annan firmware.
Jag använder en pro micro som kontroller btw.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vaun:

finns det inte programerbara kretskort att köpa till CMs switchtestare?

Stämmer bra det, är bpiphany på gh som säljer för 10€+5€ shipping, sen en teensy för typ 100-150kr och en 20€ switch tester. I runda slängar 400kr totalt. Resultatet blir ju däremot snyggt

Tror dock att jag också kör på en diy version, har tänkt försöka mig på en jazid/laine-style urfräst träklump att matcha handlovsstödet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beltet:

Här kommer en länk:
http://www.ebay.com/sch/sis.html?_nkw=1+pc+White+Keyboard+5x5...

Jag köpte det som är 5x5. Jag har inte blivit klar med den dock... Jag fastnade med firmwaren och tappade lusten då. Men ska antingen ge mig på den igen alternativt testa en annan firmware.
Jag använder en pro micro som kontroller btw.

Tack för svaret! Det verkar sitta en annan typ av switchar i. Passar Cherry MX?

Permalänk
Medlem

Jag har blivit förbannat sugen på en Topre-bräda och var inställd på ett HHKB, men pga tillgängligheten och MX-kompatibiliteten har jag nu fått upp ögonen för Novatouch. Har någon värdefull input att dela med sig av?

Visa signatur

R5 5600X | RTX 3060 Ti | 3DMark
O2 + ODAC | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X Superlight | VA88M MX Red Silent | pfSense + Mullvad VPN | Mobiler

Permalänk
Medlem
Skrivet av twk:

Tack för svaret! Det verkar sitta en annan typ av switchar i. Passar Cherry MX?

Yes. Kör svarta cherry MX själv i den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beltet:

Yes. Kör svarta cherry MX själv i den.

Tack för svar!

Permalänk
Inaktiv

Någon som fått sin "Grab-Bag" ännu? Ta gärna lite kort: jag väntar otåligt på mina

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon257891:

Någon som fått sin "Grab-Bag" ännu? Ta gärna lite kort: jag väntar otåligt på mina

Min lämnade US of A i förrgår. Så tidigt nästa vecka hoppas jag att jag får min

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Avstängd

Pågår just nu en groupbuy för ZZ96.

Ca 2 månader innan de är klara att skickas.

https://www.reddit.com/r/mechmarket/comments/4b374z/gb_zz96_v...

Permalänk
Medlem

@Maevy:

Skulle säga att det där är den perfekta layouten för min egen del. Men $300 exkl keycaps och switchar för ett tangentbord är för dyrt, tyvärr.

Visa signatur

Moderkort: ASUS B550-F Gaming CPU: Ryzen 7 5800X CPU-kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LP 2x16GB 3200 GPU: Asus Strix 1080 SSD: Samsung 970 Evo Plus 500gb NVME, Samsung 870 Evo 1TB HDD: WD Green 2TB+4TB PSU: EVGA Supernova G3 750W Chassi: Fractal Design Define C Tangentbord: KBD75/Iris Gateron Silent Brown AMJ96 Gateron Silent Brown Mus: Logitech MX Master 3 Ljud: Presonus Eris E5 + Presonus Eris Sub8. iFi Zen Dac + Beyerdynamic DT770

Permalänk
Inaktiv

Upppackning: 2 av 5 Grabbags: http://imgur.com/a/jwPl8

Bara i princip profilsorterat: men några roliga caps dyk ju redan upp. (Nästan alla G20 var blanka, Mycket SA och DSA och intefullt lika mycket DCS)... Tre påsar kvar att sortera *puh*

Edit: Ursäkta: Mobilkamera, usel belysning, Usel fotograf (förvånansvärt bra resultat för att vara jag!): dvs uschliga bilder

Ursäkt för dåliga bilder
Permalänk
Medlem
Skrivet av anon257891:

Upppackning: 2 av 5 Grabbags: http://imgur.com/a/jwPl8

Bara i princip profilsorterat: men några roliga caps dyk ju redan upp. (Nästan alla G20 var blanka, Mycket SA och DSA och intefullt lika mycket DCS)... Tre påsar kvar att sortera *puh*

Väntar fortfarande på min Trodde den skulle komma idag men icke.
Förresten, kunde du söka på ditt kollinr igenom posten? Min lämnade köpenhamn igår, så bör ju vara i sverige nu tycker man.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Inaktiv

@Flutters: Det var bara expresspaketet som kom idag: $8 extra frakt. Standardfrakten ligger fortfarande hos tullen (3 påsar): f.ö. tull och moms hamnade på ~245 pix för två påsar

Permalänk
Medlem

@anon257891
Ahh okej. Aja bara att vänta då
Tack för infon!

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

@anon257891: Nice, ångrar att man inte köpte en!

Hur många spacebars fick du med? Någon 6,5/6,25 du är sugen på att sälja kanske?

Visa signatur

Moderkort: ASUS B550-F Gaming CPU: Ryzen 7 5800X CPU-kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LP 2x16GB 3200 GPU: Asus Strix 1080 SSD: Samsung 970 Evo Plus 500gb NVME, Samsung 870 Evo 1TB HDD: WD Green 2TB+4TB PSU: EVGA Supernova G3 750W Chassi: Fractal Design Define C Tangentbord: KBD75/Iris Gateron Silent Brown AMJ96 Gateron Silent Brown Mus: Logitech MX Master 3 Ljud: Presonus Eris E5 + Presonus Eris Sub8. iFi Zen Dac + Beyerdynamic DT770

Permalänk
Inaktiv

@SYRE: Vilken profil? Fick rätt många G20 SB dubletter i dessa två påsarna (men har ju 3 påsar kvar att öppna). Återkommer när jag hunnit sortera mer och resten, men det är säkert något som jag kan tänka mig att byta (eller skiljas från på annat sätt).
Vi europa/norden tbordsnördar får ju försöka hjälpa varandra efter bästa förmåga, tycker jag

Permalänk
Medlem

@anon257891:

Jag har bara OEM-profiler på samtliga mina 6 bord och mina övriga keycap-set. Jag vet inte riktigt hur stor skillnad det är på space-tangenterna? Men jag tänkte att är det några enskilda tangenter från en sån där påse som går att använda utan att det ser hemskt ut så är det väl spacebar, esc och kanske någon random keycap till

Visa signatur

Moderkort: ASUS B550-F Gaming CPU: Ryzen 7 5800X CPU-kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LP 2x16GB 3200 GPU: Asus Strix 1080 SSD: Samsung 970 Evo Plus 500gb NVME, Samsung 870 Evo 1TB HDD: WD Green 2TB+4TB PSU: EVGA Supernova G3 750W Chassi: Fractal Design Define C Tangentbord: KBD75/Iris Gateron Silent Brown AMJ96 Gateron Silent Brown Mus: Logitech MX Master 3 Ljud: Presonus Eris E5 + Presonus Eris Sub8. iFi Zen Dac + Beyerdynamic DT770

Permalänk
Inaktiv

@SYRE: DCS är ju den som är närmast OEM-profilen, så den skulle kanske kunna funka.

Har grovsorterat (profil) mina 5 grabba-påsar nu, och ser att jag fick massor av 1U, 1,25U, 2,25U 3U blanka G20, (svarta, vita, gröna, blå, Röda) och runt 30 S.P. (6,25U). Tyvärr verkar det inte finnas en enda G20 ISO-enter i hela världen? Men blanka svarta G20 (med röda wasd, enter) blev väldigt snyggt på ANSI-brädan (kommer kanske lite foto på det i Visa-tråden i helgen).

Fick mycket annat smått och gott också (ett gäng SA/DSC-ISO Enter och ANSI enter, SA, DCS och DSA Spacebars (6,25U, 7U), kommer finsortera (rader och kulör) i helgen.

Tror jag fick några ALP-s också (som jag inte har ngn nytta av, med några roliga "tryck" på).

Fick några tangenter med en 6-8mm kvadratisk Stam på, någon som vet om det är ngn riktig fattning eller är det skräp?

Kommer nog att lägga upp lite i blandat i "Bytestråden" i helgen. (Kanske blir något i "sälj" också: men föredrar byte )

Permalänk
Medlem

Gah, mindre än tre veckor efter att jag slagit till på ett CM Storm Trigger-Z för 699:- (tack vare bra tips från @SYRE) så lägger Webhallen ut Qpad MK-85 för 790:-.

Kan väl säga att det jag ännu inte riktigt kommit fram till om mekaniskt är det jag kommer välja i längden, känns bra i vissa fall mindre bra i andra, men jag stör mig en hel del på makroknapparna på Trigger-Z.

Tror ni det går att sälja ett bättre begagnat Trigger-Z för en vettig peng?
Eller är det bäst att sitta med båda?

Permalänk
Medlem

@anon257891:

Har du fått någon 1,25x WoB shift i DCS? Isåfall kanske jag är intresserad. Tänkte införskaffa ett JT WoB set som saknar ISO tangenter.

Permalänk
Medlem

Ett led(röd) belyst ducky shine 3 tkl med bruna mx brytare, vart får man tag på ett sånt? Alla verkar ha slutat sälja dom :-/

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus 390z, intel i9 9900k @5GHz, RTX 3090, ddr4 32Gb @ 3200MHz, corsair AX860, samsung 840 evo 128Gb, samsung 850 evo 250Gb, BeQuiet dark base 900, custom loop (360+480 radiatorer)

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon257891:

Någon som fått sin "Grab-Bag" ännu? Ta gärna lite kort: jag väntar otåligt på mina

Något sent läst, men here goes.

Jag köpte 2st påsar under förra vändan, några bilder finns i tråden jag startade i detta sub-forum, tråden för byten av keycaps, som jag råder er andra att använda för att komplettera era sets

Men vänligen läs trådreglerna innan ni postar, annars försvinner den tråden.

https://m.sweclockers.com/forum/trad/1396076-traden-for-byten...