"@" tar lång tid att registrera för datorn

Permalänk
Medlem

"@" tar lång tid att registrera för datorn

Hej!

Jag har ett märkligt problem där datorn tar ca. 1 sekund på sig att registrera @.
det leder till irritation till exempel så fort en mailadress ska skrivas in då @ kommer på fel ställe.

Ex: arne.arnessonhot@mail.se istället för arne.arnesson@hotmail.se

Är det någon som vet vad det här beror på och hur jag skulle kunna kunna lösa det?

tack på förhand

Permalänk
Medlem

Är det samma problem oavsett om du är i en webbläsare eller t.ex. i "Anteckningar"?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem

@saturday_sun:

ja det är det :/

Permalänk
Medlem

Vet inte alls vad det beror på. Du kan ju testa att byta USB-port för tangentbordet (kör du USB eller den andra sortens kontakt?) Testa att ändra keyboard layout och byta tillbaka kanske?

Visa signatur

RAID is not a backup

Permalänk

Hade samma problem, visade sig att ASUS GPU-Tweak (har jag för mig) använde sig utav samma kommando för någon inställning. Efter att jag stängde av det funkade allt som vanligt.
Kan inte vara något liknande i din situation?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ölvestig:

Hade samma problem, visade sig att ASUS GPU-Tweak (har jag för mig) använde sig utav samma kommando för någon inställning. Efter att jag stängde av det funkade allt som vanligt.
Kan inte vara något liknande i din situation?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har asus gpu tweak så jag ska definitivt testa att avinstallera det imorgon.

Permalänk
Medlem

@Jpau94: jag kör usb, men har testat med två olika och likadant på båda samt att jag testat tangentborden på annan dator och då funkar dom vilket får mig att tro att det är ngt med mjukvaran i datorn.

Permalänk
Skrivet av seoul:

Jag har asus gpu tweak så jag ska definitivt testa att avinstallera det imorgon.

Räcker väl annars med att bara stänga av det, behöver ju inte köar i bakgrunden hela tiden sålänge du inte behöver det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ölvestig:

Räcker väl annars med att bara stänga av det, behöver ju inte köar i bakgrunden hela tiden sålänge du inte behöver det!

Det löste problemet!
tack så mycket

Permalänk
Hedersmedlem

Ett praktexempel på hur bra ett mångsidigt forum kan vara vid udda problem. Veckans diplom till @Ölvestig som löste problemet.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro