Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Pixel C

När kommer den börja säljas i Sverige?
Någon som har någon aning, eller finns det något annat sätt att köpa den just nu?

Permalänk
Medlem

Jag gjorde själv lite research på just denna och försökte köpa den men lyckades inte hitta den någonstans. Ebay var det jag hittade, och det är inte aktuellt för min del.

Slutade med att jag köpa en Xperia Z4-platta istället, som jag är helnöjd med om någon undrar :).

Permalänk
Medlem

Nått att tänka på är att skärmen verkar bli repig. Verkar som att det där flashiga magnet-tangentbordet som man vrider isär så att säga för att få bort det repar skärmen då det hamnar smuts på det. Kör man utan tangentbort eller flipcover eller vad det kallas så är ju det problemet löst iof.

Permalänk
Medlem

Och helt plötsligt befinner vi oss... på månens baksida? Det är väl bara att börja sälja den i Sverige nån gång då

Permalänk
Skrivet av HerrNilsson:

Jag gjorde själv lite research på just denna och försökte köpa den men lyckades inte hitta den någonstans. Ebay var det jag hittade, och det är inte aktuellt för min del.

Slutade med att jag köpa en Xperia Z4-platta istället, som jag är helnöjd med om någon undrar :).

Hur är skärmen samt batteritiden på Z4an?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lars Mandel99:

Hur är skärmen samt batteritiden på Z4an?

Skärmen är ju 16:10, det ska man vara medveten om. Men tycker jag att den är bra. Nu har jag bara min gamla iPad 2 att jämföra med dock och det är ju som natt och dag.
Jag har inte använt min jättemycket än så det blir svårt att säga.

Permalänk
Skrivet av HerrNilsson:

Skärmen är ju 16:10, det ska man vara medveten om. Men tycker jag att den är bra. Nu har jag bara min gamla iPad 2 att jämföra med dock och det är ju som natt och dag.
Jag har inte använt min jättemycket än så det blir svårt att säga.

Okej , har ju en ipad 4 kanske inte är lika stor skillnad då är dock väldigt sugen på en Z4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lars Mandel99:

Okej , har ju en ipad 4 kanske inte är lika stor skillnad då är dock väldigt sugen på en Z4

Den är riktigt tunn och lätt. Riktigt lyft från min gamla iPad 2. Nu kommer ju webbläsaren upp samma sekund som man trycker på den

Permalänk
Medlem

Blev att köpa en från Ebay, från Österrike så kommer få "rätt" laddare och blev ett helt ok pris

Permalänk
Skrivet av cfwin:

Blev att köpa en från Ebay, från Österrike så kommer få "rätt" laddare och blev ett helt ok pris

Vad landade det på?

Så väldigt synd att denna inte har 3g/4g stöd... 7000kr vs 9600kr för ipad pro 128gb med 4g... vill så gärna ha stock android men vill också ha 3/4g kapacitet..

kanske får vänta in nästa sony tablet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av behindthecloset:

Vad landade det på?

Så väldigt synd att denna inte har 3g/4g stöd... 7000kr vs 9600kr för ipad pro 128gb med 4g... vill så gärna ha stock android men vill också ha 3/4g kapacitet..

kanske får vänta in nästa sony tablet.

Blev totalt ca 4000kr så inget superduperpris kanske menmen, då ska den vara inköpt 25/2 från notebook.de och i nyskick med fodral (har inte kommit än så får uppdatera här hur det blev ).

Jo, kan hålla med om att det är lite surt utan 3g/4g men i första hand ska den ersätta min ipad air wifi från jobbet som jag använt hemma, tål inte ios eller fler Apple produkter, nu är det Nexus 5X och Pixel C som gäller

Permalänk

@cfwin:

Vad tycker du om Pixel C nu?

Permalänk
Medlem

@behindthecloset: Jo tack, har nu kört den några dagar och är väldigt nöjd. Den har helt fått pensionera min Ipad Air 1 som hemmaplatta. Skärmen är fantastiskt fin, bra och snabb sync mellan plattan och telefon (Nexus 5x)(men i ärlighetens namn inte bättre än mellan Ipad och Iphone, snarare samma nivå).

Skicket var som ny på den jag fick, inte en repa eller ens ett dammkorn. Väldigt rapp i app-start, bra högtalare och extrem byggkvalitet (som en kompakt panel av tung (tung på det rätta sättet) aluminium och glas. Fantastisk batteritid, nästan löjligt bra.

Mindre bra: inte 100%-igt appstöd i playstore, några saknas (Whatsapp) och andra blir "utdragna".

Permalänk
Medlem

@cfwin: Kul att läsa en liten recension.
Jag har funderat på den sen jag såg en videorecension av den. Till jobbet/privat delat. Särskilt om man kan köra Citrix på dem.
Den skulle vara perfekt om den också hade Wacom stöd. Vad skulle du säga är den främsta fördelen med den jämfört med en stor Android mobil egentligen?

Visa signatur

Laptop: HP ZBook 15.
WS : i9-9900K, Asus Prime-A, 24 GB ram @3600 MHz, Qaudro K4000, 2 TB SSD + blandade HDD.

Permalänk
Medlem

@Regert: På många sätt så blir den ju som en stor droidmobil men tycker ändå den kompletterar min Nexus 5x ganska bra då den har en taskig batteritid (till skillnad mot Pixel:n), mycket tid att surfa/standby hemma.

Det största abert är avsaknaden av ett svenskt tangentbord, då hade det blivit en väldigt kompetent chromebook också, menmen