Win 10 "anarkist" bootar av sig självt

Permalänk

Win 10 "anarkist" bootar av sig självt

Hej på er!

Har problem med min HTPC som kör win 10 EDU. Efter att jag stängt av datorn så kan det gå 2-3 min så bootar den upp av sig självt. Har stängt av alla "wake-on-x" funktioner i bios, stängt av en massa funktioner runt energi schemat i de avancerade inställningarna...men inget verkar funka med den lilla "anarkisten"! Körde något kommando i cmd som visade vilken funktion som fått datorn att starta senast och den pekade på någon "USB hub funktion", men tycker ändå att jag stängt av allt som har med USB att göra.

Så har någon stött på samma problem och lyckats att lösa det? Har googlat en j***a massa och hittat snarlika problem, men inget som löst det för mig ännu.

Tack på förhand!

//RoAD

Visa signatur

o0[ System I ]0o .:.Chassi.:. Fractal Design Define R5 .:. PSU.:. Corsair 850w .:. Mobbo.:. ASUS Z170 PRO GAMING .:.CPU.:. Intel Core i7 6700K .:.Minnen.:. Kingston HyperX 16GIG .:.HD:s.:. SSD Samsung 128/240gig, SSD Corsair 120gig, WD 1TB .:.GK.:. ASUS GeForce GTX 980 Ti
o0[ System II ]0o .:.AsRock Core 100HT-BD.:.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Linux: because a PC is a terrible thing to waste.

Permalänk
Skrivet av evilsin:

Återkommer med screen ifrån den när jag kommer hem

Visa signatur

o0[ System I ]0o .:.Chassi.:. Fractal Design Define R5 .:. PSU.:. Corsair 850w .:. Mobbo.:. ASUS Z170 PRO GAMING .:.CPU.:. Intel Core i7 6700K .:.Minnen.:. Kingston HyperX 16GIG .:.HD:s.:. SSD Samsung 128/240gig, SSD Corsair 120gig, WD 1TB .:.GK.:. ASUS GeForce GTX 980 Ti
o0[ System II ]0o .:.AsRock Core 100HT-BD.:.

Permalänk

Ash, allt i sin ordning. Microsoft är din nya kompis. Lägg in VISA kortet bara så sköter M$ resten åt dig. Du behöver sedan bara trycka med hela handflatan på skärmen så får du vad du vad de anser du behöver. Det är det som är det nya vetty..

Permalänk

@Clint Eastwood: hahaha mjo

Visa signatur

o0[ System I ]0o .:.Chassi.:. Fractal Design Define R5 .:. PSU.:. Corsair 850w .:. Mobbo.:. ASUS Z170 PRO GAMING .:.CPU.:. Intel Core i7 6700K .:.Minnen.:. Kingston HyperX 16GIG .:.HD:s.:. SSD Samsung 128/240gig, SSD Corsair 120gig, WD 1TB .:.GK.:. ASUS GeForce GTX 980 Ti
o0[ System II ]0o .:.AsRock Core 100HT-BD.:.

Permalänk
Skrivet av evilsin:

Alright...vet inte exakt vad jag ska kika efter, men en händelse som som låter misstänkt är ju "kernel-boot" och sedan är det ca 46 fel/h med Dhcp-client, men det känns väl inte som att det är felet?

Visa signatur

o0[ System I ]0o .:.Chassi.:. Fractal Design Define R5 .:. PSU.:. Corsair 850w .:. Mobbo.:. ASUS Z170 PRO GAMING .:.CPU.:. Intel Core i7 6700K .:.Minnen.:. Kingston HyperX 16GIG .:.HD:s.:. SSD Samsung 128/240gig, SSD Corsair 120gig, WD 1TB .:.GK.:. ASUS GeForce GTX 980 Ti
o0[ System II ]0o .:.AsRock Core 100HT-BD.:.