Elgiganten påskrea Lenovo 100 bra eller kalkonen?

Permalänk
Medlem

Elgiganten påskrea Lenovo 100 bra eller kalkonen?

Hej!

Skulle behöva köpa en ny dator eller ja det är mer som att behovet och priset talar för det, haha! Elgiganten har nämligen påskrea på en Lenovo 100 med i5, 128 SSD, 6 GB RAM win10 och office 365 för 3990. Vet folket om något annat bra alternativ eller är det lika svårslaget som det ser ut?

Väldigt tacksam för iaf. hyfsat snabba svar då det kommer införskaffas snarast isf.

MVH Eavo

Permalänk
Medlem

Något som hade snabbat upp svaren är om du faktiskt länkade datorn i fråga. Hade du gjort det från början kunde jag gett svar redan nu.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

I5 och SSD är okej för 3990:- om man inte behöver mer lagringsutrymme än så.

Det man ska tänka på är att office 365 gäller i ett år och sen får man fylla på. Så man inte tror att det är en permanent variant och tror att priset är fantastiskt pga det.

Permalänk
Medlem

Kika på skärmen. Köpte en billig slit å släng arbetsdator. Riktigt sunkig skärm. Det är trots allt den du ser på varje gång du använder datorn.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

1: 3600x-16GB-1070ti
2: 1600x-16GB-580x
3: fx8350-16GB-1050ti

Permalänk

Väldigt dålig upplösning "1366 x 768" på den skärmen, trots 15,6tum . Så skulle skippa den om du ska använda den till annat än att surfa.

Permalänk
Medlem

Här är datorn i fråga.

Det är dåligt med recensioner på just den modellen, alla recensioner jag hittar är med mycket sämre Celeron N-processorer. Men alla recensioner verkar vara överens om att batteritiden och byggkvalitén är relativt dålig. 1366x768 upplösning är inte särskilt roligt på en 15.6"-skärm heller. Med andra ord, man får ungefär vad man betalar för.

Permalänk
Medlem

http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/barbar-dat...

Väldigt ledsen för att jag glömde länka såklart! Ja alltså datorn är mest tänkt för att vara inkopplat i vardagsrummet till tvn där eller ha i knät i soffan. Vill också kunna ta med den utomlands eller vid lite längre resor som tidsfördröjning. Väldigt tack för alla snabba svar hittills!

EDIT: Lite mer specifikt så, streama, surfa, kolla film etc. Nöjes-dator. Vill bara att när jag trycker på chrome eller en länk eller sätter igång en film så ska det gå fort och inte ta massa tid och att allt ska gå trögt.

Permalänk
Medlem

Det är en okej surfdator som sagt, men den har inget grafikkort, endast det inbyggda på processorn. Så den är inget att ha till spel eller bild/video redigering exempelvis.

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem
Skrivet av xcluzive:

Det är en okej surfdator som sagt, men den har inget grafikkort, endast det inbyggda på processorn. Så den är inget att ha till spel eller bild/video redigering exempelvis.

Nej så hardcore hade jag inte tänkt bli med den heller. Har denna stationära som jag sitter på nu för tyngre saker isf.