Permalänk
Medlem

Datorn vägrar starta

Hej! Som rubriken lyder vägrar datorn starta, jag skriver på telefonen och här verkar inte finnas någon sökfunktion, så jag ber om ursäkt om det redan finns trådar om detta.

Igår när jag skulle lägga mig funkade datorn helt normalt, jag stängde av den, men den tog ovanligt lång tid på sig att stängas av, sedan fick den blåskärm, jag var en bit bort så hann inte se vad som stod på skärmen. Den körde igång en startreparation automatiskt, som misslyckades. Jag har tydligen inga återställningspunkter, vilket jag tycker jag borde ha, så kan inte heller göra en systemåterställning. Har kört minnesdiagnostik och den hittar inga feldär heller.

Hoppas ni har någon fiffiig lösning! Har en del grejer påmin SSD där operativsystemet ligger som jag inte vill bli av med..

Visa signatur

MacBook Pro 16" M1 Max (2021) | UAD Apollo Twin MKII

www.intagram.com/guenna.music
www.instagram.com/wilsontjernell

Permalänk
Medlem

Det går inte heller att starta i felsäkertläge..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MacBook Pro 16" M1 Max (2021) | UAD Apollo Twin MKII

www.intagram.com/guenna.music
www.instagram.com/wilsontjernell

Permalänk
Medlem

Testa med ett ram i taget.

Permalänk
Medlem

Testade det, funkade inte..

Nyss testade jag att starta datorn med Winows 7-skivan. Jag installerade Windows på min andra hårddisk och det startar, datorn hittar även min SSD och allt ligger kvar så det är inte den som kraschat..

Känns nu som ett mjukvarufel? Nu till frågan. Kan jag installera om Windows 7 på min SSD utan att förlora något på den och så att alla i stallerade program ligger kvar?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MacBook Pro 16" M1 Max (2021) | UAD Apollo Twin MKII

www.intagram.com/guenna.music
www.instagram.com/wilsontjernell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wilsi:

Känns nu som ett mjukvarufel? Nu till frågan. Kan jag installera om Windows 7 på min SSD utan att förlora något på den och så att alla i stallerade program ligger kvar?

Beror på vilket alternativ du väljer när du använder Windows. Har ofta sett info vid många alternativ.

Nästa problem är hur bra de som ligger kvar funkar. Du kan ändå tvingades installera om många av dom för att lösa konstiga fel.

Sen är det risk att det ursprungliga problemet kommer tillbaka för att du inte gjorde en ren installation av Windows. Kan också vara långsammare än vad den borde vara.

Därför undviker jag Windows installation alternativen som inte tar bort allt.