Permalänk

Hej cdon tomten e du där:) ?

Vad kan ni göra på detta spelet:)? http://cdon.se/spel/metal_gear_solid_v%3a_the_phantom_pain_co... har varit på rea ner mot 499kr så anser 199kr eller 249kr billigt:) Har ps4 versionen redan mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nudel:

Kul med tomte, synd att sambon gett en tillfälligt köpstopp! Men ändå roligt att se alla deals!

Vet hur det känns! Har samma här men köper i smyg och hittar på att jag fick det från jobbet för det stod bara där o skräpa haha

Visa signatur

AMD 1800X - Corsair 100i v2 med noctua fläktar - 2x8gb G Skill RGB 3200 mhz ddr4 - Samsung Evo 850 250GB - Samsung Evo 960 m2 500gb - Evga Gtx 1080 Classified 8gb - Biostar B350 GT3 - Corsair 860AX - Fractal R4 - WD black 1tb - Asus Strix Soar - Sennheiser PC 363D

Plex Server: Intel 6700K - Noctua NH-U12S - 2x8gb Corsair Vengeance LPX Black DDR4 PC24000 - Intel 520 120gb - 3x HGST Deskstar NAS 4TB - Gigabyte GA-Z170N-WIFI mitx - EVGA SuperNOVA G2 750W - Fractal Design Node 304 (Vit)

Permalänk
Moderator
Moderator
Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Galleri/Bygglog Projekt:

NES PC
AIO Dator

Permalänk
Medlem

Tomten snälla I5 6600K för 1900? Eller I7 6700k för 2900kr?

Visa signatur

AMD 1800X - Corsair 100i v2 med noctua fläktar - 2x8gb G Skill RGB 3200 mhz ddr4 - Samsung Evo 850 250GB - Samsung Evo 960 m2 500gb - Evga Gtx 1080 Classified 8gb - Biostar B350 GT3 - Corsair 860AX - Fractal R4 - WD black 1tb - Asus Strix Soar - Sennheiser PC 363D

Plex Server: Intel 6700K - Noctua NH-U12S - 2x8gb Corsair Vengeance LPX Black DDR4 PC24000 - Intel 520 120gb - 3x HGST Deskstar NAS 4TB - Gigabyte GA-Z170N-WIFI mitx - EVGA SuperNOVA G2 750W - Fractal Design Node 304 (Vit)

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

@ågren: Allt som beställs på siten plockas mer eller mindre direkt från våra lager.
Det du syftar på är utleverans och det sker först när produkten lämnar vårt lager.
Utleverans sker när Posten hämtar produkterna och då skickas en signal och berättar för kunden att produkten är utlevererad.
Vi sitter idag med flera lagerplatser och kan endast sampacka produkter som lagerförs på samma lager. Beställer du ett grafikkort och en snowboard KAN alltså produkten skickas från två olika lager.

Hmmm intressant!

Så enligt vad du säger så har CDON hela tiden jävlats med alla dessa kunder som tex i denna tråd/prisjakt/facebook/osv som har beställt varor och status ändras på minuter till packas och om dom ringer cdon oftas får svaret att det skickas/des imorgon/idag för att sen ta 2-3 veckor att VERKLIGEN skickas?
Och NÄR dessa packet väl skickas så ser man på postens info att förhandsinfo var gjort samma dag heller som tidigast 1 dag innan det skickades.

För som du sa det packas ju mer heller mindre direkt och då finns det ju bara kvar att cdon sitter och håller på paketen (heller är det posten som gör det i veckor? men det hänger ju ej ihop med postens info om när försändelsen registrerades så skulle inte tro det i dessa fall när det handlar om veckor).

Heller handlar det om ett mer trovärdigt scenario där CDON´s kassa system ställer till det med att ändra ordrar som ej finns på lager till packas direkt och därmed var det övre svaret här rent skitsnack?

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem
Skrivet av miscann:

Tomten snälla I5 6600K för 1900? Eller I7 6700k för 2900kr?

Du skulle ha passat på när Netonnet sålde 6700K för 2990kr

Antar att Green Friday är över nu? Sista dealen kommer ju med största sannolikhet vara CDON+ för 99kr.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Avstängd
Skrivet av CDON.se:

Då temat för hela kampanjen är ”Som Black Friday fast bara på CDON.COM” så kan du förvänta dig erbjudanden i samma klass som på Black Friday. Kort och gott helt fantastiska priser på massor av produkter. Du kommer hitta allt från filmer, böcker, kläder till datorer, mobiltelefoner, spel och leksaker. Det kommer att finnas något för alla!

Varför har då andra butiker vissa av era Green Friday grejer - billigare? Det är väl inte riktigt i stil med vad Black Friday brukar erbjuda?

Permalänk
Medlem

Sista var ett skämt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av RealPower:

Sista var ett skämt?

#16132925

Helt OK pris ändå

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RealPower:

Sista var ett skämt?

Hela deras kampanj är ett enda stort skämt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Tomten gjorde rean, han kostade mig 2000kr :/
Roligaste rean på länge men utan tomten så var det inte mycket intressant för mig iaf så jag hoppas han är tillbaka snart.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

Det är Black Friday i samma avseende att de vill att du köper mer än en vanlig fredag. CDONs intresse ligger inte i att ge dig ett kap, utan att du skall tro att de ger dig ett kap.

I själva verket är detta bara en riktigt överhype'ad helgskampanj. Amazon gjorde samma sak under deras "like Black Friday" Prime Day. Var bara skit de ville bli av med till priser över vad de hade kostat helgen innan.

Tråkigt nog var nog de enda riktiga kapen gjorda i den här tråden mellan 00-02. Om ni skall köra den stilen får ni kalla det för "Live Midnattsrea" och länka hit från sidan.

Visa signatur

Burk: NZXT 440 Vit - i5-2500K@4.3 - FD Kelvin360 - ASUS P67B3Evo - Corsair 2x8GB - ASUS GTX780 - Crucial m4 128GB / MX100 240GB - EVGA g2 850W - ASUS PB278Q - Logitech G710+ + G502 Ljud: Simple Audio Listen - Aune X1S - Sennheiser 598SE
HTPC: FD Node304 - i3-3225 - ASUS P8H77 - Kingston 2x4GB - Crucial m4 128GB + WD Green 10TB - Samsung 55"LED - Logitech K400P Ljud: Onkyo TX-NR609 - KEF iQ30

Permalänk
Medlem

För mig blev det iaf ett Define R5 och en 850 Evo 500gb

Visa signatur

Dator 1: Meshify S2 Vit | RM750x | B550-E | 5700X | 32Gb Lpx 3600 | 3060Ti Gaming X Trio | 970 Evo Plus 1TB + 850 Evo 500GB|
Dator 2: FD Define R5 Vit | RM750x | B550-F Wifi | 3800X | 32Gb Lpx 3200 | SN850 1TB+850 Evo 500GB+Sandisk Plus 960GB | 1070 Gaming Z - Playstation 5 | Wii U | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Var trevligt med lite rea. Letade febrilt efter en gaming stol. Men slutade med att jag bara köpte lite kläder.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem

Hoppas att det kommer lite info på måndag om hur mycket som omsattes under GF. Förhoppningsvis går den skadeskjutna Qliro-aktien upp några %.

Permalänk

För er som missade något pågår rean hela helgen!

Visa signatur

Testar telefoner och tillbehör: www.apetech.se

Permalänk
Medlem

Kan folk sluta vara så gnälliga och åpna? Ibland finns det något man vill ha på en rea, ibland inte. Syftet med de flesta reor är för övrigt att sälja ut fjolårets produkter. Såg även flertalet kraftigt prissänkta produkter gentemot standard, om än inget jag ville ha.

Slutade i alla fall med att jag köpte lite kläder och filmer för vettiga priser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

#16132925

Helt OK pris ändå

Det där släpptes kl 23 och timern fortsatte att räkna ner till ett nytt erbjudande för att därefter helt plötsligt försvinna.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem

Försökt att lägga 55 LED-TV Philips 55PUS7170/12 Smart UHD 3D i varukorgen utan att lyckas och nu är den slut. irriterande.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av micke7406:

Försökt att lägga 55 LED-TV Philips 55PUS7170/12 Smart UHD 3D i varukorgen utan att lyckas och nu är den slut. irriterande.

Det beror antagligen på att den redan var slut. Kassans kontroll är mest aktuell och övriga sidor släpar efter något. Hände mig med en annan sak igår och produktsidan fanns kvar i några minuter trots att produkten var slut, vilket man fick besked om när man försökte gå till kassan.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Det beror antagligen på att den redan var slut. Kassans kontroll är mest aktuell och övriga sidor släpar efter något. Hände mig med en annan sak igår och produktsidan fanns kvar i några minuter trots att produkten var slut, vilket man fick besked om när man försökte gå till kassan.

Vart säkert så. Blev iallafall en ny damsugaren och parfym så jag är nöjd.

Permalänk
Medlem

Beställde 3 prylar igår kväll och de verkar redan vara packade och klara i Ljungby idag kl8 och registrerade hos Post Nord. Så de dyker nog upp på Tisdag.

Permalänk
Medlem

Yay snabb packning hos er! \o/ <3

Permalänk
Medlem

Pågår inte Green Friday-kampanjen under hela helgen? Asus GL752VW-T4130T sänktes till 10 790 SEK under fredagen för att sedan höjas till 11 990 SEK under lördagen. Ändrar ni priset under kampanjens giltighetstid eller har det blivit något fel?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Liiix:

Yay snabb packning hos er! \o/ <3

Låter nog som en bekräftelse att CDON antingen inte haft så stor försäljning under "green friday" eller att de denna gången bett PostNord (som sköter lagret) att ha extra personal inne för att klara av anstormningen.

Skrivet av Backaraa:

Pågår inte Green Friday-kampanjen under hela helgen? Asus GL752VW-T4130T sänktes till 10 790 SEK under fredagen för att sedan höjas till 11 990 SEK under lördagen. Ändrar ni priset under kampanjens giltighetstid eller har det blivit något fel?

Det är väl olika kampanjer? "Green friday" var 29/4, den som pågår nu är "Green friday weekend" vilken pågår 30/4-1/5 enligt webbsidan.

Så det är nog olika kampanjpriser beroende på vilken kampanj de var i, de "bästa" priserna var under "green friday" och "green friday weekend" är mer en "vi säljer ut kvarvarande vi inte fick sålt under huvuddagen" dagar.

För övrigt så känns "green friday" inte som en större rea, inga "wow" extrem låga priser, utan mer till normal nivå som övriga butiker har.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Inaktiv

Lite besviken på att jag inte fyndade RIKTIGT GAMING LAPTOP. Jag älskar handla på stora reor för att jag förväntar mig 60-80% fynd. Det känns bra för själen när man räknar ut och ser att man har sparat flera tusen kr (5-10 K)

Blivit en del faktiskt, farligt med internetköp...Brukar hålla mig borta. Men nu är man singel igen efter 7 års tid. Tyvörr har det börjat klia i fingrarna. Har ej köpt parfym på typ 8 år. Ska ta med också TVn jag köpte för 2 veckor sedan.

43 LED-TV Philips 43PUT4900/12 UHD 3990 + 349 kr skit försäkring jag råkade klicka på.

USB-flash Sandisk Ultra USB 3.0 64GB 199 kr (till lille bror)

SteelSeries QcK+ Musmatta 149 kr inget fynd ... (min e typ sliten, och super smutsig, börjat släppa på kanterna)

SteelSeries Rival 100 Röd 299 kr inget fynd direkt (till min nya keyboard)

JBL Cinema SB 250 1990 kr (till min nya tv)

Hugo Boss Boss Bottled Edt 50ml 274 kr (till jakt säsong)
Hugo Boss Soul Edt 50ml 274 kr (till jakt säsong)
Maria Nila Creator Fix Strong 92 kr inget fynd (till jakt säsong)
Viktor & Rolf Spicebomb EdT 50ml 496 kr (till jakt säsong)

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Det är väl olika kampanjer? "Green friday" var 29/4, den som pågår nu är "Green friday weekend" vilken pågår 30/4-1/5 enligt webbsidan.

Så det är nog olika kampanjpriser beroende på vilken kampanj de var i, de "bästa" priserna var under "green friday" och "green friday weekend" är mer en "vi säljer ut kvarvarande vi inte fick sålt under huvuddagen" dagar.

För övrigt så känns "green friday" inte som en större rea, inga "wow" extrem låga priser, utan mer till normal nivå som övriga butiker har.

Det har du nog helt rätt i, tack. Lite ologiskt dock att priset ändrades först under lördagsförmiddagen.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Beställde 3 prylar igår kväll och de verkar redan vara packade och klara i Ljungby idag kl8 och registrerade hos Post Nord. Så de dyker nog upp på Tisdag.

Update: Såg nyss att varorna är i Torsvik, så de kommer till utlämningsstället imorgon.
Så snabba är bara Komplett vid helgbeställningar.
Har Cdon effektiviserat på ett sånt sätt kan man börja handla mer av dem igen.