Permalänk
Medlem

Hej kundtjänsten på CDON! Jag skickade i lördags (23/4) ett meddelande angående retur av vara. Fortfarande inget svar... Vänligen kolla upp referensnummer: 1278593.

Mvh. Stefan

Permalänk
Skrivet av CDON.COM:

Hej Grizzly,

Det var en mindre procentsats av alla order som drabbades utav förseningar och makuleringar under Black Friday, men när det är så högt orderantal så blir den minsta procent även det ett högt antal kunder i slutändan och självklart är det inget vi vill utsätta våra kunder för, därav jobbar vi aktivt med att förhindra att detta sker igen.

Vi tycker det är tråkigt att du känner som du gör men vi jobbar hårt för att kunna bevisa dig fel.

Mvh
Robin
CDON.COM

Den stora frågan är väl om ni har gjort något åt er kundtjänst? Hade ni haft en professionell sådan och bättre kontaktvägar så tror jag ni hade sluppit mycket av den kritiken ni fått senaste halvåret.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Cdon.com

Green Friday (CDON Tomtens återkomst)

Håll utkik 00.01 i CDON tråden.
Det ryktas om att CDON Tomten kommer göra comeback! *Hint, Hint*
Önskningar kommer att gå i uppfyllelse!

Med vänlig hälsning / Tomtemor

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tycker ny kan ha en 120/144 hz skärm till bra pris, eller nån retrokonsooll

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem

Någon verkar ha klantat sig när dom lagt upp Phantek chassin på eran hemsida.
Dom har hamnat under produktkategorin "Hem & Trädgård" av någon konstig anledning.

Permalänk
Cdon.com

@Sloppix: Hej! Ibland blir det fel

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Tips till rean.

Jag behöver en AC, jag vill inte uppleva ytterligare en sommar med 30 grader i lägenheten när jag ska sova. Whirlpool AMD082 för ca 3k skulle sitta fint

Sen behöver jag ett jättebilligt mATX chassi, ska ta delar från det till ett modprojekt så vilket chassi det är spelar mindre roll.

Ja just det ja ett billigt z97 eller z87 mobo.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej XHI,

Varje paket som går ut kommer klimatkompenseras genom "Rädda regnskogen", dessvärre går det inte att sammanpacka systemmässigt, men vi arbetar på att göra det möjligt framöver.
Vi har även vidtagit åtgärder för att paketen skall skickas i tid och enligt kundernas förväntningar.

Mvh
Robin
CDON.COM

Hur kan ni inte ha lyckats hitta en fungerande lösning efter ett halvår? Om man mot förmodan är intresserad av samtliga erbjudanden under green friday får man alltså 24st separata kollin hemskickade vilket är helt idiotiskt både praktiskt och miljömässigt.

Ni har en del bra erbjudanden men jag drar mig för att beställa från er och betalar hellre en slant extra för att vara säker på att jag får mina varor inom skälig tid, snabb och vettig respons via kundtjänst m.m.
Jag är otroligt skeptisk till att lägga en beställning hos er med tanke på allt tidigare strul och det känns som att det är väldigt mycket tomma ord.

Ni pratar ständigt om hur ni 'infört nya rutiner' och 'jobbar hårt på att förbättra er' men det nämns aldrig några konkreta förändringar. Har ni utökat personalstyrkan? Implementerat ett nytt lagersystem? Vad är det egentligen ni påstår har gjorts för att saker och ting ska bli till det bättre?

green friday
Visa signatur

FD North | Gigabyte B650 AORUS Elite AX v2 | 9800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Corsair Vengeance 6000MHz CL30 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | LG 42" C4

Permalänk
Cdon.com

@ågren: Hej!
Vi hade problem att leverera ut varor efter Black Friday då vi sålde extremt mycket mer än vad vi prognostiserat. Då hade vi ändå tagit höjd för överleverans.
Till Green Friday och kommande kampanjer både bemannar vi upp med mer personal och förbättrar våra flöden på lagret vilket ska göra att alla som beställer får sin leversans betydligt snabbare.
Vi utmanar dig att beställa på Green Friday och rapportera tillbaka leveranstiden.
Angående kundtjänst implementerar vi just nu ett nytt kundservicesystem som kommer göra att vi kan svara snabbare på frågor men viktigast av allt även öka kvaliteten.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@CDON.COM Kommer ni att hålla kortare deals för Sweclockers medlemmar efter förfrågan, liksom under Black Friday? Då vill jag gärna passa på att tipsa om att jag är väldigt sugen på att köpa en Intel i5-5675C.. till ett bra pris

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Cdon.com

@Icte: CDON tomten kanske dyker upp

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Vi utmanar dig att beställa på Green Friday och rapportera tillbaka leveranstiden.

Kaxigt värre! Tack för ett snabbt och informativt svar i alla fall, jag kanske beställer någon liten pryl i rent testsyfte
Vad har ni för planer inför framtiden när det gäller lagersystemet? De flesta av oss är nog eniga om att det är väldigt irriterande att samtliga beställningar registreras som 'plockas' direkt efter beställning för att därefter ha samma status i (oftast) flera dagar innan de faktiskt packas och skickas iväg. Att ni inte samfraktar flera småbeställningar som görs inom en kort tidsperiod skulle också lösas genom att ändra hanteringen av ordrar, två flugor i en smäll med andra ord.

Visa signatur

FD North | Gigabyte B650 AORUS Elite AX v2 | 9800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Corsair Vengeance 6000MHz CL30 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | LG 42" C4

Permalänk
Medlem

En prissänkt Fractal Design Define R5 VIT med fönster hade suttit fint @CDON.com

Visa signatur

Dator 1: Meshify S2 Vit | RM750x | B550-E | 5700X | 32Gb Lpx 3600 | 3060Ti Gaming X Trio | 970 Evo Plus 1TB + 850 Evo 500GB|
Dator 2: FD Define R5 Vit | RM750x | B550-F Wifi | 3800X | 32Gb Lpx 3200 | SN850 1TB+850 Evo 500GB+Sandisk Plus 960GB | 1070 Gaming Z - Playstation 5 | Wii U | Nintendo Switch

Permalänk
Cdon.com

@ågren: Allt som beställs på siten plockas mer eller mindre direkt från våra lager.
Det du syftar på är utleverans och det sker först när produkten lämnar vårt lager.
Utleverans sker när Posten hämtar produkterna och då skickas en signal och berättar för kunden att produkten är utlevererad.
Vi sitter idag med flera lagerplatser och kan endast sampacka produkter som lagerförs på samma lager. Beställer du ett grafikkort och en snowboard KAN alltså produkten skickas från två olika lager.

Visa signatur
Permalänk

Tänkte också passa på att önska om rabatterat pris på AKG Y50 under Green Friday. Hade varit riktigt fint! @CDON.COM

Visa signatur

CPU: Intel i5 2500K | MB: ASUS P8P67 B3
GPU: EVGA GeForce GTX 970 SSC ACX 2.0
RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8 GB (2x4 GB)
PSU: EVGA GQ 650W 80+ | Chassi: Fractal Design Define R3
Bildskärm: LG W2363D 23" 120Hz

Permalänk
Inaktiv

OH BOY, OH BOY, OH BOY! Bärbar spel dator 60-80 % rabatt TACK!! DIEE FOR CDON <3

SERIÖST 5-10 % på bärbara enheter? -.- Nu blev jag förkrossad.

Permalänk
Medlem

Låt oss hoppas dem öppnar mjukt.... För mjukare än såhär går väl knappast att starta en så pass hypad rea på?? Kanske med lite mer "my little pony" grejer... Men fan inte annars. :S

Visa signatur

[Msi Krait x370] [Amd Ryzen 7 1700X@4ghz] [16gb ddr4 Corsair Vengeance LPX@3066mhz] [Custom loop med dubbla 420 rad] [2x Gigabyte GTX 970 G1 Gaming med EK fullcover block] [OCZ Vertex 460 120gb SSD] [1x 1TB 7200rpm Samsung F1, 3TB 5400rpm WD Green] [Corsair 750w] [Corsair 750D med bort moddad front]

Permalänk
Medlem

Upp till 5000 kr rabatt på datorer? Happ, vart då?

Nvm, en overpricead asus ROG bärbar 22990 -> 17999 :>

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Icte:

@CDON.COM Kommer ni att hålla kortare deals för Sweclockers medlemmar efter förfrågan, liksom under Black Friday? Då vill jag gärna passa på att tipsa om att jag är väldigt sugen på att köpa en Intel i5-5675C.. till ett bra pris

Skrivet av Streamdog:

En prissänkt Fractal Design Define R5 VIT med fönster hade suttit fint @CDON.com

Har sänkt nån hundring. Ni har 15 minuter på er! SKYNDA SKYNDA!

//Tomten

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hade tänkt köpa både Thrustmaster T8HA växelspak samt T3PA-PRO pedaler.
Både finns nu under Green Friday under spel-erbjudanden, tyvärr så har ni ett högre pris nu på pedalerna än vad prisjakt säger att ni har. Det blev dyrare helt enkelt.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3193259
Växelspaken har lite rabatt men når inte ens under kompletts ordinarie pris.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2753504

Visa signatur

13700K | 128GB DDR5 | Asus 4090
5600G | 32GB DDR4

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sphynx:

Upp till 5000 kr rabatt på datorer? Happ, vart då? Rena lögnen.

Det var denna de menade. http://cdon.se/hemelektronik/asus-g752vy-gc081t-17-3-barbar-d...

Hahaha I KNOW <3

SOM BJORK skrev nedan en Gaming laptop med 60-80% rabatt, så ska vi nog alla fira den bästa Green day någonsin.

Permalänk
Medlem

En bra gamingdator med IPS-panel för under 8000 vore något. Kanske en Acer Nitro VN7.

Permalänk
Medlem

hej

har den gröna ECO tomten något bra pris på
Samsung 850 EVO Basic SSD 250GB
idag

Permalänk

Hej cdon sänk nu denna kamera så dom som missade den gryma dealen inkl mej får den:D

Denna kamera såldes för 299kr på elgiganten kan dom kan ni ellerhur! Ni har 400 st kvar i lager och den säljer segare än hårt bröd;) http://cdon.se/hemelektronik/sony-hdr-az1-vit-p29820902 Länk 349 Max pris så klipper jag en i alla fall direkt:) De priset som e nu e ett åkerpris speciellt på rean;) Kom igen gör en kund super glad:D Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av compumanic85:

Denna kamera såldes för 299kr på elgiganten kan dom kan ni ellerhur! Ni har 400 st kvar i lager och den säljer segare än hårt bröd;) http://cdon.se/hemelektronik/sony-hdr-az1-vit-p29820902 Länk 349 Max pris så klipper jag en i alla fall direkt:) De priset som e nu e ett åkerpris speciellt på rean;) Kom igen gör en kund super glad:D Mvh

+1! Denna skulle sitta fint för sommaren!

Skrivet av CDON.COM:

Har sänkt nån hundring. Ni har 15 minuter på er! SKYNDA SKYNDA!

//Tomten

Nopp, fortfarande 2749 kr

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Sphynx:

Upp till 5000 kr rabatt på datorer? Happ, vart då?

Nvm, en overpricead asus ROG bärbar 22990 -> 17999 :>

Tjena,

Det verkar ha varit problem med cachen på site. Priserna och rabatterna bör vara uppdaterade nu!

//CDON

Visa signatur
Permalänk

@Icte: Yes håller med varit på dom som en liten iller;) Va sjukt störrigt kunde köpa den då ja va vaken vid 10 då den fanns på elgiganten trodde inte de skulle vara så högt tryck på skiten:P:D Haha vi får se de borde sälja av den lite då dom har så sjukt många i lager;)

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Bjebben:

Hade tänkt köpa både Thrustmaster T8HA växelspak samt T3PA-PRO pedaler.
Både finns nu under Green Friday under spel-erbjudanden, tyvärr så har ni ett högre pris nu på pedalerna än vad prisjakt säger att ni har. Det blev dyrare helt enkelt.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3193259
Växelspaken har lite rabatt men når inte ens under kompletts ordinarie pris.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2753504

Alla prisuppdateringar har tydligen inte gått igenom som det ska. Kolla igenom om nån minut!

//Tomten

Visa signatur
Permalänk

@CDON.COM: Vad säger ni om action kameran vid kl 1;) !!? Köper direkt^^ Mvh

Permalänk
Medlem

Röstar på en billgiare max 2k 120hz skärm fortfarand

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare