Audioquest DragonFly v1.2 Dac

Permalänk
Medlem

Audioquest DragonFly v1.2 Dac

Nu efter jag har haft mina philips fidelio x2 så funderar jag på att inskaffa en Amp/DAC. Letade lite och verkar som att Audioquest DragonFly v1.2 har fått bra betyg av användare osv. men är det någon här som kan förslå något bra för runt 500-1000kr. Känner att O2 Dac/AMP är lite väl mycket det jag vill lägga på dac osv. O2 är dyrare än mina hörlurar.

Problemet också att man blir beroende av att få bättre ljud å bättre ljud. å man bara köper å köper. spenderar hur mycket pengar som helst på ljud. philips fidelio x2 är sjukt grymma utan amp men man vill alltid veta, hur bra kan jag få

Så tips på 500-1000kr amp/dac

Permalänk
Medlem

Kolla in fiios sortiment. Har för mig de brukar ligga bra till i recensioner, men det får du kolla upp för respektive modell!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: i7 960 | MB: Asus Rampage III Extreme | RAM: 24GB Corsair Dominator | GPU: Sapphire RX 480 8GB | NÄTAGG: Corsair AX1200

Permalänk
Medlem

Varför ha en separat amp/dac? skaffa bara ett ljudkort med inbyggt dac.

Visa signatur

amd xp 2000+ | abit kx7-333R with USB 2.0 | 256 ddr pc-266 | WD 80 GB 7200 rpm + Maxtor 740-6L 60 GB 7200 rpm ata-133 + 4 120 GB i raid 1+0 | Inno3d Geforce 4 ti-4200 128 ddr | Memorexx dvd 16x48 | Artec 32x12x48 | PSU 350 watt (tyst) | Windows XP Proffesionell

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Netforce:

Varför ha en separat amp/dac? skaffa bara ett ljudkort med inbyggt dac.

Nu kommer du bli överröst av hat hihi.
Jag är ingen audiophile men jag håller på med musik och ljud. Enligt experterna så vill man ha en extern pga störningar från övriga komponenter... Vilket jag tycker är lite bs då samma folk ställer sen sin dac brevid strömkällor och maskiner.
Men! Har man en audiointerface med ljud-in och utgångar så är det så bekvämt med en extern.

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av Wizook:

Nu efter jag har haft mina philips fidelio x2 så funderar jag på att inskaffa en Amp/DAC. Letade lite och verkar som att Audioquest DragonFly v1.2 har fått bra betyg av användare osv. men är det någon här som kan förslå något bra för runt 500-1000kr. Känner att O2 Dac/AMP är lite väl mycket det jag vill lägga på dac osv. O2 är dyrare än mina hörlurar.

Problemet också att man blir beroende av att få bättre ljud å bättre ljud. å man bara köper å köper. spenderar hur mycket pengar som helst på ljud. philips fidelio x2 är sjukt grymma utan amp men man vill alltid veta, hur bra kan jag få

Så tips på 500-1000kr amp/dac

Lägg till några hundra och köp en Geek Out 450 istället.
http://www.ebay.com/itm/Geek-Out-450-USB-DAC-Headphone-Amplif...

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.