Permalänk

Högtalare med Spotify

Hej

Jag stör mig varje dag på att min musik avbryts när jag kommer hem från jobbet och tar av mig hörlurarna. Jag måste då starta datorn och sätta på musiken där ifrån istället.

Därför vill jag ha en högtalare med Spotify Connect (eller vad de heter) så att jag direkt när jag kommer innanför dörren hemma kan välja från telefonen att spela upp musiken ifrån en annan enhet som alltså bara står och alltid är tillgänglig för Spotify strömmar.

Vad ska man välja? Är dom svindyra? Jag vill att den fyller upp med ljud i min 36 kvadratmeter-stora 1a, men det är inte den som kommer användas vid hemmafesten.

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk
Medlem
Skrivet av TroNi:

Hej

Jag stör mig varje dag på att min musik avbryts när jag kommer hem från jobbet och tar av mig hörlurarna. Jag måste då starta datorn och sätta på musiken där ifrån istället.

Därför vill jag ha en högtalare med Spotify Connect (eller vad de heter) så att jag direkt när jag kommer innanför dörren hemma kan välja från telefonen att spela upp musiken ifrån en annan enhet som alltså bara står och alltid är tillgänglig för Spotify strömmar.

Vad ska man välja? Är dom svindyra? Jag vill att den fyller upp med ljud i min 36 kvadratmeter-stora 1a, men det är inte den som kommer användas vid hemmafesten.

För att få ett mycket större utbud av högtalare rekommenderar jag att du köper en Chromecast Audio, då kan du köpa i stort sett vilken högtalare du än vill. Eller ännu bättre, du kanske redan har några hemma som fungerar med en vanlig 3,5mm anslutning. Då blir det nästan gratis.

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem

Philips SW750M har stöd för Spotify Connect.

Annars, som det redan tipsats om så kan du köra en Chromecast eller en Gramofon som du pluggar in i en befintlig högtalaranläggning.

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk

Antingen som de andra sagt en Chromecast Audio (390kr), eller gör du ett hemmabygge och köper denna och kopplar i vilka gamla högtalare som helst och köper en AV-adapter med minst 15V. Kör min på 10st AA-batterier (har räckt i minst 40 timmar, än så länge, konstant på). Hemmagjord bluetooth-förstärkare för under 200:-

För att sätta igång den trycker du bara in sladden i laddar-hålet. Väldigt energisnål också.

Permalänk
Medlem

Vilken prisklass hade du tänkt dig?

Jag har själv en Chromecast Audio och det funkar rätt bra. Den vill oftast inte dyka upp bland alternativen på min stationära dator, tror jag behöver väcka den med min mobil eller surfplatta eller nått först. Har inte använt den så mycket. Men jag tror det skulle funka bra för dig. Om du har andra högtalare redan som du använder till fest och så som du skriver så koppla in den till dom?

Finns ju många högtalare i många olika prisklasser annars. Så vet ju inte vad man ska tipsa om.

Permalänk
Medlem

Bara som ett förtydligande så har Chromecast en digital utgång också, jag har den kopplad till en DAC-förstärkare. Mycket nöjd, funkar bättre än Airplay.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Titan Xp, 32Gb @ 3333MHz, mITX Asus Strix Z270I, Jonsbo UMX1 Plus, Corsair SF600

Permalänk
Avstängd

Jag har ett par vanliga aktiva högtalare (Argon 7460) till dom köpte jag en aux till 3,5mm kabel från AliExpress för 6kr inkl frakt.
När jag kommer hem så drar jag ur hörlurarna från telefonen sen stoppar jag in den aux kabeln i telefonen sen har jag hur mycket musik som helst och jag behöver inte starta datorn för det. Visst det blir ett litet hack på 3-5 sekunder där man är utan musik, kan man leva med det så är det en billig lösning.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG