Får ingen bildskärm efter Windowsladdningen

Permalänk
Medlem

Får ingen bildskärm efter Windowsladdningen

Hej! Kan inleda med att min dator har krånglat mycket på senaste men vill göra ett tappert försök att få den fixad. Den som krånglar nu är att när jag startar datorn och startar i normalt läge tappar jag bilden efter Windows laddningen. Jag har kunnat startat den i felsäkert läge men sista gången fastnade den dock under uppstarten av någon anledning (?) men låt oss utgå från att den går.

Jag har försökt att ladda ner senaste drivrutinen till min nvidia GeForce 8800 GT (tror det var gt) men får samma utfall. Även när jag ändrat bildinställningen.
Kan inte göra en systemåterställning eftersom den säger att det inte finns nån tidpunkt att gå tillbaka till...

Har inga skivor att kunna göra en återställning med heller..

Innan detta problem har datorn bara tjutit med grafikkortet i pga av dålig kontakt eller något med moderkortet misstänker jag men nu är det problemet tillfälligt ur världen.

Har ni några idér om hur jag ska gå till väga?

Permalänk
Hedersmedlem

Stora delar av 8600-8800-serien var defekta redan från början med felaktiga material som gjorde att de dog i förtid. I vilket fall går de duktigt varma och är riktigt gamla nu, inte en bra kombination för stabil funktion. Provat ett annat grafikkort? Vilket nätagg används?

Vänlig läs den klistrade tråden och komplettera din felbeskrivning.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro