Cryorig visar upp datorlådorna Ola och Taku

Permalänk
Melding Plague

Cryorig visar upp datorlådorna Ola och Taku

Cryorigs senaste tillskott i deras sortiment är två chassin med unik design. Modellerna, som går under namnen Ola och Taku, ska visas upp under årets Computex-mässa i Taiwan.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Trodde först att det var en säng på bild.

Permalänk
Medlem

Datorlådan Ola, låter som den är tillverkad av Ikea.

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Hedersmedlem

Oooo. Båda två av dessa kandidater har jag omedvetet väntat på. Har gjort en del ritningar på precis det här men finishen ser ut att bli bättre utan att kosta skjortan vid hemmabygge. Väldans trevligt.

Undrar lite hur lösningen med nätagg ser ut för cylindern. Sitter väl i toppen, men det är alltså deras eget formanpassade nätagg som gäller där antar jag.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av Söderbäck:

Oooo. Båda två av dessa kandidater har jag omedvetet väntat på. Har gjort en del ritningar på precis det här men finishen ser ut att bli bättre utan att kosta skjortan vid hemmabygge. Väldans trevligt.

Undrar lite hur lösningen med nätagg ser ut för cylindern. Sitter väl i toppen, men det är alltså deras eget formanpassade nätagg som gäller där antar jag.

Det är SFX-agg som gäller för cylindern. Sitter i botten ihop med SSD:n.

Permalänk
Skrivet av Söderbäck:

Undrar lite hur lösningen med nätagg ser ut för cylindern. Sitter väl i toppen, men det är alltså deras eget formanpassade nätagg som gäller där antar jag.

Undrar jag med, helt klart intressant, men lär väll kosta skjortan också :/

Skrivet av JonasT:

Det är SFX-agg som gäller för cylindern. Sitter i botten ihop med SSD:n.

Blir att införskaffa ett SFX-agg då om inte chassit kommer va jättedyrt.

Permalänk
Entusiast

Ola ser riktigt coolt ut. Undrar om det sitter en stor fläkt i botten som skickar upp kall luft över komponenterna? Skulle vara asballt!

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Gillar bägge, men man får nog vara noga med att välja komponenter om man ska ha allt precis under skärmen i Taku.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberhof:

Datorlådan Ola, låter som den är tillverkad av Ikea.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thunderbolt:

Trodde först att det var en säng på bild.

Haha samma här, sen trodde jag det var en tvmöbel med komponenter inuti

Visa signatur

Tjo & tjim
Nzxt H7 Flow || ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI || Gigabyte GeForce RTX 4080 16GB Gaming OC || AMD Ryzen 7 7800X3D || Corsair 32GB DDR5 5200MHz CL40 Vengeance RGB AMD EXPO || NZXT Kraken Elite RGB 360 || Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 1TB & 2TB || ASUS ROG Strix Aura 850W

Permalänk
Inaktiv

Ola är den som inspirerats av Mac Pro för övrigt.

Jag gillar Mac Pro, såväl utseende som designen. Denna är halvintressant för mig men misstänker att jag kommer leta efter något annat ändå.

En riktig Mac Pro-klon hade varit nice.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hahaha... underbart!

Jag gillade dock designen och tanken med den.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Hedersmedlem

Ola ser rätt trevlig ut, kan hålla med om att det låter som en ikea produkt :P.
Får hoppas på att se den i verkligheten.

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Medlem

Och Datorladan-Ola låter som en medverkande i någon dokusåpa om en datorbutik i Ullared.

Visa signatur

Ridbyxan på Steam.

Permalänk
Medlem

Gillar Ola lådan! Jag tycker dock att de kan skippa att ha utrymme för en 3.5" HDD.

Permalänk
Medlem

Fruktansvärt snygga

Permalänk
Medlem

Tycker Taku va skitsnygg!

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av JonasT:

Det är SFX-agg som gäller för cylindern. Sitter i botten ihop med SSD:n.

Tackar tackar.
Syns ju rätt väl när man fått lite guidning var man ska titta :).

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

@amh: Kul, synd bara att bilden föreställer en Taku

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Finns lite fler bilder här:

http://www.cryorig.com/computex2016.php

Gillar Ola skarpt, kan bli denna istället för NCASE M1 om priset är rätt!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Skrivbord och sopkorg i samma släpp. Inte illa.
Toku är däremot riktigt snygg synd att den är 56 cm bred. Alldeles alldeles för bred.

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Medlem

bordet/sängen var otroligt snyggt tycker jag. förhoppningsvis är det inte överdyrt

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberhof:

Datorlådan Ola, låter som den är tillverkad av Ikea.

Fast då skulle man väl få sätta ihop chassit själv?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thunderbolt:

Trodde först att det var en säng på bild.

japp för ett dockhus haha

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem

Synd bara att det där är Taku, inte Ola

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

@Dr.Mabuse, @morxy49: Jag vet! Men datorlådan Ola såg inte ut som IKEA och datorlådan Taku lät inte som IKEA så det fick bli en hybrid!

Permalänk

*Cpu-låda, det är ju ändå IKEA vi snackar om

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

The cake is a pie.

Permalänk
Medlem
Skrivet av el_genius:

*Cpu-låda, det är ju ändå IKEA vi snackar om

Skickades från m.sweclockers.com

*Hårddiskställ

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Coolt, Ikea sängen, vettefan om jag skulle placera en skärm på det, väldigt oldschool

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Moderkort: Aorus z390 elite CPU: INTEL i9 9900KS
SSD: 970 evo plus 1TB Intel 750 1.2TB, Samsung 850 PRO 1TB GPU: Titan X Pascal
Ljud: PC360Sennheiser+SB ZxR RAM: Corsair Vengeance lpx 2600mhz cl15 32GB
SKÄRM1: Asus Rog Swift PG279Q 165hz 27" 2560x1440 CHASSI: Define R5
SKÄRM2: ASUS PB278QR 27" 2560x1440 KYLNING: NH-D15 NÄTDEL: Corsair AX860W

Permalänk
Medlem

Det här känns 70 och 80-tal där skärmen stod på lådan, med följden att denna böjdes med tiden och i vissa fall hela datorlådan blev strömförande då den sjunkit ner så pass att den tog i komponenterna.

Den ser för smal ut för att kunna ha någon form av balkar inuti som förhindrar detta.

Oavsett om man löst det så känns det för gammalmodigt för mig. 😂

Skickades från m.sweclockers.com