Ny speldator med GTX 1070 - budget ca 12k

Permalänk
Medlem

Ny speldator med GTX 1070 - budget ca 12k

Hej! Jag bestämde mig för att vänta på att köpa ny speldator tills dom nya grafikkorten kommer ut.

Men nu är det dags! Budgeten är inte superstrikt, kostar det 13k så gör det inget. Ge mig tips!

Permalänk
Medlem

GTX 970 symboliserar ungefärligt pris för 1070..

https://www.inet.se/kundvagn/visa/9421542/

Permalänk

Hade lätt avvaktat gtx 1070 i 3dje part dom ska tyligen gå varmt alá gtx 460 så founders edition verkar inte mycket och ha om man inte ska vattenkyla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

GTX 970 symboliserar ungefärligt pris för 1070..

Tack för kundvagnen! Ser bra ut!

Skrivet av svempa6666:

Hade lätt avvaktat gtx 1070 i 3dje part dom ska tyligen gå varmt alá gtx 460 så founders edition verkar inte mycket och ha om man inte ska vattenkyla.

Jag är inte så insatt, vad menas med tredje part?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rokuogan:

Tack för kundvagnen! Ser bra ut!

Jag är inte så insatt, vad menas med tredje part?

Bättre kylning och tystare fläktar på tredjepartskylarna än Intels referenskylare.
Dessutom är de oftast högre klockade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Bättre kylning och tystare fläktar på tredjepartskylarna än Intels referenskylare.
Dessutom är de oftast högre klockade.

Visste inte att Intel gjorde referenskylare till Nvidia grafikkort

Visa signatur

Jobbdator: Macbook Pro 16" | M1 Pro | 32GB RAM | 1TB Lagring

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paontuus:

Visste inte att Intel gjorde referens kylare till Nvidia grafikkort

Säg inget, det är hemligt

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Bättre kylning och tystare fläktar på tredjepartskylarna än Intels referenskylare.
Dessutom är de oftast högre klockade.

Okej, när kommer dessa tredjepartskort ut?

Om man kollar t ex på GTX 970 så finns det ju flera olika (MSI, Asus) är det tredjepartskort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rokuogan:

Okej, när kommer dessa tredjepartskort ut?

Om man kollar t ex på GTX 970 så finns det ju flera olika (MSI, Asus) är det tredjepartskort?

ja, tredje part är tillverkare som t ex MSI och Asus.

Skulle tippa på att dom finns att köpa i augusti/september. Men man kan ju hoppas att det blir tidigare

//Myllox

Visa signatur

¤ Myllox ¤

# NZXT H510 # Corsair RMx 850 # Windows 11 Pro 64bit # i5-13500X # ASUS TUF GAMING B760-PLUS WIFI D4 # 16GB Trident Z Neo @ 3600 # 970 EVO NVMe 500GB # Noctua NH-U12A Chromax Black # Gigabyte RTX3070 Eagle# Acer Predator XB237U 1440p@170hzT # Kuriosabild: RX580 8GB Dual OC [noctua mod]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rokuogan:

Okej, när kommer dessa tredjepartskort ut?

Om man kollar t ex på GTX 970 så finns det ju flera olika (MSI, Asus) är det tredjepartskort?

Referensmodellerna av GTX 1070 släpps i butik den 10 juni.
Ingen vet inte exakt när tredje part kommer, men kanske ett par veckor senare.

Referensmodellerna har en turbinliknande fläkt medans tredje part har 2 eller 3 större fläktar.

: