Lumia 950 (XL) - go eller no go?

Permalänk

@Mithras:

https://www.microsoft.com/en-us/store/apps/unofficial-steam-a... där har du en klient till steam guard, fått bra betyg också.

Permalänk

Såg nu att Office365 + continuum dock erbjuds om man har köpts lumia 950, passa på

Permalänk
Lego Master
Skrivet av jdarchini:

Såg nu att Office365 + continuum dock erbjuds om man har köpts lumia 950, passa på

What? Var? Jag fick bara Office365...maddafakkas!

EDIT:
Eller menar du vanliga 950? Jag skaffade ju XL-modellen, kanske andra erbjudanden då..

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

What? Var? Jag fick bara Office365...maddafakkas!

EDIT:
Eller menar du vanliga 950? Jag skaffade ju XL-modellen, kanske andra erbjudanden då..

950XL hade det från början, nu är det tydligen 950ans tur

Permalänk
Medlem

Grymt bra erbjudande från MS, kliar i fingrarna men vill gärna ha HP X3

Skrivet av stelex:

950XL hade det från början, nu är det tydligen 950ans tur

Permalänk
Skrivet av stelex:

950XL hade det från början, nu är det tydligen 950ans tur

Såg det på microsoft.se, gäller båda telefonerna

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Om microsoft sparkar 1500+ av 1800 och avsätter en miljard dollar för att "omstrukturera" telefonavdelningen så kanske man ska undvika produkten?

http://it24.idg.se/2.2275/1.659156/storslakt-i-finland-nar-mi...
Vilka artiklar ni än ser efter denna så tänk "sparka 90%, ta smäll på 1 miljard dollars"

Permalänk
Avstängd

Älskar telefonen, den är toppen och med dockan och tangentbord kan du ha tv som skärm toppen

Visa signatur

Att läsa datormanualer utan att ha hårdvaran är lika frustrerande som att läsa instruktionsböcker om sex utan att ha mjukvaran.
- Arthur C. Clarke

Permalänk
Lego Master
Skrivet av jdarchini:

Såg det på microsoft.se, gäller båda telefonerna

Skickades från m.sweclockers.com

Kan ju vara så att det bara gäller om man köpt den direkt via Microsoft, jag köpte min i en ÅF-butik med abonnemang o hela skiten.
Men chattar med dom nu, ska se vad hon säger...

EDIT:
Microsoft säger att erbjudandet om en Display Dock ska gälla oavsett varifrån jag köper telefonen. Att den inte dykt upp för mig i min Lumia Offers-app kan vara nåt tillfälligt fel, så jag skulle prova den några gånger om dagen resten av veckan, annars ska jag ringa dom på måndag för att få hjälp med beställningen av dockan.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spiffman:

Om microsoft sparkar 1500+ av 1800 och avsätter en miljard dollar för att "omstrukturera" telefonavdelningen så kanske man ska undvika produkten?

http://it24.idg.se/2.2275/1.659156/storslakt-i-finland-nar-mi...
Vilka artiklar ni än ser efter denna så tänk "sparka 90%, ta smäll på 1 miljard dollars"

Det har ingen som helst relation till W10 mobile dock, självklart tråkigt för de drabbade men inget att göra med W10 på telefonen.

Permalänk
Medlem

Du tror inte w10 för mobiler får lite svårt att överleva om marknaden har bestämt sig för att döda den (inga appar) och Microsoft själva inte tror på hårdvaran (slutar utveckla den själva)?

Permalänk
Medlem

950

dom är bättre än folk tror

Permalänk
Medlem

Två till som släpper Windows 10 Phone mobiler:

The HP Elite x3 is a Windows Phone handset running Windows 10 Mobile
http://www.windowscentral.com/hp-elite-x3
http://store.hp.com/us/en/ContentView?storeId=10151&catalogId...
http://www.gsmarena.com/hp_elite_x3-7954.php

Acer Liquid Jade Primo
http://www.gsmarena.com/acer_liquid_jade_primo-7650.php

Har själv en 950 XL!

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk

dock

Skrivet av Shudnawz:

Kan ju vara så att det bara gäller om man köpt den direkt via Microsoft, jag köpte min i en ÅF-butik med abonnemang o hela skiten.
Men chattar med dom nu, ska se vad hon säger...

EDIT:
Microsoft säger att erbjudandet om en Display Dock ska gälla oavsett varifrån jag köper telefonen. Att den inte dykt upp för mig i min Lumia Offers-app kan vara nåt tillfälligt fel, så jag skulle prova den några gånger om dagen resten av veckan, annars ska jag ringa dom på måndag för att få hjälp med beställningen av dockan.

Nice! Den har varit mycket uppskattad när man har övernattat någonstans eller snart när man har semester. Jag kan rekommendera Logitech K400 tangentbord!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av sp1k3n:

Två till som släpper Windows 10 Phone mobiler:

The HP Elite x3 is a Windows Phone handset running Windows 10 Mobile
http://www.windowscentral.com/hp-elite-x3
http://store.hp.com/us/en/ContentView?storeId=10151&catalogId...
http://www.gsmarena.com/hp_elite_x3-7954.php

Acer Liquid Jade Primo
http://www.gsmarena.com/acer_liquid_jade_primo-7650.php

Har själv en 950 XL!

Jag är riktigt sugen på HP! Jag vill ha fingeravtrycksläsare och om jag inte minns fel ska bankID stödja det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Microsoft säger att erbjudandet om en Display Dock ska gälla oavsett varifrån jag köper telefonen. Att den inte dykt upp för mig i min Lumia Offers-app kan vara nåt tillfälligt fel, så jag skulle prova den några gånger om dagen resten av veckan, annars ska jag ringa dom på måndag för att få hjälp med beställningen av dockan.

Prova att att installera om appen och försök igen. Har för mig att en del hade lite strul med att erbjudandet inte dök upp för dem. Stod nånstans i den här tråden, men den är för lång för att leta igenom:
http://www.sweclockers.com/forum/trad/1371621-lumia-950-och-9...

Edit:
Finns lite info på den här sidan, men jag vet inte om det gäller längre:
http://www.sweclockers.com/forum/trad/1371621-lumia-950-och-9...

Bl.a. om att uppdatera Lumia offers appen, uppdatera OS:et eller att göra en "Hard reset"

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem

Är det någon som har en Lumia 950 Dual Sim och kan kommentera lite om hur batteritiden upplevs och allt som hör "dual sim"-världen till. Fungerar det bra? Sjukt sugen på att köpa en sådan så att jag kan slänga jobbmobilen.

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

Permalänk
Lego Master
Skrivet av sp1k3n:

Prova att att installera om appen och försök igen. Har för mig att en del hade lite strul med att erbjudandet inte dök upp för dem. Stod nånstans i den här tråden, men den är för lång för att leta igenom:
http://www.sweclockers.com/forum/trad/1371621-lumia-950-och-9...

Edit:
Finns lite info på den här sidan, men jag vet inte om det gäller längre:
http://www.sweclockers.com/forum/trad/1371621-lumia-950-och-9...

Bl.a. om att uppdatera Lumia offers appen, uppdatera OS:et eller att göra en "Hard reset"

Provat installera om appen, men det lirar inte ändå. Fick bara tillbaka erbjudandet om Office365 (som jag redan accepterat och fått mailat en aktiveringskod eller nå skit för), men ingen Display Dock. Jag kommer inte göra en hard reset för det här, isåfall ringer jag MS på numret jag fick av chatten och låter dem fixa det bakvägen istället.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Skrivet av Shudnawz:

Provat installera om appen, men det lirar inte ändå. Fick bara tillbaka erbjudandet om Office365 (som jag redan accepterat och fått mailat en aktiveringskod eller nå skit för), men ingen Display Dock. Jag kommer inte göra en hard reset för det här, isåfall ringer jag MS på numret jag fick av chatten och låter dem fixa det bakvägen istället.

Hoppas det löser sig. Dumt att betala tusenlappen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Lego Master
Skrivet av jdarchini:

Hoppas det löser sig. Dumt att betala tusenlappen.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, om jag inte får ordning på erbjudandet och MS på nåt sätt fumlar bort det så kommer jag inte köpa en docka kontant, så jävla kul är den inte. Det är mest för att testa konceptet, jag förväntar mig inte att jag kommer använda den dagligen så det skulle motivera kostnaden för den.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Lego Master

Så.

Ringde Microsofts Store-support till slut, blev kopplad till supporten som sa "nä, vi har inget med detta att göra". Ringde igen, inget svar. Ringde igen, fick snacka med en skittrevlig kille på sälj som löste problemet helt.

Verkar som att Elgiganten (motherfuckers) köper in danska telefoner, öppnar, återställer till svenska, och säljer som "nya" svenska mobiler. När man frågar om varför lådan är redan öppnad fick jag höra att det var för att man "skulle visa hur den vita såg ut". Eftersom telefonen har ett danskt IMEI funkar inte den svenska Lumia Offers-appen som den ska, och jag får inte beställa en Display Dock via den. Så killen på sälj beställde åt mig, fuskade lite rabattkoder och en svensk leveransadress i det danska säljsystemet.

Hey, presto, Display Dock med UPS efter en typ 3 arbetsdagar.

Och det är riktigt nice, visst är det lite knapphändigt med appar som lirar, men framförallt mailen, Word, Excel och Edge funkar ju fantamig felfritt. Även Foto-appen är riktigt trevlig för att visa bilder från kameran. Jag kommer ta med hela klabbet ner till Köpenhamn när jag ska jobba där i veckan, se om jag klarar mig med det eller om jag måste dra upp laptopen ändå.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Köpte min 950 från portugal och jag kunde beställa dockan utan problem, var iofs i januari.

Skrivet av Shudnawz:

Så.

Ringde Microsofts Store-support till slut, blev kopplad till supporten som sa "nä, vi har inget med detta att göra". Ringde igen, inget svar. Ringde igen, fick snacka med en skittrevlig kille på sälj som löste problemet helt.

Verkar som att Elgiganten (motherfuckers) köper in danska telefoner, öppnar, återställer till svenska, och säljer som "nya" svenska mobiler. När man frågar om varför lådan är redan öppnad fick jag höra att det var för att man "skulle visa hur den vita såg ut". Eftersom telefonen har ett danskt IMEI funkar inte den svenska Lumia Offers-appen som den ska, och jag får inte beställa en Display Dock via den. Så killen på sälj beställde åt mig, fuskade lite rabattkoder och en svensk leveransadress i det danska säljsystemet.

Hey, presto, Display Dock med UPS efter en typ 3 arbetsdagar.

Och det är riktigt nice, visst är det lite knapphändigt med appar som lirar, men framförallt mailen, Word, Excel och Edge funkar ju fantamig felfritt. Även Foto-appen är riktigt trevlig för att visa bilder från kameran. Jag kommer ta med hela klabbet ner till Köpenhamn när jag ska jobba där i veckan, se om jag klarar mig med det eller om jag måste dra upp laptopen ändå.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Lego Master
Skrivet av theailer:

Köpte min 950 från portugal och jag kunde beställa dockan utan problem, var iofs i januari.

Skickades från m.sweclockers.com

Intressant. Men kan ju vara att de ändrat något i Lumia Offers-appen sen dess. Killen på säljavdelningen gav mig lite olika länkar till olika versioner av appen att installera istället för den direkt från Store, men det var samma resultat. Sen kan det också vara så att de startade Offers-appen när de återställde telefonen från danska till svenska, och att den då reggade sig hos MS, vilket i sin tur gjorde att jag inte blev tillgänglig för ett erbjudande som startade dagen innan jag köpte telefonen.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk

"Lumia 950 (XL) - go eller no go?"

NO!
Det enda du "vinner" på 950/950XL vs vilken annan någorlunda ny iOS/Android är Continuum.
Continuum är kul i typ 2 veckor och kommer dessutom i princip snart även på Android.

ALLT annat är bättre på iOS/Android!

(var själv frälst WP-användare men är oerhört besviken på utvecklingen de senaste två åren. Microsoft har givit upp. 950 är det sämsta flaggskeppet som finns på marknaden och W10M är ett beta-skämt!)

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Ian_Superfly:

"Lumia 950 (XL) - go eller no go?"

NO!
Det enda du "vinner" på 950/950XL vs vilken annan någorlunda ny iOS/Android är Continuum.
Continuum är kul i typ 2 veckor och kommer dessutom i princip snart även på Android.

ALLT annat är bättre på iOS/Android!

(var själv frälst WP-användare men är oerhört besviken på utvecklingen de senaste två åren. Microsoft har givit upp. 950 är det sämsta flaggskeppet som finns på marknaden och W10M är ett beta-skämt!)

Wäh, wäh, wäh. Nej, allt annat är inte bättre på iOS/Android för alla, då hade jag inte bytt. Användarupplevelsen i W10M tycker jag är riktigt smutt. Visst är den inte perfekt, långt därifrån, men konceptet passar mig som handen i handsken. Continuum fick jag inte förrän igår, och även innan dess har jag tyckt om telefonen och dess prestanda. Att Facebook-appen funkar såpass dåligt som den gör är fanimej bara positivt, då lägger jag inte lika mycket dötid på det möget.

Nerd be happy.

EDIT:

Med det sagt så skulle jag inte rekommendera en W10M-mobil till alla. Det kräver lite anpassning, och man får vara beredd på en del tillkortakommanden.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Skrivet av Shudnawz:

Kan ju vara så att det bara gäller om man köpt den direkt via Microsoft, jag köpte min i en ÅF-butik med abonnemang o hela skiten.
Men chattar med dom nu, ska se vad hon säger...

EDIT:
Microsoft säger att erbjudandet om en Display Dock ska gälla oavsett varifrån jag köper telefonen. Att den inte dykt upp för mig i min Lumia Offers-app kan vara nåt tillfälligt fel, så jag skulle prova den några gånger om dagen resten av veckan, annars ska jag ringa dom på måndag för att få hjälp med beställningen av dockan.

Intressant.. skaffade mig själv en 950 förra veckan o erbjudantet ska fortfarande gälla vad jag ser. Jag fick dock ingen display dock, kanske ska skriva till MS`?^^

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Christoffer1989:

Intressant.. skaffade mig själv en 950 förra veckan o erbjudantet ska fortfarande gälla vad jag ser. Jag fick dock ingen display dock, kanske ska skriva till MS`?^^

Ring dom istället, chatten kunde inte göra ett skit. 020-1203205. Knappval 1. Fråga efter Jonas S om du kan, honom jag pratade med, skitbra kille.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Skrivet av Shudnawz:

Ring dom istället, chatten kunde inte göra ett skit. 020-1203205. Knappval 1. Fråga efter Jonas S om du kan, honom jag pratade med, skitbra kille.

Har beställt osv Hade inte kollat in lumia offers appen än

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Shudnawz:

Att Facebook-appen funkar såpass dåligt som den gör är fanimej bara positivt, då lägger jag inte lika mycket dötid på det möget.

Haha, det är exakt det som hänt mig också Tack vare att den är så usel så har jag tagit bort appen och princip slutat använda facebook helt.

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Wäh, wäh, wäh. Nej, allt annat är inte bättre på iOS/Android för alla, då hade jag inte bytt. Användarupplevelsen i W10M tycker jag är riktigt smutt. Visst är den inte perfekt, långt därifrån, men konceptet passar mig som handen i handsken. Continuum fick jag inte förrän igår, och även innan dess har jag tyckt om telefonen och dess prestanda. Att Facebook-appen funkar såpass dåligt som den gör är fanimej bara positivt, då lägger jag inte lika mycket dötid på det möget.

Nerd be happy.

EDIT:

Med det sagt så skulle jag inte rekommendera en W10M-mobil till alla. Det kräver lite anpassning, och man får vara beredd på en del tillkortakommanden.

Jag har haft en 950XL från release, har aldrig haft en så värdelös telefon förr.
Jag har två rejäla problem som är orsaken till min frustration:

1. Uppdateringar. - Eller snarare, avsaknaden av uppdateringar som fungerar.
Varje gång det kommer en uppdatering till telefonen så är det totalt omöjligt för mig att ladda hem den. Telefonen börjar hämta uppdateringen, blir stekhet och drar slut på batteri på några timmar. Händer oavsett hur man är uppkopplad, flera olika Wifi eller 4G same shit. Har återställt telefonen tre gånger, exakt samma fenomen med en 100% factory reset telefon utan några konton kopplade eller appar synkade.
Generellt sett tar det en vecka med ett 10-tal omstarter och ibland någon factory reset innan telefonen kan uppdateras.
Har haft detta problem vid 4 olika uppdateringar, så är inte en specifik uppdatering det gäller.

Väl uppdaterad så har jag inget problem innan nästa uppdatering blir tillgänglig.

2. Appar och design
Utseendet på alla appar jag testat till telefonen är så brutalt dåligt designat så jag fattar inte hur det är möjligt. Nästan alla appar jag testar är designade för att köra typ 320/180 pixlars upplösning eller liknande, allt blir EXTREMT uppskalat och ser otroligt fult ut. Känns som att apputvecklare har myyyycket att jobba på här..
För att inte nämna det faktum att typ INGA officella appar finns, så är du van vid apputbudet i android/ios så kommer du känna dig totalt lurad.

Det är så många saker som jag stör mig på. Alla skitappar som följer med och inte går att avinstallera? Deal with it. Vill du ha en custom lockscreen? Deal with it. Vill du ha vettig batteritid? Eh. Har energisparläget på dygnet runt nu, och nu räcker äntligen batteriet i mer än en vecka (använder endast telefonen för att ringa med).

Som jämförelse kan jag säga att jag hade Lumia 640 i drygt ett år, den var GRYM. Batteriet höll nästan en månad trots att jag pratade på den varje veckodag. Kostade 1500spänn, att jämföra med 950xl för typ 5500 eller va vi nu betalade.

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional