Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Medlem

Har inte fått en vinyl som jag beställt från USA, den kom till Sverige för 17 dagar sedan och därefter är den spårlöst borta. Har hört av mig till försäljaren och inväntar svar (har pröjsat med PayPal, vilket är skönt dock)

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem
Skrivet av wow_jon:

Med tanke på att jag är student med en troligen lägre inkomst än dig så har jag svårt att se "att du skulle trampat mig på tårna". Jag skiter högaktligen i vad du, Bill Gates eller någon annan tjänar. Lyckas du med dina idéer och visioner så ser jag inga problem med att tjäna pengar, se bara på Pewdiepie som idag underhåller miljontals människor men han har å andra sidan lagt ner oerhört mycket tid innan det började gå bra. Dessutom tog han och många andra som gjort samma sak en stor risk när de sa upp sig från sina vanliga jobb.

Kan du inte unna andra människor framgång utan bli äcklad? (Framgång i den mening vi nu diskuterar är lika med pengar.)

Jag uppskattar alla arbetare vad har jag sagt nåt annat? Jag har själv jobbat som både städare på en tandläkarmottagning och tidningsbud. Men inte var jag "äcklad" av att tandläkarna tjänade mer än mig med tanke på det ansvaret de har och den tid det lagt ner på sin utbildning.

Seriöst, dra någon annanstans med din kommunistpropaganda här på swec får du inte mycket gehör. Om världen hade varit som du tycker hade vi haft det som i forna sovjet. Fan vad kul vi hade haft.

Sista stycket bekräftar att jag trampat dig på tårna att jag skulle vara kommunist vet jag inte vad du fått ifrån, men det förstås du vet säkert inte vad kommunism innebär sen att ens läsa det som propaganda är ju bara befängt, jag uttryckte lite av mina åsikter precis som till exempel miljöpartister, nazister, moderater, tandläkare, osv gör var dag alla har åsikter och i det här landet (sverige) så får man yttra alla sorters åsikter så länge som dom inte kränker en annan folkgrupp (detta bryter nazister mot rätt ofta), snälla läs på lite nu när du ändå pluggar

Sköterskor och undersköterskor till exempel, där har du yrken som tjänar väldigt lite trotts att som har stora ansvar, så redan där sprack din teori om att löner är rättvisa enligt dedikation, krav och ansvar

Om det är en diskussion du vill ha så kan jag fortsätta den men isåfall i PM då denna tråd inte är till för politisk/ideologisk diskussion.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus 390z, intel i9 9900k @5GHz, RTX 3090, ddr4 32Gb @ 3200MHz, corsair AX860, samsung 840 evo 128Gb, samsung 850 evo 250Gb, BeQuiet dark base 900, custom loop (360+480 radiatorer)

Permalänk
Medlem
Skrivet av PV52:

Sista stycket bekräftar att jag trampat dig på tårna att jag skulle vara kommunist vet jag inte vad du fått ifrån, men det förstås du vet säkert inte vad kommunism innebär sen att ens läsa det som propaganda är ju bara befängt, jag uttryckte lite av mina åsikter precis som till exempel miljöpartister, nazister, moderater, tandläkare, osv gör var dag alla har åsikter och i det här landet (sverige) så får man yttra alla sorters åsikter så länge som dom inte kränker en annan folkgrupp (detta bryter nazister mot rätt ofta), snälla läs på lite nu när du ändå pluggar

Sköterskor och undersköterskor till exempel, där har du yrken som tjänar väldigt lite trotts att som har stora ansvar, så redan där sprack din teori om att löner är rättvisa enligt dedikation, krav och ansvar

Om det är en diskussion du vill ha så kan jag fortsätta den men isåfall i PM då denna tråd inte är till för politisk/ideologisk diskussion.

Ser ingen anledning att diskutera med människor som kommer med påhopp och som sedan inte ens svarar på frågor. Exemplet du drar upp beror på att det inte finns någon konkurrens på deras arbetsmarknad. Något som skulle hända alla om personer med din åsikt fick bestämma.

Permalänk

Väntar på besked om vad som ska hända med min motorcykel som jag körde ner i diket för 1½ vecka sedan. Var till firman som räknat ut vad det skulle kosta att återställa den och fick summan 3600 € vilket torde vara mer än 60% av värdet vilket är gränsen för inlösen. Surt då jag kostat på den uppemot 2000 € för Slip-Ons, CDI-box, koppling, luftfilter, väskor och ombestycknings sats sedan jag köpte den. Det är inga stora skador på den heller utan mest lite småskråmor här och var. Funderar på om det skulle finnas en möjlighet att få en summa i handen och återställa den själv och skita i att det finns några småskråmor här och var. Den var inte direkt i mint condition innan olyckan heller och jag har inga planer på att sälja den under överskådlig framtid.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av COith90:

Gamla synder som man får sota för gör en ledsen men framför allt stressad.
I mina yngre år var detta med pengar inte min starka sida och vad det straffar sig..
Att jag får stå för mina synder är bara rätt, jag vill göra rätt för mig nu när man blivit klokare. Men det jobbiga är att se hur det tär på min sambo när vi nu har svårt att göra det vi vill och tycker om..

Ledsen och stressad men glad för det jag har, tack för mig

Jäävlar alltså, skulle kunna vara jag själv som skrivit det där haha.
Enda skillnaden är att sambon övergav mig, men jag är ganska säker på att din är bättre än så, för min var ett riktigt piece of trash

Gräv inte ner dig för mycket i det negativa bara. Lätt hänt att det blir en ond spiral med alla negativa tankar kring det.
Försök att se det som en läxa för livet. Precis som du så tar jag själv numera ansvar för allt vad ekonomi heter.
Köper inget om jag absolut inte behöver det, och i så fall ska jag vara helt säker på att jag kan betala det också.
Låter som en självklarhet för andra, men när man var ung och dum så, ja...

Långivare och dylikt brukar inte vara helt omöjliga heller. Många erbjuder att lägga upp en betalningsplan, om du känner att det börjar bli svårt att betala. Det ligger ju ändå i deras intresse att få in pengar av dig iaf.
Lägger man tillräckligt mycket energi och verkligen gräver ner sig i ekonomin, kontaktar långivare osv så kan man i alla fall göra situationen lite lättare.
Jag var i ett riktigt mörker i höstas rent ekonomiskt, men har det mycket bättre ställt tack vare att jag faktiskt tog mig i kragen och började ta ansvar.

Permalänk
Avstängd

Detta kan nog arkiveras under galen, eller möjligen beslutsångest.

Har en vän som har en strulig unge och denna familjekonstellation skulle behöva en stödfamilj för grabben i två veckor i sommar. Jag har blivit tillfrågad och detta skulle ta plats under min semester. Det skulle i stort sett handla om att ge grabben ett bra sommarlov och att få bort honom från hans struliga vänner ett tag. Min vän mår dessutom inget vidare.

Skit också. Beslutsångest. Att lattja och åka på äventyr/utflykter med en 11-åring i Stockholm i två veckor kunde ju vara roligt i och med att det finns mycket man kan göra men jag hade ju planerat på att bara slappa, festa och njuta av sommaren och festa lite till. Mitt hem är dessutom inte så barnvänligt. Förutom min dator då.

Shit. Shit-shit-shit-shit-shit.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem

Så trött på allt att jag kommer nog bryta ihop snart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av babgjyshi:

Så trött på allt att jag kommer nog bryta ihop snart.

Hänt något eller "allt suger" rent allmänt?

Nu till mitt gnäll.............

Bet sönder en lagning i en kindtand i mars. Hade sån tur att jag fick akuttid ganska snabbt och fick en temporär lagning så jag inte skulle skära sönder tungan. Tandläkaren (tdln hädanefter) tyckte jag skulle sätta krona på den för det temporära skulle inte hålla allt för länge.

Sagt och gjort. Men, fick tid först i maj för det då folktandvården är fullbokade. Masade mig dit för två veckor sedan och den tdln (annan tdln då) satte bedövning för hon skulle slipa neråt tandroten. Obs, jag har tandläkarnoja. Patetiskt att vara så gammal och ha kvar nojan och jag gillar inte sprutor.

Hon började slipa när bedövningen började ta. Var lugnt först men efter ett tag, Djä.lar vad det började ila. Såpass att svetten började flöda. Fick en spruta till men ta mig sjutton att ilandet fortsatte trots att jag inte kände av halva ansiktet.

Efter någon timme med slipning och avgjutningar var hon klar och jag lallade därifrån med en temporär hylsa över tanden med uppmaningen att var lite försiktig med hur och vad jag tuggar på för , "hylsan kan lossna och då får du komma hit på akuttid". Fick även en broschyr med munskölj att köpa jag skulle använda då jag påpekade att jag inte tänkte riskera något med tandtråd runt "hylstanden" och hon höll med.

Fick sprutorna vid 13 på dagen och de släppte först vid halvnio på kvällen.

"Cementen" hon använde för att få temphylsan att sitta på plats smakade apa första veckan. Dödade precis allt mitt smaksinne och munsköljet var så starkt att det brände.

Hade återbesök igår för att få kronan på plats. Bände loss temphylsan och hur hon än gjorde så fick hon den inte att passa ordentligt. :´(

Slutade med nytt "cement" och hylsan på plats igen och återbesök den 16 juni för hon tog ny avgjutning och munsköljet ska fortsätta. Ser nu fram emot att ha "cement"smaken en vecka igen och noll smakkänsla. Dessutom tuggar jag bara på andra sidan för att vara säker. Den sidan jag inte tuggar på normalt och börjar bli "jobbigt" att göra det.

Blir även irriterad på att åka sammanlagt sju mil för ingenting...................................

/Slutgnällt

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thor:

Blir irriterad på smacktards, exempelvis som dessa: http://www.dn.se/nyheter/sverige/fler-dopar-sig-i-jakten-pa-m...

Dum dummar dopad. Så idiotiskt att dopa sig själv och förstöra kroppens egna hormonproduktion. Det är även så sjukt att det är så många amatörer som håller på att dopa sig bara för att bli lite snyggare eller för att ta 100kg i bänkpress. Det är så löjliga mål som man kan uppnå väldigt enkelt utan doping bara man tränar och äter riktigt. Som en kompis på gymmet sa, "Ska man dopa sig så ska man också vara bäst på det man håller på med, annars är det ingen mening".

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

@beginner allting suger.. Och det har alltid sugit men på sistone har jag uppmärksammat det mer och mer.

Permalänk
Medlem

Ibland kan jag bara tänka på en låt:
"Life is so wonderful
Life is so beautiful,
Stay a while
No one gets out alive
Life is so wonderful
Life is so beautiful,
Just smile
No one gets out alive"

Visa signatur

Life is so wonderful, Life is so beautiful, Stay a while, No one gets out alive.
Life is so wonderful, Life is so beautiful, Just smile, No one gets out alive.

Permalänk
Medlem

@Kalium:

Det är konstigt vad folks egna egon ställer till det, jag har inget generellt emot att folk vill skapa en bättre bild av sig själv, men om man känner att man måste dopa sig så går man enligt mig över gränsen för vad som är acceptabelt.

Jag anser även att plastikoperationer är ok, inte för att jag förstår människor som ser ok ut från början som gör det, men det är deras ensak. Sen finns det ju personer som denna (möjligtvis lite opassande på arbetsplats) https://www.youtube.com/watch?v=xNk7G3kw2oc som är helt bortom sans och vett, det kommer aldrig vara nog för henne.

Visa signatur

Sweclockers 2024:
"
Eftersom vi tillhandahåller en öppen diskussionsplattform har vi ett berättigat intresse av att behålla användargenererat innehåll även efter en eventuell radering eller anonymisering av ditt användarkonto. Vi kommer även att fortsätta lagra vissa uppgifter för att upprätthålla säkerheten och förhindra missbruk av våra tjänster.
"

Permalänk
Medlem

@Billy Joe Bob: "lärdom den hårda vägen" skönt att det ordnar upp sig för dig. Har själv också börjat se ett ljus i mörkret

Visa signatur

"Om du ändå ska göra något, gör det ordentligt"

Permalänk
Medlem

De håller på att renovera alla balkongerna i vårt hyreshus, så vi fick snällt riva upp allt klickgolv (IKEA träplattor) som vi la ut förra sommaren och ha dem i lådor i alla rum (det är ombyggd korridor för läkarstudenter, så vi har tre st balkonger).

Nu när värmen kommit rejält är det rätt tråkigt att vi inte kommer kunna använda dem än på någon månad verkar det som =( Kunde de inte ha gjort det förra året innan vi fixade iordning med möbler och golv och grejer?!

Jaja, man får väl vara glad att de rustar upp något iaf XD
Jobbar iaf eftermiddag denna veckan, så när jag kommer hem kan man iaf öppna fönstren lite.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av blackeagle:

De håller på att renovera alla balkongerna i vårt hyreshus, så vi fick snällt riva upp allt klickgolv (IKEA träplattor) som vi la ut förra sommaren och ha dem i lådor i alla rum (det är ombyggd korridor för läkarstudenter, så vi har tre st balkonger).

Nu när värmen kommit rejält är det rätt tråkigt att vi inte kommer kunna använda dem än på någon månad verkar det som =( Kunde de inte ha gjort det förra året innan vi fixade iordning med möbler och golv och grejer?!

Jaja, man får väl vara glad att de rustar upp något iaf XD
Jobbar iaf eftermiddag denna veckan, så när jag kommer hem kan man iaf öppna fönstren lite.

Samma här.

De har rustat upp fasaden på gården och gjort så att balkongen är obeboelig. "Innan midsommar" sägs det..

Och de började med att renovera alla fönstren i Måndags, så man får panikvakna varje morgon med att hantverkarna bankar på dörren. Jag är inte bitter...

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem
Skrivet av blackeagle:

Vilket sammanträffande. Min hyresvärd gör det samma D:

Bor i ett långt radhus med två våningar. Alla plankor på balkongerna ska tas bort och bytas ut. De har borrat, sågat och bankat tre dagar i rad från tidig morgon till kväll. Jag som har ledigt skulle gärna sova längre

Permalänk
Medlem

*suck*
Frysen dog...

Skulle ta fram lite mat ur den igår, och den står på -15... jag tänkte vf. Öppnar och varorna är typ tinade, men kalla längre ner och precis på gränsen till frusna längst upp.

Det var bara att slänga typ rubbet i morse
Hungrig som en gnu var jag i morse också, då jag inte fick mat igår. (Visste inte hur länge den varit så, kan ha varit några dagar i värsta fall, så ville inte chansa)

Verkar som kompressorn går, men orkar inte kyla... så kanske... kanske, finns det hopp att bara få påfyllt gas och läcktest/fixning. Men det var en del pengar och hemlagade saker och glass som gick åt H där.

Permalänk
Medlem

Paddanx sådant är väldigt jobbigt och hade du något delicious hemlagat i frysen så är det värre ;). Själv är jag nedstämd på grund av värmen, gör mig nedstämd. 28 grader i Göteborg enligt en viss sida för tillfället, inkludera det i ett litet rum med en varm dator och en 32 tums skärm (Philips BDM3270, sweclockers har en recension av den ;). Jag har aldrig gillat värme, ge mig hösten och glädje.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

*suck*
Frysen dog...

Skulle ta fram lite mat ur den igår, och den står på -15... jag tänkte vf. Öppnar och varorna är typ tinade, men kalla längre ner och precis på gränsen till frusna längst upp.

Det var bara att slänga typ rubbet i morse
Hungrig som en gnu var jag i morse också, då jag inte fick mat igår. (Visste inte hur länge den varit så, kan ha varit några dagar i värsta fall, så ville inte chansa)

Verkar som kompressorn går, men orkar inte kyla... så kanske... kanske, finns det hopp att bara få påfyllt gas och läcktest/fixning. Men det var en del pengar och hemlagade saker och glass som gick åt H där.

Kolla med försäkringsbolaget.. dom ersätter förstörd mat..

"Det kan vara mycket besvär när en frys går sönder. Du får ersättning för frysen och maten som blivit förstörd – förutsatt att du äger frysen. Är frysen ny får du högre ersättning än om den är äldre. Du betalar en självrisk på 1 500 kronor eller högre.
"

Visa signatur

CPU I9 9900K@4,7Ghz |EVGA GTX 2070 Super 10365p Timespy 3DMark |Ram 32GB CorsAir DDR4 Vengence PRO |Define R6| ASUS Strix Z390F | M.2 SSD Evo 970 1TB |CorsAir 750W | Acer 27" Predator XB271HU | Win 11 Pro

Permalänk
Medlem

Trött på folk som har humörsvängningar. ena sekunden är allt bra, nästa är allt fel och det är tydligen jag som orsakade det.
stressen jag utsätts för pga andra personers humör åker upp och ner och jag inte vet vart de står och/eller vad man kan göra för att hjälpa.
Testat det mest nu. varit snäll, elakt, trevlig, tyst, skrikit för att få personen att fatta, men går bara inte.

känns som att jag har stressat sönder flera veckor i rad nu. kanske inte låter så mycket för andra, men för mig är det mycket och har börjat ge mig stress huvudvärk igen (eller spännings huvudvärk som läkaren kallar det).

sovit mindre än 4timmar inatt pga detta. sen tillbaka till jobbet. känner mig skit seg i huvudet och huvudvärk, men måste jobba för att kunna betala alla räkningar m.m

det var nog allt för nu, hoppas ni andra har en bra dag!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ymerio:

Paddanx sådant är väldigt jobbigt och hade du något delicious hemlagat i frysen så är det värre ;). Själv är jag nedstämd på grund av värmen, gör mig nedstämd. 28 grader i Göteborg enligt en viss sida för tillfället, inkludera det i ett litet rum med en varm dator och en 32 tums skärm (Philips BDM3270, sweclockers har en recension av den ;). Jag har aldrig gillat värme, ge mig hösten och glädje.

Jag är ganska dålig på att laga mat, så ja, det var hemlagat från släktingar osv. Får väl se hur många månader det tar att "bygga upp" det igen.

Ang värmen så håller jag med dig. Avskyr den... därför bor jag också i ett land som borde ha svala somrar... tji fick jag.

Folk verkar älska värme, men de bor i ett land som är mellan 55-65+ nordlig breddgrad. Grönland (som är typ... is) sydligaste spets, ligger på ca 60 breddgrader. Så egentligen borde stor del av vårt land ligga begravt i is, året runt. Malmö ligger liksom var södra Alaska ligger i breddgrad.
Golfströmmen värmer så att vi har det klimat vi har... men skulle den stanna, så har vi is-tid i typ stockholm och norrut. Så att vi har 15-20 graders sommar är faktiskt helt "lagom". 25-30 som det är nu, är faktiskt varmare än det borde vara och bara koko, egentligen.

Jag gav upp för några år sedan och skaffa AC. Orkade inte med 30-graders plågan. Helt ofattbart att man måste bo närmare polcirkeln snart i detta land för att slippa värme.

Och samtidigt så dränks Tyskland och Frankrike i översvämningar.... global warming is a myth huh?

Skrivet av Matwik:

Kolla med försäkringsbolaget.. dom ersätter förstörd mat..

"Det kan vara mycket besvär när en frys går sönder. Du får ersättning för frysen och maten som blivit förstörd – förutsatt att du äger frysen. Är frysen ny får du högre ersättning än om den är äldre. Du betalar en självrisk på 1 500 kronor eller högre.
"

Tack för tipset, tyvärr pga det är rester och hemmalagad sak, förutom lite snabb-mat och glass så lär det inte gå upp till 1500kr.

Frysen är gammal, men en hög-kvalitets enhet, som är gjord för att hålla. Pratade med en reparatör igår och fick tipset att total avfrosta den först, då självavfrostnings delen kan ha varit problemet.

Det knäppa är... igår när jag kom hem, frysen var tom (slängde ju allt som tinat på morgonen), och nu stod den på -18 och allt okej. Jag ska även kolla tätningslisterna runt om. Frysens kompressor och elektronik är hel, så det enda andra jag kan tänka mig är att gasen med åren sipprat ut lite (typ som en AC i bilen gör), och den därför inte klarar av det eller att listerna är slitna och därför läcker. Båda saker går att fixa, utan att behöva byta själva enheten. Just nu står den avstängd med dörr öppen, enligt reparatörens råd, och ska göra så i minst 36 timmar.

Kyl, frys och hyllor över kostade typ 15kkr när de köptes, så det är bra saker, typ bäst i test när de kom. De är dock gamla, och troligen lär försäkringen inte täcka något, men jag ska kolla med dem, om det nu visar sig vara problem med den mer än lister/gas. Har inte dessa pengar att byta dem idag, och jag vill inte sätta in skräp, så kan jag serva/fixa denna frys så att den håller 1-2+ år till, så gör jag gärna det, så kan jag spara och titta på en ersättnings enhet då.

Permalänk
Hedersmedlem

Plockar isär en motorcykel för att fixa motorn och nu pajade en motorbult jag lossade för den var helt genomrostad vid huvudet. grr

Permalänk
Skrivet av Shimonu:

Plockar isär en motorcykel för att fixa motorn och nu pajade en motorbult jag lossade för den var helt genomrostad vid huvudet. grr

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Hedersmedlem

Som tur är blir det inget problem att huvudet gick av, det är en genomgående bult med mutter på andra sidan. Så jag kan bara knacka igenom bulten. Det tråkiga är ju att jag måste hitta en ny nu.

Permalänk
Medlem

Dyra logitech hörlurar går sönder vid normal användning. Aldrig fällt dom i golvet eller liknande. Och det är endast den sprukna hård plasten som håller hörluren på plats.

Visa signatur

Gaming: i7 13700k | 3080 Tuf oc | 32gb | 2TB nvme | Evga 1000 P2

HTPC: 3400g | 16gb | 250gb nvme

NAS: 12600k | 32gb | 512gb ssd | 2x1TB nvme | 3x16TB exos

Permalänk
Medlem

Meh!

Blev kritiserad föräldrarna för att vilja adoptera en äldre katt genom katthem för det är jobbigt nog med kattunge så jag vill en mer stabil med "fötterna på marken", katten jag har anmält intresse för har några år på sig men vafan låg mig adoptera och ge den några bra år till. Visst att jag inte får lika många år från en äldre som nyfödd, men om jag ändå värderar tiden och katten känner sig uppskattad så ser jag inte problemet.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Avstängd

Har själv en katt från katthem @Ohem och hon är hur bra som helst. Finns många vuxna katter som behöver ett hem så varför inte om du vill ha en sån? Det är ju lite av en god gärning samtidigt som du får dig en katt.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem
Skrivet av kettu92:

Dyra logitech hörlurar går sönder vid normal användning. Aldrig fällt dom i golvet eller liknande. Och det är endast den sprukna hård plasten som håller hörluren på plats.

http://i.imgur.com/43BXhxr.jpg

Oroväckande, är det G35? Tycker jag ser en femma där i slutet, dom andra siffrorna kan jag tyvärr inte se. Jag sitter med ett par G35 på huvudet just nu :|. Hur mycket betalade du för din? Jag köpte min på rea för runt 500kr hos netonnet. Synd att dom gick ipaj speciellt med tanke på att du verkade ta hand om dom så mycket bättre än vad jag tar hand om mina. Jag är väldigt slarvig när det kommer till headsets eller hörlurar för mobilen.

Permalänk
Avstängd

AAEAEHAEHAHEHAHEHAEHEH AAAEEEEEEEH!!!!!!!

....

Visa signatur

<enis-P 25cm @30cm@1.337v>

Joina våran World of Tanks klan!

http://www.sweclockers.com/forum/trad/1420257-swec-world-of-t...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oldphag:

AAEAEHAEHAHEHAHEHAEHEH AAAEEEEEEEH!!!!!!!

....

Ush det där lät inte bra, du har mina sympatier