Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Logga in på steam utan internet?

Permalänk
Medlem

Logga in på steam utan internet?

Jag är inlagd på sjukhuset och vissa saker på internet fungerar inte här exempelvis steam. Jag är väldigt uttråkad och skulle vilja spela men alla mina spel finns på steam och alla spel jag har där kräver ju inte internetanslutning. Går det att komma åt sina spel på steam utan internet?

När jag ska logga in på steam står det: Steam har problem med anslutningen till steams servrar.

Permalänk
Medlem

Om du har den uppkopplad mot ett nätverk, prova isåfall att koppla ner den och sen starta Steam. Då borde du få en fråga om du vill starta i offlineläge. Jag vill minnas att det går att köra i offlineläget i 30 dagar innan Steam behöver koppla upp mot internet igen.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

@ToJa92: Stämmer bra det

Visa signatur

“Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today”

-James Dean

Permalänk
Medlem

Om det nu är så att du måste logga in en gång för att få tillgång till offline läget så kan du ju alltid koppla upp dig mot telefonen istället för sjukhusets internet. Logga in och sedan sätta steam i offline läge. Efter det är det bara byta till sjukhusets nät igen.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5