Har ni fått era GTX 1080?

Permalänk
Skrivet av Gender Bender:

Har sett flera som har fått sina kort genom andra återförsäljare, men Alina har än så länge inte fått in ett enda Strix-kort.

Följer man den här tråden är det lätt att få känslan av att många ("alla") redan fått sina förhandsbokade 1080. Det är nog extra lätt att dra den slutsatsen när man verkligen väntar på något - men sanningen är nog snarare att de som hittills fått sina kort levererade tillhör en försvinnande liten minoritet i förhållande till alla som väntar.

Av de som lagt sina förhandsbeställningar hos några av de stora hemelektronikdrakarna som Elgiganten, CDON och Netonnet har jag ännu inte hört någon som ännu verkligen fått besked om att leveransen finns tillgänglig för uthämtning. Vågar man dra några växlar av denna omständighet samt det som hittills framkommit här så har ingen återförsäljare alls - varken liten eller stor - hittills fått någon leverans som ens är i närheten att möta efterfrågan.

Tipset - hur tråkigt det än må vara - kan därför tyvärr inte bli något annat; sitt lugnt i båten.

Visa signatur

load "$",8 : list

Permalänk
Medlem

Mitt var framme redan i onsdags, hämtade ut det i torsdags hade beställt från komplett.se.

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk

Inet har som sagt fått 5st kort tom 160619. Enligt deras kundsupport. De var även grymt bra att de skickade ut mejl om att preliminär leverans idag 160620 blivit försenad. I nuläget tror de att det kommer en leverans i veckan. Har även kontaktat asus (asus GTX 1080 rog strix) som enligt min mening inte skickar ut info om tillgång i produktion. De hade kunnat skriva följande ex.

Tom 160701 uppskattar vi att 500 kort kommer nå återförsäljare. Tom 160801 uppskattar vi att 1500 kort kommer nå återfälrsäljare.

Det hade varit professionellt kundtänk vilket vi förtjänar 2016.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av morphan88:

Inet har som sagt fått 5st kort tom 160619. Enligt deras kundsupport. De var även grymt bra att de skickade ut mejl om att preliminär leverans idag 160620 blivit försenad. I nuläget tror de att det kommer en leverans i veckan. Har även kontaktat asus (asus GTX 1080 rog strix) som enligt min mening inte skickar ut info om tillgång i produktion. De hade kunnat skriva följande ex.

Tom 160701 uppskattar vi att 500 kort kommer nå återförsäljare. Tom 160801 uppskattar vi att 1500 kort kommer nå återfälrsäljare.

Det hade varit professionellt kundtänk vilket vi förtjänar 2016.

Skickades från m.sweclockers.com

Någon Nisse på asus lär juh ha ett humm om detta. Sprid info istället för att sitta på den. Fffffffffffffffss

Permalänk
Medlem

Nu har man fått sitt kort hemma!

blev ett MSI GTX 1080 Sea Hawk EK

Visa signatur

PC Specifications:
| i7 13700KF | RTX 3070 LHR | MSI Z790 Pro | 1.5TB M.2 NVMe | Fractal Design R6 TG, Connect D1, S2 Vision FP | Fractal Design 1000W | Noctua D15 Chromax | Corsair 32GB 3600MHz | NZXT HUE+ | 6x Fractal Prisma |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icedog:

Nu har man fått sitt kort hemma!

blev ett MSI GTX 1080 Sea Hawk EK
http://i.imgur.com/S9eQ69P.jpg
http://i.imgur.com/GAlPHNx.jpg

Smaskigt!
Hur snabbt är det vid överklockning?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Smaskigt!
Hur snabbt är det vid överklockning?

Ingen aning än, är bara ivrig att spela så ska testa att klocka lite senare i veckan. Den går upp i 1936MHz utan att pillat på något iaf.

Visa signatur

PC Specifications:
| i7 13700KF | RTX 3070 LHR | MSI Z790 Pro | 1.5TB M.2 NVMe | Fractal Design R6 TG, Connect D1, S2 Vision FP | Fractal Design 1000W | Noctua D15 Chromax | Corsair 32GB 3600MHz | NZXT HUE+ | 6x Fractal Prisma |

Permalänk

Det ser ut som att jag kommer att få mitt 1070 innan en del andra kommer att få deras 1080 som släpptes tidigare också. Tur alltså

Permalänk
Medlem

Är köp hysteri nu butikerna lovar snabba leveranser som inte stämmer.
Jag väntar tills det lugna ner sig kanske GTX980TI 1080 Ti är ute då 😄

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk

Mailade Asus som sa att jag skulle räkna med 6 veckor om jag bokade idag.

Skickades från m.sweclockers.com

Stavning
Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icedog:

Nu har man fått sitt kort hemma!

blev ett MSI GTX 1080 Sea Hawk EK
http://i.imgur.com/S9eQ69P.jpg
http://i.imgur.com/GAlPHNx.jpg

Snyggt! Hur känns byggkvaliteten på kortet?

Permalänk
Medlem

Har beställt ett Asus Strix GTX 1080 ifrån Inet.

Detta svaret fick jag därifrån idag!
Supernöjd med detta om det nu stämmer!

Beställde 2016-06-01

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av First Ninja:

Följer man den här tråden är det lätt att få känslan av att många ("alla") redan fått sina förhandsbokade 1080. Det är nog extra lätt att dra den slutsatsen när man verkligen väntar på något - men sanningen är nog snarare att de som hittills fått sina kort levererade tillhör en försvinnande liten minoritet i förhållande till alla som väntar.

Av de som lagt sina förhandsbeställningar hos några av de stora hemelektronikdrakarna som Elgiganten, CDON och Netonnet har jag ännu inte hört någon som ännu verkligen fått besked om att leveransen finns tillgänglig för uthämtning. Vågar man dra några växlar av denna omständighet samt det som hittills framkommit här så har ingen återförsäljare alls - varken liten eller stor - hittills fått någon leverans som ens är i närheten att möta efterfrågan.

Tipset - hur tråkigt det än må vara - kan därför tyvärr inte bli något annat; sitt lugnt i båten.

Jag fick ett mail idag från netonnet att mitt ASUS GTX 1080 Strix packats och skickats. Fick även kvittot i pdf form i samma mail.
Med lite tur kan jag hämta ut det imorrn.

Har precis satt i en ny Samsung 950 Pro i burken så det blir ominstallation imorrn när jag hämtat ut mitt 1080

Visa signatur

__________________
Stationär: | NZXT H510 Flow | Corsair RM850x | GIGABYTE Z790 AORUS Elite AX | Intel Core i7 13700K | 32GB 6400Mhz CL32 DDR5 | MSI RTX 380 | 1TB Seagate FireCuda 530 + 1TB Kingston KC3000 | LG OLED 42C2 120Hz 4K | Bärbar: MacBook Pro 14"

NAS: Synology DS1815+ 8X 4TB WD RED
Server: Esxi 6.5 | i5 4690K | 32GB DDR3 | 1TB SSD + iSCSI SATA [/B]

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarkSix:

Snyggt! Hur känns byggkvaliteten på kortet?

Känns faktiskt riktigt robust och bra, hela emballaget (Graffe+Kartong) vägde 2,3kg så det känns riktigt maffigt. Backplaten är även utav metall med så den känns och ser nice ut!

Här är en jämförelse i storlek på mitt förra Asus gtx 760 och det nya:

Visa signatur

PC Specifications:
| i7 13700KF | RTX 3070 LHR | MSI Z790 Pro | 1.5TB M.2 NVMe | Fractal Design R6 TG, Connect D1, S2 Vision FP | Fractal Design 1000W | Noctua D15 Chromax | Corsair 32GB 3600MHz | NZXT HUE+ | 6x Fractal Prisma |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icedog:

Ingen aning än, är bara ivrig att spela så ska testa att klocka lite senare i veckan. Den går upp i 1936MHz utan att pillat på något iaf.

Haha, jag förstår fullkomligt Den vanliga boosten du får känns iaf normal.
Som referens har jag sett att folk som "vattnar" sina 1080 får upp dem till 2100-2175MHz så lycka till

Skrivet av AxF:

Jag fick ett mail idag från netonnet att mitt ASUS GTX 1080 Strix packats och skickats. Fick även kvittot i pdf form i samma mail.
Med lite tur kan jag hämta ut det imorrn.

Har precis satt i en ny Samsung 950 Pro i burken så det blir ominstallation imorrn när jag hämtat ut mitt 1080

Stort grattis! Är det OC versionen? Posta gärna hur det låter, hur det boostar i stock läge och gärna hur bra det överklockar

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Jag vill också ha ett :/

Permalänk
Medlem

Beställt den 27/5 på netonnet ett evga ftw. . .
Inget kort, kundtjänst har ingen aning alls när det kan komma säger dom.
Bara till att vänta....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icedog:

Känns faktiskt riktigt robust och bra, hela emballaget (Graffe+Kartong) vägde 2,3kg så det känns riktigt maffigt. Backplaten är även utav metall med så den känns och ser nice ut!

Här är en jämförelse i storlek på mitt förra Asus gtx 760 och det nya:
http://i.imgur.com/04CsJu1.png

Tackar det känns bra att veta, jag har en beställning liggande på ett likadant kort hos Alina.

Permalänk
Medlem

Jag la en beställning på en hel dator på Inet den 4 Juli (ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 OC) och ringde idag och frågade hur läget var (detta var andra gången jag ringt dom någonsin) och killen verkade mest handfallen/apatisk, han var trevlig och så men hade inte en endaste minsta aning om när kortet skulle komma och min dator skulle börja byggas (det är den enda delen som saknas)
Jag var så charmig jag bara kunde för att försöka få ur honom vad han kunde föreslå mig att göra och agera (vänta på obestämd tid, byta kort och liknande) men hans engagemang var minst sagt lågt tråkigt nog...
Som helt ny kund någonsin hos dom fick jag efter 3 besök i deras butik i Sthlm väldigt positiva vibbar, nu börjar det naggas aningen i kanten.
(jo jag vet att dom inte kan styra när asus levererar, men lite driv i kommunikationen med en ivrig kund som lagt en order på över 30k skule då jag önska)
Nåja jag väntar en vecka till och ser vad som händer, kan ju bli kanonbra också

Permalänk
Medlem
Skrivet av Salvion:

Jag la en beställning på en hel dator på Inet den 4 Juli (ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 OC) och ringde idag och frågade hur läget var (detta var andra gången jag ringt dom någonsin) och killen verkade mest handfallen/apatisk, han var trevlig och så men hade inte en endaste minsta aning om när kortet skulle komma och min dator skulle börja byggas (det är den enda delen som saknas)
Jag var så charmig jag bara kunde för att försöka få ur honom vad han kunde föreslå mig att göra och agera (vänta på obestämd tid, byta kort och liknande) men hans engagemang var minst sagt lågt tråkigt nog...
Som helt ny kund någonsin hos dom fick jag efter 3 besök i deras butik i Sthlm väldigt positiva vibbar, nu börjar det naggas aningen i kanten.
(jo jag vet att dom inte kan styra när asus levererar, men lite driv i kommunikationen med en ivrig kund som lagt en order på över 30k skule då jag önska)
Nåja jag väntar en vecka till och ser vad som händer, kan ju bli kanonbra också

Det är många fler som har väntat längre än dig :), och vi väntar fortfarande.

Visa signatur

Xp1700+@Max 2689 mhz FSB@Max 250 SC(Synk) NF7-S rev 1.2
Thorton@Max 2801.8mhz+(L2@512) FSB@Max 291+! 2,5.3.4.11 DC(1/1)3.54 Vdimm 2x256 mb bh5 Dfi Lanparty Rev B(4440+/4095+)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arezza:

Tycker det är otroligt värdelöst av företagen att inte tillverka fler. Det blir ju inte mer hypat eller koolt ifall bara ett fåtal har sina kort, bara rent hat för de (iallafall från mig).

Verkligen dåligt gjort av företagen.

Ring till lokala pizzerian och beställ 500.000 pizzor så får du se

Visa signatur

Ny Data NZXT H440--I7 6700K/Kraken x61--Asus Hero Viii--Suprim X 3080--Corsair 2x8Gb--EVGA 1300W 80+gold--Samsung 980 Pro--Asus 27" G-synch
Data 2 MBP13"-15 TBD27" Data 3 HP Z-Book Server HP Micro 8 FreeNAS-11.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lastviking:

Det är många fler som har väntat längre än dig :), och vi väntar fortfarande.

Duh
Det var inte riktigt det som var min huvudpoäng, och som sagt jag är aningen ironisk men lite allvar också angående kundservice

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimmp:

Ring till lokala pizzerian och beställ 500.000 pizzor så får du se

Det är inte efterfrågan på 1080/1070 som är så stor utan det är tillgången/produktionen som är så liten. Jämför med när 980/970 släpptes. Kom nya leveranser till återförsäljarna hela tiden då.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxF:

Jag fick ett mail idag från netonnet att mitt ASUS GTX 1080 Strix packats och skickats. Fick även kvittot i pdf form i samma mail.
Med lite tur kan jag hämta ut det imorrn.

Har precis satt i en ny Samsung 950 Pro i burken så det blir ominstallation imorrn när jag hämtat ut mitt 1080

När beställde du ditt kort från Netonnet?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@fantomsmurfen: Jaha, inget jag hört talas om. Då kan jag förstå ilskan över att få vänta.
Trodde in men enfald att produktionstakten mer eller mindre var den samma som för 980/980ti
Nästa USA resa Aug. 1080

Länk
Visa signatur

Ny Data NZXT H440--I7 6700K/Kraken x61--Asus Hero Viii--Suprim X 3080--Corsair 2x8Gb--EVGA 1300W 80+gold--Samsung 980 Pro--Asus 27" G-synch
Data 2 MBP13"-15 TBD27" Data 3 HP Z-Book Server HP Micro 8 FreeNAS-11.3

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Arezza:

Tycker det är otroligt värdelöst av företagen att inte tillverka fler. Det blir ju inte mer hypat eller koolt ifall bara ett fåtal har sina kort, bara rent hat för de (iallafall från mig).

Verkligen dåligt gjort av företagen.

Herregud, ni människor beter er som jänkarna under Black Friday. Tänk om korten bara hade sålts i butik, folk hade blivit ihjältrampade på releasedagen.

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av AxF:

Jag har också beställt men ingen aning om vilken plats i kön.

Varför är det samma sak varje år? Det måste ju bara vara att dom vill bygga upp hype med dålig tillgång? För hur svårt kan det vara att elda på på för fullt i fabriken ett par månader innan lansering? Så att alla butiker får 80 miljoner kort. Det är ju inte så att man inte vet att det kommer gå MÅNGA kort i början?!

Det finns en konkurrent som också lanserar nya modeller, därför vill man presentera sina modeller i tid innan konkurrenten. Jag tycker det har varit ganska bra tillgång på kort dom senaste åren när nya lanseringar kommit. Det var vanligare förr med papperslanseringar från bägge aktörerna.

Sen är det extremt frustrerande med papperslanseringar men men vi får nog leva med det helt enkelt.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

*Suck*

Beställde mitt Asus Strix 1080 från Komplett den 30e maj och till en början var
datumet jag skulle få det satt till den 16 juni. Idag var det framflyttat för
5e gången till 13 Juli.

Känns att man ska vara glad om man får det innan hösten...

Visa signatur

My sole companion is my weapon. I must care for it better than any hunter has ever cared for his beast. I must master it more than any warlock has ever mastered his demon. Without me, it is useless. Without it, I am nothing.
I am the Warrior. Death is my business. Be it yours...or mine.

Permalänk
Medlem

Har beställt en ny dator inkl strix 1080 OC börjar undra om man ska be dem skicka allt utan GPU eftersom annars får man nya datorn om typ 3 månader, beställde väl för 3 veckor sen nu.

Visa signatur

AW3423DW QD-OLED - Ryzen 5800x - MSI Gaming Trio X 3090 - 64GB 3600@cl16 - Samsung 980 Pro 2TB/WD Black SN850 2TB

Permalänk
Medlem

Beställde ett Strix från Alina den 28/5. De körde med "Vill du vara först?"-reklam. Men vad jag vet så har de inte skickat ut ett enda Strix. Enligt dem är det preliminär leverans den 30:e juni. Sista gången jag förbokar ngt hos Alina.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | NZXT Kraken X53 | Gigabyte X570 Aorus Elite | Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3600MHz | Gigabyte RTX 3080 Gaming OC | WD Blue SN550 1TB | Gigabyte P750GM | NZXT H510 | Acer Predator X34 ||| Lenovo Legion 5 Pro IAH7H | Apple iPad Pro 12.9"