Har ni fått era GTX 1080?

Permalänk
Medlem

@MensInsana: Från Alina 17e juni

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

OC versionen har inte haft ett datum sen förra leveransen och datumet för non-OC är borta nu
Lär inte se röken av något fören Juli

Trist att det inte tål mer än så Dock är det ju en bra OC trots allt men då hängde sig alltså Firestrike? Det är ju det normala. Inga artefakter eller något sådant? Minnet är verkligen toppklass och tål lätt de +500 man slänger på i MSIAB.

Köp bundle och sälj sedan skärmen på Marknad men behåll kortet

Ja, +25Mhz gav mig en boost på 2012Mhz. Ökar jag till +30 så hänger sig firestrike. Men +500 (1000 effektivt) på minnet var inga problem. Jag antar att man får vara rätt nöjd iaf 18000+ i firestrike gick ju för ett tag sedan bara nå med SLI/X-Fire

Visa signatur

Stationär: | NZXT H510 Flow | Corsair RM850x | GIGABYTE Z790 AORUS Elite AX | Intel Core i7 13700K | 32GB 6400Mhz CL32 DDR5 | MSI RTX 380 | 1TB Seagate FireCuda 530 + 1TB Kingston KC3000 | LG OLED 42C2 120Hz 4K | Bärbar: MacBook Pro 14"

NAS: Synology DS1815+ 8X 4TB WD RED
Server: Esxi 6.5 | i5 4690K | 32GB DDR3 | 1TB SSD + iSCSI SATA [/B]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drasteroid:

Ja men frågan löd vad skillnaden är emelland "Strix Gaming" och "Strix OC".
Vilket är bäst?

Enda skillnaden är att Strix OC är högre klockad från fabrik än vanliga Strix.

Skrivet av AxF:

Ja, +25Mhz gav mig en boost på 2012Mhz. Ökar jag till +30 så hänger sig firestrike. Men +500 (1000 effektivt) på minnet var inga problem. Jag antar att man får vara rätt nöjd iaf 18000+ i firestrike gick ju för ett tag sedan bara nå med SLI/X-Fire

Mao throttlar inte ditt kort alls? Det var imponerande. Och som sagt är fabriksöverklockningen rätt fet.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaurus:

För de som väntar på EVGA 1080 FTW, jag beställde ett sådant från Dustin den 29:e och de skulle få in det i dag så det borde gå i väg i morgon hoppas jag.

Beställde 27/5 och trots att Dustin hävdar "21/6" som datum så har jag inte röken av ett.

Men jag väntade mer än 6 veckor på både mitt 680 och mitt 980, så jag kan vänta igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Mao throttlar inte ditt kort alls? Det var imponerande. Och som sagt är fabriksöverklockningen rätt fet.

Installerade om datorn nu när jag satte in grafikkortet så jag har bara hunnit testa firestrike. Firestrike håller inte kortet på max (tror jag) så den pendlar faktiskt mellan 1980 och 2012 . Håller på att dra ner doom från steam nu, får se hur det ser ut.

Visa signatur

Stationär: | NZXT H510 Flow | Corsair RM850x | GIGABYTE Z790 AORUS Elite AX | Intel Core i7 13700K | 32GB 6400Mhz CL32 DDR5 | MSI RTX 380 | 1TB Seagate FireCuda 530 + 1TB Kingston KC3000 | LG OLED 42C2 120Hz 4K | Bärbar: MacBook Pro 14"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

BTW så verkar det som att jag fick ett Strix OC från Netonnet, står OC på sidan av kartongen iaf. Det stod inget om OC när jag beställde, heller inte på kvittot, där står bara Strix Gaming.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@Mocka: Har fixat ombud

Visa signatur

Dator: Lian Li A3, R7 9800X3D, ASUS X670E Gene, Thermalright Phantom Spirit 120 SE, Kingston Fury@6000CL30, ASUS RTX5080 PRIME OC, Firecuda 530 2TB, 2st 990 Pro 2TB, Thermaltake SFX 1000W Platinum.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk

Beställde EVGA GTX 1080 FTW på Webhallen den 17:e juni och samma kort igen på Inet den 20:e juni. Jag får se vilka som får in den först. När jag beställde hos Inet sa dom att jag skulle få kortet i nästa sändning. De har dock ingen aning om när nästa sändning kommer.
Sålde nyligen mitt GTX 980 så jag får lov att använda mitt GTX 660 tills jag har fått mitt 1080.

Permalänk
Medlem

Jaha! Det var ju rätt fett att spela doom i 4K med stadiga 60fps

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av swedenrule1:

Beställde EVGA GTX 1080 FTW på Webhallen den 17:e juni och samma kort igen på Inet den 20:e juni. Jag får se vilka som får in den först. När jag beställde hos Inet sa dom att jag skulle få kortet i nästa sändning. De har dock ingen aning om när nästa sändning kommer.
Sålde nyligen mitt GTX 980 så jag får lov att använda mitt GTX 660 tills jag har fått mitt 1080.

Jag gjorde något liknande nu när komplett sålde sina kort i bundles istället för till oss i kö.
Så får vi se om netonnet eller cdon blir snabbast!

Tog lite halvudda/dyrare modeller som kanske är chans att folk inte initiellt hängt på låset för, gigabyte extreme gaming etc.

Permalänk
Medlem

Hos Komplett har datumet nu ändrats igen för mig, fast bakåt, gått från 6 Juli till 1 Juli. Tar det dock med en rejäl nypa salt.

Permalänk
Medlem

Det blev ett Asus FE från Proshop, orkade inte vänta längre. haha

Det ska vara på väg just nu. Men lär inte vara framme förran efter helgen.

Visa signatur

Meh

Permalänk
Medlem

@Bonovox85:

Jag är riktigt nöjd med mitt PNY 1080 FE och det klockar fint.

Hoppas du blir lika nöjd med ditt exemplar

Visa signatur

|Intel I7 4790K / Corsair H80i GT/EVGA GTX 980 Ti / Gigabyte Z97 Gaming3 / EVGA 750 W / Fractal Design Define R4 / Kingston HyperX 8 GB / Kingston SSDnow v300 120GB /Western Digital HD1TB/

Permalänk
Medlem

Nu har statusen på mitt Asus 1080 Strix hos CDON ändrats från "Förbokad" till "Behandlas"

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxF:

Installerade om datorn nu när jag satte in grafikkortet så jag har bara hunnit testa firestrike. Firestrike håller inte kortet på max (tror jag) så den pendlar faktiskt mellan 1980 och 2012 . Håller på att dra ner doom från steam nu, får se hur det ser ut.

Som sagt, fin fabriksOC. Mitt höll knappt 1914MHz i Gaming mode.

Skrivet av AxF:

BTW så verkar det som att jag fick ett Strix OC från Netonnet, står OC på sidan av kartongen iaf. Det stod inget om OC när jag beställde, heller inte på kvittot, där står bara Strix Gaming.

Webbis har två versioner
http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/245694-asus_s...
http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/246832-asus_s...

Skrivet av Markusas:

@Mocka: Har fixat ombud

Bra det Hoppas det dyker upp i tid.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Fick mitt MSI Gaming X i veckan.
Har provat överklocka lite, hamnar runt 1987 Mhz i benchmarks enligt MSI afterburner, och det
vid Auto-fläktkurva. Max.temp på kortet ligger på 65 grader i min låda. Tycker tempen är fin, därför har jag inte rört den.

Kanske måste jag köra fläktkurvan aggressivare för att nå stabilt 2000 Mhz? Vore synd då

Visa signatur

i7 8700k - 32 GB - Z370 - RTX 2080 Ti - 4 GB Nvme SSD

Permalänk
Medlem

Beställde EVGA GTX 1080 på komplett förra månaden, beräknad leverans 7:e juli.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Nu har statusen på mitt Asus 1080 Strix hos CDON ändrats från "Förbokad" till "Behandlas"

Samma här! Hoppas det är på G!

Visa signatur

CPU: 7950X | RAM: 32GB | GPU: 3090 w/ AlphaCool Eisblock Aurora
Ljudkort: Modius + Magnius | Lurar: GoldPlanar GL2000 / Sennheiser HD 650 / Philips Fidelio X3

Permalänk
Medlem

En hög med Palit kort finns på Proshop. Jag körde på Palit GeForce GTX 1080 Super JS.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | NZXT Kraken X53 | Gigabyte X570 Aorus Elite | Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3600MHz | Gigabyte RTX 3080 Gaming OC | WD Blue SN550 1TB | Gigabyte P750GM | NZXT H510 | Acer Predator X34 ||| Lenovo Legion 5 Pro IAH7H | Apple iPad Pro 12.9"

Permalänk
Medlem

Mitt kort skickades precis! (MSI Gaming X från Elgiganten, beställdes den 17e) Dock med Bring... :s Aldrig haft ett paket via Bring förut, har dom egna uthämtningsställen eller hur fungerar det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matherat:

En hög med Palit kort finns på Proshop. Jag körde på Palit GeForce GTX 1080 Super JS.

Beställde samma kort för en kvart sedan, verkar som jag knep det sista. De skriver att nästa leverans ska komma 1/7. Helt ok pris för ett GTX 1080 också, 7 099:- och då finns det även en oklockad variant av samma kort för 6 899:- i lager just nu.

Visa signatur

Jag har lugnat ner mig på gamla dagar.. PC från Asus/Inet med ett RTX 4080 som funkar men är inget extra bra. Har givetvis en Switch och en Series X kopplad till min välldigt bra Plasma 65" LG OLED G1.

Permalänk
Medlem

Mitt 1080 Strix från CDON ändrades precis till "Förbokat" igen.

Edit: Verkar hoppa friskt mellan "Förbokad" och "Behandlas". Bugg?

Visa signatur

CPU: 7950X | RAM: 32GB | GPU: 3090 w/ AlphaCool Eisblock Aurora
Ljudkort: Modius + Magnius | Lurar: GoldPlanar GL2000 / Sennheiser HD 650 / Philips Fidelio X3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fnox:

Mitt kort skickades precis! (MSI Gaming X från Elgiganten, beställdes den 17e) Dock med Bring... :s Aldrig haft ett paket via Bring förut, har dom egna uthämtningsställen eller hur fungerar det?

Samma här! Är nästan 100% säker på att Bring kör den till ditt vanliga utlämningsställe, i alla fall om du inte beställt massa extra som gör att det blir ett monsterpaket.

Vilka vändor det varit med Elgigantem förresten. Har varit i kontakt med deras kundtjänst vid 5 tillfällen och de har sagt allting från att det redan skickats (det hade det inte), till att det aldrig skulle skickas för det tog slut för över en vecka sen.. Till slut försökte de kreditera köpet, men deras system satte stopp för ordern var upptagen på lagret, vilket tände hoppet! Avvaktade någon dag och nu fick jag också samma mejl om att det skickats, så det löser väl sig. :^)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matherat:

Slog till på ett GameRock. Tvivlar dock på att det kommer levereras inom snar framtid. Bokade ett kort på Conrad som "fanns i lager" och nu är det restnoterat och förväntas inte komma in förrän nästa månad. Många återförsäljare lockar nog folk till att boka kort genom att visa produkten som "I lager".

Men men. Man kan ju alltid hoppas att kortet skickas idag. Har stått på ett Asus Strix sen den 27:e, men får jag Palit-kortet så ser jag det bara som en fördel då det har Dual BIOS och bättre kylare än Strix

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Slog till på ett GameRock. Tvivlar dock på att det kommer levereras inom snar framtid. Bokade ett kort på Conrad som "fanns i lager" och nu är det restnoterat och förväntas inte komma in förrän nästa månad. Många återförsäljare lockar nog folk till att boka kort genom att visa produkten som "I lager".

Men men. Man kan ju alltid hoppas att kortet skickas idag. Har stått på ett Asus Strix sen den 27:e, men får jag Palit-kortet så ser jag det bara som en fördel då det har Dual BIOS och bättre kylare än Strix

Ditt kort borde skickas idag. Det Palit GeForce GTX 1080 Super JS som jag beställde strax efter ett idag är nu packat och skickat från Proshop, fått kollinummer.

Visa signatur

Jag har lugnat ner mig på gamla dagar.. PC från Asus/Inet med ett RTX 4080 som funkar men är inget extra bra. Har givetvis en Switch och en Series X kopplad till min välldigt bra Plasma 65" LG OLED G1.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fnox:

Skrivet av aeverous:

Samma här! Är nästan 100% säker på att Bring kör den till ditt vanliga utlämningsställe, i alla fall om du inte beställt massa extra som gör att det blir ett monsterpaket.

Vilka vändor det varit med Elgigantem förresten. Har varit i kontakt med deras kundtjänst vid 5 tillfällen och de har sagt allting från att det redan skickats (det hade det inte), till att det aldrig skulle skickas för det tog slut för över en vecka sen.. Till slut försökte de kreditera köpet, men deras system satte stopp för ordern var upptagen på lagret, vilket tände hoppet! Avvaktade någon dag och nu fick jag också samma mejl om att det skickats, så det löser väl sig. :^)

Bring ringer upp dig dagen innan leverans och frågar är du hemma imorgon mellan 9-15:00 så levererar vi ditt paket.
Är du inte det kan du få boka en annan dag för paketet men dom brukar även ringa 30min innan dom kommer om man säger till dom så man hinner hem.
Så dom kör ända till dörren med paketet.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 64GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5700X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Galaxy Tab S9 FE, Telefon: Pixel 9

Permalänk
Medlem

Inte många som är hemma 9-15 direkt.. Stora TVs förstår jag hemleverans men annars borde dom skicka med nått annat bolag typ posten/schenker/dhl.

Permalänk
Medlem

sitter och leker med mitt FE
http://www.3dmark.com/3dm/12642068

20k på singel kort äntligen

http://www.3dmark.com/3dm/12642203

Permalänk
Skrivet av JBE:

Nu är de slut. Skall sluta att handla på komplett.
De har dessutom långsammast frakt av de stora återförsäljarna [I norge], så hade funderat på det före detta.

Gick snabbt ändå, fick det klockan 11 idag

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Ditt kort borde skickas idag. Det Palit GeForce GTX 1080 Super JS som jag beställde strax efter ett idag är nu packat och skickat från Proshop, fått kollinummer.

Status: Packas Fy fan vad härligt

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi