Windows vägra installera uppdateringar eller virusskydd.

Permalänk
Medlem

Windows vägra installera uppdateringar eller virusskydd.

Haft lite problem med min stationära datorn under de senaste dagarna. Försökte installera windows 10 vilken fungerade men när jag efteråt skulle återställa/formatera om datorn kom problemen, väntade i ungefär 3-4 timmar på återställningen sedan stog det att det ej fungerade. Därefter blev skärmen svart och datorn vägrade starta. Försökte installera om windows 7 igen via skiva där det stog att båda hårddiskarna har MRB-partitationstabell, konverterade dom och installerade och nu vägrar datorn ens hitta windows uppdates ( den står och tuggar hela tiden ) och kunde heller inte installera Microsoft Security Essential. Startade om datorn förut för en uppdatering och nu är den tillbaka på att återställa den igen.

"Det gick inte att konfigurea Windows-uppdateringar, ändrigar återställs", har det stått i ungefär 1-2 timmar nu.

Har kikat bland annat här och på en drös olika sidor men hittar inga som har haft liknande problem.

Uppdatering: Nu har maskinen min återställts klart och när jag loggar in så är skärmen helt svart men jag kan röra musen. Ingen som ha någon fundering om vad det kan vara som spökar?

Tack

Permalänk
Medlem

Du skriver lite luddigt, men om datorn har återställningspartition kan du försöka att få igång den den vägen. Det brukar vara någon f-knapp vid start (beroende på tillverkare).