Har ni nåt extra antivirusprogram i Windows 10?

Permalänk
Medlem

Brandvägg används inte på någon lokal maskin och behövs inte, snort i pfsense är stenhårt konfigurerad och besöker jag något nytt och det minsta lilla ser konstigt ut blokeras den automatiskt, sedan får jag besöka loggen och göra en bedömning och välja om jag vill ha ett undantag, går just att blockera elementet som beter sig oönskat med.
Frugan min var inte så nöjd i början när var och varannan play tjänst blev blockerad och jag fick samtal att på stört fjärransluta och revidera ditt och datt xD

På Antivirus fronten så är min Arbetsstation och andra viktiga maskiner hemma som har tillgång till nätet kontinuerligt automatiskt säkerhetskopierade nattetid mot min backupserver hemma, skulle något komma in kommer det inte ut på verken internet eller det lokala nätet utan att blockeras så mycket annan skada än lokalt på en maskin kan det inte göra och att återställa från backup går på ett kick så ser inget behov att använda Antivirus.
Har så pass mycket som redan övervakar resurserna på lokala maskiner/nätverket att det skulle vara tämligen konstigt om ingen röd flagg skulle synas någonstans.
Har en årlig rutin där jag skannar av diskar med olika AV som bootas från flyttbar media och än så länge har jag inte haft ett virus/malware/trojan etc på 17 år!

Det enda hotet man ser med gigabit lina båda hållen och webbserver/mailserver/FTP etc är intrångsförsök i form av sårbarheter i mjukvaran eller hopp om att programmen inte är konfigurerade ordentligt men än så länge har man klarat sig fint, mestadels automatiserade script från kina/ryssland som autobannas samt webcrawlers som även dem autobannas (inklusive legitima).

Så känner jag att jag behöver AV på lokala Windows/Linux maskiner som används på nätet? Nej, tämligen trivialt att lösa om något skulle dyka upp. Men skulle vara tämligen underhållande att följa om någon skulle lyckas komma in i tex min Amiga 1200 som är uppkopplad, skulle vilja se frågetecknet på förövarens ansikte när han tittar på det filsystemet haha

Har garanterat missat att skriva något i min wall of text, sitter på jobbet och har inte namnet på alla plugins i pfsense samt resursövervakare på lokala maskiner i huvudet. Men säkerligen folk som tycker jag skulle behöva AV men har inte så mycket som sett ett script exploit på någon sida bryta sig igenom. Även legitima men slarvigt kodade sidor blockeras.

Avslutar det hela med ett vanligt (spp_ssl) Invalid Client HELLO after Server ;), och god morgon

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Baxtex:

Är det inte drygt att installera om datorn varje gång man får virus för att man inte pallar använda skydd?

Nej, drar bara in senaste kompletta image:en jag har på systemet när jag behöver göra ominstallation över nätverket.

Skrivet av BergEr:

I detta fall är det mer som att abort är skyddet, antivirus är överlag jävligt dåliga och tar i stort bara kända saker. Så du kan vara infekterad i månader innan det blir känt och fixat.
Men visst, sover du bättre av att ha antivirus så kör på

Sen får nog inte personen virus så ofta.
Har själv haft noll märkbara virus på tio år, är kanske med i något botnät men har inte hittat något i loggarna från brandväggen som tyder på det.

Precis är så fallet, fick nog ett för närmare tio år sen, något reklamprogram som började spela upp någon radiostation fast allt var avstängt.

Skrivet av Mr.Borka:

Vilken helkonstig filosofi. När gör du själv bedömningen huruvida du fått virus eller inte?

Antingen är det uppenbart att man fått något eller så är det inte så kritiskt att det är farligt nog. Skulle jag få något så har jag ändå inte samma OS installerat i sträck tillräckligt länge, om installerar rätt friskt, två tre gånger om året är inte ovanligt.

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Jag kör Norton Security Deluxe med en licens för fem datorer. Funkar utmärkt för min del (och farsan som får hänga på licensen). Kört Norton sedan de fick tummen ur (2009? 2010?) då de helt byggde om sin programvara så den inte sög upp en massa resurser. Blir inte speciellt dyrt heller, man kan hitta licenser på Prisjakt för runt 350:- för ett år, det blir under 6:- i månaden per dator.

Visa signatur

Jag har lugnat ner mig på gamla dagar.. PC från Asus/Inet med ett RTX 4080 som funkar men är inget extra bra. Har givetvis en Switch och en Series X kopplad till min välldigt bra Plasma 65" LG OLED G1.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Antingen är det uppenbart att man fått något eller så är det inte så kritiskt att det är farligt nog. Skulle jag få något så har jag ändå inte samma OS installerat i sträck tillräckligt länge, om installerar rätt friskt, två tre gånger om året är inte ovanligt.

Här är vi duktiga på säkerhet! Om du inte märker något så är det inte kritiskt?

Visa signatur

Jag har lugnat ner mig på gamla dagar.. PC från Asus/Inet med ett RTX 4080 som funkar men är inget extra bra. Har givetvis en Switch och en Series X kopplad till min välldigt bra Plasma 65" LG OLED G1.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av DavidtheDoom:

Helt fel, det där har inte stämt på säkert 10-15 år nu.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Inget extra, men har ScriptSafe och uBlock Orgin i Chrome. Sen laddar jag inte ner några okända filer som man kanske gjorde i yngre dar eller går in på konstiga sidor för den delen heller.
Via mejl kan man helt klart gå på en nit om man inte är van men man lär sig med åren vad som är genuint eller inte. Visst inte 100% säkert att göra så men pallar inte ha nått antivirus som tar resurser i bakgrunden

Permalänk
Medlem

Min enda windows dator är min steam stream server och den har inget AV förutom det inbyggda i windows. Å andra sidan har aldrig edge eller internet explorer varit igång på den och datorn är igång ungefär 1-2 timmar i veckan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Borka:

Nu är du igång igen med dina knasigheter. Om nu AV-programmen är fulla med sårbarheten - talar inte det för att Defender också har sårbarheter? Jag menar - utöver att vara ett av de minst säkra antivirusprogrammen på marknaden, förstås.

Du har ingen fakta att presentera utan pekar ständigt på några karaktärer som du tycks se upp till som auktoriteter medan du samtidigt avfärdar all annan relevant data som krockar med dina förutfattade slutsatser. Riktigt tröttsamt och meningslöst.

Jag förstår om du tycker att det är lite jobbigt.

Säkerhetsforskarna Joxean Koret och Tavis Ormandy säger att Microsofts antivirusprogram är marknadens säkraste. Det krockar med din och andras förutfattade meningar. Ni har läst tester som säger att andra AV ger bäst skydd.

Men tänk på att testhusen bara testar hur många virus av-programmen jagar, inte sårbarheterna i av-programmen själva. Så det är inte så konstig som det kanske verkar, om det skulle vara så att Microsofts AV är lite säkrare programmerad. Det krockar egentligen inte - säkerhetsforskarna och testhusen tittar ju på två olika saker. Alltså virusmotorn vs. virusdefinitionerna. Här är en annan snubbe som verkar vara inne på samma grej, någon Sebastian i tråden ring0 vuln i Symantec på Sveriges största IT-säkerhetsforum:

... AV-företag måste "fulhacka" med olika filterdrivrutiner och sådant. Använder du däremot MS antivirusprogram använder detta ett privat API, varför det då inte uppkommer några vulns.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av torbjorn_75:

Jag förstår om du tycker att det är lite jobbigt.

Säkerhetsforskarna Joxean Koret och Tavis Ormandy säger att Microsofts antivirusprogram är marknadens säkraste. Det krockar med din och andras förutfattade meningar. Ni har läst tester som säger att andra AV ger bäst skydd.

Men tänk på att testhusen bara testar hur många virus av-programmen jagar, inte sårbarheterna i av-programmen själva. Så det är inte så konstig som det kanske verkar, om det skulle vara så att Microsofts AV är lite säkrare programmerad. Det krockar egentligen inte - säkerhetsforskarna och testhusen tittar ju på två olika saker. Alltså virusmotorn vs. virusdefinitionerna. Här är en annan snubbe som verkar vara inne på samma grej, någon Sebastian i tråden ring0 vuln i Symantec på Sveriges största IT-säkerhetsforum:

... AV-företag måste "fulhacka" med olika filterdrivrutiner och sådant. Använder du däremot MS antivirusprogram använder detta ett privat API, varför det då inte uppkommer några vulns.

Nej, det säger de inte, då Joxean inte ens nämnde MSE i sin "rapport".

Du har aldrig gett en källa som faktiskt säger att MSE är säkrare, medan andra gett dig många som visar motsatsen.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av torbjorn_75:

[/i]

Länk till att detta skulle vara korrekt tack.

Permalänk
Medlem

Använder Panda 2016 Gold, använt sen 2004.
Funkar hur bra som helst, kostar väldigt lite per år.

Visa signatur

|| Cooler Master MasterCase Pro 5 || AMD Ryzen 7 1700 || AMD Wraith Spire ||
|| ASUS Prime B350-Plus || Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32GB ||
|| GTX 1080 8GB Advanced Gaming ||
|| Corsair SSD Force GT 120GB || Samsung SSD 840 EVO 250GB ||
|| Samsung SSD 850 EVO 500GB || Samsung SSD 860 EVO 1TB || Western Digital Green 1TB ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bumbi85:

Länk till att detta skulle vara korrekt tack.

Här är några länkar.

Nex ~ Claudio on Twitter

Dear defender friends, what are the tools, services and products you find most useful to secure your orgs and respond to incidents? -- Nex ~ Claudio
+1 to 2FA, PAX and EMET. Also, in case of using an AV in Windows, Microsoft. [...] The Microsoft's AV is heavily audited. All the others are not. -- Joxean Koret

Tavis Ormandy on Twitter

I get asked constantly what av to use. You're missing the point; av creates more problems than it solves, and we're overdue an av slammer.

Tavis Ormandy on Twitter

is there any AV vendor that does things right? -- Peter Bowen
No. Windows Defender/MSE is probably the closest if you insist on antivirus, and it's free. -- Tavis Ormandy

Tavis Ormandy on Twitter

has there been a security product thus far that you haven't found to be a complete and absolute mess? -- InsanityBit
MSE/Windows Defender isn't a *complete* mess, and it's free, and has a reasonably competent security team... -- Tavis Ormandy

Permalänk
Medlem

Ännu en tråd som spårar ut
Det viktigt är ju vart man surfar , vad man laddar hem och vad man öppnar i sin e-mail.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mange75:

Ännu en tråd som spårar ut
Det viktigt är ju vart man surfar , vad man laddar hem och vad man öppnar i sin e-mail.

Nej,det viktigaste är att man inte tror att det "lilla" it-företaget Microsoft klarar av att tillverka ett fullgott skydd för datorn.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av torbjorn_75:

Här är några länkar.

Nex ~ Claudio on Twitter

Dear defender friends, what are the tools, services and products you find most useful to secure your orgs and respond to incidents? -- Nex ~ Claudio
+1 to 2FA, PAX and EMET. Also, in case of using an AV in Windows, Microsoft. [...] The Microsoft's AV is heavily audited. All the others are not. -- Joxean Koret

Tavis Ormandy on Twitter

I get asked constantly what av to use. You're missing the point; av creates more problems than it solves, and we're overdue an av slammer.

Tavis Ormandy on Twitter

is there any AV vendor that does things right? -- Peter Bowen
No. Windows Defender/MSE is probably the closest if you insist on antivirus, and it's free. -- Tavis Ormandy

Tavis Ormandy on Twitter

has there been a security product thus far that you haven't found to be a complete and absolute mess? -- InsanityBit
MSE/Windows Defender isn't a *complete* mess, and it's free, and has a reasonably competent security team... -- Tavis Ormandy

Åhh, ännu fler no-names som tweetar utan att att ge anledningar eller källor.... Dry låter ju väldigt seriöst.

Vi bad om källor, inte rykten.

Visa signatur

Permalänk

Vi kör ESET Smart Security hemma. Betalar dock, men det är det värt. Programmet har detekterat och stoppat ett par bedrägliga sidor (ofta popups). Mycket nöjd!

Aktuella gratisalternativ:

http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.649717/gratis-antivirus

http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.649717/gratis-antivirus/sida... (vinnaren i testet)

Permalänk
Medlem

Kära lilla @torbjorn_75.

Om du nu är så himla rädd för din egna säkerhet framför datorn, varför använder du ens Windows över huvud taget? Det går aldrig att kringgå säkerhetshål. Sånt är en omöjlighet, oavsett system. Men det går att försöka göra det bästa av situationen.

Vet du vad jag tycker du ska göra, istället för att klaga och hänvisa till några få personer från cybervärlden? Gå över till Linux! Eller... ne. Linux innehåller ju också säkerhetshål. Hm. Vad ska man rekommendera då? Använd ingen dator alls?

Hur som helst. Vi som använder tredjepartsprogram och som litar på att teamet bakom våra favoritantivirus-program gör sitt jobb så gott de bara kan, är glada över det och vi klagar inte som vad du är en expert på att göra. Så snälla. Gör oss en (megastor) tjänst: läs på mer och var inte så finkänslig!

Tack ^^,

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Airikr:

Kära lilla @torbjorn_75.

Om du nu är så himla rädd för din egna säkerhet framför datorn, varför använder du ens Windows över huvud taget? Det går aldrig att kringgå säkerhetshål. Sånt är en omöjlighet, oavsett system. Men det går att försöka göra det bästa av situationen.

Vet du vad jag tycker du ska göra, istället för att klaga och hänvisa till några få personer från cybervärlden? Gå över till Linux! Eller... ne. Linux innehåller ju också säkerhetshål. Hm. Vad ska man rekommendera då? Använd ingen dator alls?

Hur som helst. Vi som använder tredjepartsprogram och som litar på att teamet bakom våra favoritantivirus-program gör sitt jobb så gott de bara kan, är glada över det och vi klagar inte som vad du är en expert på att göra. Så snälla. Gör oss en (megastor) tjänst: läs på mer och var inte så finkänslig!

Tack ^^,

Citerade en snutt ifrån länken. "However, if you’re regularly downloading pirated applications or engaging in other high-risk behaviors, you may want to skip Windows Defender and get something that does better against the collection of obscure malware samples used to test antivirus software."

Windows Defender är "bästa" alternativet för piraterna då det oftast inte upptäcker alla "crack" som skadlig kod, vilket man ju inte vill om man ska kunna använda mjukvaran.

Men samtidigt så utsätter man sig självklart då för en onödig risk.

Permalänk
Medlem

Som jag ser det så får man anpassa skyddet efter riskerna man kommer ta. Laddar man ner okända filer eller surfar på skumma sidor är risken betydligt högre än om man bara är inne på Swec och andra vanliga sidor. Lirar spel från Steam/Orgin osv.. Risken finns jue fortfarande men betydligt lägre om man vet vilka mejl man ska öppna och har script/popup/reklam blocker i webläsarn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Kära lilla @torbjorn_75.

Tack ^^,

Nu var det ju inte meningen att Twittercitaten skulle tas som ett personligt påhopp. Någon ville ha en länk till vad säkerhetsforskarna Tavis Ormandy och Joxean Koret säger, klart man bidrar med det då.

Som jag tolkar det klagar säkerhetsforskarna på själva av-programmen och att de är fulla med sårbarheter. De klagar inte på någons personliga val av antivirus vad jag vet. Men frågar man snällt rekommenderar de Microsofts AV.

Permalänk
Medlem

Sunt förnuft och inte låna ut datorn till någon porrtomte så klarar man sig rätt bra med Defender

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av torbjorn_75:

LastPass? Nej, vänta! Det var ju den där lösenordshanteraren som man kan stjäla alla lösenord från. My bad.

Inte när det gäller sårbarheterna, där är de flesta sämre.

Tvärtom, Microsoft har gått ut med en stark rekommendation att man ska använda Windows Defender.

De svänger i den frågan lika mycket som med Xbone. Från deras tidigare utalanden: "MSE as a first layer of protection and advises Windows users to use a third-party antivirus instead."

Tittar man sedan på deras resultat på AV-TEST så är de lika värdelösa som tidigare och hamnar bland de sämsta. Så även gratisalternativen är bättre.
https://www.av-test.org/en/compare-manufacturer-results/

Citat:

The Microsoft Security Essentials website promises “comprehensive malware protection” and “award-winning protection,” so users would be forgiven for believing that Microsoft was committed to making MSE a capable antivirus solution. But Microsoft is now saying that MSE is only basic protection that users shouldn’t rely on.

In an interview with Dennis Protection Labs, Holly Stewart, the senior program manager of the Microsoft Malware Protection Center, said that Microsoft Security Essentials was just a “baseline” that’s designed to “always be on the bottom” of antivirus tests. She said Microsoft sees MSE as a first layer of protection and advises Windows users to use a third-party antivirus instead.

According to Holly Stewart, Microsoft “had an epiphany a few years ago, back in 2011, where we realized we had a greater calling and that was to protect all Microsoft customers.” She says that Microsoft passes its information on to other antivirus makers and helps them make their products better. “We used to have part of our time directed towards predicting test results,” but these people have now been directed to focus on emerging threats and share that information with other antivirus companies.

She went on: “We’re providing all of that data and information to our partners so they can do at least as well as we are. The natural progression is that we will always be on the bottom of these tests. And honestly, if we are doing our job correctly, that’s what will happen.”

http://www.howtogeek.com/173291/goodbye-microsoft-security-es...

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem

Kör Windows Defender och Malwarebytes. Funkar prima

Visa signatur

Dator: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming | Ryzen 7800X3D | Sapphire Radeon 7900 XT Nitro+ | Noctua NH-D15 chromax.black | Seasonic GX 850W | Kingston 32GB 6000MHz DDR5 | Fractal Design Meshify 2 Compact

Permalänk
Medlem
Skrivet av fermia:

Sunt förnuft och inte låna ut datorn till någon porrtomte så klarar man sig rätt bra med Defender

Varför inte köra utan helt då när Defender läcker förbi som en sill när det kommer skydd mot virus. Du har klarat dig tydligen men att rekomendera skräp och säga att man klarar sig är att ta i.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Commander:

De svänger i den frågan lika mycket som med Xbone. Från deras tidigare utalanden: "MSE as a first layer of protection and advises Windows users to use a third-party antivirus instead."

Tittar man sedan på deras resultat på AV-TEST så är de lika värdelösa som tidigare och hamnar bland de sämsta. Så även gratisalternativen är bättre.
https://www.av-test.org/en/compare-manufacturer-results/

http://www.howtogeek.com/173291/goodbye-microsoft-security-es...

Nej, det är en tidningsanka. Det som du markerar har Holly Stewart faktiskt inte sagt.

Sensationalist press got it wrong

The above statement by PC Pro is an obvious misinterpretation of Holly Stewart's comment

Permalänk
Medlem
Skrivet av Commander:

Varför inte köra utan helt då när Defender läcker förbi som en sill när det kommer skydd mot virus. Du har klarat dig tydligen men att rekomendera skräp och säga att man klarar sig är att ta i.

Sunt förnuft kommer man långt med pröva det

Sen rekommenderade jag ingenting utan skrev att ihop med dessa saker klarar man sig bra..Sen om du klickar runt som en tok på alla möjliga länkar osv så behöver man nog lite bättre grejer..

Allt är i första hand upp till användaren..

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av fermia:

Sunt förnuft kommer man långt med pröva det

Sen rekommenderade jag ingenting utan skrev att ihop med dessa saker klarar man sig bra..Sen om du klickar runt som en tok på alla möjliga länkar osv så behöver man nog lite bättre grejer..

Allt är i första hand upp till användaren..

Jag antar du gör checksums på alla dina nerladdningar då? Laddar inte ner konstiga spel från Steam eller dylikt? Det är inte bara porrsidor eller "DOWNLOAD NOW" länkar som har virus.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kör bitdefender i combo med MAMWB, fungerat fint senaste 4 åren. Finns ingen anledning till att inte ha ett antivirus, särskilt när det finns mer än dugliga gratis alternativ, ser det lite som en försäkring. Dvs bra att ha utifall att nåt händer.

Btw, varför skulle man ens vilja köra utan skydd till datorn idag? Vill inte säga att man får skylla sig själv, men jo faktiskt. Det finns ingen anledning att inte ha ett av program idag.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av torbjorn_75:

Nu var det ju inte meningen att Twittercitaten skulle tas som ett personligt påhopp. Någon ville ha en länk till vad säkerhetsforskarna Tavis Ormandy och Joxean Koret säger, klart man bidrar med det då.

Som jag tolkar det klagar säkerhetsforskarna på själva av-programmen och att de är fulla med sårbarheter. De klagar inte på någons personliga val av antivirus vad jag vet. Men frågar man snällt rekommenderar de Microsofts AV.

Va? Påhopp? Nej. Verkligen inte Om du tycker att mitt inlägg talade om att jag tog illa upp, på grund av personligt påhopp, så är du helt ute och cyklar. Mitt inlägg talar om hur du är som person mot oss, som inte är så finkänsliga som vad du är. Inge annat. Läs gärna mitt förra inlägg igen några gånger, så kanske du förstår vad jag menar.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Va? Påhopp? Nej. Verkligen inte Om du tycker att mitt inlägg talade om att jag tog illa upp, på grund av personligt påhopp, så är du helt ute och cyklar. Mitt inlägg talar om hur du är som person mot oss, som inte är så finkänsliga som vad du är. Inge annat. Läs gärna mitt förra inlägg igen några gånger, så kanske du förstår vad jag menar.

Jag har läst ditt förra inlägg igen några gånger, men nej jag förstår inte vad du menar. Hur jag är som person gentemot er?

Ja Bumbi85 frågade efter en länk till vad säkerhetsforskarna Tavis Ormandy (Google Project Zero) och Joxean Koret säger. Då länkade jag till det. Var inte det bra? Hur tycker du att man ska göra när någon frågar efter en länk?

Säkerhetsforskarna rekommenderar MSE/Windows Defender, svart på vitt. Är det känsligt på något sätt? Varför då?