Omröstning - Teknikföretagens hemsidor - Inet, Komplett, Dustin etc.

Permalänk
Medlem

Omröstning - Teknikföretagens hemsidor - Inet, Komplett, Dustin etc.

Det finns en hel del återförsäljare när det kommer till datorer och tillbehör. Förutom priserna, supporten och deras bemötande så spelar företagens hemsida en väldigt stor del i det hela. Så min fråga lyder:

Vilket av företagen har den snyggaste hemsidan? Argumentera gärna varför du tycker den ser bättre ut än de andra.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

kul att webhallen inte ens är med, säger väl mycket om deras hemsida.

jag tycker att inet har den smidigaste hemsidan men ingen är så dålig att jag skulle undvika butiken för det.

Permalänk
Medlem

Det är väl egentligen bara Inet som sticker ut i positiv bemärkelse.
Alla andra är nere och nosar på "usla" i olika grad.

Permalänk
Medlem

Avstår gärna att rösta. Jag tycker nämligen att Dustins sida är snygg, men värdelös.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem

La min röst på Netonnet pga jag tycker den är enklast att navigera på samt att den känns snabbare än övriga. Inet är också bra men väldigt seg överlag.

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Kollade igenom allihop o Inet vinner. Märkte att nästan alla har samma stil med en STOR jäkla annons i mitten o mindre annonser under. Gillar inte det. Inet stora annons var minst + de har navigationsknapar på vänster sida som man faktiskt ser.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem
Skrivet av versions:

kul att webhallen inte ens är med, säger väl mycket om deras hemsida.

jag tycker att inet har den smidigaste hemsidan men ingen är så dålig att jag skulle undvika butiken för det.

Jo, jag vet inte om jag ska skratta eller gråta när jag kollar på Webhallens hemsida

Skrivet av Igelkott:

Avstår gärna att rösta. Jag tycker nämligen att Dustins sida är snygg, men värdelös.

Ah okej! Har den inte nog med funktioner eller vad är det som känns fel?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Campaigner:

Kollade igenom allihop o Inet vinner. Märkte att nästan alla har samma stil med en STOR jäkla annons i mitten o mindre annonser under. Gillar inte det. Inet stora annons var minst + de har navigationsknapar på vänster sida som man faktiskt ser.

Jag tyckte samma sak! Nästan alla hemsidor har dessa stora annonser som jag inte alls tycker är snyggt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Campaigner:

Kollade igenom allihop o Inet vinner. Märkte att nästan alla har samma stil med en STOR jäkla annons i mitten o mindre annonser under. Gillar inte det. Inet stora annons var minst + de har navigationsknapar på vänster sida som man faktiskt ser.

Exakt vad jag tänkte också
Inte bara att annonserna är stora och ser för jävliga ut, en del av dom visas två eller flera gånger samtidigt bredvid/ovan/under varandra.

Även att navigera på vissa av sidorna är katastrof.

Visa signatur

There is always a price to pay for convenient

Permalänk
Inaktiv

Butikerna har olika produkter och målgrupper. När Inet nästan bara säljer dator och stor fokus på hårdvarudelar, så blir det enkelt för dem att göra en sida där kunderna har lätt att se dessa.
Medans t.ex. elgiganten har en drös olika konsumenter som ska köpa dammsugare, tvättmaskiner, tv o.s.v. En stor del av deras kunder gör nog mer spontanköp och ser vad som är billigt och då kan en liten mer rörigare sida vara bättre. -Med rörig menar jag att man inte direkt kommer dit man vill utan se en massa andra saker.

Nå min röst för hårdvarudelar så ligger inet bra, dustin/komplett säljer dock en del hårdvara som de saknar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av versions:

kul att webhallen inte ens är med, säger väl mycket om deras hemsida.

jag tycker att inet har den smidigaste hemsidan men ingen är så dålig att jag skulle undvika butiken för det.

Att ett företag med den omsättningen inte fixar en bättre hemsida är katastrof.
Går smidigare att hitta prylarna via prisjakt än deras shop.

Permalänk

NetOnNet har en av de mest cleana framsidorna men resten av sidan är i princip par med elgigantens system.

Inet ser, för mig, ut som ett hopkok av gammalt och nytt, deras 'back to school' promo är avkapad på vänsterkanten på 1080p upplösning, de har ingen highlight / klar indikation på själva dropdown menyerna så att man enkelt ser att man kan se underkateogrier utan att behöva trycka in sig på en ny sida.

Min röst går till NetOnNet även om jag inte är vidare nöjd över någon av sidorna.

Den jag främst hade viljat rösta upp pga att jag använder den mest är cdon (oftast väldigt bra pris och leveranstid) men de har ur-usel sortering och mycket känns huller om buller sedan får man ofta upp tramsböcker när man söker efter allt annat än böcker.

Komplett? för tjock.

Visa signatur

Nä nu är det bannemej pizzadax

Permalänk
Medlem

Ingen sida sticker väl ut direkt, de är ganska likriktade.
Inet har ju sin "maskot" som syns på lite olika ställen vilket ger ett litet sammanhang.
Navigerar sällan på webbshopparnas egna sidor utan trillar oftast in via Prisjakt eller liknande så kan inte säga så mycket om kategorisering och sökning av produkter...

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem

Eftersom frågan är snyggaste hemsidan väljer jag Maxgaming. Men smidigast att använda tycker jag är Inet följt av Komplett och Netonnet.

Visa signatur

AMD Phenom II X6 1055T 2.8GHz | Asus Geforce GTX 660 2GB | Kingston ValueR DDR3 1333MHz 8GB | WD Caviar® Blue? 1TB 3,5", SATA 6 Gb/s | MSI 870A-G54, Socket-AM3

Permalänk
Avstängd

Jag röstade på inet, enkel och smidig sida där man hittar det man behöver och samtidigt bra info om produkterna.
Saknar vårat nya stjärnskott på listan, 300games 😁😁
Kanske inte skulle få så många röster.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Tänk på att det är snyggast. Dvs. funktion räknas inte. Röstade därför Dustin.

Permalänk
Medlem

inet HADE den bästa sidan nu har dom gjort om den så det är svårare att hitta sakerna jag är ute efter men fortfarande rätt så bra hoppas att dom går tillbaka till deras gamla stil på hemsidan bara..

webhallen har nog den mest konstiga sidan av dom alla den tar upp halva skärmen jag vet inte om det är jag som gör någonting fel men det är helt omöjligt och irriterande att försöka kolla på saker på deras sida helt värdelös sida.

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem

netonnet och inet. t.ex.webbhallen (som inte ens finns med på listan???) och komplett ser ut som röra

Visa signatur

Dator 1: i7 5960X | ASUS X99-E WS | EVGA Titan X + MSI Titan X SLI | 3x Qnix 2710| 1.2TB PCI-E SSD+120gb SSD | 64gb RAM | Seasonic X-1250
Dator 2: i5 4670k | 1x 780 | 256gb SSD | 16gb RAM | BeQuiet L8 650w
Laptop: Asus G551jm | GTX 860m | i7 4710HQ | 8gb RAM

Permalänk
Medlem

Jag avstår att rösta, frågan är vilken sida som är snyggast men diskussionen verkar handla minst lika mycket om vilken som är mest användbar (MYCKET viktigare i mitt tycke). Iom att detta trots allt är helt olika frågeställningar och olika personer verkar svara på olika saker så jag tror det är hopplöst att dra några slutsatser utifrån resultatet i omröstningen, däremot är diskussionen intressant.

Gällande den mer intressanta frågan om användbarhet så skulle jag nog sätta Inet och Netonnet, till viss del Komplett och Dustin, högt. Jag uppskattar verkligen vettiga filtreringsalternativ.

Folk klagar på Webhallen men tycker att de ändå har en acceptabel sida även om den lämnar en del att önska. CDON däremot får nog anses vara bottennappet, fullkomligt hopplöst att hitta någonting; ingen struktur alls.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

La min röst på Netonnet , tycker deras sida är bra.
Handlar iofs alltid mina komponenter på Netonnet.
Dock håller jag med många andra att Webhallens sida är rörig.
@Stefflo , hahaha

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk

Jag röstade som sagt efter första intrycket / framsidan då jag fann att detta var enklast att gå efter.

Skulle jag röstat efter design/funktion hade jag valt Dustin som är på många sätt väldigt likl NetOnNet men ser ut att utnytja utrymmet aningens bättre i undersidorna (även om jag inte är superförtjust i orange+vita färgtemat & finner framsidan ful).

brain derps
Visa signatur

Nä nu är det bannemej pizzadax

Permalänk
Medlem

inet har den smidigaste men tycker kompletts är den vackraste. och därför väljer jag komplett

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!