Microsoft Windows 10 Anniversary Update tillgänglig för nedladdning

Permalänk
Medlem

Fortfarande så hittar min andra dator (sign) inte uppdateringen, testat med både inside av och på. Via sajten som länkas i artikeln, händer ju nada.
What to do?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Jodå körde Windows 8.1 ett tag med Classic Shell och även Startisback, nej var verkligen inte bra med charmsbar som poppa upp lite som den själv ville och alltid var i vägen då osv, nix hemskt OS.

Då förstår jag! Själv kom denna inställningen som en skänk från ovan för mig;

Dvs avaktivera samtliga active corners i Windows 8.1. Något jag aldrig lyckades med i StartIsBack, som jag annars gillar mer än Classic Start/Shell.

Nu kan jag bara komma åt Charms via pekskärmen i Windows 8.1. Något som fungerar riktigt bra för mig.

För mig är skillnaden mellan Windows 8.1 och Windows 10, att i 10:an är det väldigt mycket som ännu inte går att fixa. Anniversary Update har även satt stopp för ett par tweaks samt infört nya galenskaper. Då det nu är "Windows as a Service", så tror jag aldrig att vi kommer få se stabila workarounds/hack. Speciellt när Microsoft försöker döda Classic Start/Shell i varenda uppdatering.

Permalänk
Medlem

Kan bekräfta att partitioner försvinner.
Frugan förlorade just partitionen på sin sekundära hårddisk när vi uppdaterade.
Disken är en NTFS-formaterad lagringsdisk på 500GB och sitter som disk 1 (OS på disk 0)
Intel SATA-kontrolelr på ett moderkort med BIOS (inte UEFI)

Scannar just nu fär att kunna återskapa.

Visa signatur

Med sunt förnuft.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nagrazol:

Kan bekräfta att partitioner försvinner.
Frugan förlorade just partitionen på sin sekundära hårddisk när vi uppdaterade.
Disken är en NTFS-formaterad lagringsdisk på 500GB och sitter som disk 1 (OS på disk 0)
Intel SATA-kontrolelr på ett moderkort med BIOS (inte UEFI)

Scannar just nu fär att kunna återskapa.

Det är ju rent ut sagt en katastrof om detta är ett vanligt problem, och det verkar det ju vara.

Permalänk
Medlem

Jag har inte fått nån uppdatering alls, men av vad jag läser så kanske det är lika bra...

Permalänk
Inaktiv

[quote postid="16301110" userid="903" name="BlackBird"]

"Personligen känner jag mest hat. Hur FAN kan man tyckta att det är vettigt att den desktopdatorjävel ska ha en lock screen? Vem kom ens på tanken? och nu går den inte att ta bort."

Tips: med Winaerotweaker går det att få bort den och en massa andra goa saker

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crockett:

Tips: med Winaerotweaker går det att få bort den och en massa andra goa saker

Är inte det begränsat till Education samt Enterprise nu iom ändringarna i Group Policies? Dvs Windows 10 Home är knappt ens en "Starter" och Pro har blivit nya Home-edition.

"With version 0.6.0.4 of Winaero Tweaker, the application will not offer you tweaks which stopped working with recent changes made by Microsoft"

Har som sagt redan gett upp med Windows 10 nu, men läste lite i kommentarerna här:
http://winaero.com/blog/winaero-tweaker-0-6-0-4-is-out/

Här finns även mer info över alla begränsningar i Group Policies för oss som kör Pro:
http://winaero.com/blog/microsoft-locks-some-group-policy-opt...

Permalänk
Medlem

Här tankade jag min update (eftersom den inte hittades):
https://support.microsoft.com/sv-se/help/12387/windows-10-upd...

Någon som har problem med att få screen att funka i bash? Det står bara [screen is terminating]
I övrigt kan jag inte markera något för att kopiera (bash) :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av CloX:

Här tankade jag min update (eftersom den inte hittades):
https://support.microsoft.com/sv-se/help/12387/windows-10-upd...

Någon som har problem med att få screen att funka i bash? Det står bara [screen is terminating]
I övrigt kan jag inte markera något för att kopiera (bash) :/

Fast hur får du ner updaten sen? För mig står det ju bara Tack för att du uppdaterar till den senaste versionen av Windows 10 och sen tryck på avsluta, inget händer. Inget i update center, skumt

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Alla större W10 uppdateringar har återställt OS'et, inklusive all bloat.
Och än värre alla personliga tweaks som gjorts.

Versionsuppdateringarna är i princip samma sak som att installera om OS'et och välja att man skall ha kvar sin data.

Det vet jag, inte det jag menade. När jag läste det som skrevs så lät det mer som att apparna blivit återinstallerade på samma windows version efter att de blev borttagna, att de kom tillbaka igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Fast hur får du ner updaten sen? För mig står det ju bara Tack för att du uppdaterar till den senaste versionen av Windows 10 och sen tryck på avsluta, inget händer. Inget i update center, skumt

När du startat .exe? Jag kunde gå vidare, sen gjorde den lite checks, sen installerade den för mig

Permalänk
Inaktiv

@walkir:

Kör 10:an som test på en slaskdator och jag har undvikit denna "uppdatering". Kanske därför det fortfarande fungerar...

Huvudburken får rulla 8.1 tills den dör förmodligen

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Då förstår jag! Själv kom denna inställningen som en skänk från ovan för mig;

https://i.imgur.com/jp31PKP.png

Dvs avaktivera samtliga active corners i Windows 8.1. Något jag aldrig lyckades med i StartIsBack, som jag annars gillar mer än Classic Start/Shell.

Nu kan jag bara komma åt Charms via pekskärmen i Windows 8.1. Något som fungerar riktigt bra för mig.

För mig är skillnaden mellan Windows 8.1 och Windows 10, att i 10:an är det väldigt mycket som ännu inte går att fixa. Anniversary Update har även satt stopp för ett par tweaks samt infört nya galenskaper. Då det nu är "Windows as a Service", så tror jag aldrig att vi kommer få se stabila workarounds/hack. Speciellt när Microsoft försöker döda Classic Start/Shell i varenda uppdatering.

Märkliga var att dessa inställningar i Classic visserligen inaktivera hörnen, men på nåt jämra sätt ibland när man drog till med musen till höger så poppa den fram, alltid när man inte ville det, testa det mesta som fanns på nätet som lova att den skulle inaktiveras för tid och evighet, inget hjälpte.
Fick aldrig ordning på detta. så var snabb på Windows 10 typ samma dag som det släpptes förra året, kör tian med Startisback..

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av CloX:

När du startat .exe? Jag kunde gå vidare, sen gjorde den lite checks, sen installerade den för mig

Jag startar Uppgraderingsassistenten för Windows 10 som den så fint heter när man tankat hem den, klickar på ja efter att UAC frågar om appen får göra ändringar, sen flashar den i max 0,1 sek vidare från en skärmdump man omöjligt hinner tyda för att därefter få meddelandet som jag skrev förut, sen är det bara att avsluta. Knasigt.
Det ännu mer knasiga är att min andra pc hittade en ögona böj när jag sökte igår kväll

edit. nu helt plötsligt så tankar den

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nagrazol:

Kan bekräfta att partitioner försvinner.
Frugan förlorade just partitionen på sin sekundära hårddisk när vi uppdaterade.
Disken är en NTFS-formaterad lagringsdisk på 500GB och sitter som disk 1 (OS på disk 0)
Intel SATA-kontrolelr på ett moderkort med BIOS (inte UEFI)

Scannar just nu fär att kunna återskapa.

Låter inte bra detta, är ett flertal detta har hänt för, Microsoft kommer få på skallen snart, är ju en väldigt allvarlig "bugg"

Vad säger diskhanteraren på drabbade diskar, blir den RAW eller NTFS med enhetsbetäckning men helt tom? kan vara intressant att veta.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Uppdaterade i eftermiddags och det fungerade bra under den timmen jag använde datorn.
Nu ikväll var den seg och laggade. Gick inte markera filer och kontrollpanelen tog 2-3 minuter att få upp.
Avinstallerade nVidia drivrutin och då fungerade det tills jag startade om datorn.
Ominstallerade, men det hjälpte inte. Avinstallerade helt, men tydligen ligger det en återställningspartition i Anniversery så filerna återskapas.

Pallade inte krångla så jag återställde med backup till det gamla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Låter inte bra detta, är ett flertal detta har hänt för, Microsoft kommer få på skallen snart, är ju en väldigt allvarlig "bugg"

Vad säger diskhanteraren på drabbade diskar, blir den RAW eller NTFS med enhetsbetäckning men helt tom? kan vara intressant att veta.

Disken visas som "oallokerat utrymme". Inga partitioner, ingen "RAW". Nada.

Men den borttagna partitionen hittas direkt av bland annat Easeus och Minitool's partitionshanterare / recovery -program.

Visa signatur

Med sunt förnuft.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

SÅDÄRJA! Då var det uppdaterat och klart. Helt underbart att ha Android-notifieringar direkt i datorn Nu slipper man gräva efter telefonen Och BASH på Windows.... ååååh!!

Pushbullet har väl funnits i fem år, minst.

Men Bash är nice!

Vafan är detta?
http://www.theverge.com/2016/8/3/12369326/microsoft-windows-1...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nagrazol:

Disken visas som "oallokerat utrymme". Inga partitioner, ingen "RAW". Nada.

Men den borttagna partitionen hittas direkt av bland annat Easeus och Minitool's partitionshanterare / recovery -program.

Samma som för mig som jag skrivet tidigare om i tråden. Programmet jag använde (GetDataback) lyckades dock nästan inte hitta några filer på hårddisken längre. Låg mest stora filer. För mig för det ingen fara då det inte försvann något alls av värde men det kan givetvis skapa enorma problem det här med att hela hårddiskar försvinner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

This.

Största förändringen är ju att MS stryper ner PRO versionen så att vi inte kan stänga av flera av MS's spamfunktioner längre.
Exempel på saker som gpedit iom. 1607 inte kan göra:

1. "Inaktivera Microsoft-funktioner för anpassad upplevelse", förvirrande namn på en sak som låter MS installera saker på din dator utan att fråga dig, t.ex. det nya spelet som ingen bryr sig i. Och med 1607 kan du inte längre stänga av det via gpedit.

2. "Visa inte Windows-tips", samma sak här. En sak som enkelt stängdes av i "PRO" är numera påtvingad.

3. "Visa inte låsskärmen", Ytterligare en grej numera permanent påslagen för att MS skall kunna pusha reklam till dig som använder "PRO".

4. "Inaktivera alla appar från Windows Store", med 1607 så har du Windows store vare sig du vill eller inte, trots att du betalat för en "PRO" version.

Och tveklöst så kommer vi få reda på massor av andra saker som ändrats så att vi alla skall kunna ta del av MS's reklam.

Detta är ju bara löjligt, att man inte kan stänga av det man inte vill ha i sitt system, men det verkar ju inte vara någon fara för de flesta verkar ju inte bry sig i vilket fall vilket är mycket märkligt, tycker det verkar som att MS stänger ner systemet mer och mer vilket många förfarade innan, men om man sa något om detta så var man ju antingen foliehatt eller bakåtsträvare, bara att blunda och låta storebror styra det hella eller?

Här är en annan intressant sak som MS inkluderat i Visual Studio att dom bakar in "Telemetry code" i saker som du kodar och utvecklar, måste ju också vara något positivt eller?, bara att blunda. Skulle tas bort senare av MS men var inte förens någon komm på detta som dom gjorde något åt saken, vad mer finns inbakat som vi inte vet om?

Läs mer här: https://yro.slashdot.org/story/16/06/10/1350245/visual-studio...

Skrivet av BlackBird:

Personligen känner jag mest hat. Hur FAN kan man tyckta att det är vettigt att den desktopdatorjävel ska ha en lock screen? Vem kom ens på tanken? och nu går den inte att ta bort.

Startmenyn lyckades de göra sämre än den var innan. Förr var ju programlistan dold iallafall. Nu har den flyttat panelerna längre bort från startknappen. Och det går fortfarande inte att använda drag and drog för att göra panelgenvägar, eller högerklicka på skit i programlistan för att ta bort skit. Eller för den delen att göra en egen lista med program - bara favoriter och senaste. Sicket skit.

Som sagt innan så verkar det som MS låser ner sitt system mer och mer, som många förfarade, tycker det börjar likna apples system, men många verkar ju tycka att detta är bra att det är MS som har kontroll över vad som får göras i systemet istället för användaren.

Skrivet av Paddanx:

Så det blev precis som det skiten som man varnades för mao.

Win 10 tveksam person säger: Mitt OS gör en massa konstiga saker.
Win 10 positiva säger: Stäng bara av det och det...
MS säger: FU
Win 10 personerna sitter där utan möjlighet att stänga av något.

We all said the day would come, but u refused to listen, didnt u

@DasIch Kläm vidare du... jag har redan sett ett antal problem som gör att jag är glad att jag väntar.

Var detta många trode skulle hända men, NEJ MS är ju bara snälla som gör detta åt oss? haha
Många verkar tycka att det är bra att vi inte har kontroll över vårat OS, och att det spionerar och skickar data är väll inget problem, människor kanske skulle ta och börja tänka lite längre änn vad näsan räcker.

Skrivet av Ozzed:

SÅDÄRJA! Då var det uppdaterat och klart. Helt underbart att ha Android-notifieringar direkt i datorn Nu slipper man gräva efter telefonen Och BASH på Windows.... ååååh!!

Glad att någon är positiv till allt detta, skulle själv inte vilja ha detta system pågrund av allt "shady" saker som ingår i systemet.
Men alla har rätt att välja vilket system de vill använda så.

Skrivet av Svensktiger:

Inget misstag, AE har varit på G länge nu och "nerfarna" har funnits där hela tiden.
Tydligen så gillar inte MS att folk konfigurerar sitt OS som dom vill.
Så fritt översatt: PRO är det nya HOME.

Sant detta verkar som MS börjar mer och mer likna apples system, detta får man se hur man vill, i mitt tycke så skall användaren ha kontrollen över systemet och vad som, ska användas och vad som inte ska vara där, men som sagt upp till var och en. Vissa tycker ju att det är bra med ett nerlåst system, men det bidrar ju inte till någon utveckling direkt.

Skrivet av walkir:

Tack för varningen! uBlock Origin varnar mig redan för FOSSHub pga "Badware risks".
Försöker alltid ladda hem filer från utvecklarna själva, sourceforge.net, FileHippo.com eller FilePuma.com.

Du menar alltså precis som att Windows 8 blev riktigt bra efter Windows 8.1 Update 1 med Classic Start? (eller du kanske aldrig körde det)

Var väll ungefär samma sak som med Vista blev ett helt ok system effter patchen av vad jag själv kommer ihåg.

Permalänk
Avstängd

Ha,läste ordet Vista,det hade jag nästan förträngt,
Men då kunde jag även plocka fram Windows Millenium från minnet,,fy fan vilket skit.
Har uppdaterat 2 datorer nu,den ena gick smärtfritt.
Den andra var helt plötsligt allt på engelska.
Hittade dock ett language pack och tanka ner.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk

Kl. 01:08 fick jag en BSOD.
Den höjde även volymen på mitt ljudkort igen. Vet inte om det beror på att jag inte startat om den innan eller om den kommer att göra så varje gång. Den ber även att få göra diskkontroll på mitt usb-minne i datorn...

Visa signatur

Intel i5 6600K | Be Quiet, Pure Rock! | Asus Z170 Pro Gaming | Asus GTX 1070 Strix Gaming | HyperX 16 GB (2x8GB) DDR4 2133MHz Fury Black | Samsung 850 Evo 250GB | Skärm: Samsung S27D390H | Chassi: Fractal Design Define R4 Black
Spelnick: Jernhand

Permalänk
Medlem

Nä med alla dessa buggar är man glad att man inte hoppade på "gratiståget", Har 8,1 Pro (det funkar bra men trivs ej riktigt, bloatat UI och diverse andra nergraderingar från tidigare OS) men missade att uppdatera, vilket kanske var lika bra.

Som jag alltid gjort sedan internets ingång, så har jag stängt av automatiska uppdateringar. Angående det så finns det mer folk i det lägret som oroar sig än de så kallade foliehattarna som oroar sig för annat, visst finns det kanske lite sanning angående uppdateringar.
Men i allmänhet så är det i regel personen i sig som gör fel, eller ouppdaterade webläsare.
Ouppdaterat Windows som orsak är jag lite skeptisk till (många ggr kört 2-3 år ouppdaterat), som tidigare sagts i tråden så rullas "AU uppdateringarna" ut till enterprise ~3 mån senare, alltså är de inte så viktiga egentligen.

Och angående säkerhetshålen, varför skulle de attackera just dig? Varför ska du uppdatera varje dag? Har du något att dölja? Gäller speciellt de som inte har något problem med Microsofts spionerande.

Har ändå funderat på att uppgradera till Win7, eller Vista, eller helst XP men det saknar så mycket x64 stöd.
För dom går att konfiguera mer angående UI, är sån som gillar Win98/2000 stilen, hatar alla bloatade inställningsfönster. Däremot är nog Win10 bättre under skalet, om man bortser från all bloat och restriktioner.

Skrivet av Oaktree:

Detta är ju bara löjligt, att man inte kan stänga av det man inte vill ha i sitt system, men det verkar ju inte vara någon fara för de flesta verkar ju inte bry sig i vilket fall vilket är mycket märkligt, tycker det verkar som att MS stänger ner systemet mer och mer vilket många förfarade innan, men om man sa något om detta så var man ju antingen foliehatt eller bakåtsträvare, bara att blunda och låta storebror styra det hella eller?

Folk är dumma i allmänhet, that's it, inbäddade i falsk säkerhet. Bara ladda ner valfri app till en telefon och de vill ha tillgång till foton, sms, med mera. Även fast det är en miniräknarapp. Men det accepterar folk.

Microsoft gör ju likadant, däremot inte sagt att de kommer använda den extra informationen till något, men de lagrar informationen och bara det i sig är äckligt gjort. Men blir mer och mer så i denna värld.

Vem fan skulle vilja ha en live-kamera i sovrummet som sänder hela tiden, även fast de lovar att det bara kommer tittas på/användas om det händer något olagligt?

Visa signatur

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.

Permalänk
Medlem

Så, har tydligen tillgång till en education version av Windows 10. Någon som vet vad de exakta skillnaderna är mellan de olika versionerna, är education nu bättre än pro helt enkelt?

Permalänk
Medlem

Lite surt att alla "riktiga" drivrutiner gick åt pipan och ersattes med Microsofts bloat, inte konstigt om folk får stabilitetsproblem eller att saker slutar att fungera. När jag installerade Windows 10 när det kom så slutade USB att fungera ibland, telefonanslutningen loopade i all oändlighet, viveheadsetet dödade musen. Med ASMedias egna drivrutiner funkade allt perfa, återstår att se om Microsofts drivrutiner åter igen ställer till problem. Bluetooth brukar ju inte heller vara helt enkelt att få att rulla igen.

Fick förövrigt gå igenom alla jädrans inställningar igen, samt avinstallera bloatware dom verkar tycka man behöver...

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av Dalton Sleeper:

Lite surt att alla "riktiga" drivrutiner gick åt pipan och ersattes med Microsofts bloat, inte konstigt om folk får stabilitetsproblem eller att saker slutar att fungera. När jag installerade Windows 10 när det kom så slutade USB att fungera ibland, telefonanslutningen loopade i all oändlighet, viveheadsetet dödade musen. Med ASMedias egna drivrutiner funkade allt perfa, återstår att se om Microsofts drivrutiner åter igen ställer till problem. Bluetooth brukar ju inte heller vara helt enkelt att få att rulla igen.

Fick förövrigt gå igenom alla jädrans inställningar igen, samt avinstallera bloatware dom verkar tycka man behöver...

Det verkar väldans inkonsekvent det där. Jag har kvar senaste Nvidia drivrutinerna efter uppdateringen, medan många andra verkar få en äldre drivrutin. Även mitt KillerNic är kvar orört, kör man en nyinstallation hittar Windows aldrig drivrutiner till den själv. Däremot så kom popup-fönstret som frågar om jag vill ha Razers bloatware upp - den kommer bara upp när man installerar musen för första gången. Skumt värre.

Det samma gäller inställningar. Vid den förra större uppdateringen så ändrades några av mina inställningar. Bland annat stängde den av funktionen att "ladda ner uppdateringar från andra datorer i nätverket och på internet". Någon privacy-setting återställdes också. Men den här gången gick jag igenom alla inställningar direkt och ingen var ändrad.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem

Felpost

Visa signatur

AMD 1800X - Corsair 100i v2 med noctua fläktar - 2x8gb G Skill RGB 3200 mhz ddr4 - Samsung Evo 850 250GB - Samsung Evo 960 m2 500gb - Evga Gtx 1080 Classified 8gb - Biostar B350 GT3 - Corsair 860AX - Fractal R4 - WD black 1tb - Asus Strix Soar - Sennheiser PC 363D

Plex Server: Intel 6700K - Noctua NH-U12S - 2x8gb Corsair Vengeance LPX Black DDR4 PC24000 - Intel 520 120gb - 3x HGST Deskstar NAS 4TB - Gigabyte GA-Z170N-WIFI mitx - EVGA SuperNOVA G2 750W - Fractal Design Node 304 (Vit)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dalton Sleeper:

Lite surt att alla "riktiga" drivrutiner gick åt pipan och ersattes med Microsofts bloat, inte konstigt om folk får stabilitetsproblem eller att saker slutar att fungera. När jag installerade Windows 10 när det kom så slutade USB att fungera ibland, telefonanslutningen loopade i all oändlighet, viveheadsetet dödade musen. Med ASMedias egna drivrutiner funkade allt perfa, återstår att se om Microsofts drivrutiner åter igen ställer till problem. Bluetooth brukar ju inte heller vara helt enkelt att få att rulla igen.

Fick förövrigt gå igenom alla jädrans inställningar igen, samt avinstallera bloatware dom verkar tycka man behöver...

Detta är någon som samtliga Win 10 användare får vänja sig att göra vid varje större versionsändring. Så ca 1-2 gånger om året...

Win7/8 är banne mig stabila i flera år jämfört.

@Oaktree Jag väntar snart bara på folk som inser sitt misstag, och man ser massflykten från OSet när folk nergraderar igen. Jag själv är på gränsen, men jag tänker ge det en månad eller så med den gamla 1511 versionen kvar. Får se om problem/fix/workarounds görs för dessa idiotiska saker MS håller på med.

Permalänk
Medlem

Är det detta som innehåller inbyggt ubuntu för windows?

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Asus 2080 Strix | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x240 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | CoolerMaster V850 | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Samsung Odyssey 49" G9| DELL 2713HM | Varmilo VA69 Clear/brown | Logitech G502 2016.

Phenom X6 1045T | Corsair TWIN2X PC6400C4DHX 2x2GB + Crucial Ballistix Sport 2x2GB | Gigabyte ma785gmt-us2h | Silverstone Temjin 08 | Corsair VX450

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Detta är någon som samtliga Win 10 användare får vänja sig att göra vid varje större versionsändring. Så ca 1-2 gånger om året...

Win7/8 är banne mig stabila i flera år jämfört.

@Oaktree Jag väntar snart bara på folk som inser sitt misstag, och man ser massflykten från OSet när folk nergraderar igen. Jag själv är på gränsen, men jag tänker ge det en månad eller så med den gamla 1511 versionen kvar. Får se om problem/fix/workarounds görs för dessa idiotiska saker MS håller på med.

Många kommer nog stanna endast på grund av DX12.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.