Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Novis på bild; TV som gaming-skärm?

Halloj!

Ska snart köpa ny tv och skulle vara enormt tacksam för alla tips!

Då den rådande bostadsmarknaden tvingat mig att skära ner på utrymme i mitt nästa boende går jag nu i tankar på att kombinera TV- och gaminghörna. Handlar alltså i så fall om att koppla datorn till TV:n och spela datorspel (främst cs och dota) på den. Dessvärre, med tv-köp runt hörnet, har jag inte hängt med i svängarna på ett antal år nu gällande bild, utan skulle vara enormt tacksam för alla tips! Vad ska man tänka på (input lag etc)? Går det ens att ha en TV som gamingskärm med ok kvalitet? Bättre att ha en stor datorskärm som TV, snarare än att ha en TV som datorskärm? Vilken typ/teknik (led?) är bäst? Tips på modeller?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Har du intresse utav att koppla in TV kabel i din TV?

Visa signatur

Back from the shadows pray for survival...

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Överlag är TV som datorskärm förenat med fördröjningar, dåligare bildkvalité, ghosting och få inställningsmöjligheter.

Om du inte promt behöver kunna titta på TV-kanaler så är det smartare att köpa en större datorskärm och köra det igenom. Även vettigare att köra Tuner-Card för TV, dock blir man mer begränsad med möjligt kanalutbud än med en TV.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av volfi2:

Har du intresse utav att koppla in TV kabel i din TV?

Ja jag har ju det, vill ha TV:n och kunna titta i soffan, men även kunna spela också (sekundär prio med andra ord).

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Överlag är TV som datorskärm förenat med fördröjningar, dåligare bildkvalité, ghosting och få inställningsmöjligheter.

Om du inte promt behöver kunna titta på TV-kanaler så är det smartare att köpa en större datorskärm och köra det igenom. Även vettigare att köra Tuner-Card för TV, dock blir man mer begränsad med möjligt kanalutbud än med en TV.

OK, det var ungefär det jag befarade... Får väl skjuta soffan jäkligt nära tvbänken helt enkelt!😄

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Du skulle kunna köpa en större datorskärm om du inte vill ha SCART eller andra analoga TV-ingångar, och sedan bara ansluta en digitalbox. Finns gott om lådor för en billig peng på Tradera http://www.tradera.com/digital-tv-c3_1709?expanded=1

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian