Gamingstol MAXNOMIC unboxing, montering & review

Permalänk
Medlem

@Henrik-W:
Finns en XL men den kostar mycket mer

Visa signatur

|CPU: I5 9600K | MB: ASUS Z97 PRO GAMER |RAM: Corsair 16GB Vengeance LP |GPU: GTX 1070 | PSU: EVGA Supernova G2 750W | Kylare: NZXT Kraken X61 |Burk: NZXT H440 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyzlite:

@Henrik-W:
Finns en XL men den kostar mycket mer

OK, ja det kunde man ju tänka sig förstås.

Har du båda stolarna nära varandra så du skulle kunna ta en bild med King och Commander bredvid varandra?

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Medlem

@Henrik-W:
Ska nog kunna lösa det senare

Visa signatur

|CPU: I5 9600K | MB: ASUS Z97 PRO GAMER |RAM: Corsair 16GB Vengeance LP |GPU: GTX 1070 | PSU: EVGA Supernova G2 750W | Kylare: NZXT Kraken X61 |Burk: NZXT H440 |

Permalänk
Medlem

De går inte igenom dörrarna på något sätt så går tyvärr inte.

Visa signatur

|CPU: I5 9600K | MB: ASUS Z97 PRO GAMER |RAM: Corsair 16GB Vengeance LP |GPU: GTX 1070 | PSU: EVGA Supernova G2 750W | Kylare: NZXT Kraken X61 |Burk: NZXT H440 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyzlite:

De går inte igenom dörrarna på något sätt så går tyvärr inte.

Nej vad synd! Det hade ju vart perfekt som guide annars.

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk

Såg att du skrivit att du beställt den från Tyskland, skulle du möjligtvis kunna länka till sidan/företaget som säljer stolen? Skulle gärna vilja titta närmare på just Maxnomic

Permalänk
Medlem
Skrivet av timodadash:

Såg att du skrivit att du beställt den från Tyskland, skulle du möjligtvis kunna länka till sidan/företaget som säljer stolen? Skulle gärna vilja titta närmare på just Maxnomic

Det var direkt från deras egen sida, needforseat.de, tror inte den säljs någon annanstans i Europa men jag kan ha fel.

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrik-W:

Det var direkt från deras egen sida, needforseat.de, tror inte den säljs någon annanstans i Europa men jag kan ha fel.

Tjena har du fortfarande kvar stolen och isåfall vad är dina tankar om den såhär långt?

Jag köpte en och har använt den i ca 2-3månader och känner att den är alldeles för hård både i rumpan och i ryggen, får speciellt ont i ländryggen av den. Jag har skruvat ner svankstödet till max och försökt ha olika positionslägen på ryggstödet men det tycks inte bli bättre vilket läge jag än sätter den i.. Är de något fel på min eller e denna till för folk som gillar att sitta hårt?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S GPU: MSI GeForce GTX 980 Gaming 4G MB: Gigabyte GA-Z170X-Gaming 3 CPU: Skylake 6600K @4.5GHz RAM: Corsair Vengeance LPX 8GB DDR4 Black 2666MHz PSU: Cooler Master V750S 750W Storage: Samsung SSD EVO 850-series 250GB M.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av DHW:

Tjena har du fortfarande kvar stolen och isåfall vad är dina tankar om den såhär långt?

Jag köpte en och har använt den i ca 2-3månader och känner att den är alldeles för hård både i rumpan och i ryggen, får speciellt ont i ländryggen av den. Jag har skruvat ner svankstödet till max och försökt ha olika positionslägen på ryggstödet men det tycks inte bli bättre vilket läge jag än sätter den i.. Är de något fel på min eller e denna till för folk som gillar att sitta hårt?

Ja den är kvar och vi har köpt en till till sonen.

Helt klart så är den hård/fast i stoppningen men jag tänkte mer på det i början än nu. Vet inte om den blivit mjukare med åren men jag tror inte det. Sedan kan dom ju ha ändrat på stoppning också, fat det verkar långsökt. Jag sitter i en ännu hårdare stol på jobbet (Kinnarps) så jag antar att jag vant mig.

Jag fipplade runt med inställningarna på svankstödet ganska länge innan jag hittade en skön inställning. Jag klarade inte maxläget men inte heller minläget så jag tror den är på 40-60% nu. Nu sitter jag sällan helt bakåtlutad hela tiden så jag kanske inte märker av den så mycket. Blir det någon skillnad när du vrider på ratten? Mekanismen kanske är fel på din?

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Medlem

Snyggt! Köpte mig en SecretLab Titan för några veckor sedan själv och är riktigt nöjd med den. Den passar bra för både längre och
bredare personer. Ett tips till er som vill köpa är att dubbelkolla till vilken längd stolarna är designade för. Min Titan passar folk upp till 193 cm, medan SecretLabs lite billigare model Omega endast är menad för personer upp till 180 cm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rjseen:

Snyggt! Köpte mig en SecretLab Titan för några veckor sedan själv och är riktigt nöjd med den. Den passar bra för både längre och
bredare personer. Ett tips till er som vill köpa är att dubbelkolla till vilken längd stolarna är designade för. Min Titan passar folk upp till 193 cm, medan SecretLabs lite billigare model Omega endast är menad för personer upp till 180 cm.

Bra input!

Har du lust/möjlighet att göra en recensionstråd av den här på SweC? Just stolar är en ganska vanliga fråga så många skulle ha nytta av det, plus att jag själv är nyfiken.

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Medlem

@Henrik-W: Det kan jag göra. Mycket på tapeten just nu men lägger till det på min att-göra-lista!