Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Hjälp, Kondensator mic, + Audiobox Itwo ,W10

Permalänk
Medlem

Hjälp, Kondensator mic, + Audiobox Itwo ,W10

Hej

Har ett problem med min kondensator mic och mitt externa ljudkort,

Det som inträffar är att den så fort jag pratar i micken, sjunger eller gör något med den så "slår den av". bakrundsljud kan den ta upp hur länge som helst....

har testat allt, installerat om datorn.
uppdaterat drivrutiner,
Bytt usb ingång.
Försökt ändra på ljudnivån på ljudkortet.

Vet inte vad jag ska försöka med därför vänder jag mig hit.

Moderkort jag har är ett msi X99A-GAMING-7

Visa signatur

[I9 13900k] [ASUS ROG MAXIMUS Z690 HERO][ASUS TUF 4090][Corsair Dominator Platinum RGB DDR5 5600MHz 32GB] [Intel SSD][Sennheiser HD700]

Permalänk
Rekordmedlem

Vad är det för mikrofon, hur ska den spänningsmatas, matar du den på det sättet, är du säker på det tex har du kollat kablaget och eventuella adaptrar ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Kablar är det inte så många av, usbkabel till ljudkortet från datorn, sen från ljudkortet till mikrofonen.

http://www.4sound.se/studio/mikrofoner/kondensator-mikrofoner...
Är mikrofonen.

Matas med 48v från ljudkortet.

Visa signatur

[I9 13900k] [ASUS ROG MAXIMUS Z690 HERO][ASUS TUF 4090][Corsair Dominator Platinum RGB DDR5 5600MHz 32GB] [Intel SSD][Sennheiser HD700]

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Zaakie:

Kablar är det inte så många av, usbkabel till ljudkortet från datorn, sen från ljudkortet till mikrofonen.

http://www.4sound.se/studio/mikrofoner/kondensator-mikrofoner...
Är mikrofonen.

Matas med 48v från ljudkortet.

Nu beskrev du inte hur du kopplat mellan mikrofonen och ljudkortet, använder du en mikrofonkabel med xlr kontakter i båda ändar och är den hel ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

ja mikrofonkabel mellan med xlr (hona och hane) med hel menar du?

Visa signatur

[I9 13900k] [ASUS ROG MAXIMUS Z690 HERO][ASUS TUF 4090][Corsair Dominator Platinum RGB DDR5 5600MHz 32GB] [Intel SSD][Sennheiser HD700]

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Zaakie:

ja mikrofonkabel mellan med xlr (hona och hane) med hel menar du?

Att kabeln är hel...
Det finns de som har trasiga kablar och det finns de som använder högtalarkablar.
En del kopplar via olämpliga adaptrar.
Kan du skifta nån del mot nån annan som du vet garanterat fungerar ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Kabeln ska vara hel i alla fall. har inget annat att testa med. i så fall får jag dra dit jag köpte det och kanske kan testa sakerna där

Visa signatur

[I9 13900k] [ASUS ROG MAXIMUS Z690 HERO][ASUS TUF 4090][Corsair Dominator Platinum RGB DDR5 5600MHz 32GB] [Intel SSD][Sennheiser HD700]

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Zaakie:

Kabeln ska vara hel i alla fall. har inget annat att testa med. i så fall får jag dra dit jag köpte det och kanske kan testa sakerna där

Ja det borde vara lätt att felsöka delarna om man lätt kan skifta ut dem mot sånt man vet fungerar.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

@Zaakie: Jag har precis köpt liknande setup och hade liknande problem. Bara för att klargöra det är inte på skype du får problem eller? För jag var tvungen att installera en äldre version av skype för att det skulle fungera.

Permalänk
Medlem

ne är inte skype, är allt. även om jag bara lyssnar på ljudkortets output. men har lämnat in det nu får se om de hittar något konstigt.

Visa signatur

[I9 13900k] [ASUS ROG MAXIMUS Z690 HERO][ASUS TUF 4090][Corsair Dominator Platinum RGB DDR5 5600MHz 32GB] [Intel SSD][Sennheiser HD700]