Permalänk
Medlem

980 SLI kraschar 3DMark

Hej kära SweC!
Som rubriken lyder tänkte jag testa på 2-way SLI med två 980's, 1st EVGA SC och 1st Asus Strix. Jag vill ju då givetvis testa och se vad jag får för score då i de flesta 3DMarks tester men inget test startar. Får endast "Oops! An error occurred!" samt texten "Workload produced no results.

Någon som har en aning om vad som kan vara fel?

Tack på förhand!

Visa signatur

7800x3D | 7900 XTX | Custom loop | Samsung Neo G7 | Razer Deathadder Pro v3 | Razer Huntsman | Sennheiser HD 660S | Hifiman Arya Stealth | Denafrips Ares II | Drop THX AAA 789 | Macbook Pro 13" Retina för studier

Permalänk
Medlem

Har konfigurerat SLI till följande: "Maximera 3D-prestanda" vilket gjordes i Nvidias kontrollpanel. Sedan har jag även stängt av V-sync i kontrollpanelen.

Har 2st skärmar inkopplade i översta kortet som jag kört solo i över ett år.

Visa signatur

7800x3D | 7900 XTX | Custom loop | Samsung Neo G7 | Razer Deathadder Pro v3 | Razer Huntsman | Sennheiser HD 660S | Hifiman Arya Stealth | Denafrips Ares II | Drop THX AAA 789 | Macbook Pro 13" Retina för studier

Permalänk

Det var ett tag sedan det här ser jag. Har du monitorerat temperaturen på korten när du kört? Kanske testa att skruva ner klockfrekvensen betydande för att sedan sakta öka. Tänkte om möjligen tempen sticker iväg väldigt snabbt, inte ovanligt på det övre kortet.

Håller själv som bäst på att experimentera med SLI och mitt nästa steg blir nog fläktkurvor. Ruggig prestanda med SLI men det gäller just att kunna hålla temperaturerna i schack.

Visa signatur

Fractal Design define 7 // Asus ROG Strix Z690-A // Intel i7 12700KF // EVGA 1600W // Kingston 4 X 16gb 3600 DDR4 // Asus TUF RTX 3080 ti // 4xm.2 SSD 5,5TB // Asus 3x32" 1440p 144Hz //