Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Skrivet av jnsson:

Huh? Vad är det med mig?

Tänkte att du kunde fylla på lite om Daglig verksamhet osv om du orkar läsa några inlägg upp.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kethsi:

hehe ja du har väl rätt i de antar jag, de enda jag gör om dagarna är gå ut med hundarna och sitta här..

och hade jag kunnat städa på gymmet och få träna gratis hade de ju varit perfekt haha, du säger också att rutin är viktigt men jag menar jag har ju inte allt för mycket för mig som skulle vara någon rutin? ut med hundar och springa det är väl dom sakerna som är något som jag alltid gör men sen så vet jag inte riktigt.

Det är jättebra att du är ute och rör på dig. Med rutin menar jag att du planerar vardagen - Gå upp i tid, laga mat (testa lära dig nya maträtter), läsa böcker istället för att sitta vid datorn, besöka ställen där du tror det finns chans att få jobb. Det är alltid bättre att visa upp sig än att sitta hemma och skicka ut CV:n titt som tätt.

Permalänk

Fick ett brev från polisen idag. Det var en kallelse till ett körrättsärende med hänvisning till polisens undersökning 22.5 då jag fick ett yrselanfall när jag körde motorcykel och körde av vägen. Vafalls? Jag har en del medicinsk problematik men inte kan de väl dra in körkortet för att man vid ett enda tillfälle fått ett yrselanfall med okänd orsak?

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Flickvän dumpade mig för en av mina "bättre vänner".. tydligen hade dom hållit på månader innan :/
Oh well, oh well

Visa signatur

🖥️: Intel i5 12600K | RX 9070XT Pulse | G.Skill Trident DDR4 3600Mhz 32GB
| Hyte Revolt 3| EK AIO 240 | Corsair 750W Platinum 80+

📱: Iphone 13 Pro Max
📺: LG C2 42"

Permalänk

Jäkligt ledsen idag...
Haft ett år av framgång och motgång som pendelat vidrigt mycket. Senaste tiden dock mest motgångar. arbetslös och ingen anning om hur jag ska klara all ekonomi i september eller ens fram tills jag kanske får några pengar.
Bråkar med två akassor och börjar tröttna på det.
Söker massor med jobb men det hjälper verkligen inte denna månad.
Undrar smått hur många prövningar man ska klara innan man ger upp

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon259415:

Det är jättebra att du är ute och rör på dig. Med rutin menar jag att du planerar vardagen - Gå upp i tid, laga mat (testa lära dig nya maträtter), läsa böcker istället för att sitta vid datorn, besöka ställen där du tror det finns chans att få jobb. Det är alltid bättre att visa upp sig än att sitta hemma och skicka ut CV:n titt som tätt.

ah jaja nu förstår jag, det där med planera vardagen har jag hört förut och jag har försökt men som med så mycket annat ger jag upp väldigt fort.
men jag ska absolut försöka göra en bättre planering för mina dagar och tack så hemskt mycket för dina tips t.ex läsa böcker istället för o sitta här och glo på burken dagarna i ända.
och t.ex gym som någon pratade om kanske var du var också ett bra förslag och det ska jag börja med definitivt då kommer jag härifrån några ggr i veckan också, det blir lätt att man isolerar sig i alla fall jag när jag inte har något riktigt mål med att åka härifrån men har jag gym att gå till så har jag ju en anledning att ta mig härifrån.
tack återigen du har varit väldigt hjälpsam fick mig att fundera några varv extra.

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Angående tjejproblemet som nämnts så är mitt råd i att strunta i kvinnorna och köp en ny dator istället, för problemet är att man ska anpassa sitt liv efter någon annan och det innebär bara en massa problem.

Annars stoppa pressarna jag sitter på en kontorsdator som enbart har 8GB ram, det går ta mig tusan inte göra ett skvatt på den. Det räcker att kopiera några större excelsheets med filter och så får man upp ett Excel-felmeddelande att ramminnet är slut och excel ej kan slutföra jobbet.

Vart är världen på väg när 16GB ram har blivit minimum för lite mer avancerat arbete i Excel?
Nå jag fick gå bort bitter till en bättre dator för just enbart Excels skull..

Installera 64-bitars version av Office så ska det gå bättre.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av breakman:

Installera 64-bitars version av Office så ska det gå bättre.

Jag vet, jag blir tvungen att göra det snart. Men jag tackar för det goda rådet! Nu hade jag öppet flera instanser där varje instans kan ta lite minne...
64 bitars office innebär sedan problem för folk som ej behärskar vba och ska öppna något gammalt dokument med denna kod i, så många företag kör med 32bitars så länge som de kan. Det finns även problem med några äldre vsto pluggings som ej är uppdaterade.

Men just att såna enkla saker kan balla ur på datorn kan göra mig sur..

Permalänk
Medlem

Backade ihop med grannen tvärs över gatan (alltså, vi backade ut båda två samtidigt) när jag skulle köra till jobbet idag, det var ju lite sådär kan man säga. Första gången det händer mig också så man blir ju lite ställd med alla grejer man behöver göra.

Har dock trafikförsäkring och är över 24 så det känns som att jag borde komma billigt undan ändå, men vafan, så onödig grej bara.

Visa signatur

"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Krabbtumme:

Backade ihop med grannen tvärs över gatan när jag skulle köra till jobbet idag, det var ju lite sådär kan man säga. Första gången det händer mig också så man blir ju lite ställd med alla grejer man behöver göra.

Har dock trafikförsäkring och är över 24 så det känns som att jag borde komma billigt undan ändå, men vafan, så onödig grej bara.

Ja det var väldigt tråkigt. Jag själv har haft körkort hur länge som helst, men har inte en susning om vad man ska göra.
Jag tror att jag som de flesta borde läsa på.

Nå hoppas det ordnar sig för dig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Ja det var väldigt tråkigt. Jag själv har haft körkort hur länge som helst, men har inte en susning om vad man ska göra.
Jag tror att jag som de flesta borde läsa på.

Nå hoppas det ordnar sig för dig!

Haha, ja, det var ju inte svårare än att gå in på försäkringsbolagets hemsida och skriva in en skaderapport, men ändå.

Det ska nog lösa sig fint, tack så mycket!

Visa signatur

"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."

Permalänk
Medlem

Blir så trött på posten. Hade kontrakt från juni till augusti men dom har inte haft jobb till mig sen 23 juli förutom nu i slutet av augusti i 3 timmar men då var jag sjuk. Fick intyget och det står att jag har frånvaro för hela augusti? Ringde till dom och då säger hon att det är min plikt att vara på jobbet och att dom har försökt att få tag på mig vilket dom inte har gjort. Jag ringde till dom i början av augusti och dom säger att det inte finns jobb förrän 2 sep? Att få frånvaro på det jag har varit sjuk i vecka 34 det köper jag men inte för hela augusti. Så nu ska jag in till dom och prata får se hur detta går. Patetiskt

Permalänk
Medlem
Skrivet av TantmedHatt:

Jäkligt ledsen idag...
Haft ett år av framgång och motgång som pendelat vidrigt mycket. Senaste tiden dock mest motgångar. arbetslös och ingen anning om hur jag ska klara all ekonomi i september eller ens fram tills jag kanske får några pengar.
Bråkar med två akassor och börjar tröttna på det.
Söker massor med jobb men det hjälper verkligen inte denna månad.
Undrar smått hur många prövningar man ska klara innan man ger upp

Jag hade en hel del sådana motgångar i lite drygt 10-12 år.
Hade gett upp för längesen. Gick på socialbidrag i flera år och funderade ofta på att avsluta mitt liv. Men jag tänkte också "äh, så länge jag fortsätter och bara är så kanske något händer och allt löser sig.
Sen en dag helt plötsligt så frågade min handläggare på arbetsförmedlingen ifall jag ville ta lastbilskort.
"Ja tack" sa jag och nu sitter jag här som lastbilschaufför i Norge med 25-30k efter skatt (40k i dec).

Bara håll ut. Det löser sig förr eller senare även om det kanske tar en stund.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RobinK:

Blir så trött på posten. Hade kontrakt från juni till augusti men dom har inte haft jobb till mig sen 23 juli förutom nu i slutet av augusti i 3 timmar men då var jag sjuk. Fick intyget och det står att jag har frånvaro för hela augusti? Ringde till dom och då säger hon att det är min plikt att vara på jobbet och att dom har försökt att få tag på mig vilket dom inte har gjort. Jag ringde till dom i början av augusti och dom säger att det inte finns jobb förrän 2 sep? Att få frånvaro på det jag har varit sjuk i vecka 34 det köper jag men inte för hela augusti. Så nu ska jag in till dom och prata får se hur detta går. Patetiskt

Om du haft ett kontrakt så är det väl bara att pallra sig till jobbet? Skit samma om det finns jobb eller så länge du inte har fått godkänt ifrån chefen så är det ju bara att ta sig till jobbet och sätta sig ner och titta in i valfritt objekt.

När ett företag jag jobbade på gick i konkurs så var vi tvungna att jobba tills ett visst datum. Sista veckan fanns det inget att göra så jag och några andra satt och titta på film hela dagarna istället.

Edit: Eller du kanske var timanställd?

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Om du haft ett kontrakt så är det väl bara att pallra sig till jobbet? Skit samma om det finns jobb eller så länge du inte har fått godkänt ifrån chefen så är det ju bara att ta sig till jobbet och sätta sig ner och titta in i valfritt objekt.

När ett företag jag jobbade på gick i konkurs så var vi tvungna att jobba tills ett visst datum. Sista veckan fanns det inget att göra så jag och några andra satt och titta på film hela dagarna istället.

Edit: Eller du kanske var timanställd?

Jag var sommarvikariat och dom ringde mig och sa att det inte fanns jobb och dom skulle återkomma när det fanns jobb? Vilket dom inte gjorde förrän vecka 34 och då var det 3 timmars arbete men då var jag sjuk. Frånvaro från det de köper jag men för hela augusti? Nej då vill jag att det ska antingen stå arbetsbrist eller tjänsteledigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Sent svar, vet.

Helt ärligt... många verkar inte veta skillnaden på en "vän och kompisar", så de tror att det är vettigt att ha 100 "vänner" på facebook eller 10 vänner på gatan. Samtliga av dem är just... ett strö av kompisar. Någon man kan ha kul med då och då, men jag skulle inte lita på dem för 5 öre. Så om han behandlat dig illa, är han inte din vän.

Riktiga vänner är något man har en handfull av i livet... i bästa fall.
De är sådana man kan prata om allt med, som aldrig sviker en om det finns en chans att undvika (allt kan man ju så klart inte rå för), och som du kan be om hjälp 24/7/365.25... oavsett vad. På samma sätt ställer du upp för denna person så klart, och pga det är det också ett bra sätt att skilja vänner mot kompisar, genom att fråga dig, vem skulle du ställa upp på det sättet för?

Kompisar kommer och går med tiden. Det är lite som en bra kläder, där de passar perfekt när man får dem, men med tiden, åldern och andra omständigheter så slits de ut. Betyder inte att man kastar dem direkt dock... iaf inte tills man inser att man aldrig kommer använda dem igen. Man skaffar nya med tiden också, och vissa bryr man sig mer om än andra.

Ironiskt nog ska jag säga... de bästa vännerna är de man minst anar.
Har en fd jobb kollega som blev en riktig vän, trots 2x min ålder, och jag ser han som familj nu. Ibland bara sker det, så länge man bjuder på sig själv, för vänner får man inte, man får jobba för dem.

Men ryck upp dig... kompisar kan man skaffa ganska lätt. Du måste bara inte räkna med att de är något mer än det, tills du ser tecken på en blivande vän.

En av de bästa inläggen jag läst på sweclockers på väldigt länge. Bra skrivet!

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 9070 xt

Permalänk
Medlem
Skrivet av magma86:

En av de bästa inläggen jag läst på sweclockers på väldigt länge. Bra skrivet!

Tackar.

Har själv fått lära mig detta (hårda vägen), så kan det hjälpa någon annan är det bara positivt.

Permalänk
Medlem

Jag pallar fan inte. Skrev kontrakt för 12 månader på en lägenhet förra veckan, och valde vart jag kommer bo baserat på vart jag trodde mitt kontor kommer att vara. Har frågat "Vad ska jag sätta för kontorsadress?" för min visumansökan här, men tydligen så är inte det samma som arbetsplatsadressen.

Har nu 25 min extra restid varje dag, enkel väg.

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

AMD R7 1700X | Gigabyte Aorus AX370 Gaming K7 | Zotac 1070Ti Mini 8GB | 16GB Corsair Vengeance DDR4 @ 3000MHz | Seasonic Prime 650W Platinum | NZXT Elite S340

Permalänk
Skrivet av fantomsmurfen:

Fick ett brev från polisen idag. Det var en kallelse till ett körrättsärende med hänvisning till polisens undersökning 22.5 då jag fick ett yrselanfall när jag körde motorcykel och körde av vägen. Vafalls? Jag har en del medicinsk problematik men inte kan de väl dra in körkortet för att man vid ett enda tillfälle fått ett yrselanfall med okänd orsak?

Läste idag på nätet att den berörde vanligtvis blir kallad till ett körrättsärende om polisen överväger att dra in körrätten. Dvs. i mitt fall överväger polisen att dra in min rätt att ha körkort. Det betyder också att någon läkare skrivit ett utlåtande där denne rekommenderar att körrätten dras in. Vad är det för stolpskott som skrivit ett sådant utlåtande? Han som knappt såg ut att vara myndig som var på akuten 22.5? Jag känner mig och är i alla väsentliga avseenden helt kärnfrisk. Och jag missbrukar varken mediciner, droger eller alkohol. Enda som hänt är att jag fått ett enda yrselanfall av okänd anledning då jag körde motorcykel. Kan ett enda utlåtande från en enda läkare (som troligen inte någonsin varit min behandlande läkare) betyda att jag förlorar mitt körkort för all framtid?

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Läste idag på nätet att den berörde vanligtvis blir kallad till ett körrättsärende om polisen överväger att dra in körrätten. Dvs. i mitt fall överväger polisen att dra in min rätt att ha körkort. Det betyder också att någon läkare skrivit ett utlåtande där denne rekommenderar att körrätten dras in. Vad är det för stolpskott som skrivit ett sådant utlåtande? Han som knappt såg ut att vara myndig som var på akuten 22.5? Jag känner mig och är i alla väsentliga avseenden helt kärnfrisk. Och jag missbrukar varken mediciner, droger eller alkohol. Enda som hänt är att jag fått ett enda yrselanfall av okänd anledning då jag körde motorcykel. Kan ett enda utlåtande från en enda läkare (som troligen inte någonsin varit min behandlande läkare) betyda att jag förlorar mitt körkort för all framtid?

Du får väl prövotid som alla andra? T.ex. epileptiker måste vara anfallsfria i 2 (?) år för att få köra igen.

Permalänk
Medlem

Helt sönderkörd i kropp och sinne efter 132 timmars skiftjobb senaste två veckorna. Har bara två lediga dagar nu innan det är dags igen för tre tolvtimmarsskift i rad igen. Varit vaken i sju timmar nu men känns som 20. Hoppas man mår bättre imorgon, för idag har jag verkligen inte mått speciellt bra :/

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Skrivet av oatp1b1:

Du får väl prövotid som alla andra? T.ex. epileptiker måste vara anfallsfria i 2 (?) år för att få köra igen.

Ja jag hoppas det. Ska åka in till polisinrättningen och se vad det egentligen är frågan om imorgon. Pratade redan med en sekreterare som trodde det bara var frågan om en närmare hälsoutredning.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har väntat 65 dagar på mitt Parvum-chassi. Nu börjar man bli irriterad.

Visa signatur

Dator - Louqe Ghost S1 - i5 9600K - MSI Z390I MPG GAMING EDGE AC - Corsair Vengeance LPX 16GB - Samsung 960 EVO - Palit GeForce RTX 2080 GamingPro OC - Corsair SF600 V2

Ljud - Audeze LCD-2 - Schiit Jotunheim - Schiit Modi Multibit

Permalänk
Medlem

Det stör mig när folk skriver "should of" istället för "should have". Man ser det på fler och fler ställen, youtube kommentarer, facebook, chatt etc. Liksom vaddå should OF? Det betyder inte ens något.

Är det en förkortning av "should have" man är ute efter så skriv i så fall "should've".

Haha...dagens i-landsirritation, men kan inte hjälpa det

Visa signatur

💻 ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | AMD Ryzen 7 7700X | Corsair H100 RGB | Kingston NV2 M.2 NVMe Gen 4 2TB | ASUS Radeon RX 7600 8GB DUAL OC V2 | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz | Corsair RM850e ATX 3.0 850W V3
📺 Dell Alienware AW2723DF 1440p 280 Hz | 📺 Acer XB271HU 1440p 165Hz
🎧 AMP: Head Box S2 | DAC: TOPPING E30 II | Sennheiser HD800

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asce:

Det stör mig när folk skriver "should of" istället för "should have". Man ser det på fler och fler ställen, youtube kommentarer, facebook, chatt etc. Liksom vaddå should OF? Det betyder inte ens något.

Är det en förkortning av "should have" man är ute efter så skriv i så fall "should've".

Haha...dagens i-landsirritation, men kan inte hjälpa det

Håller med. Ett tillägg - de som inte kan skilja på your och you're.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Trojancreeper:

Flickvän dumpade mig för en av mina "bättre vänner".. tydligen hade dom hållit på månader innan :/
Oh well, oh well

Hehe, det hände mig med för ca 8år sedan, som tur var träffade jag en ny bättre dam som jag har varit tillsammans med i lite över 7år nu min gamle polare kan behålla hon han stal från mig..och gissa vad..båda av de singlar och ensamma stackare Karma.

Jag är fattig och ''arbetslös'' fas3'are men lycklig med min sambo Nåt att komma hem till.

Visa signatur

||i5-4690K@4,7GHZ||Z97-A||GTX970@1,5/2GHZ||CM V700||8GB RAM@2,6GHZ||H440||NH-D15s||G10+H55|||Win10||
Unique valley score, ExtremeHD >3047

Permalänk

Ja jag hoppas det. Ska åka in till polisinrättningen och se vad det egentligen är frågan om imorgon. Pratade redan med en sekreterare som trodde det bara var frågan om en närmare hälsoutredning.

Skönt! Var och frågade vad beslutet gällde idag. Beslutet gäller i det här skedet bara om jag måste lämna i ett läkarintyg eller inte. Alltså inte om jag ska förlora min körkortsätt eller inte.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Helt sönderkörd i kropp och sinne efter 132 timmars skiftjobb senaste två veckorna. Har bara två lediga dagar nu innan det är dags igen för tre tolvtimmarsskift i rad igen. Varit vaken i sju timmar nu men känns som 20. Hoppas man mår bättre imorgon, för idag har jag verkligen inte mått speciellt bra :/

kämpa! och lungna ner lite fören du bränner ut dig.

Visa signatur

Gaming: i7 13700k | 3080 Tuf oc | 32gb | 2TB nvme | Evga 1000 P2

HTPC: 3400g | 16gb | 250gb nvme

NAS: 12600k | 32gb | 512gb ssd | 2x1TB nvme | 3x16TB exos

Permalänk
Avstängd

Varför dessa Gnälltrådar?

Överallt ser man gnälltrådar om allting och det är samma lilla ynkliga skara som öser klagomål omkring sig för att få gehör för sina gnälltrådar. De enda stället de inte känner sig ensamma och övergivna av kompisar och vänner som övergett dem för länge sedan och problemen de gnäller över är för det mesta självförvållade.

Varför inte starta en tråd om livets glädjeämnen i stället.
För tio år sedan halkade jag av en ren tillfällighet in på 3D Animeringens häftiga värld. Det är absolut det coolaste och roligaste jag gjort sedan dess, dessutom är det helt gratis och man behöver inte ta sig till speciella lokaler utan man använder sin dator i hemmet.

Den här gjorde jag åt min tandläkare.
https://s22.postimg.org/w9axdhf01/Doris_Pro_7.png

Lycka till.

Det gick inte att lägga in en bild i tråden??
Permalänk
Skrivet av Nisse HultSL:

Överallt ser man gnälltrådar om allting och det är samma lilla ynkliga skara som öser klagomål omkring sig för att få gehör för sina gnälltrådar. De enda stället de inte känner sig ensamma och övergivna av kompisar och vänner som övergett dem för länge sedan och problemen de gnäller över är för det mesta självförvållade.

Varför inte starta en tråd om livets glädjeämnen i stället.
För tio år sedan halkade jag av en ren tillfällighet in på 3D Animeringens häftiga värld. Det är absolut det coolaste och roligaste jag gjort sedan dess, dessutom är det helt gratis och man behöver inte ta sig till speciella lokaler utan man använder sin dator i hemmet.

Den här gjorde jag åt min tandläkare.
https://s22.postimg.org/w9axdhf01/Doris_Pro_7.png

Lycka till.

Finns en sådan tråd redan.

http://www.sweclockers.com/forum/trad/952563-glad-exalterad-pigg-skriv-era-goda-tankar-har-d

Visa signatur