Permalänk
Medlem

Viaplay 2 månader

Handlat på nätet igen, fått en kod till Viaplay, håller 2 månader, värde 198:- riksdaler men jag är redan kund. Bytes mot en rolig historia denna gången, och inga one-liners! Minst 5 meningar vill vi ha .. :D. Jag är enväldig domare! Räknar med att hinna utse en vinnare under fredagskvällen så vem som än vinner kan njuta av detta till helgen för då ska det tydligen regna ;).

Läs hela annonsen här

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem

Hej!

Som lärare i grundskolan så blir det rätt så kaotiskt ibland med personalen, så ibland får man helt obefogade vikariat inom skolan. Någon vecka sedan blev jag inslängd för att vikariera för en hemkunskapslärare, och enligt planeringen så skulle vi baka äppelpaj. Jag tog fram alla ingredienser, och eleverna satte glatt igång med att baka pajerna.

Orutinerad i hemkunskap som jag är så råkade jag ta fel skål socker. Det var inte alls socker, utan det var salt. Kunde inte låta bli att skratta ihjäl mig när första gruppen blev klara med sin paj och provsmakade den. Numera är jag känd som pajas-läraren i just den klassen på grund av pajskandalen.

Det var lite roligt, tyckte jag i alla fall. Jag tror att jag håller mig till de naturvetenskapliga ämnena och språk.

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk

Fotografen var utsänd för att ta en bild av en dam som fyller 90 år. När han går säger han:
"Jag hoppas verkligen kunna komma tillbaka och ta en bild när moster fyller 100 år."
90 åringen svarar direkt:
"Ja, det ska nog gå bra. Han ser ju så frisk och kry ut."

Permalänk
Medlem
Permalänk

Ingen historia, men ett recept som ni kanske vill testa?

En helt vanlig jävla kaka

Ett ägghelvete
1 dl sur mjölk
Så lite smör som möjligt
Socker
Ingen jävla mandel i alla fall
2 dl bakpulver
1 pkt fula russin
1,5 dl allerginötter

Fyllning
1 dl vaniljsocker
melon eller nåt
Mycket sprit

Tillagning:
Häll nästan allt i en bunkjävel och kör med elvisp i en timme. Grädda direkt i skålen. Skit i att smöra och bröa, kakhelvetet fastnar ändå. Dunka utav bara fan för att få ut skiten på matbordet. Garnera med krossad melon och sprit. Om kakfan inte lossar, släng ut bunkhelvetet genom fönstret och bordet med!
Drick upp spriten och dra åt helvete!

Minns att jag garvade länge första gången jag såg denna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fantgrenen:

Ingen historia, men ett recept som ni kanske vill testa?

En helt vanlig jävla kaka

Ett ägghelvete
1 dl sur mjölk
Så lite smör som möjligt
Socker
Ingen jävla mandel i alla fall
2 dl bakpulver
1 pkt fula russin
1,5 dl allerginötter

Fyllning
1 dl vaniljsocker
melon eller nåt
Mycket sprit

Tillagning:
Häll nästan allt i en bunkjävel och kör med elvisp i en timme. Grädda direkt i skålen. Skit i att smöra och bröa, kakhelvetet fastnar ändå. Dunka utav bara fan för att få ut skiten på matbordet. Garnera med krossad melon och sprit. Om kakfan inte lossar, släng ut bunkhelvetet genom fönstret och bordet med!
Drick upp spriten och dra åt helvete!

Minns att jag garvade länge första gången jag såg denna

Ouh, den var fin! Provbakar first thing in the morning!

Permalänk
Avstängd

Tack, norpade en kod.

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk
Medlem

En stockholmare är nere i skåne och jagar tjäder på en åkermark.
"stockholmare"tänker bonden på grannåkern och fortsätter med sitt.
efter en stund skjuter stockholmaren en tjäder som dimper till backen på bondens mark,
bonden plockar upp tjädern och då kommer stockholmaren fram och säger att "hörru, det där är min tjäder, jag sköt den".

"nänä" säger bonden, den föll på min mark så den tillhör mig.
"spelar väl ingen roll, jag sköt den" står stockholmaren på sig,
då föreslår den skånska bonden att ok, vi reder ut detta på gammalt hederligt vis, med en riktigt jävla pungspark. Den som visar minst smärta vinner.

"OK" säger stockholmaren något tveksam, "jag börjar" säger bonden, så bonden kliver i träskorna medan stockholmaren gör sig redo och sedan drar bonden en riktig dyngpark i pungen på honom.

Stockholmaren har så ont att han håller på att avlida, han blir grön i ansiktet men han säger inte ett ljud. Efter en stund har han hämtat sig och flämtar fram "Ok, nu är det min tur".

Då svarar bonden att njae, jag har tänkt på det.. du kan ta tjädern.

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Medlem

Vi är på väg hemåt från Sankt Petersburg och kör mot Vyborg. Svärfar kör som ryssar brukar och jag hakar på i min gamla 240. I ett obevakat ögonblick blåste jag förbi en rysk polis och jag blev stannad för "missad handsignal i mörkret".

Herr Polis hade sett lite för många Amerikanska filmer.. (naturligtvis).. och stegade fram till min bil som en kobojsare och frågade "hef jo bin drinking?"
"Nyet" svarar jag.
Efter uppvisande av "alla" bilpapper fick jag göra en nykterhetskontroll.. och blåsa polisen i örat. (detta inför mina föräldrar och min fru, samt svärföräldrarna)

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

ROFLMAO 😂😂😂😂😂 (bilden, om nu någon undrar).

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem

Snart är det helg!

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk

Ett major fel i din historia:

Skrivet av htbtoma:

En stockholmare är nere i skåne och jagar tjäder på en åkermark.

Man jagar inte tjäder på åkermark... tjäder jagar man i gammal granskog, vilket inte finns särskilt mycket utav i skåne...

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 4460 3,2 GHz, 6MB
RAM: ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG INET EDITION
GPU: EVGA GeForce GTX 750Ti SC 2GB
MB: Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3
Tagga för svar.

Permalänk
Medlem

@OrthoPlacebo7:

kan har varit en and också..

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Medlem
Skrivet av OrthoPlacebo7:

Ett major fel i din historia:

Man jagar inte tjäder på åkermark... tjäder jagar man i gammal granskog, vilket inte finns särskilt mycket utav i skåne...

Men hallå eller .. värsta partypoopern!

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Skrivet av Aldric T:

Men hallå eller .. värsta partypoopern!

Absolut

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 4460 3,2 GHz, 6MB
RAM: ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG INET EDITION
GPU: EVGA GeForce GTX 750Ti SC 2GB
MB: Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3
Tagga för svar.

Permalänk
Medlem

Mitt i natten vaknar mannen, kryper ner till hustrun och gör några försiktiga närmanden.

Nej, det går inte, säger frun bestämt. Imorgon ska jag till gynekologen.

Mannen tänker efter, kryper närmare och viskar förföriskt

Men du ska väl inte till tandläkaren...????

Visa signatur

i7 6700K | be quiet! Pure Rock | Gigabyte GA-Z170X-Gaming 3 | HyperX Fury Black DDR4 2133MHz CL14 32 GB | Evga GTX 1080 Classified | Corsair SSD 120GB | Seagate SSHD 4TB | EVGA SuperNOVA G2 750W | ASUS ROG SWIFT PG278Q G-Sync 144hz | Fractal Design Define R5 Black | HyperX Cloud 2 | Corsair Gaming Strafe RGB MX Silent| Arozzi Torretta Gaming Chair Black | Windows 10 Pro x64 | Laptop Acer Aspire E5-771G | PS4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reverze:

Mitt i natten vaknar mannen, kryper ner till hustrun och gör några försiktiga närmanden.

Nej, det går inte, säger frun bestämt. Imorgon ska jag till gynekologen.

Mannen tänker efter, kryper närmare och viskar förföriskt

Men du ska väl inte till tandläkaren...????

Winner! Koden kommer i ett PM.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.