Sandisk visar världens första minneskort med 1 TB lagringsutrymme

Permalänk
Melding Plague

Sandisk visar världens första minneskort med 1 TB lagringsutrymme

Under årets upplaga av foto- och videomässan Photokina visar Sandisk en prototyp för ett SD-kort med 1 TB lagring, ett svar på det ökade kravet på 4K- och 8K-material.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kommer bli nice o se vad dem gör med 1nm år 2022 då vi troligtvis kommer gå runt med 64 TB minneskort

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lexius:

Kommer bli nice o se vad dem gör med 1nm år 2022 då vi troligtvis kommer gå runt med 64 TB minneskort

Det blir nog inge 1nm, innan det blir det massa skit om quantum tunneling.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daark:

Det blir nog inge 1nm, innan det blir det massa skit om quantum tunneling.

Skickades från m.sweclockers.com

Kommer nog inte bli nån åka till månen sa vi för längesen med . Underskatta aldrig vad vi kan göra med teknologi

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lexius:

Kommer nog inte bli nån åka till månen sa vi för längesen med . Underskatta aldrig vad vi kan göra med teknologi

Oavsett så har vi aldrig brutit mot fysikens lagar...

Permalänk
Medlem

Vi behöver bara curla lite mer så kan vi nog bryta dem snart, 1 nm here wo go!

Visa signatur

CPU: i7 6700k @ 4.5 GHz ||GPU: EVGA GTX 1080 FTW ||PSU: EVGA 850W ||RAM: Crucial Ballistix Elite (8x2) ||MB:Asus z170 ||KYLNING: Custom cpu/gpu hardline tubing ||Lagring: EVO 850 1 TB - OCZ Agility 3 120 GB - WD blue 1 TB

Permalänk
Medlem

Helt sick detta. Men kul att se framgång. Får hoppas att det inte tar allt för lång tid innan vi får se 4-8TB SSD runt tusenlappen.

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lexius:

Kommer nog inte bli nån åka till månen sa vi för längesen med .

Ja, och vi fick ju rätt?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | RTX 3070 | 2x32GB DDR5-5600 | B650M Pro RS WiFi
Define R5 Blackout | Noctua NH-U14S | EVGA G2 SuperNOVA 850W
G502 Proteus Spectrum | Vortex Pok3r RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lexius:

Kommer nog inte bli nån åka till månen sa vi för längesen med . Underskatta aldrig vad vi kan göra med teknologi

Bara för att man kan göra mycket så kan man inte göra allt. Överskatta inte vad vi kan göra med teknologi.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zetruz:

Ja, och vi fick ju rätt?

Skickades från m.sweclockers.com

Kina planerar bemannad månresa år 2036, för inte så länga sen hade Kina också en robot på månen.
http://www.reuters.com/article/us-china-space-moon-idUSKCN0XQ...

Visa signatur

Main: Win 10 Pro, Gigabyte Z97X-SLI, i7-4790K stock, HyperX 4x4 GB PC-12800, GTX 960 2GB, Kingston m.2 128, GB SSD 18TB RAID lager.
HTPC: Win 10 Pro, Gigabyte Z97P-D3 i5-4570s, Crucial 4+4 GB PC-12800, Kingston SATA3 120 GB SSD, Asus Blu-Ray.

Permalänk
Skrivet av Lexius:

Kommer bli nice o se vad dem gör med 1nm år 2022 då vi troligtvis kommer gå runt med 64 TB minneskort

Det är inte att underskatta teknologin att inse när en viss typ av teknik börjar nå sitt slut och börja titta på andra alternativ. Man kan finslipa och fullända en tillverkningsprocess av ett svärd och smida det till perfektion.

Kommer inte göra det mer effektivt än ett modern, masstillverkat skjutvapen för det

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem

Dryga 8k för ett minneskort? Då är det fan att se till att man inte tappar det, så stort är det ju inte
Gud vet hur många usb-minnen och och kort man tappat genom åren.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Detta måste väl ändå slå kilopriset på guld?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Gud vet hur många usb-minnen och och kort man tappat genom åren.

Inte ett enda, någonsin. Ursäkta, var bara tvungen.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Inte ett enda, någonsin. Ursäkta, var bara tvungen.

Antar att jag har fler hål i mina ryggsäckar/väskor och byxor kanske.
Vet att min Sandisk Cruzer som jag använde för att installera 10:an med försvann dagen efter

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Är det högre lagringsdensitet än hos ett 128 GB microSD (per volym/massa)?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur många skrivningar ett sdkort klarar?

Kommer ju aldrig pröjsa dessa summor, men på sikt kommer de givetvis ner i pris, och då kan de bli riktigt attraktiva som en driftsäker lagringsmetod i en server hemma. Om dom nu är driftsäkra?

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Avstängd

Tråkigt att det ska vara dyrt.

Kan inte någon kinatillverkare göra någon billigare variant för några hundralappar?
Har inte Micron, Samsung, Transcend, Hynix, etc nån SD-kort?

Permalänk
Inaktiv

Såklart behov av riktigt stora minnen finns, det finns ju en drös svindyr utrustning idag som har kamera och ska spela in mycket. Ta undervattensrobotar (ROV) t.ex. som kan gå på över miljonen, ingen mening att då snåla in någon tusenlapp på ett dåligt minne. Ska man spela in i 4k med nästan ingen komprimering så räcker 1TB tyvärr inte så långt.

Nå dessa extrema kort pressar ofta priserna ner på de mindre extrema korten som mer vanligt folk mer stor budget kan behöva. Frågan är hur stort minne en vanlig filmnörd behöver ha idag?

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Lindhe:

Är det högre lagringsdensitet än hos ett 128 GB microSD (per volym/massa)?

Ett vanligt SD-kort verkar ha en volym på knappt* 1612 mm³ medan ett Micro SD ligger på max* 165 mm³. You do the math!

* Har ej tagit hänsyn till fasningar och dylikt.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Vist det kanske finns behov av 1TB sd kort, men jag personligen hade då hellre köpt 4st 256gb kort har börjat tappa förtroendet för Sandisk andra kortet från dem som gått sönder

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk
Medlem

@rektor:

Jo Samsung och Transcend tillverkar SD kort med

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk
Avstängd

lagom storlek och ljudnivå men prislappen ligger nog lite över budget man vill spendera på lagring men är bra att det går framåt på samma sätt med ssd så det blir lite billigare med skaplig stora diskar och minneskort

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagis2k:

Vist det kanske finns behov av 1TB sd kort, men jag personligen hade då hellre köpt 4st 256gb kort har börjat tappa förtroendet för Sandisk andra kortet från dem som gått sönder

jag har kört med två kort i kameran när jag filmar av just den anledningen. jag hade kunnat tänka mig att ha ett 1tb kort i den ena platsen och mindre som jag byta i den andra platsen.

Permalänk

Jösses! Stiligt!

Visa signatur

[4790k@4.6]+[RTX 3070 OC]+[16GB]+[4x SSD]+[NZXT+700W Gold]+[Win7]+[2x Samsung SA27950D <3]+[Topre TKL]+[G403 Hero wired]+[HyperX Cloud Alpha S]+[KingKong 2 Pro]. ZBook 17 G5, Quadro P3200, Win11.

Permalänk
Medlem
Skrivet av serverfel:

Någon som vet hur många skrivningar ett sdkort klarar?

Kommer ju aldrig pröjsa dessa summor, men på sikt kommer de givetvis ner i pris, och då kan de bli riktigt attraktiva som en driftsäker lagringsmetod i en server hemma. Om dom nu är driftsäkra?

Irrelevant, de e på tok för långsamma för att köra som systemminne ändå, brukar väll ligga runt 20-50 MB/s att jämföra med de snabbaste pci-e diskarna på 2000 MB/s

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H440 - MSI Z97 Gaming 5 - Intel core i5-4690K - Noctua NH-D15 - 2x Gigabyte r9 280x Windforce 3X - Corsair XMS3 DDR3 4x2GB - Corsair TX850M - Samsung evo 840 1TB - 4x Seagate Constellation ES 2TB
HTC Legend> LG Optimus 2x> Nokia Lumia 800> HTC One X > HTC one > LG G2 > Motorola Nexus 6 > Samsung galaxy S7
Surface pro 3 i3 64GB
Hellre att det aldrig fungerar än att man öppnar instruktionsboken!

Permalänk
Skrivet av Imaculent:

Oavsett så har vi aldrig brutit mot fysikens lagar...

Intressant Det sa vetenskapsmännen angående raketer. "Människan kommer aldrig bygga en raket kraftig nog att lämna jorden"

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Tråkigt att det ska vara dyrt.

Kan inte någon kinatillverkare göra någon billigare variant för några hundralappar?
Har inte Micron, Samsung, Transcend, Hynix, etc nån SD-kort?

Håller med dagens billigare ssd diskar har bra pris men performancen är inte den bästa jag skulle vara nöjd med 500gb slänge den är bättre än min min kingston ssdknow som ä gammal och har den dåliga utav dem trodde jag skulle ha tur men detta var runt 2013 men den är helt klart snabbae än en vanlig hårdisk men helt klart för lite utrymme jag skulle lätt byta bort min hitachi riktigt bra 720p projektor som ger mig bild på sd matrial på sd filmer som jag tordde var 720p när fruns mamma hade den som jag fick nu nyss inte provat den en ska vara ny lampa men vet ej om den fungerar men den går för runt 4000kr på blocket kostade 12k ny ger riktigt fin bild men jag har inte plats för den i mitt lilla parvilla. skulle lätt byta den mot en ssd på runt 480-500mb ssd och kanske en 3-4tb 5400rpm eller 7200rpm disk skulle inte klaga över en wd red disk.

För sen jag flyttade så for min bostadsbidrag åt helvette hyran var bara 1000kr mindre än min gamla lägenhet
men sen för det ingår el o sånt så tyckte dem att 3000kr ska tas tillbaka så gått från sjukpension först 14000kr sen 11k sen nu 7000kr i inkomst känns kul när man har en 10 år gammal dator snart och har fått 2 hårdisk krasher behöver en spar hårdisk sen en större ssd disk behöver inte vara den bästa exakt men vara snabbare än min dåliga ssd now från kingston. Lampor som fruns mamma brukar köpa brukar kosta typ en femtedel jämfört mot här i sverige så de är inte dyra men projektorn tar bara upp plats har bara projektorn och fjärrkontrollen om någon är sugen har lådor och pack matrial om nån är sugen på en bra projektor jag såg aldrig hd matrial för de såg jämt sd matrial men den är tyst och är en kvalitets reciver trots åldern kan vara bra antingen för den som ej behöver en full hd och 3d men klarar sig med endå bra bild på runt 90tum på 3-4 meter ifrån lampan kan funka då den aldrig är använd den kan vara trasig så det kan jag inte lova. Men om någon är sugen så säg till eller om nån har nått annat att byta sugen på en deepcool kylare annars till datorn oxå kan ge en swiftech h220 som behöver in på garanti har rma nummer pump felet igen så borde få nya h220x som ej har problemet. gratis går ju koppla in grafikkort till den då den kör vanliga slangar o pumpen är stark bara slänga dit en till radiator. Men som ts sa synd kineserna inte kan göra en bra kostnads effektiv 500+gb ssd med hyfsad prestanda för nu när jag förlorade 3000 i månaden så krashade som mina planer. min cm 212 v1 duger inte riktigt längre Annars om nån annan har nån stabil vattenkylare och en stor hårdisk en wd red hade inte varit fel så byter jag mer än gärna 3gb+

Visa signatur

Main:Gammalt x58 system = Mobo: Asus Rampage 3 Ex. CPU: Xeon 5660 2.6@4.4ghz GPU: Asus 290x Matrix Platinum, 1 ssd 120gb 2st wd blue 1tb 1st wd green 1tb 1st backup+ usb3 1tb. Corsair HX 650w. Fractal design R4, 24gb DDr3 1600mhz. Creative sb Z, Marshall major v,2. Phillips brilliance 29". Steambox + controller + 3 xbox 360kontroller. Netgear wndr4200 router. Noname mekaniskt tb + R.A.T 5 mus
Laptop Asus i3 2350 4gb ram o msi i5 450m 8gb 5870m, macbook 13,3 c2d 2,4ghz 4gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av TappadBakom:

Intressant Det sa vetenskapsmännen angående raketer. "Människan kommer aldrig bygga en raket kraftig nog att lämna jorden"
Skickades från m.sweclockers.com

Fortfarande, när vi gjorde det bröt vi inte mot fysikens lagar.

Permalänk
Medlem

Kanske dags att skaffa en SDHC Sata raid adapter :-]

Skrivet av Imaculent:

Fortfarande, när vi gjorde det bröt vi inte mot fysikens lagar.

Vi bröt mot fysikerns lagar

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.