Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Ingen som fått sin lur?

10/10 har jag fått från Telia att min svarta 7+ 32GB ska komma.
Hoppas att det stämmer bara.

Visa signatur

CPU Intel GPU Nvidia

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet hur batteritiden är på Iphone 7 och 7+?
Senare vet man när de släpper 7+? Har sneglat på den nu men varit osäker om inte den är för stor. Sen märkte jag att min z3 har verkligen börjat sjunga på sista versen nu då glaset har börjat släppa..och den är lite varm hela tiden...kan knappast vara något vidare gott tecken.....

Visa signatur

Black sheep

Permalänk
Medlem

Jag sitter och väntar på min 7+ 128 gb Jet black men det går inte så bra... Jag får den via jobbet och smart skaftet som hanterar våra telefoner och abonnemang skulle krångla in i det sista och trodde att vi ville byta operatör... Vi har Tre företag och min leverans status har sagt 3-5 veckor sen release dagen nu. Så jag räknar kallt med att inte ha en telefon innan den 21 oktober vilket suger då min iPhone 6 går på sista versen.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem

Fick min iPhone 7 plus 32GB Svart från Telia idag

Permalänk
Avstängd

Beställde via comviq.se tog 7 plus 256 gb, 10 dagars lev tid, Billigare med abb och telefon än Telenor 128 gb

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk
Medlem
Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Haft min sedan lanseringsdagen och är extremt nöjd.
Trodde inte att ja skulle bli så glad att få byta ut min 5s mot denna.

Gillar verkligen att de ersatt hemknappen med en icke fysisk med med den riktigt suveräna taktila forcefeedbacken. Nu blir varje tryck verkligen ett tryck hur man än håller handen och man får en perfekt bekräftelse att det gått fram.

Jag använder min telefon i jobbet massor, mycket mail, kalender, samtal. Det faktum att den den nästan klarar sig 2 dagar utan att laddas är helt grymt.

Dock har jag märkt att det buggar lite också. Misstänker att det är IOS 10 som inte är helt 100 ännu.
Min blåtand i bilen fungerade klockrent förut. Nu kopplar den inte alltid upp samtalen som den skall. Samtal bryts och förut idag så fick den fnatt o den kopplade ner sig helt.

Misstänker att detta kommer lösa sig efter ett litet tag men kan vara bra att veta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Kommer ihåg att min 4S tjöt smått, men detta hördes bara när det var tyst i rummet. Man kunde höra hur "processorn" jobbade i olika program.

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk

Sprang förbi en Apple-återförsäljare tidigare idag och tänkte att "det kan ju inte skada att titta på 7:an i alla fall". Ut kom jag med en iP7 32GB Rose gold. Än så länge är jag otroligt nöjd!

Verkar dock vara lite ont om tillbehör. Söker efter ett plånboksfodral där man kan plocka loss och fästa telefonen + skalet i själva plånboksdelen magnetiskt. Vet att D'bramante har den funktionen, men finns det billigare skal med samma funktion?

Edit: min verkar tjuta lite grann, dock måste jag i princip hålla telefonen tryckt mot örat för att höra det. Hoppas det inte blir värre!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Ska ju inte vara några problem att ta med den i badkaret. Kanske dags att investera.

Permalänk

Inväntar min mattsvarta iphone 7 plus 256GB, köpte den mest för kameran och utrymmet

Sista veckan på startväntetiden

Visa signatur

CPU: Intel 11700K @ 3.6Ghz (Boost 5Ghz)
MEM: 32Gb DDR4 XMS3 @ 3600Mhz
PSU: Asus 1000W
GPU: RTX 3060 12 GB

Permalänk
Avstängd

https://idealofsweden.com/

Skrivet av ReMemberMe:

Sprang förbi en Apple-återförsäljare tidigare idag och tänkte att "det kan ju inte skada att titta på 7:an i alla fall". Ut kom jag med en iP7 32GB Rose gold. Än så länge är jag otroligt nöjd!

Verkar dock vara lite ont om tillbehör. Söker efter ett plånboksfodral där man kan plocka loss och fästa telefonen + skalet i själva plånboksdelen magnetiskt. Vet att D'bramante har den funktionen, men finns det billigare skal med samma funktion?

Edit: min verkar tjuta lite grann, dock måste jag i princip hålla telefonen tryckt mot örat för att höra det. Hoppas det inte blir värre!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk
Medlem

Någon annan som tycker att högtalaren vid samtal är väldigt dov/otydlig jämfört med iPhone 6?

Edit: http://thenextweb.com/apple/2016/09/23/iphone-7-poor-sound-qu...

Verkar vara ett problem, kanske med operatören? Jag har Telenor, hur är det för er andra med Telenor?

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Inaktiv

Klämde på polarens 7a och den kändes bra slö mot min One plus 3

Permalänk
Medlem

Jag har egentligen inte tänkt köpa en iphone 7, men jag gick in på comviq och kollade. Dom ville ha 320kr/månaden för en plus 128gb. Låter sjukt billigt i mina öron? Trots 24månaders bindningstid och studentabbonemang. Ca 2200kr mer utan avbetalning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skrotnisse92:

Jag har egentligen inte tänkt köpa en iphone 7, men jag gick in på comviq och kollade. Dom ville ha 320kr/månaden för en plus 128gb. Låter sjukt billigt i mina öron? Trots 24månaders bindningstid och studentabbonemang. Ca 2200kr mer utan avbetalning.

Vart hittar du detta? Billigaste varkar ju vara 395kr/mån, då för ynka 1gb surf och 32gb.

Permalänk
Medlem

Blir en 7+ på mig.
Börjar på nytt jobb på måndag.
Tycker mer om note, men company policy...

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk

Jag väntar på min iphone 7 32gb mattsvart från elgiganten... Vet inte varför min mamma köpte den där men hon ville det och har absolut ingen aning om när den kommer. Var där o pratade med nån blåst person som inte visste nånting om nåt så antar att det kommer ta ett tag?

Om nån undrar över priser med iphone 7/7+ satt jag upp ett rätt bra excel ark för alla olika abonnemang och storlekar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av RoflCopter:

Jag väntar på min iphone 7 32gb mattsvart från elgiganten... Vet inte varför min mamma köpte den där men hon ville det och har absolut ingen aning om när den kommer. Var där o pratade med nån blåst person som inte visste nånting om nåt så antar att det kommer ta ett tag?

Om nån undrar över priser med iphone 7/7+ satt jag upp ett rätt bra excel ark för alla olika abonnemang och storlekar...

Kikar gärna på ditt excel ark

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Medlem
Skrivet av DozeN:

Vart hittar du detta? Billigaste varkar ju vara 395kr/mån, då för ynka 1gb surf och 32gb.

Comviqs hemsida. Men 320kr/mån var endast för mobilen, sedan tillkommer 195kr/mån för abbonemang. Men det är väl vad jag betalade för 5S hos telia när den kom (500kr/mån totalt)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skrotnisse92:

Comviqs hemsida. Men 320kr/mån var endast för mobilen, sedan tillkommer 195kr/mån för abbonemang. Men det är väl vad jag betalade för 5S hos telia när den kom (500kr/mån totalt)

Jaha, okej

Permalänk
Skrivet av Sjoooberg:

Kikar gärna på ditt excel ark

Skrivet av Skrotnisse92:

Comviqs hemsida. Men 320kr/mån var endast för mobilen, sedan tillkommer 195kr/mån för abbonemang. Men det är väl vad jag betalade för 5S hos telia när den kom (500kr/mån totalt)

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1OVDsGbiZHtjPGBLzBYepI... Ni kan titta in där kollade runt på lite olika sidor för att försöka hitta en så billig lösning som möjligt så skrev ner de siffror jag kom fram till där

Permalänk
Avstängd

Editera din excell och gå in på comviq.se billigast jag hittat hittils

Skrivet av RoflCopter:

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1OVDsGbiZHtjPGBLzBYepI... Ni kan titta in där kollade runt på lite olika sidor för att försöka hitta en så billig lösning som möjligt så skrev ner de siffror jag kom fram till där

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk
Skrivet av Neonodia:

Editera din excell och gå in på comviq.se billigast jag hittat hittils

Du kan ju ändra nåt nu om du vill (tror jag?), jag har redan beställt min telefon så är inte så intresserad av det där längre!

Permalänk
Medlem

plus

@Jeddan:

spoltjut same Iphone plus 32gb tele2 =(

Visa signatur

i7 6700k(Aerocool Pulse L240),
minne 32gb,
SSD 512gb + 512gb . 250gb,
gtx 1080

Permalänk
Medlem

Tänkte höra med er som beställt via Tele2. Jag fick ordernummer som jag skriver in tillsammans med mitt personnummer på deras "orderstatus" sida. Där står det att det är 5-6 veckor leverans på min 7Plus128GB, denna beställde jag för två veckor sedan, borde det inte stå 3-4 veckor nu då? Eller står det samma leveransdatum tills telefonen är skickad? Hur vet jag om telefonen är skickad överhuvud taget? Får något typ av meddelande?

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sixan:

@Jeddan:

spoltjut same Iphone plus 32gb tele2 =(

spoltjutstelefoner är det bara att reklamera vad jag hört.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Måste bara fråga vad ni andra med 7or tycker om mottagningen.
Jag har nämligen märkt att det verkar vara mycket sämmre mottagning sedan jag bytte från min 5s.
Det klipper väldigt mycket oftare på ställen där jag tidigare aldrig haft problem eller väldigt små sådana. Ofta försvinner också samtalen när de kopplar upp i några sekunder för att sedan komma tillbaka. Oftast har jag dock 3g mottagning enligt displayen och som oftast ganska bra sådan också.
Är det någon som märkt något liknande ?

Ja har också märkt att min koppling med bluetooth till bilen inte heller fungerar så bra som den förut gjort. Nu ganska ofta hammar samtalen någon stanns mitt i mellan. Ibland i telefonen, ibland i bilen och ganska ofta någonstans ja vem vet vart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Måste bara fråga vad ni andra med 7or tycker om mottagningen.
Jag har nämligen märkt att det verkar vara mycket sämmre mottagning sedan jag bytte från min 5s.
Det klipper väldigt mycket oftare på ställen där jag tidigare aldrig haft problem eller väldigt små sådana. Ofta försvinner också samtalen när de kopplar upp i några sekunder för att sedan komma tillbaka. Oftast har jag dock 3g mottagning enligt displayen och som oftast ganska bra sådan också.
Är det någon som märkt något liknande ?

Ja har också märkt att min koppling med bluetooth till bilen inte heller fungerar så bra som den förut gjort. Nu ganska ofta hammar samtalen någon stanns mitt i mellan. Ibland i telefonen, ibland i bilen och ganska ofta någonstans ja vem vet vart.

Jag har märkt av det en gång att det hänt, men fick telefonen igår kväll och har inte hunnit använda den så mycket annat än appar.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Jag kan för övrigt meddela att min telefon inte lider av något spoltjut vad jag märkt, vare sig vid användning av kamera eller spel.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2