Iphone 7/iPhone 7 Plus

Permalänk
Medlem

Iphone 7/iPhone 7 Plus

Efter att ha sett eventet så kliade det i fingrarna. Varje gång har jag tänkt att jag ska gå över till Android men varje gång mitt abbonemang löper ut så kommer en ny generation iPhone och det blir svårt att inte hoppa över till det senaste. Mycket handlar nog om att jag haft en sedan fyran släpptes så det är bekvämt, men jag måste säga att kameran på plus-varianten gjorde mig helt såld!

Tänkte att andra som förbeställt eller kommer att köpa kan skriva och dela med sig av sina erfarenheter med telefonerna när de väl kommer. Ser mest fram emot att testa kameran! Vilken modell valde ni? Själv blev det den mattsvarta 128GB-varianten av Plusmodellen.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk

Blir nog den vanliga 7:an i 32gb (har aldrig känt att jag haft behöver mer än 16 gb)
Det är ju sagt att iphone 7 ska bli den bästa telefonen på marknaden, alltså bättre än galaxy 7 edge.
Den nya processorn blir nog mycket intressant.

Permalänk
Hedersmedlem

7 plus 256 i blanksvart, kommer förhoppningsvis denna månaden, men Telia anger två olika datum på min sidan, så vi får se.

Efter att ha kollat lite mer så verkar sjuan stödja RAW-format, därför man kanske har nytta av allt utrymme. Kört minimalt i RAW innan men tänker faktiskt försöka använda kamerorna fullt ut. Älskar att ta vackra porträtt med kort skärpedjup, så det kommer testas så fort funktionen finns tillgänglig ("slutet av året" lät det som).

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Får en som tjänstetelefon av jobbet. Blir en iPhone 7 (ej plus), 128gb, mattsvart. Ska bli spännande att testa!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fantgrenen:

Blir nog den vanliga 7:an i 32gb (har aldrig känt att jag haft behöver mer än 16 gb)
Det är ju sagt att iphone 7 ska bli den bästa telefonen på marknaden, alltså bättre än galaxy 7 edge.
Den nya processorn blir nog mycket intressant.

Jag ligger på 28GB just nu, så vida du inte tömmer telefonen på bilder och kort så fylls det upp ganska snabbt. Jag kände mest att det kunde vara bara med lite extra utrymme eftersom jag misstänker att bilder och videor kommer vara ännu större med denna telefon. Jo, det borde väl rimligtvis vara eftersom det är det senaste flaggskeppet?

Senaste generationen av iPhone är väl alltid snabbast, lite som att PS4 Pro kommer vara snabbaste konsolen på marknaden tills dess att Project Scorpio släpps

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk

@trickeh2k: jag syftade mer på den snabbaste telefonen på hela marknaden, med helt ny processor och 2 nya kärnor. Även om iphone inte är "prisvärda" så är de ju bland de bästa telefonerna om inte bäst.

Jag har 16 gb just nu och har nästan hälften kvar, bilder är ungefär 60%. Har inte så jätte mycket appar, utan använder mest för sociala medier, surf, pokemon go (såklart) och youtube.

Permalänk
Medlem

Har först förbokat Note 7 men efter batteri problemet och sena leveranser har jag istället förbokat iPhone 7 Plus Black. Längtar!

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Om de inte tagit bort 3,5mm jacket och förbättrat skärmen med AMOLED och högre upplösning, samt lagt till trådlös laddning hade det kanske blivit ett köp faktiskt! Iris scanner hade varit coolt också! Får hoppas att allt detta kommer nästa år och att min G3 håller tills dess Men då kanske Android sidan har fler försprång och ännu fler funktioner...

Även om jag är lite på Android-sidan, så är jag liite sugen på iPhone, de båda OS börjar ju bli ganska lika varandra nu även om Android fortfarande har en del inställningsmöjligheter som IOS saknar...

Permalänk
Medlem

Har just nu en 6 plus (128, svart) där bindningstiden gå ut i slutet av juli. Kommer någ tar erbjudandet som finns från halebop att jag kan tekna nytt och få en ny telefon 90 dagar innan det gå ut. Blir igen en plus och troligen 128 igen då 256 känns lite väl mycket

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/Corsair SF750 Platinum/Crucial Ballistix Elite 2x8GB 3600MHz/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bernd_P1:

Har just nu en 6 plus (128, svart) där bindningstiden gå ut i slutet av juli. Kommer någ tar erbjudandet som finns från halebop att jag kan tekna nytt och få en ny telefon 90 dagar innan det gå ut. Blir igen en plus och troligen 128 igen då 256 känns lite väl mycket

Vet inte om det ändrat men har för mig att jag har tecknat förlängning när jag hade sex månader kvar. Tre månader var butik har jag för mig, online kanske också. Kan vara värt att ringa till kundservice och kika.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Vet inte om det ändrat men har för mig att jag har tecknat förlängning när jag hade sex månader kvar. Tre månader var butik har jag för mig, online kanske också. Kan vara värt att ringa till kundservice och kika.

Tack för tipset. Ska se. Men ja på deras websida finns just i en liten Q&A att allt över 90 dagar måste man först gör en slutfaktura medan allt under 90 dagar kan man förlänga o få ny.

Men tack för tipset ska se om det kanske gälla annat vid kundservice.

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/Corsair SF750 Platinum/Crucial Ballistix Elite 2x8GB 3600MHz/

Permalänk
Medlem

Verkar som att leverans tiden för Jet Black är 5-6 veckor. Tur att jag valde vanliga svart.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Verkar som att leverans tiden för Jet Black är 5-6 veckor. Tur att jag valde vanliga svart.

Oj då. Fick min orderbekreftelse 09:04 och sedan ok på kreditupplysning 13:37(!) så får hålla tummarna, men det kan ju ha varit två minuter för sent Valde inte Jet black dock.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Riktigt segt att dom tog bort 3,5mm-uttaget. För mig blir det nog en 6S+ 64GB som går ner i pris och har kvar 3,5mm. Tycker att Apple börjar tappa lite, så det kanske blir en Android. I övrigt så är jag också lite besviken över att batteritiden knappt förbättrades i 7:an.

Visa signatur

Sju lik i en låda, alla hade klåda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felparkerad:

Riktigt segt att dom tog bort 3,5mm-uttaget. För mig blir det nog en 6S+ 64GB som går ner i pris och har kvar 3,5mm. Tycker att Apple börjar tappa lite, så det kanske blir en Android. I övrigt så är jag också lite besviken över att batteritiden knappt förbättrades i 7:an.

Håller med , nu ska jag testa Android. Finns en del saker med Iphone som jag tycker Android gör bättre.
Är sugen på en Windows , men tycker deras utbud är riktigt tråkigt.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

Lyckades spara ca 1500:- på frukostrasten idag utan att veta om det då

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23493977.ab

Blev en mattsvart 32GB.

Visa signatur

Did you grab my ass?

Permalänk
Medlem

Tog en svart 7 Plus 32Gb åt mig och en 7 Roséguld 32Gb åt sambon.
Lyckades få det billiga priset utan moms hos Telia på båda.

Har en 6S Plus idag med 64Gb. Men så mycket behöver jag inte så 32Gb kändes rätt.
Jag synkar allt till molnet och raderar bilder/filmer vartefter.

Hämtar på fredag!

Visa signatur

Fractal Design Define 7 White | ASUS Prime Z790-A | Intel i9 14900K | Artic Liquid Freezer II 360 | Corsair 2x32GB 5600Mhz DDR5 | Samsung 990 PRO M.2 2TB | DeepCool PX1200G 1200W | ASUS GTX 4080 | Samsung Odyssey C49G95 49"

Permalänk
Medlem

Tog en "vanlig" 7a, 32 GB. Svart.
Hade en 6+ tidigare och tyckte den var för stor. Nu verkar ju kameran trevlig på 7+ men jag fotar inte så jätte mycket så klarar nog mig med "vanliga" kameran.

Riktigt glad att 32 GB äntligen är det lägsta minnet. Sparade 1000:- på det. 16 GB var för litet, och 64 GB var för stort.

Köpte dock inte kontant, utan jag förlängde/förnyade mitt Halebop abonemang.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk

Fy vad surt att man missade Telias miss
Snyggt av dem att hedra priset dock

Alltid kört iPhone men kommer nog inte köpa en iPhone igen, tycker flaggskeppen är för dyra (såklart inte bara Apples fel, den dåliga dollarkursen spelar ju också in). Tyckte det var dyrt på tiden då en ny kostade 6000... Nu skulle jag behöva ge nästan 10.000 för modellen jag behöver/vill ha (iPhone 7 Plus 128GB). Android har kommit långt dessutom, fullt användbart numera

Fast kameran på iPhone 7 Plus är ju riktigt imponerande måste jag säga...

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem

Är det inte näst intill omöjligt att ändra priset om man redan skickat ut en orderbekräftelse till kund? Oavsett är det ju riktigt trevligt att ni lyckades snagga med 25% rabatt

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Skrivet av trickeh2k:

Är det inte näst intill omöjligt att ändra priset om man redan skickat ut en orderbekräftelse till kund? Oavsett är det ju riktigt trevligt att ni lyckades snagga med 25% rabatt

Det går att krångla sig ur men riktigt dålig kundservice, så all cred till Telia! 20% rabatt förresten (momsen är 25% av priset exl moms).

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem

Skall byta telefon nu, och har funderat mellan iPhone 7 eller Samsung S7 (ej edge). Blir en iPhone 7, dock är jag besviken över att den ej fick trådlös laddning.

Skrivet av Galactus:

Lyckades spara ca 1500:- på frukostrasten idag utan att veta om det då

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23493977.ab

Blev en mattsvart 32GB.

Där hade du tur. Tror att Telia skulle kunna kräva fulla summa då det är billigare än vad man rimligen kan förvänta sig av en nysläppt iPhone.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tino:

Skall byta telefon nu, och har funderat mellan iPhone 7 eller Samsung S7 (ej edge). Blir en iPhone 7, dock är jag besviken över att den ej fick trådlös laddning.

Där hade du tur. Tror att Telia skulle kunna kräva fulla summa då det är billigare än vad man rimligen kan förvänta sig av en nysläppt iPhone.

Det hade de garanterat kunna göra. Det är ju dessutom faktiskt bara en reservation av en telefon och inget bindande på något sätt. Men jag antar att det är ett överkomligt antal köpare det handlar om, och det hade väl säkert blivit en del negativ PR, även om de har rätt att justera priset.

"Hej
Idag blev det fel med tekniken och vissa som beställde iPhone 7 eller iPhone 7 Plus fick ett lägre pris utan moms. Misstaget är vårt och de som fick det lägre priset kommer inte behöva betala något mer. Priset som står i bekräftelsen är det som gäller. Vi önskar dig en spännande väntan på din nya iPhone!

Hälsningar Telia"

Visa signatur

Did you grab my ass?

Permalänk

Är de värt o köpa 7an eller??

Permalänk
Medlem
Skrivet av DozeN:

Om de inte tagit bort 3,5mm jacket och förbättrat skärmen med AMOLED och högre upplösning, samt lagt till trådlös laddning hade det kanske blivit ett köp faktiskt! Iris scanner hade varit coolt också! Får hoppas att allt detta kommer nästa år och att min G3 håller tills dess Men då kanske Android sidan har fler försprång och ännu fler funktioner...

Även om jag är lite på Android-sidan, så är jag liite sugen på iPhone, de båda OS börjar ju bli ganska lika varandra nu även om Android fortfarande har en del inställningsmöjligheter som IOS saknar...

För mig spelar 3,5 mindre roll då jag kör bluetooth med hörlurar/dator, endast i bilen kör jag 3,5mm så där får adaptern sitta kvar. Däremot håller jag med om display, tråkigt att inte mycket hände där! Fundering dock, har upplösningen någon större betydelse nu mera? Tänkte att på min 65" 4k tv kan jag tycka att 4k materialet inte är jätte skillnad mot de vanliga hd materialet på en såpass ändå stor bildyta mot den lilla telefonen?

Visa signatur

Ny sign på G

Permalänk
Medlem
Skrivet av RiverSide:

Är de värt o köpa 7an eller??

Hur ska vi veta det när ingen av oss fått telefonerna?

Skrivet av C^W:

För mig spelar 3,5 mindre roll då jag kör bluetooth med hörlurar/dator, endast i bilen kör jag 3,5mm så där får adaptern sitta kvar. Däremot håller jag med om display, tråkigt att inte mycket hände där! Fundering dock, har upplösningen någon större betydelse nu mera? Tänkte att på min 65" 4k tv kan jag tycka att 4k materialet inte är jätte skillnad mot de vanliga hd materialet på en såpass ändå stor bildyta mot den lilla telefonen?

Jag skulle gissa att det har att göra med att batteriet nästan har samma kapacitet som tidigare men att man istället säger att man fått ned strömförbrukningen. Högre upplösning och punkttäthet borde innebära högre strömförbrukning. En hel del som påpekar att Apple ligger efter på den biten och jag kan inte säga att de har fel, men å andra sidan är det så små skärmar att det inte innebär någon wow-upplevelse med en annan telefon som har högre upplösning och punkttäthet. Sitter man och jämför med två telefoner bredvid varandra ser man säkert skillnad men jag tror inte att man upplever någon större skillnad vid vardagligt användande.

Vi får väl se när den dimper ned helt enkelt. Jag gick upp till plusvarianten från den vanliga så lär ju märka om det är någon större skillnad. Får försöka jämföra lite med kollegornas telefoner och se om det känns som om det är någon påtaglig skillnad.

Hur ser det förresten ut med allas leveranstider? Trots att jag fick min orderbekräftelse 09:04 så har jag 3-5 veckors leveranstid vilket känns rätt tråkigt. Tydligen kunde man beställa online redan 08:59 verkar det som så jag var lite sen på bollen. Nåja, jag överlever nog

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av C^W:

För mig spelar 3,5 mindre roll då jag kör bluetooth med hörlurar/dator, endast i bilen kör jag 3,5mm så där får adaptern sitta kvar. Däremot håller jag med om display, tråkigt att inte mycket hände där! Fundering dock, har upplösningen någon större betydelse nu mera? Tänkte att på min 65" 4k tv kan jag tycka att 4k materialet inte är jätte skillnad mot de vanliga hd materialet på en såpass ändå stor bildyta mot den lilla telefonen?

Upplösningen spelar stor roll för mig, ser själv tydlig skillnad på upplösningar och skulle störa mig lite på den låga i iPhone om jag bytte. Har dock 1440p nu.

Dessutom är iPhone skärmen IPS LCD och tex Samsungs skärmar sedan länge AMOLED vilket är bra mycket bättre sett till färger, betraktningsvinklar osv

Permalänk
Medlem

Ingen som fått sin lur?

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Ingen som fått sin lur?

Jag väntar fortfarande på 7 plus black 32gb.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Jag väntar fortfarande på 7 plus black 32gb.

Skickades från m.sweclockers.com

Samma här, 128:an. Men fick ju 3-5 veckors leveranstid så lär väl inte ha den förrän mitten av oktober :/

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2