Permalänk
Medlem

amd eller intel?

Jag vet inte om jag ska ha den senaste xp cpu`n eller den senaste pentium 4 cpu`n. Många säger att jag ska satsa på pentium eller vad säger ni??

Det är ju rätt stor skillnad i pris.

Permalänk
Medlem

Den här tråden kan bli hur lång som helst men jag skulle lätt satsa på AMD. (Har faktiskt nytt moderkort, minnen och AMD-processor på väg till mig med posten) Tänk på att moderkort och minnen också påverkas av vilken processor du väljer.

Visa signatur

[size="1"]1700+ JIUHB 0308MPMW | NF7-S 2.0 | 2 x 256 TwinMos Winbond 3200 | Hercules 8500 LE | Seagate Barracuda 80Gb IV | Enermax EG365P-VE 350W | Alpha PAL 8045 | Enermax 80 mm | Sony Trinitron G420 19"[/size]

Permalänk
Medlem

Re: amd eller intel?

Menar du senaste Intel med 800FSB är valet lätt
Intel. Priset är lite mer prestandan är mycket bättre

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Co Rolla
Jag vet inte om jag ska ha den senaste xp cpu`n eller den senaste pentium 4 cpu`n. Många säger att jag ska satsa på pentium eller vad säger ni??

Det är ju rätt stor skillnad i pris.

Permalänk
Avstängd

AMD!!
köper man en pentium blir man så mobbad av sina jobbarkompisar:P
kolla på toms hardware. där ser du en gämförelse i benchen.
P4 @ 3.06ghz
AMD xp 1700+
Amd:n äger pentium på ALLA tester. spel, program, film osv.
\\Greger

Visa signatur

9800PROAIW bytes mot 6600le/gt

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Underbarnet
AMD!!
köper man en pentium blir man så mobbad av sina jobbarkompisar:P
kolla på toms hardware. där ser du en gämförelse i benchen.
P4 @ 3.06ghz
AMD xp 1700+
Amd:n äger pentium på ALLA tester. spel, program, film osv.
\\Greger

Gör den nog inte ska du se.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Underbarnet
AMD!!
köper man en pentium blir man så mobbad av sina jobbarkompisar:P
kolla på toms hardware. där ser du en gämförelse i benchen.
P4 @ 3.06ghz
AMD xp 1700+
Amd:n äger pentium på ALLA tester. spel, program, film osv.
\\Greger

det där låter väldigt fel...

Visa signatur

Server: Hp Microserver Gen8, Xeon E3-1265V2 , 16gb RAM

Permalänk
Medlem

AMD såklart!

Visa signatur

E

Permalänk

AMD om du inte behöver betala själv!!

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Noctua NH-U12A, ASRock X570 Taichi, G.Skill Trident Z Neo C 64 GB, Samsung 970 EVO Plus 1 TB, Phanteks P600S, KFA2 GeForce RTX 2070 Super WTF

Permalänk
Medlem

Gäsp!

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 2x16GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Vänta någon månad och sattsa på de nya P4 med 800FSB de piskar alla AMD som finns idag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dirt666
Vänta någon månad och sattsa på de nya P4 med 800FSB de piskar alla AMD som finns idag.

Och bara nån månad efter det kommer AMD 64 som kommer äta din Intel 800FSB till frukost.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem

suck att folk aldrig lär sig

de här trådarna blir aldrig bra det kommer aldrig att sluta.

välj det som du tror blir bäst/ du har råd med för det kommer alltid något bättre och du kommer inte att märka så mycket i skillnad ändå.

jag kör amd för att det var "billigare" just när jag köpte mina grejer men nu så är det inte så mycket skillnad så köp vad du tror blir bäst

Visa signatur

Sempron 3100+ GF3ti200 1024MB RAM WinXP
XP1600+ "A7V8X" 512MB ram FX5200(GF5) Debian Testing (Openbox)
Acer XP1800+ (bärbar)Debian Gnome

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dp
suck att folk aldrig lär sig

de här trådarna blir aldrig bra det kommer aldrig att sluta.

välj det som du tror blir bäst/ du har råd med för det kommer alltid något bättre och du kommer inte att märka så mycket i skillnad ändå.

jag kör amd för att det var "billigare" just när jag köpte mina grejer men nu så är det inte så mycket skillnad så köp vad du tror blir bäst

LOL, till sist en normal röst..

AMD är rolls royce. Mer kraft och elegans för pengarna.
Intel är cadillac. Mycke utseende och historia.

Vad man köper spelar lite roll, kraften i processorn är tillräckliga och pris/prestanda äger idag oavsett märke.

Om AMD:s nya Athlon 64 system slår och funkar är det en bättre lösning att ha än intels p4 system.
Då de flesta har sin dator kvar efter 5 år så är en 64 bit lösning något som är mer framtidssäker.
Allt beroende på om 32 bitars systemet håller vad det lovar.

Jag anser de borde ha namngett Hammar serien, Athlon x-64...
Mycke roligare

Athlon X-64 Files.
The truth is here

Båda systemen är prisvärda.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Hedersmedlem

Kan vi be att få slippa alla "AMD smiskar intel-rumpa" och vice versa tack
*tråd låst*

Visa signatur

Little white flowers Will never awaken you. Not where the black coach of Sorrow has taken you. Angels have no thoughts
Of ever returning you. Wouldn’t they be angry If I thought of joining you?

Not only did I disturb your precious Angels, I also shredded their silken wings and drank their holy icor