Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av BostonGurkan:

Hade väntat mig nått mer realistiskt än The Crew iaf. Och med stöd för ratt och manuell växelspak. Kan inte vara för mycket att begära av en av världens största racing-franchises. ^^

Skickades från m.sweclockers.com

Är det realism du är ute efter är det ju vanliga Forza du ska spela. Vi vet ju att Horizon är den mer arkadinriktade serien.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreaz1:

Är det realism du är ute efter är det ju vanliga Forza du ska spela. Vi vet ju att Horizon är den mer arkadinriktade serien.

Absolut jag har spelat alla Forza-spel och gillar dem. Jag har inga problem att Horizon är arkadigt men när force feedbacken är sämre än i Horizon 2 är det ju något som är väldigt fel. Och att skryta med att man tänkt mycket på drifting-communityt i spelet och sedan inte har stöd för en separat handbroms eller möjlighet att binda om knapparna är också ett märkligt designval. Hoppas sådant patchas in men jag räknar inte med det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|Fractal design Define C|XFX Merc 6950 xt|AMD Ryzen 7 5800x3d|MSI 450b Gaming Plus|Corsair Vengeance 32gb DDR4 3200mhz|Corsair RM 850e|Alienware AW3423DWF|

Permalänk
Medlem

Någon som testat horizon med 290x crossfire?

Visa signatur

CPU: i7 8086k @5.0 ghz RAM:16gigs MOBO: ASUS z370-f strix
GPU: GTX 980 ref SSD: Samsung 970 NVMe 500gb, Samsung 860 evo 500gb
PSU: EVGA Supernova G2 850w
CHASSI: Phanteks enthoo pro M acrylic window
citera för svar!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av BostonGurkan:

Absolut jag har spelat alla Forza-spel och gillar dem. Jag har inga problem att Horizon är arkadigt men när force feedbacken är sämre än i Horizon 2 är det ju något som är väldigt fel. Och att skryta med att man tänkt mycket på drifting-communityt i spelet och sedan inte har stöd för en separat handbroms eller möjlighet att binda om knapparna är också ett märkligt designval. Hoppas sådant patchas in men jag räknar inte med det.

Skickades från m.sweclockers.com

Vilka knappar? Det första jag gjorde innan jag körde någonstans i spelet var att binda om tangentbordet. Det var inga problem och det finns definitivt en separat handbroms.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BostonGurkan:

Hade väntat mig nått mer realistiskt än The Crew iaf. Och med stöd för ratt och manuell växelspak. Kan inte vara för mycket att begära av en av världens största racing-franchises. ^^

Skickades från m.sweclockers.com

Det är ju lite som att gnälla på realismen i CoD.

Det är ingen sim, det är inte tänkt att vara en sim.

Visa signatur

Galleri: https://imgur.com/a/4JTFzOF

Threadripper 1950X @ 3.8GHz — MSI X399 Gaming Pro Carbon
MSI 1080 Ti FE — 2 x PALIT 980 Ti — Corsair AXi1500W — G.Skill Trident Z RGB 64GB 3200 C14 — Corsair Obsidian 900D — EKWB custom loop — Acer Predator X34

Permalänk
Medlem

Bra att dom mejslar ut alla buggar i Store tills Forza 7 kommer. Detta kan jag vara utan.

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av superapan:

Bra att dom mejslar ut alla buggar i Store tills Forza 7 kommer. Detta kan jag vara utan.

Det är väl inte själva Store som är problemet? Eller är det massa buggar där också som jag har missat? Fungerade väldigt smidigt för mig att köpa och ladda ner i alla fall.

Permalänk
Medlem

@Andreaz1: Ok Store, eller UWP eller vad det nu kan vara. Det verkar ju som att alla releaser får skumma problem, jag gissar att det inte är spelet i sig det är fel på (annat än att det är akadigt), utan just UWP.

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Medlem
Skrivet av superapan:

Bra att dom mejslar ut alla buggar i Store tills Forza 7 kommer. Detta kan jag vara utan.

Det sa man ju om Forza 6 Apex oxo.

Skrivet av Andreaz1:

Det är väl inte själva Store som är problemet? Eller är det massa buggar där också som jag har missat? Fungerade väldigt smidigt för mig att köpa och ladda ner i alla fall.

Ja Store är också buggigt. Jättemånga som haft problem att ladda ner och annat. Digital Foundry tog det 2 dagar för innan dom ens fick igång sitt spel för review. Han fick tömma en ny disk och installera om hela windows för att lyckas att öht få ner spelet.

edit: finns dom som laddat ner typ 150GB utan att få ner spelet för det börjar om osv. men för mig var det inte heller några problem!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreaz1:

Vilka knappar? Det första jag gjorde innan jag körde någonstans i spelet var att binda om tangentbordet. Det var inga problem och det finns definitivt en separat handbroms.

Går ej att binda om knappar på rattarna atm. På handbroms syftar jag såklart på en separat usb-styrdon som t.ex. en flight stick eller en analog handbromsmod som varit standard i bilspel i många år.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|Fractal design Define C|XFX Merc 6950 xt|AMD Ryzen 7 5800x3d|MSI 450b Gaming Plus|Corsair Vengeance 32gb DDR4 3200mhz|Corsair RM 850e|Alienware AW3423DWF|

Permalänk
Medlem

Jag tankade ner spelet via Windows Store utan problem. Tänkte spela på fredag.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Är detta ett spel man köper om man vill lira lite för skojs skull på förfesten med polare? (menar inte local coop utan ett skönt lir utan alltför hög svårighetsgrad).

Det är alltså ett open world spel som The Crew eller nyaste NFS? Inga start->mål banor som TrackMania?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av marcus84:

är det värt att betala 899 alternativt 599 för spelet? tycker det känns sjukt dyrt för ett spel.

Jag tyckte att det var värt det, dels för att jag skulle ha en polare över i lördags o vi skulle spela, så ville ha spelet tidigare.
Också skönt för mig som bara lägger max 4 timmar varannan månad på att spela, då jag har familj och sambo som jobbar kväll varannan vecka. Osv.
Men satan vilket spel, har bara lirat 2timmar nu, men är helt såld!!!
Snyggaste och mest krävande spelet ute just nu till pc tror jag.
Lätt bästa open world spelet, sjukt genomtänkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thumbii:

Tycker att det är ett helt fantastiskt spel, som vanligt med Forza (även om Horizon 1 och till viss del 2 var sådär) men något jag stör mig på är att spelet kraschar varje gång jag stänger ner en "köpruta". Alltså om jag tycker på tex en bil som man måste köpa för riktiga pengar, sen när jag kryssar den rutan kryssas hela spelet..

Annars har det bara kraschat en gång men det verkar finnas en hel del stutter ibland. Någon hade installerat spelet på HDD istället för SSD och blivit av med stutter, för mig låter det konstigt men konstigare saker har man ju vart med om..

Jag har spelet på vanlig hdd, laggar fortfarande ibland, tydligen så har det med att det är en sjukt krävande kryptering på spelet som gör att det drar sinessjukt mycket cpu, har själv fått beställa ny från i5 till i7, min nuvarande ligger 100% konstant, samt hdd. Så om det går att bara kopiera över till ssd så skall det göras snart. Orkar inte installera om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreaz1:

Har ett 780 och kan ge dig en första hint... Krascher. Loads of krascher. Här är anledningen tror jag:
http://i.imgur.com/ErCXMRY.png

Spelet äter allt VRAM jag har så fort jag startar det. Ska se om jag lyckas vrida ner inställningarna och vad som händer då.

[edit:] Kör på "Low" preset nu och spelet använder ändå nästan allt VRAM som finns. GPU går upp direkt till 100% användning. Under själva racingen håller jag för det mesta runt 50-55fps, i 1080p. Det kan gå upp lite och det kan gå ner lite om det händer mycket. Mycket lag och stutter.

Det känns helt klart som att det behövs lite optimering här. Utvecklarna har dessutom satt 750 Ti/R7 250X som minsta krav. Forza 6 kan jag maxa och ändå klara 60fps utan några som helst problem.

Besviken efter första intrycket, det här känns knappt spelbart.

Jag fick åka till netonnet i lördags och köpa ett gtx 1070 för att kunna spela spelet på ultra, gick inte ens att köra på lägsta med mitt gamla kort. Har ett bra övervakningsprog till gkortet som jag drog hem, ligger typ på 4gb i minne förbrukning konstant, så förstår att det skiter sig för dig som bara har 3 ;P

Permalänk
Medlem
Skrivet av BostonGurkan:

Sjukt besviken på allt jag hört på förhand av pc-versionen. Inte nog med att det är dåligt optimerat, rattstödet och force feedback verkar också vara under all kritik. Inget motstånd på asfalt och överdrivet ryckigt offroad. Nämns nästan inte i någon recension. Finns det verkligen inga insatta racingfans på de stora spelsidorna? 99% verkar spela med kontroller och alla assists + suggesten line och kör som om de endast spelat burnout.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag kör med g27 utan större problem, har fått tvinga inställningar genom logitech profiler, dock är inte stödet helt klart för rattarna, många fungerade inte som det var tänkt och dom jobbar på det.
Jag kör på standard ratt grejen då det inte funkar att välja min ratt ännu, så kan inte välja hur jag vill ha knapparna och alla funktioner täcks inte just nu för mig.
Men funkar klockrent med tvingade inställningar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av EMM386:

Jag har sån beslutsångest!

Är det värt att köpa FH 3 ?

Enligt MIG tycker jag att spelet har utdaterad grafik. Allt känns så platt och enkelt, trodde att det skulle vara lite snyggare och verkligare.
Spelet känns som man har 100+ icke möjliga traction controls igång såkallad arkad?
Motorljudet på bilarna är så dåliga, finns ju spel som har verklig motorljud jämfört med dagens bilspel, t.ex Need For Speed Underground 2, Undercover...

i FH 3 kan man även åka i 300kmh+ och ta kurvor perfekt, eller krasha och ingenting går sönder.

Jag skulle mer vilja vara för att åka free roam med mina bilar, köra lugnt, följa efter massa andra bilar som kör lugnt till någon car meet eller nåt roligare istället för att köra fullt ös medvetslös med så otroligt dålig verklighet.

Men! Ändå är det något, NÅGOT, som säger mig att KÖP SPELET.... Är det värt? Påtal om alla buggar nu som påstås..

Har du spelat spelet?
Bilarnas egenskaper är sjukt realistiska, allefall dom jag känner till bra och har provat....
Kör med alla hjälpmedel utom abs av stängda, 4wd känns som 4wd skall, samma med bakhjulsdrivna, och då jämför jag med projekt cars o dirt rally främst, samt privata bilar man ägt och kört.
Grafiken är ju fan helt enastående......

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Är detta ett spel man köper om man vill lira lite för skojs skull på förfesten med polare? (menar inte local coop utan ett skönt lir utan alltför hög svårighetsgrad).

Det är alltså ett open world spel som The Crew eller nyaste NFS? Inga start->mål banor som TrackMania?

Open world tycker jag är mer privat spelande, levla upp.
Spel med polare väljer jag istället såna spel där man kan välja bana och bil med tillgång till alla direkt, snabb race.
Projekt cars, dirt rally, grid, osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zenon88:

Jag kör med g27 utan större problem, har fått tvinga inställningar genom logitech profiler, dock är inte stödet helt klart för rattarna, många fungerade inte som det var tänkt och dom jobbar på det.
Jag kör på standard ratt grejen då det inte funkar att välja min ratt ännu, så kan inte välja hur jag vill ha knapparna och alla funktioner täcks inte just nu för mig.
Men funkar klockrent med tvingade inställningar!

Tack för din input. Ska hålla ögonen öppna efter framtida patcher om de fixar de problemen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|Fractal design Define C|XFX Merc 6950 xt|AMD Ryzen 7 5800x3d|MSI 450b Gaming Plus|Corsair Vengeance 32gb DDR4 3200mhz|Corsair RM 850e|Alienware AW3423DWF|

Permalänk
Medlem

En sak tänkte jag på, inga snutar i horizon jue. sabbar änna en del för mig om man ändå brassar på som ett svin på vanliga vägar.

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem

Riktigt krävande spel ligger väll mellan 25-55fps på medium, inte direkt snyggt för den delen på dessa inställningar bara på vissa ställen.

Sedan går det inte köra online med kompisar(brukar fungera med 3 personer som max om man har tur), bara en massa disconnect. Riktigt kassa servrar har dom i allafall.

Men spelet i sig är däremot väldigt bra.

Visa signatur

FD Arc R2 |Asus Prime X370-PRO| AMD Ryzen 7 3700x -> NH-D15 | Palit GTX 1080TI Jetstream|G.skill Ripjaws 16GB 3400MHz| Evga G3 750W | Samsung 970 evo 500GB, Crucial MX100 256GB | Asus Xonar Essence STX| Fostex TH-x00 PH| Acer x34p |

Permalänk
Medlem
Skrivet av D4NN3N:

Riktigt krävande spel ligger väll mellan 25-55fps på medium, inte direkt snyggt för den delen på dessa inställningar bara på vissa ställen.

Sedan går det inte köra online med kompisar(brukar fungera med 3 personer som max om man har tur), bara en massa disconnect. Riktigt kassa servrar har dom i allafall.

Men spelet i sig är däremot väldigt bra.

System specs?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|Fractal design Define C|XFX Merc 6950 xt|AMD Ryzen 7 5800x3d|MSI 450b Gaming Plus|Corsair Vengeance 32gb DDR4 3200mhz|Corsair RM 850e|Alienware AW3423DWF|

Permalänk
Medlem
Skrivet av BostonGurkan:

System specs?

Skickades från m.sweclockers.com

I5 2500k @ 4,9GHz och ett 7970 som är överklockat, (specs finns i signaturen förövrigt)
I5 verkar överlag inte fungera bra alls i spelet.

Bara att kolla denna videon där så ser man stor skillnad mellan 6700k och 6500.
Samtidigt verkar spelet fungera kasst på 970 och 390 jämfört med de nya korten 1060 och rx 480.

Visa signatur

FD Arc R2 |Asus Prime X370-PRO| AMD Ryzen 7 3700x -> NH-D15 | Palit GTX 1080TI Jetstream|G.skill Ripjaws 16GB 3400MHz| Evga G3 750W | Samsung 970 evo 500GB, Crucial MX100 256GB | Asus Xonar Essence STX| Fostex TH-x00 PH| Acer x34p |

Permalänk
Medlem

Okej, hade tänkt köpa ultimate edition nu inatt Tänkte köpa genom webhallen download men det står 2 dagars frakt, kan nån ge nåt snabbt svar på varför det står så?

Visa signatur

NZXT H440W | EVGA G2 Supernova 750w | MSI Z-170a Gaming Pro | i7 6700k @ 4.2GHz | Samsung 850 Evo 500gb | Asus GTX 970 Strix | 16 GB RAM | Samsung S27D390H l AOC Agon AG352UCG

Permalänk

@DonkZ: Det finns inte på Webhallens downloadsida, antar du har tittat på Xbone-versionen. Köp spelet via Windows store för 899:-

EDIT: Jag kör förövrigt spelet på High med 4x MSAA och shadows på low med genomsnittligt 63 fps.

Mitt system är: i7 2600 @ stock

MSI 970 Gaming @ stock

16GB @ 1333Mhz

Samsung 840 Evo

Så spelet är förvånansvärt bra optimerat.

Permalänk
Medlem

@Karma_3750: Tack för snabbt svar, ska kika på det

Visa signatur

NZXT H440W | EVGA G2 Supernova 750w | MSI Z-170a Gaming Pro | i7 6700k @ 4.2GHz | Samsung 850 Evo 500gb | Asus GTX 970 Strix | 16 GB RAM | Samsung S27D390H l AOC Agon AG352UCG

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Xyborg:

Tack för dina intryck! Att köra på low verkar ju inte roligt. Men att allt Vram allokeras behöver inte betyda att det används. Jag har flera spel som allokerar upp allt Vram men flyter på kanonfint. Company of Heroes II, Forza 6 Apex, nya Doom för att bara nämna nåra.
Hjälper det dig att sätta en fast framerate? Har läst att man slipper stutter för många då.

Skickades från m.sweclockers.com

Nu vet jag inte varför men spelet verkar fungera mycket bättre idag. Jag återställde till mina rekommenderade inställningar (allt på medium) och ändrade lite där. Har än så länge kunnat ställa ganska mycket på High och ställt ner en del annat på Low och får samma FPS som igår, förutom att det ser 500 gånger bättre ut. Fortfarande en del stutter dock, och konstiga krascher. Ska bli trevligt när de börjar rulla ut patcherna.

Permalänk
Medlem

@Andreaz1: Vad jag hört så kan stutteret som folk upplever vara DRM-skyddet också. Det är väldigt belastat nu vid launch. Bara spekulationer tror jag men det kan förklara hacket folk upplever trots hög fps.

Visa signatur

|Fractal design Define C|XFX Merc 6950 xt|AMD Ryzen 7 5800x3d|MSI 450b Gaming Plus|Corsair Vengeance 32gb DDR4 3200mhz|Corsair RM 850e|Alienware AW3423DWF|

Permalänk
Medlem

Kan rekommendera och låsa fpsen på 48, flyter riktigt bra då utan några dippar.

Permalänk
Medlem

Vet inte ifall någon av er kan svara på denna frågan men värt ett försök..

På mitt microsoft konto så har jag låtit min lillebror göra sitt xbox-live konto vilket har blivit lite problematiskt. Mitt microsoft konto är tydligen kopplat till mitt lillebrors xbox-live konto och varje gång jag startar upp Horizon 3 så loggas jag in på min lillebrors xboxlive konto/profil. Problemet är att han också har köpt spelet och antagligen så kommer vi att spela på samma sparfil som mig.

Frågan är då ifall och hur jag ändrar vilken profil som används till forza horizon 3 för jag hittar inget sätt att ändra det på.

Visa signatur

RTX 4090 - Ryzen 9 7900X - Kingston 64GB DDR5 6000MHz CL36 FURY - ASUS B650 - Arctic Liquid Freezer II 240