Permalänk

Datorn startar efter nya RAM minnen?

Tja!
Köpte 2 nya ram stickor idag så nu har jag totalt 16gb med ram. Men nu har datorn börjat starta om sig själv och jag får upp felkoden: PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA. De ram stickorna jag köpte är av exakt samma märke och hastighet Här är bild på det: https://gyazo.com/8a1e7b19128c66ea69f658acf32d84ec

Hur fixar jag detta?

Permalänk
Medlem

@Ericmaster: Prova stickorna en och en. Hitta den trasiga...
Ganska vanligt att någon sticka inte är OK. Sedan får du byta till ett nytt kit.

Visa signatur

Gått i träda. Åter om något år!

Permalänk
Skrivet av Turbonisse:

@Ericmaster: Prova stickorna en och en. Hitta den trasiga...
Ganska vanligt att någon sticka inte är OK. Sedan får du byta till ett nytt kit.

Kan jag reklamera det?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ericmaster:

Kan jag reklamera det?

Skickades från m.sweclockers.com

Utan problem om man visar resultat från memtest86 eller memtest86+
Men då skall också de köras på rätt inställningar (spänning och frekvens samt dess latenser).

Tästa en och en, blir det inga fel börja testa i par, (de som inköptes ihop).
Jag brukar ta i regel 2pass. Får du fel testa också i en annan socket.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Skrivet av Commander:

Utan problem om man visar resultat från memtest86 eller memtest86+
Men då skall också de köras på rätt inställningar (spänning och frekvens samt dess latenser).

Tästa en och en, blir det inga fel börja testa i par, (de som inköptes ihop).
Jag brukar ta i regel 2pass. Får du fel testa också i en annan socket.

Testat alla stickor nu men ingen fick fel Måste alltså vara fel på moderkortet

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Senaste bios?

Permalänk
Medlem

Mer troligt din windows installation.@Ericmaster:

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ericmaster:

Tja!
Köpte 2 nya ram stickor idag så nu har jag totalt 16gb med ram. Men nu har datorn börjat starta om sig själv och jag får upp felkoden: PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA. De ram stickorna jag köpte är av exakt samma märke och hastighet Här är bild på det: https://gyazo.com/8a1e7b19128c66ea69f658acf32d84ec

Hur fixar jag detta?

Tolkar det som att du har flera andra stickor i? Har du isf provat att sätta dem i exakt samma plats som när felet inträffade och sedan kört memtest? Ibland kan minnena var inkompatibla med andra. Prova också sätta ett av de gamla minnena i de nya platserna, dvs du blandar lite för att se om en minneplats är kass. Kan också ske.

Visa signatur

.