Ni som undrar varför era paket från postnord är trasiga eller försvunnit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mrpopo:

Skitsnack att det inte hinns med och man är tvungen att kasta paketen in i bilen annars får man sparken. Det är bara lathet och man förlorar några sekunder på att ta sig ner från lastkajen och stå på marken istället, eller gå dom extra 7 stegen in i lastbilen med paketet istället.

Nu är det ju inte bara att "gå in i lastbilen" då lastkajen är rätt hög och han når ju knappast om han står på marken och ska få ur grejorna ur sin bur. Det han skulle ha fått göra är att rada upp alla kollin efter kanten och sen klättra ner och från marken lägga in dom i bilen. Det skulle inte gått fortare utan antagligen minst dubbla tiden och mer lyft. Med det sagt så ska man väl givetvis inte kasta ner grejor i en bil.

Det finns ingen lastbil heller på bilden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Enbart en person som var glad för sitt jobb.

Ja, det hoppas jag. Personer som inte är glada för sitt jobb tycker jag synd om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wh1spY:

Poängen är att Postmords anställda verkar ha satt det i system att göra så. UPS har jag själv bara bra erfarenheter ifrån, men finns säkerligen rötägg där också, även om de flesta verkar blivit anställda av Postmord.

Inte för att det hör hit, men jag fick en gång ett paket levererat från UPS. Jag jobbade vid tillfället och fick ett samtal till jobbet där budet sa att ingen var hemma när paketet skulle levereras. Det stämmer svarade jag, då jag var på jobbet. Okej svarade budet och frågade om denne kunde komma förbi och lämna det på mitt jobb. DET kallar jag service!

Kan enbart stämma in ang UPS som alla andra verkar vara tämligen missnöjda med.
Dom gånger jag inte varit hemma, utan oftast på jobbet, vid leverans...så har det räckt att jag skrivit en lapp på dörren och ber föraren att leverera till mitt jobb istället.
Har även fungerat när jag råkat vara 1-2mil ifrån ordinarie leverans-plats.
Känner verkligen inte alls igen mig i dom andra problemen som folk i verkar ha med dom, kanske bara haft tur?
Toppenservice!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Netforce:

Här har ni svarat... Detta är FÖRBJUDET postnords policity hantering av gods

http://www.svt.se/nyheter/inrikes/har-kastar-brevbararen-in-p...

Tur mina paket inte passerade den nissens händer, då jag råkar bo i linköping. Idioter finns överallt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon179444:

Att de kör paketet ditt man är betraktar jag som en självklarhet för företagsleveranser.

Det måhända, men detta gällde en privat leverans.

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify Skärm: LG C2 oled GPU: 6950XT CPU: 5800X3D SSD: 480GB, M2 3TB PSU: Dark Power Pro 1,5KW Mobo: TUF GAMING X570-PLUS RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy Tbord: Logitech MX Mech Mini Lurar: DT1990 Pro OS: Win10Pro AI: Tascam 20x20 Monitorer: Yamaha HS7 Router: Wyse 5070 @ opnsense WIFI: Ubiquiti U7 Pro Switch: Zyxel 2.5Gbit. Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Medlem

Jobbade på paketsortering ett tag, vad jag minns kastades det mest bara klädpåsar och fjäderlätta paket, ingen som var medvetet vårdslös med något tyngre som i videon. Paketburarna vändes dock upp-och-ner och paketen "hälldes" ut med hjälp av en maskin, så hade man otur kunde något ömtåligt bli lite mosat av något tungt paket som låg under/bakom.

Den tråkiga men sanna lärdomen är att kan du inte tappa paketet i backen utan att oroa dig för innehållet, paketera bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wh1spY:

Det måhända, men detta gällde en privat leverans.

Samma för mig!

Permalänk
Avstängd

@Kalium:
Nu var det typ 10 år sen jag jobbade där men så där såg det ut i postterminalen i Partille också. Dom hade också ett långt rullband som gick in i lastbilarna, där man staplade paketen på golvet.
Schenkers terminal var nog byggd på 50-talet och tempot där var tio gånger högre, där fyllde man burar på en EU pall som sen kördes in i lastbilarna.

Efter 10 år så förstår jag fortfarande inte postens system, det är ju så mycket smidigare att last och lossa en bil när allt står på pall.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pyoko:

Jobbade på paketsortering ett tag, vad jag minns kastades det mest bara klädpåsar och fjäderlätta paket, ingen som var medvetet vårdslös med något tyngre som i videon. Paketburarna vändes dock upp-och-ner och paketen "hälldes" ut med hjälp av en maskin, så hade man otur kunde något ömtåligt bli lite mosat av något tungt paket som låg under/bakom.

Den tråkiga men sanna lärdomen är att kan du inte tappa paketet i backen utan att oroa dig för innehållet, paketera bättre.

Ja precis, vi hade mycket returer till Ellos, Jotex osv som skulle ner till Härryda och dom påsarna kastades mycket riktigt i behållarna. Men eftersom det fraktas i just tunna plastpåsar så får man ju anta att det bara är tyg osv som tål att kastas.

Och nu när du säger det, så minns jag att behållarna tömdes av en maskin. Såg man att det var mycket tunga paket i botten (typ kontorspapper) så fick man tömma för hand men om det såg normalt ut så tömde man med maskin. Minns en gång att det var en kartong i botten som innehöll bromsskivor och bromsok till bil. Dåligt tejpad låda och tunn kartong, satt bara ihop med någon enstaka tejpbit. Denna kartong låg nästan i botten av behållaren så när den tömdes ur behållaren så gick kartongen sönder och jag och min kollega fick plocka ihop allt innehåll och försöka laga kartongen. Var bara ren tur att inget annat paket krossades. Dom här grejorna vägde många kilon!

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Landet förfaller mer och mer...

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

7000 reklamationer låter lågt, bara min markin äter upp 10-20 brev om dagen. Men folk kanske inte faktiskt skickar in en klagan på trasiga brev värst ofta.

Skrivet av Pyoko:

Det beror ju på lite vad det är för pakettjänst. Klump kastar man en del, men det är främst billiga lätta paket från Kina som det inte ska vara något ömtåligt i. De köper ju den posttjänsten de vill ha, och kineser tenderar snåla.

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 PRO REV B3 | CPU: Intel Core i5 2500K | GPU: GTX 980 DirectCU II 4GB |
PSU: 850W Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabriel15:

Fått typ 20 brev denna sommaren som är min grannes.

Är det du som får mina brev?
Jag får himla massa post som är MIN grannes också. Brevbärarna verkar inte läsa förnamn+efternamn utan fokuserar bara på ett namn. Eller att de inte orkar läsa rätt lägenhetsnummer

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Wh1spY:

Stämmer inte. Det är ingen slump att Postnord kallas Postmord.
Jag sitter själv på information som gör att jag har valt att inte längre skicka paket med postmord.
Dom hanterar medvetet sina paket vårdlöst och skyller på dåligt emballage.
Ni vill inte veta hur paket och brev behandlas på terminalerna....

Så vilka skickar du med?

Permalänk
Medlem
Skrivet av aluser:

"Häcken? Jag har ju staket" Den är för skön

Permalänk
Medlem

Nja nu ska vi inte dra alla över samma kam.
Det finns bra anställda på dåliga företag och dåliga anställda på bra företag.
Dom som kastar paket är respektlösa "idioter" och inget man måste göra för att hinna.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Skit lön, skitkass ledning och mer press på chafförer då blir det så här tyvärr.
känner en chafför som börjar närma sig 60 år på postnord som dom allvarligt vill flytta på för att han tydligen är för långsam " nogrann" har jobbat där i många år.
Sedan så använder dom nästan uteslutande bemanningsföretag..blev erbjuden att börja där men tackade artigt nej hehe.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Kan enbart stämma in ang UPS som alla andra verkar vara tämligen missnöjda med.
Dom gånger jag inte varit hemma, utan oftast på jobbet, vid leverans...så har det räckt att jag skrivit en lapp på dörren och ber föraren att leverera till mitt jobb istället.
Har även fungerat när jag råkat vara 1-2mil ifrån ordinarie leverans-plats.
Känner verkligen inte alls igen mig i dom andra problemen som folk i verkar ha med dom, kanske bara haft tur?
Toppenservice!

Bara tur. UPS är helvetet på jorden, aviserar leveranser, ska höra av sig när de är 10-15 minuter från leveransadress. Sker inte en enda gång, det dyker upp avi "vi har försökt leverera men du har inte varit hemma", trots att man varit hemma (alternativt på jobbet 3 minuters promenad bort).

Sen får man hämta på deras (otroligt stökiga) terminal Järfälla med personal som inte verkar veta varken ut eller in.

Funderar på att beställa till jobbet, där verkar de i alla fall kunna lämna saker...

Visa signatur

- MSI 550 Tomahawk - Ryzen 7 3700 X - 32 GB - (GTX280) - Corsair 850W - LG W2600HP BF

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrik21:

Bara tur. UPS är helvetet på jorden, aviserar leveranser, ska höra av sig när de är 10-15 minuter från leveransadress. Sker inte en enda gång, det dyker upp avi "vi har försökt leverera men du har inte varit hemma", trots att man varit hemma (alternativt på jobbet 3 minuters promenad bort).

Sen får man hämta på deras (otroligt stökiga) terminal Järfälla med personal som inte verkar veta varken ut eller in.

Funderar på att beställa till jobbet, där verkar de i alla fall kunna lämna saker...

Prova på jobbet nästa gång. Känns som att det inte kan bli sämre i alla fall.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Jobbade på Postnord en dag. Man måste vara desperat för att jobba där två.
Varje gång jag får ett paket får jag rysningar i kroppen av att tänka på hur människor lider och att jag bidragit till psykopaterna i arbetsledningen.

Så jag tycker ovan det är helt normalt beteende. Vad är problemet?
Testa jobba själv.

Permalänk
Inaktiv

Jag har jobbat på Postnord sedan 2010, med ett uppehåll på 10 månader.
Det har mest handlat om brevbäring, men nu kör jag, under några månader, en tur med paketleveranser.
Som tur är rör det sig inte om en stressig sådan, så jag kan lägga in paketen i den ordning som jag ska dela ut dem, samt ta hänsyn till vilka som är sämst emballerade/mest "luftiga".
Jag skulle inte klara av att köra en tur där man inte har tid att lägga in paketen hänsynsfullt.
Tyvärr får jag naturligtvis köra ut en del försändelser som skadats i tidigare transporter, vilket är lite pinsamt, då mottagaren inte vet att jag är oskyldig.
Jag försöker vara noga med att påpeka skadorna, så att de vet att jag lagt märke till dem.

Permalänk

Har man inte en ledning/chef som bryr sig om arbetsplatsen för dom anställda.
Så kommer inte dom anställda bry sig på hur bra uppgiften blir utförd.

Dom anställda trivs inte och kunden kommer få sämre service/produkt.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 | MSI MAG B560 TOMAHAWK WIFI | Intel Core i5 11600K | MSI GeForce RTX 3060 12GB VENTUS 3X OC | ASUS ROG Strix 850W | Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz | Noctua NH-U12S | Samsung 970 EVO Plus 2TB | W11

Permalänk
Medlem

Vårt företag har haft avtal med DPD/Posten och det har gjort mig gråhårig.. dels är det jättemånga kunder som inte har fått paketet hemkört (de har inte ens försökt) och dels så har vi tvingats utveckla helt nya paketeringsmetoder (rätt extrema sådana i somliga fall, typ träburar) för att i vart fall huvuddelen av paketen skall komma fram utan skador.

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Är det du som får mina brev?
Jag får himla massa post som är MIN grannes också. Brevbärarna verkar inte läsa förnamn+efternamn utan fokuserar bara på ett namn. Eller att de inte orkar läsa rätt lägenhetsnummer

Fast det verkar gälla alla som på något sätt försöker leverera post (Bring/Postnord och andra lokala företeelser)

Skrivet av RVX:

Prova på jobbet nästa gång. Känns som att det inte kan bli sämre i alla fall.

Jo, men vissa saker vill man helst inte ska passera förbi jobbets paketmottagning även om det är adresserat personligt. Nej, inga olagligheter eller så. Men vissa saker tillhör privat sfär och ska inte blandas ihop med jobbet.

Skrivet av SweMerlin:

Vårt företag har haft avtal med DPD/Posten och det har gjort mig gråhårig.. dels är det jättemånga kunder som inte har fått paketet hemkört (de har inte ens försökt) och dels så har vi tvingats utveckla helt nya paketeringsmetoder (rätt extrema sådana i somliga fall, typ träburar) för att i vart fall huvuddelen av paketen skall komma fram utan skador.

Skicka vara på pall? Det brukar hjälpa rätt långt.

Fick dock hem en TV för många år sen (Plasma), där kartong inte uppvisade några som helst fraktskador så inte heller pallen. Utan det låg bara en panel i bitar i nederkanten på apparaten. Det fick speditör och leverantören jag beställt av lösa. Ny TV kom hel och fin på pall 2 dagar senare.

Visa signatur

- MSI 550 Tomahawk - Ryzen 7 3700 X - 32 GB - (GTX280) - Corsair 850W - LG W2600HP BF

Permalänk
Medlem

Inte för att vara den, men jag har faktiskt aldrig till dags dato haft problem med Posten, eller PostNord som det numera heter.

men det verkar nog som om att jag bara haft en inåt helsikes jäkla tur..

gillar videon i Ts inlägg, den grabben måste vara bara sååååå trött på sitt jobb..lol

Visa signatur

One of the sheep, and part of the herd!

Permalänk
Medlem

@Henrik21:

För dyrt att skicka enstaka varor på pall till privatpersoner, dessvärre.

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Jag jobbade på postterminalen i Ånge ett tag och upplevde samma som dig. Ingen som direkt kastade paket utan dom få gånger något gick sönder så var det om någon lade ett tungt paket på ett stort klent paket eller så gick det sönder när det gick på maskinen genom terminalen. Fick t.ex en flyttkartong med gamla tonerkasetter. Den var igentejpad med några små tejpbitar och smockfull med kasetter. Den dimper ner i slisken. Svårt att förklara hur det ser ut men det är ett transportband med brickor som går flera meter upp i luften och brickan tippar ner paketet i rätt ränna för sortering. Hittade en bild som visar ungefär hur det såg ut hos oss.
http://3.bp.blogspot.com/_0CHG3hPEt9w/THVK_XdymXI/AAAAAAAAAIQ/ofrJXrorpts/s1600/postterminalen2.jpg
När kartongen kom ner till sorteringsbordet så gick alla tejpbitar av och det flög tonerkasetter och färg överallt. En annan gång så stod jag och lastade en lastbil, då går det ett långt transportband in i lastbilen så vi slipper slänga paket. Det rinner rödvin över hela transportbandet och i golvet i lastbilen och detta för att någon trodde det gick att skicka tre vinflaskor utan emballage i en liten kartong.

Själv lastat med Lastbil och släp på denna terminal.

Måste bara fråga var är alla paketburar vid transportbanden som paketen ska lyftas in i ??

För är enbart Paketburarna som antingen dras in i Lastbilen eller körs på med truckar ??

"EJ Lösa paket direkt in i bilen via transportband för då har du verkligen inte varit på Ånge terminalen när den var aktiv."

Terminal folket som paketerar alla burar så vi chaufförer har inget med detta att göra och sedan körs burarna upp till nästa terminal och sorteras om till nya paket burar och körs ut till ombudena.

Största påfrestningen på Ånge terminalen var tömningsmaskinen och därav att större paket ej var med i denna eller på transportbanden och tömningsrännan.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas79:

Själv lastat med Lastbil och släp på denna terminal.

Måste bara fråga var är alla paketburar vid transportbanden som paketen ska lyftas in i ??

För är enbart Paketburarna som antingen dras in i Lastbilen eller körs på med truckar ??

"EJ Lösa paket direkt in i bilen via transportband för då har du verkligen inte varit på Ånge terminalen när den var aktiv."

Terminal folket som paketerar alla burar så vi chaufförer har inget med detta att göra och sedan körs burarna upp till nästa terminal och sorteras om till nya paket burar och körs ut till ombudena.

Största påfrestningen på Ånge terminalen var tömningsmaskinen och därav att större paket ej var med i denna eller på transportbanden och tömningsrännan.

Jag jobbade bara på terminalen sista månaderna innan dom stängde. Det var ett tag sedan nu men har för mig att vi hade transportband till Segeltorp (Stockholm). Tror det var behållare till resten. För urlastning så var det lösa paket också, en del kom i behållare dock som vi tömde i den där maskinen som jag glömt namnet på.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blacksheep:

Inte för att vara den, men jag har faktiskt aldrig till dags dato haft problem med Posten, eller PostNord som det numera heter.

men det verkar nog som om att jag bara haft en inåt helsikes jäkla tur..

gillar videon i Ts inlägg, den grabben måste vara bara sååååå trött på sitt jobb..lol

Jag har inte heller haft något problem, förutom hemleverans, men det är inget jag själv valt, utan 2 paket som kommit utomlands har de först haft som hemkörning

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: Sapphire Radeon RX 9060 XT Pulse 16GB VRAM. RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Fick hem en bok i paket, var något misshandlad på ena sidan av pärmen. visst kosmetiskt fel fullt läsbar, men sammtidigt vill man hälst att posten inte kastar med paketen. Var nog posten och inte postnord.

Permalänk
Medlem

Jag fick själv en riktigt käftsmäll av postnord i veckan. Mitt postombud som ligger 700m bort ska bytas till en som ligger 3km bort i ett industriområde.

http://www.corren.se/nyheter/linkoping/stor-ilska-efter-postn...

Jag har inte bil eller ens cykel. Lokaltrafikbussarna har jag så dålig erfarenhet av att jag bara använder dom i krisfall. Det blir att bära hem paket 3km eller sluta handla på nätet.