Permalänk
Medlem

Ersätta MX510/518 med G402?

Hej!
Till följd av kompletts rätt bra deal på G402 Hyperion Fury Gaming
https://www.komplett.se/product/818931/datorutrustning/mustan...
så undrar jag om den är lik mx510/518?
Jag trivs bra med den musen jag har idag, men inser att den kommer dö någon gång (glidsen är bortnötta, även hårdplasten runt glidsen är nedsliten och nu nöter jag på själva chassit till musen sååå den är välanvänd).

Har någon här på forumet gjort samma hopp alltså från MX510/MX518 (G5 är väl oxå typ samma om jag kommer ihåg rätt?) till G402?
Isf hur kändes det?

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Medlem

Tjena din lilla skit! (hurr hurr)

Jag har en G402 hemma, men tycker den är snäppet för liten om man jämför med en MX518. Så den har tjejen fått ärva.
Musen jag använder är G502. Har en på jobbet och en hemma. Och den är helt perfekt storlek i jämförelse till MX518.

Nu kanske dina händer är snäppet mindre än mina men i mitt tycke så slår G502 402:an alla dagar i veckan.
Du har även på den möjlighet att låsa upp scrollhjulet vilket i vissa lägen är helt underbart, t.ex vid surfning. När Du låser upp scrollhjulet är det inget motstånd ö.h.t utan den rullar i princip tills Du stannar den. (Ser väldigt roligt ut i t.ex spel om Du bindat den till byta vapen eller dyligt).

Så jag skulle rekommendera G502. Men det bästa är nog om Du har möjlighet att testa passformen i en butik innan så Du vet vilken som passar bäst för just dina händer.

Alternativt kan Du ju alltid nyttja distansköplagen och beställa hem en av dom och prova dig fram

Ha de gött!

Visa signatur

Intel Core i9 10850K @ 5Ghz.
64GB DDR4 3200Mhz.
1TB NVMe M2, 1TB SSD.
Lian Li PC-O11 Dynamic PCMR Limited Edition.
ASUS 3080 Strix OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Litenskit:

Hej!
Till följd av kompletts rätt bra deal på G402 Hyperion Fury Gaming
https://www.komplett.se/product/818931/datorutrustning/mustan...
så undrar jag om den är lik mx510/518?
Jag trivs bra med den musen jag har idag, men inser att den kommer dö någon gång (glidsen är bortnötta, även hårdplasten runt glidsen är nedsliten och nu nöter jag på själva chassit till musen sååå den är välanvänd).

Har någon här på forumet gjort samma hopp alltså från MX510/MX518 (G5 är väl oxå typ samma om jag kommer ihåg rätt?) till G402?
Isf hur kändes det?

Gick från MX518 till G402 och är väldigt nöjd. G502 var slutsåld när jag skulle köpa så har inte testat den!
Får du ett bra pris på en G402 så kör på det, du kommer inte bli missnöjd!
Finns bra med dpi nivåer också, kör på 1600 men ibland 3200!

Visa signatur

Hem/Main: i9 13900KF @ Stock | ASUS RTX 4090 TUF Gaming OC | Corsair RM1200w Shift x | Kingston Fury Renegade 32GB DDR5 CL32 6400mhz | Phanteks G500A | Arctic Liquid Freezer II 360 | ASUS Rog Strix Z790 Gaming-F | 2st Kingston Fury Renegade M2 Gen4 Heatsink 2TB | Acer 27" Predator XB271HU G-sync IPS 165Hz 1440P | Acer Gsync 24" XB240HA | Logitech G Pro X 2 lightspeed | Razer Adder Pro 3 | Corsair K70 RGB
Telefon: Iphone 13 Pro Max Konsol: Playstation 5 w/2TB SSD, Nintendo Switch, Wii U, Xbox One X w/500GB SSD Laptop: Acer Aspire 7 717-71G