ID-Cooling lanserar Icekimo 240 – sluten vattenkylare för grafikkort

Trädvy Permalänk
Dalek
Registrerad
Dec 1999

ID-Cooling lanserar Icekimo 240 – sluten vattenkylare för grafikkort

Kylartillverkaren ID-Cooling släpper Icekimo 240, en sluten vattenkylare för grafikkort vilken består av en radiator på 240 millimeter och ett hölje med tillhörande fläkt.

Läs hela artikeln här

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kryptan/Lund
Registrerad
Nov 2004

Jag tycker detta är bra och tacksamt. Kul med fler kylningslösningar att välja mellan.

Men var är pads osv till VRM?
Samt varför har den inte en fläkt där fram med?
Har dom inte lärt sig något alls på senaste år?

CPU: I7 2600k @ 4.4ghz med Noctua NH-D14 GPU: GTX 1070 med Accelero Xtreme III @2 120mm cf-v12hp hydro dynamic @skitsnabbt. MODERKORT: Gigabyte GA-Z77X-UD3H. RAM: 16GB DDR3 PC19200/2400MHz@2133MHz. HÅRDDISK: Samsung 850 EVO 250GB SSD, Intel SSD 320 Series 160GB , 4 Mekaniska. MONITOR:1 Samsung S27A950D 3D" MONITOR:2 Samsung 2693HM 25,5" MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Sep 2010

Ser ärligt talat inte vem som ska köpa denna? Köp en Hybrid om du vill ha detta. Nisch produkt på hög nivå?

460X moddat av timpelay | Full Custom loop | PG279Q | PG278Q
9900k | X Hero | 4x8GB Tridentz | 2x1080TI | RM850X (Custom sleeve)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2012

Den var inte vidare grann : /

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hammarö
Registrerad
Sep 2011

Aldrig att jag tänker låta mitt påkostade (och självantändande) grafikkort dela rum med någon äcklig leksaksbelysning!

| OS: Windows 10 Enterprise LTSC | CPU: Intel Core i7 6700K | GPU: EVGA 1070 FTW Hybrid
| MB: EVGA Z170 Stinger | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair AX650
| Chassi: Fractal Design Define Nano S | SSD: Samsung 850 Pro | CPU-Kylare: Corsair H110i

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Feb 2011

Lägg till 1300Kr på det grafikkort man tänkt köpa så får man säkert likvärdig prestanda som överklockning hade gett och mer därtill. Löjlig tramsprodukt. Stinker P12.

Och är det ljudnivån man oroar sig över kan man köpa kortet man får för 1300Kr extra och istället underklocka.

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook. Första inlägget i en tråd är sällan relevant när tid har förflutit. Vänligen svara på mitt senaste inlägg i tråden, inte det första, annars blir det kass.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Kristianstad
Registrerad
Jul 2016

Av alla färger..neongrönt...äckligt ..Det borde ha varit RGB-redo för det priset..

Jag monterade en H55+G10 på mitt G1 970..kostade under 700:-

||i5-4690K@4,7GHZ||Z97-A||GTX970@1,5/2GHZ||CM V700||8GB RAM@2,6GHZ||H440||NH-D15s||G10+H55|||Win10||
Unique valley score, ExtremeHD >3047

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hudiksvall (Forsa)
Registrerad
Sep 2003

Jag håller mig till riktiga vattenkylda saker 😁😁😁
Den där ser mer ut som en bling bling leksak

Låda Phobya UltraBig Watercase V.1 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm radiatorer Minne4 X 8Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik AORUS GeForce® GTX 1080 Ti Waterforce WB Xtreme Edition 11G AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm Benq XR3501 AMVA 35" Curved

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Terra
Registrerad
Aug 2011

@Ozzed: Läste först: "Löjlig transprodukt." Haha

Ja inte var det vackert det kortet...

[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB Corsair Vengeance DDR3 1600Mhz | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 + 2 x Scythe GT 1850rpm | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ]
[ Sony AF9 65" | HTC Vive | Huawei P20 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2011

Hur funkar en kylare till grafikkort när den passar så många olika modeller? Den borde väl vara bättre anpassad till specifika kort och inte funka lika bra till alla modeller den stödjer?

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2011

Designen känns lite 2002.
Tror att om man vill vattna grafikkortet så kör de flesta med custom, då vattenkyler man troligtvis redan CPU.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Jan 2013

Fjortis design och sedan 1300kr för den? WTF! epic fail!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2016

@SCORPIUS: Här har du ditt svar

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2008

Kan mycket väl vara det fulaste jag sett i datorväg.

Skickades från m.sweclockers.com

☢ ~ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 1TB
💻 ~ Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
🎬 ~ Intel 2500k • Asus P8P67 Pro • 8GB Kingston Hyper X memory • AMD Radeon HD5850 • be quiet! Pure Power L8 530w • Samsung EVO 850 120GB • 1 + 3TB
📞 ~ HTC U11+
🎧 ~ Cowon Plenue J 64GB• Audio Technica ATH-M50X

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2001

Ser väldigt billigt och lågbudget ut.

Ubuntu | 1440p IPS | 7700k | 1080ti | 32GB@3.6GHz | 960 Pro 1TB | Xonar STX

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örnsköldsvik
Registrerad
Jan 2007
Skrivet av Fisken1986:

Av alla färger..neongrönt...äckligt ..Det borde ha varit RGB-redo för det priset..

Jag monterade en H55+G10 på mitt G1 970..kostade under 700:-

Var handlade du så billigt?

Desktop:| CPU: Intel i7 2600K | GPU: Asus GTX 1070 Dual |Mobo: Asus P8Z68-V PRO| RAM: 16GB Corsair Vengance |SSD: Corsair Force 3 120GB|HDD: WD Caviar Green 2TB |PSU: be quiet! Pure Power L8 730W |Chassi: Fractal Design Define R4

HTPC:| CPU: Intel i5 3570K | GPU's: 2x Asus GTX 670 SLI |Mobo: ASRock Z77 Extreme4 |RAM: 16GB Corsair |SSD: Samsung 840 240GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kryptan/Lund
Registrerad
Nov 2004

@Grease Princess: Ja men titta. Det följde ju med några.. små

CPU: I7 2600k @ 4.4ghz med Noctua NH-D14 GPU: GTX 1070 med Accelero Xtreme III @2 120mm cf-v12hp hydro dynamic @skitsnabbt. MODERKORT: Gigabyte GA-Z77X-UD3H. RAM: 16GB DDR3 PC19200/2400MHz@2133MHz. HÅRDDISK: Samsung 850 EVO 250GB SSD, Intel SSD 320 Series 160GB , 4 Mekaniska. MONITOR:1 Samsung S27A950D 3D" MONITOR:2 Samsung 2693HM 25,5" MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Inglewood
Registrerad
Aug 2005

Har funderat på sluten vattenkylning till mitt 1070 men denna var då inte fager och på tok för dyr.

WS: 8700K 4.8ghz - 32GB - 1.5TB SSD - 15TB HDD - GTX 1070 8GB - 40" 3840x2160 - W10 Pro
LAPTOP: Lenovo ThinkPad X131e - 12GB - 120GB SSD - W10
NAS: HP MicroServer Gen8 - 32TB
Mobil: OnePlus 6T

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingfors
Registrerad
Jan 2013

Det som jag tycker är lite underligt att varför används inte båda sidorna av grafikkortet för kylning, det finns ju massor med yta på baksidan av grafikkortet men jag tycker inte att något används där, lite dumt kanske.

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2009
Skrivet av Ozzed:

Lägg till 1300Kr på det grafikkort man tänkt köpa så får man säkert likvärdig prestanda som överklockning hade gett och mer därtill. Löjlig tramsprodukt. Stinker P12.

Och är det ljudnivån man oroar sig över kan man köpa kortet man får för 1300Kr extra och istället underklocka.

Jag funderar på att köpa en ny dator snart och tänker på det sista du skrev. Om man oroar sig över ljudnivån som jag gör så är det väl bättre med vattenklyning till cpu+gpu+gpu snarare än att köpa 2 dyrare (Nu har jag ändå tänkt köpa 1080) och underklocka? Fläkten kommer ju ändå väsnas så att underklocka hjälper ju föga jämfört med att ha ett gemensamt system för alla tre delar. Eller?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2011
Skrivet av Ozzed:

Men då får man ju inte den extra prestandan för 1300:- ändå som man skulle få med denna kylaren. Jag tycker inte det är tramsigare att vattenkyla ett grafikkort än en CPU men att den ser lite tramsig ut är en annan sak.

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Feb 2011
Skrivet av JBerger:

Jag funderar på att köpa en ny dator snart och tänker på det sista du skrev. Om man oroar sig över ljudnivån som jag gör så är det väl bättre med vattenklyning till cpu+gpu+gpu snarare än att köpa 2 dyrare (Nu har jag ändå tänkt köpa 1080) och underklocka? Fläkten kommer ju ändå väsnas så att underklocka hjälper ju föga jämfört med att ha ett gemensamt system för alla tre delar. Eller?

Nu har du nog fattat fel. Produkten ifråga är en sluten vattenkylare så den går inte använda till mer än just ett grafikkort.

Skrivet av ClintBeastwood:

Men då får man ju inte den extra prestandan för 1300:- ändå som man skulle få med denna kylaren. Jag tycker inte det är tramsigare att vattenkyla ett grafikkort än en CPU men att den ser lite tramsig ut är en annan sak.

Nej, det är antingen 1300Kr tystnad eller 1300Kr prestanda det handlar om, inte båda.

Min teori går ut på att om du köper produkten för att du vill få mer prestanda, så kan du lika gärna köpa ett dyrare kort,

Och köper du för att få ner ljudnivån så kan du lika gärna lägga 1300Kr extra på ett kort och underklocka det, så jag ser inte vilket behov produkten fyller.

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook. Första inlägget i en tråd är sällan relevant när tid har förflutit. Vänligen svara på mitt senaste inlägg i tråden, inte det första, annars blir det kass.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2011
Skrivet av Ozzed:

Nu har du nog fattat fel. Produkten ifråga är en sluten vattenkylare så den går inte använda till mer än just ett grafikkort.

Nej, det är antingen 1300Kr tystnad eller 1300Kr prestanda det handlar om, inte båda.

Min teori går ut på att om du köper produkten för att du vill få mer prestanda, så kan du lika gärna köpa ett dyrare kort,

Och köper du för att få ner ljudnivån så kan du lika gärna lägga 1300Kr extra på ett kort och underklocka det, så jag ser inte vilket behov produkten fyller.

Det är faktiskt sant, så tänkte jag inte alls

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mitt andra hem är i bussverkstan
Registrerad
Okt 2009

Bara grön led?

FD define r4 vit// MB: ASUS MAXIMUS VII RANGER Z97 + HyperX Savage red 16GB (2x8GB) 2400Mhz// CPU: 4790K 4,8GHz + Corsair Hydro H75 PnP// GPU: EVGA GTX 970 4GB FTW+// System Disc: Samsung 850 evo 500Gb + Win10 x64// lagring: Seagate 2TB+Corsair Force3 SSD 120Gb// PSU: Corsair RM750x// MATTA: Xtrfy NiP Lightning Large// MUS: CM Storm Reaper aluminium// Tangentbord: ASUS CERBERUS// HUAWEI P20 PRO BLUE 128GB// ASUS N56VZ gammal och trött// IntegrityVPN via Bahnhof// Sennheiser PC 360 Special Edition 2017

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2006

fugly... but what will my VRM temps look like?

My Rig https://www.prisjakt.nu/list.php?l=3739433&view=m
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2009

Först så-ÄNTLIGEN!
Sen så-JÄklar vad ful!

Asus ROG PG 348q , Phateks P400 S, Asus ROG Strix Z270H,i7 6700K, G Skills RGB 16 GB, MSI GeForce RTX 2080 8GB GAMING X TRIO , Fractal Design Celsius S24, Soundblaster X Katana

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Okt 2003
Skrivet av Ozzed:

... Och är det ljudnivån man oroar sig över kan man köpa kortet man får för 1300Kr extra och istället underklocka.

Jag ser inte den här kylaren som en produkt att köpa samtidigt som grafikkortet. Rådet funkar inte om kortet som låter mycket redan sitter i datorn.
Man får inte ha höga krav om 1300kr plus de pengar man får för att sälja sitt högljudda (begagnade) kort ska ge ett tystare resultat med samma (eller bättre) prestanda.

Om man köper den här kylaren och blir nöjd med ljudnivån så behöver man i alla fall inte oroa sig för kylningen när ett nytt grafikkort ska skaffas om ett par år.

Utseendet känns inte helt hundra, men det syns ju i alla fall inte när det sitter instängt i lådan...

För övrigt anser jag att MS FlightSim X borde vara standard som ett av benchmarkprogrammen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2009
Skrivet av Ozzed:

Fast jag pratade mer generellt om vattenkyla än att använda just den där kylaren. Att "Lägg hellre 1300kr på ett bättre grafikkort och underklocka för att få ner ljudnivån" stämmer ju inte om man som jag tänkt ha 2gpu+1cpu vattenkylda i ett och samma system (Och då istället 1300kr x2 och underklocka). Då borde ett gemensamt vattenkylningssystem vara tystare för mindre peng än att köpa två bättre grafikkort och underklocka dem.

Men just den här produkten kan det ju eventuellt vara fördelaktigt, beroende på hur mycket främst pumpen låter. Men jag tror inte man tjänar så mycket ljudnivå på att köpa ett bättre kort och klocka ner det till samma frekvens kontra att köpa ett vattenkylningssystem för grafikkortet.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Feb 2011
Skrivet av JBerger:

Fast jag pratade mer generellt om vattenkyla än att använda just den där kylaren. Att "Lägg hellre 1300kr på ett bättre grafikkort och underklocka för att få ner ljudnivån" stämmer ju inte om man som jag tänkt ha 2gpu+1cpu vattenkylda i ett och samma system (Och då istället 1300kr x2 och underklocka). Då borde ett gemensamt vattenkylningssystem vara tystare för mindre peng än att köpa två bättre grafikkort och underklocka dem.

Men just den här produkten kan det ju eventuellt vara fördelaktigt, beroende på hur mycket främst pumpen låter. Men jag tror inte man tjänar så mycket ljudnivå på att köpa ett bättre kort och klocka ner det till samma frekvens kontra att köpa ett vattenkylningssystem för grafikkortet.

Jag pratade specifikt om den här produkten och prisnivån på den. I custom loop-system kan det helt säkert löna sig på ett annat sätt, men har svårt att se att man i något scenario kan tjäna något på att lägga 1300Kr på vattenkylning till enbart grafikkortet. Jag menar då att leker man med tanken att man ändå tänker spendera pengarna så finns det bättre sätt att spendera dem på.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2016

Färgen är helt o hållet min smak!

Men det är ju bara en helt vanlig cpuvattenkylare som dom har satt på en extra fläkt för minnena... lika meningslös som alla andra färdigbyggda vattenkylningar för den pengen.
https://www.inet.se/produkt/5320059/be-quiet-silent-loop-240m...