Skillnad Palit GTX 1070 JetStream och GamerRock??

Permalänk
Medlem

Skillnad Palit GTX 1070 JetStream och GamerRock??

Kanske en dum fråga.. men kan någon här föklara skillnaden på Palit GeForce GTX 1070 GameRock - 8GB och Palit GeForce GTX 1070 JetStream - 8GB?? Är sugen på att köpa ett av dem, men då de kostar lika mycket vill man ju veta om det ena är bättre än det anda..

https://www.proshop.se/Grafikkort/Palit-GeForce-GTX-1070-Game...
https://www.proshop.se/Grafikkort/Palit-GeForce-GTX-1070-JetS...

Av vad jag kan se så har GameRock något högre MHz på minnena..

Permalänk
Medlem

jag tror inte det är så mycket mer (utom färger och kanske rbg led eller något sådant). kylningen är så vitt jag kunnat utröna samma (och den verkar allmänt uppskattad). så kostar de lika mycket så kör på den som är klockad högre för att få mer prestanda för pengarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xi:

Kanske en dum fråga.. men kan någon här föklara skillnaden på Palit GeForce GTX 1070 GameRock - 8GB och Palit GeForce GTX 1070 JetStream - 8GB?? Är sugen på att köpa ett av dem, men då de kostar lika mycket vill man ju veta om det ena är bättre än det anda..

https://www.proshop.se/Grafikkort/Palit-GeForce-GTX-1070-Game...
https://www.proshop.se/Grafikkort/Palit-GeForce-GTX-1070-JetS...

Av vad jag kan se så har GameRock något högre MHz på minnena..

Vad jag kan se är det bara olika kylare och att Game Rock har något högre klock.
Vilken kylare som är bäst vet jag dock inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av helmet:

jag tror inte det är så mycket mer (utom färger och kanske rbg led eller något sådant). kylningen är så vitt jag kunnat utröna samma (och den verkar allmänt uppskattad). så kostar de lika mycket så kör på den som är klockad högre för att få mer prestanda för pengarna.

Skrivet av MacAllan:

Vad jag kan se är det bara olika kylare och att Game Rock har något högre klock.
Vilken kylare som är bäst vet jag dock inte.

Haha gillar att ni säger emot varandra.. Får väll gräva djupare huruvida det är samma kylare eller ej..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xi:

Haha gillar att ni säger emot varandra.. Får väll gräva djupare huruvida det är samma kylare eller ej..

Såg detta också, men tittar man på kylaren så ser man att dom inte har samma form och har olika fästpunkter vilket gör att jag drar slutsatsen att det olika kylare.
Däremot är det samma fläktar, men fläktar är ju inte hela kylaren.

Permalänk
Inaktiv

Ingen källa på nåt sätt, men antagligen använt i marknadsföring/pressreleaser:

Kanske ena klockar bättre eller helt enkelt inte ser så "gamer" ut

Gamers’ Choice
* Palit GeForce® GTX 1070 GameRock Premium Edition
* Palit GeForce® GTX 1070 GameRock

OCers’ Choice
* Palit GeForce® GTX 1070 Super JetStream
* Palit GeForce® GTX 1070 JetStream

http://www.palit.biz/enews/event/worldwide/geforce_gtx1070/in...

Permalänk
Medlem

Jag mejlade Palit för ett tag sedan och frågade. Fick detta svaret:

Citat:

The GameRock and Jetstream editions of Palit GTX 1080 & GTX 1070 are using the same heatsink design.

The main differences between GameRock and Jetstream editions are list below:
1. Fan design
2. Clock settings
3. Graphic card power
-- GameRock editions and Super Jetstream has bigger power (W) design.
-- Jetstream has the same power (W) design with Founders edition.

You can see more product information from our website below.
http://www.palit.com/palit/vgapc.php?mid=2&subid=282&lang=en

Om skillnaden i "fan design" är något mer än färger och så framgick tyvärr inte.

Permalänk
Medlem

försökte hitta källa på att det skulle vara samma kylning utan större framgång. så det kan mycket väl vara ett missförstånd. fwiw skulle jag personligen välja gamerock av de två om de kostar samma. båda verkar få bra reviews i allmänhet så länge man har plats med dem.

Permalänk
Medlem

Jag tackar för alla svar..

Detta var det enda jag lyckades hitta:
http://www.eteknix.com/palit-reveals-geforce-gtx-1070-gameroc...

Så sammanslaget ser det ut som att vill du OC, kör på jetstream, vill "bara" spela kör på gamerock då det är lite mer klockad från start och du ska inte behöva bry dig nämnvärt..
Så att det ser ut att få bli en gamerock edition, då jag inte håller på med OC..

Permalänk

Samma kylare, även gainward använder samma kylare som dessa, är onekligen en av de absolut bästa kylarna i dagsläget, ta de kort som har högst klock. Sen är det ju hur lätt som helst att överklocka själv i vilket fall som.

Permalänk
Medlem

Fan, ska man köpa nu eller vänta på rea..? Hela min anledning att köpa detta kort är pga VR, vilket jag kommer köpa i början på dec.. 6dec för att vara exakt.. vågar man hoppas på en rea tro??

Permalänk

@Xi: Du har ju Black Friday i slutet av november. Kanske det sänks i pris då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hawkeye82:

@Xi: Du har ju Black Friday i slutet av november. Kanske det sänks i pris då?

Jaha just det det är ju då..! Nice Ja då väntar jag och ser.. Tack!!

Permalänk
Medlem

Kolla längst ned på dessa två sidor så ser ni skillnaden på kylarna.

Kylaren på Gamerock
Kylaren på Jetstream

Jag satt själv och letade runt lite igår angående skillnaden på dessa. Super Jetstream även om vi inte pratade om den verkar ju bara vara en fabriksöverklockad Jetstream. Det går tydligen bra biosuppgradera gamerock till "premium" Länk Har för mig du har något högre powerlimit på gamerock också. Hursomhelst la jag ändå in en beställning på Jetstream bundlen och får förhoppningsvis någon köpare av GOW4

Permalänk
Medlem

Snyggt att du hitta det där med att uppgradera BIOS..

Men jag ser faktiskt inte skillnaden på kylarna.. förutom:

"The new JetStream cooler design adding 15% more fin and large size copper base directly adhered with GPU and heatpipes, performs a lot better than previous design."

"The new GameRock cooler design adding 22% more fin and large size copper base directly adhered with GPU and heatpipes, performs a lot better than previous design. "

Men efter att läst x antal reviews av båda så känns det nästan skitsam vilket du väljer.. båda är grymma!!

åå GoW4 lär du säkert få sålt..

Permalänk
Medlem

Igår såg kylarna väldigt olika ut men idag minskar skillnaden pinsamt nog ju mer jag kollar

Det blir hämtning vilken minut som helst om postnord sköter sig får hoppas på ett finfint exemplar

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

Såg detta också, men tittar man på kylaren så ser man att dom inte har samma form och har olika fästpunkter vilket gör att jag drar slutsatsen att det olika kylare.
Däremot är det samma fläktar, men fläktar är ju inte hela kylaren.

Ser ut som exakt samma kylare om du tittar på bilden från sidan, enda skillnaden är kåpan. Sen att det är exakt samma kylare spelar nog inte också.
Det här har varit på tapeten flera gånger och jetstream/gamerock och gainwards phoenix kort använder exakt samma kylare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gainsgoblin:

Ser ut som exakt samma kylare om du tittar på bilden från sidan, enda skillnaden är kåpan. Sen att det är exakt samma kylare spelar nog inte också.
Det här har varit på tapeten flera gånger och jetstream/gamerock och gainwards phoenix kort använder exakt samma kylare.

Kan mycket väl vara så att det är samma kylare och bara kåpan som skiljer, jag drog slutsatsen som sagt av olika former på kåpan och olika fästpunkter i kåpan.

Permalänk
Medlem

Jaja det spelar ju som sagt ingen roll.. Hoppas du blir nöjd!! Tycker JetStream är mkt snyggare design på..