Permalänk
Medlem
Skrivet av Granter:

@BergHa:

50k heal var 6sek är 500k på 1minut och 1mil på 2min. Fast är de ens 50k man får ut på den? Har tänkt att den borde vara ca 30k?

Kanske inte verkar mycket men de är också en grej som får dig att överleva. Din healer behöva inte casta ut en random heal på dig bara för att du råkat fått ett par dots på dig så istället för att du har 80% så har du istället 95%. Kan innebära att du överlever med 10% hp.

Samt om du nu speccar för de så har du ju killcommand var 3e sec under BW. Samt du kan även välja go for the throat men är inte bästa. Men att man ens har självheals som hunter är ju ett jävla mirakel i min mening ifrån vad dem hade förut.

Det förutsätter ju att man inte har fullt hp. Vilket man lär ha största delen av tiden. Finns bossar/trash i dungeon man inte ens tar skada på.
Mina KCs gör kring 500k. Men mitt hp närmar sig också 2.3m.

Kör inge seriös pvp, hade heller inte spelat BM om jag gjorde det. Bland det sämsta man kan spela i pvp atm. Har inte ens kollat vad pvp talents ger efter första raden pga prestige (är prestige 2 atm). Men antar att t.ex Spirit bond gör mer där, i pve tar man sällan skada.
Spirit bond talenten förr gav mer HP/s än du får ut från detta trait.

Jag känner inte att jag måste sitta och farma AP för spirit bond för att inte vara efter resten
Kommer dock ta den om någon dag, saknar 60k~ till 28 i MM sen blir det spirit bond.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

@Granter: Jag har fan en 5 Sek baseline AOE stun på min DH

Visa signatur

En av Sveriges bästa datorspelare genom tiderna.

Permalänk
Avstängd

@BergEr:

De är knappast de sämsta man kan spela atm. Den har varit den starkaste speccen. Tills att damage nerf. Nu är den ganska lika med MM.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Granter:

@BergHa:

De är knappast de sämsta man kan spela atm. Den har varit den starkaste speccen. Tills att damage nerf. Nu är den ganska lika med MM.

Den var starkast för hunters ja. Men BM har bara skada.
Är ju inte många som spelar hunter, undrar varför.
Nerfen på posthaste och viper sting på onsdag kommer ju knappast hjälpa.

Visa signatur

Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BergEr:

Den var starkast för hunters ja. Men BM har bara skada.
Är ju inte många som spelar hunter, undrar varför.
Nerfen på posthaste och viper sting på onsdag kommer ju knappast hjälpa.

Hunters har alltid bara haft skada samt riktigt skum CC.

Är väl enbart några få säsonger som dem egentligen varit en bra klass. Så därav spelar inte många dem. Går dock att få hög rating även fast man inte spelar de som är bäst just nu.

Och vad vi vet så kan prot paladiner blivit bästa healers i senare patch. LOL

Permalänk
Medlem

Gametime:en tickade ut och jag tror resan är slut för denna gången.
Problemet är att det verkar vara förbaskat svårt att göra content för oss casualspelare som ändå söker en utmaning (?!)

Det jag inte förstår är varför man inte kan köa Mythics i group finder?
Och varför LFR-raids ska vara så sjukt enkla?

Det stora problemet med WoW för mig som casualspelare är ju att det inte är någon utmaning.
Allting handlar bara om en endless farm av worldquestar (dvs, att maxa leveln på sitt vapen handlar ju inte om skill, bara att orka spela tillräckligt...) eller att springa igenom hjärndöda HC/LFR.
Visst att farm alltid varit ett moment i wow, men eftersom all content som är lättilgänglig är så enkel så finns det ju inte ens någon mening med att geara

Droppen var ju när Karazhan blev Mythic only

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Problemet är att det verkar vara förbaskat svårt att göra content för oss casualspelare som ändå söker en utmaning (?!)

Det stora problemet med WoW för mig som casualspelare är ju att det inte är någon utmaning.
Allting handlar bara om en endless farm av worldquestar (dvs, att maxa leveln på sitt vapen handlar ju inte om skill, bara att orka spela tillräckligt...) eller att springa igenom hjärndöda HC/LFR.
Visst att farm alltid varit ett moment i wow, men eftersom all content som är lättilgänglig är så enkel så finns det ju inte ens någon mening med att geara

spela det svårare om du tycker att heroic dungeons är för lätt då. spela med vänner, gå med i en guild om du inte har någon att spela med, leta grupp i group finder, skapa egen grupp i group finder om du inte blir inbjuden. emerald nightmare är väldigt lätt på normal så den kan du göra om du inte är nöjd med lfr. heroic är inte speciellt svårt heller, skulle säga att heroic EN ungefär motsvarar normal HFC vid release medan normal EN är ungeför som LFR i mists of pandaria. mythic+ är väldigt roligt så det är värt att testa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av versions:

spela det svårare om du tycker att heroic dungeons är för lätt då. spela med vänner, gå med i en guild om du inte har någon att spela med, leta grupp i group finder, skapa egen grupp i group finder om du inte blir inbjuden. emerald nightmare är väldigt lätt på normal så den kan du göra om du inte är nöjd med lfr. heroic är inte speciellt svårt heller, skulle säga att heroic EN ungefär motsvarar normal HFC vid release medan normal EN är ungeför som LFR i mists of pandaria. mythic+ är väldigt roligt så det är värt att testa.

Absolut, problemet är att jag varken har mina gamla guildvänner kvar i spelet (folk har vuxit upp), och jag har själv inte tiden.
Ska man försöka stå å skrika i /trade så hinner man inte mycket mer in i mythic-instansen innan det är dags att sluta.
Det jag bara inte förstår är varför man inte kan få köra alla nivåer av svårhetsgrad i LFR?

Dom här keystones vet jag inte ens vad det är. Iaf inte mer än att man måste först samla nått för att sen få spela det man vill?

Varför kan man bara inte få spela exakt det man vill, via LFR, direkt?
Problemet är att all grind har ju gått till överdrift. Vill man bara spela 1,2 eller max 3 timmar i veckan så är man ju chanslös, då är man hänvisad till att spela LFR som är såpass enkel att det inte ens är en utmaning

Sen är ju även /Trade en utmaning som mer eller mindre ensamvarg, eftersom folk blir så jäkla kräsna.
Har man inte sett varenda tactic-video (vilket jag tycker förstör helt och hållet, det roliga är ju att wipe:a och lära sig fighten, inte se nån jäkla tactic och gå in och one-shotta), samt har maxad gear, så får man ju inte följa med.
Folk har totalt tappat känslan över att det är roligt att spela och många ser bara det hela som ett acvancerad frimäkssamlande = maximera sin gear.
På min server har det nu gått så långt att man typ behöver ha en ilvl som motsvarar Mythic för att öht få haka på i mythic-pugs

Helt enkelt, spelet är sjukt tråkigt för oss gamla rävar som nu gått casual men ändå söker lite utmaning

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Absolut, problemet är att jag varken har mina gamla guildvänner kvar i spelet (folk har vuxit upp), och jag har själv inte tiden.
Ska man försöka stå å skrika i /trade så hinner man inte mycket mer in i mythic-instansen innan det är dags att sluta.
Det jag bara inte förstår är varför man inte kan få köra alla nivåer av svårhetsgrad i LFR?

Dom här keystones vet jag inte ens vad det är. Iaf inte mer än att man måste först samla nått för att sen få spela det man vill?

Problemet är att all grind har ju gått till överdrift. Vill man bara spela 1,2 eller max 3 timmar i veckan så är man ju chanslös, då är man hänvisad till att spela LFR som är såpass enkel att det inte ens är en utmaning

Sen är ju även /Trade en utmaning som mer eller mindre ensamvarg, eftersom folk blir så jäkla kräsna.
Har man inte sett varenda tactic-video (vilket jag tycker förstör helt och hållet, det roliga är ju att wipe:a och lära sig fighten, inte se nån jäkla tactic och gå in och one-shotta), samt har maxad gear, så får man ju inte följa med.
Folk har totalt tappat känslan över att det är roligt att spela och många ser bara det hela som ett acvancerad frimäkssamlande = maximera sin gear.
På min server har det nu gått så långt att man typ behöver ha en ilvl som motsvarar Mythic för att öht få haka på i mythic-pugs

Helt enkelt, spelet är sjukt tråkigt för oss gamla rävar som nu gått casual men ändå söker lite utmaning

anledningen är att grupper i lfd och lfr är dåligt organiserade, har spelare som knappt försöker och vill att andra ska göra allt samt spelare som helt enkelt inte är bra. du vill inte göra något som inte är faceroll med en sådan grupp, det blir bara frustrerande för alla. sedan kommer mängder av forumtrådar av folk som försökte göra detta och vill att det ska nerfas. ska något finnas i lfd och lfr måste det vara anpassat för att kunna klaras av de flesta grupperna det systemet automatiskt skapar.

när man själv skapar en grupp har man möjlighet att välja vem man ska spela med vilket ger helt andra möjligheter gällande svårighetsgrad.

varför skulle någon vilja spela med dig om du inte ens tar dig tid att veta vad du ska göra? du visar ju själv på varför det här inte skulle fungera med automatiska grupper. du och mängder av andra spelare som inte har en aning vad det är som händer ska alltså lösa det här utan någon förberedelse eller gruppledare samtidigt som halva gruppen gör 100k dps och står i allt möjligt.

gällande gear så är det väldigt lätt att komma upp till 850 om man bara försöker lite. 860 och 870 kräver lite mer ansträngning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Det är ju lättare än någonsin för casuals att få utmaning med lite tid att spela i och med att Mythic 1-15 dungeons nu finns.

Visa signatur

En av Sveriges bästa datorspelare genom tiderna.

Permalänk
Medlem

@actiwe: Nu kom ju karazhan igen, de gjorde ont där inne x)

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Folk har såna krav eftersom man inte har tid att slösa.
Du kanske tycker det är kul att wipea, men det kan vara 29 andra i gruppen som redan lärt sig fighten och du nu är där och förstör deras få timmar av speltid.
LFR är tänkt att visa lore i spelet. Allt annat kan du göra genom dungeonfinder>Premade groups men det låter som att du inte hittat denna funktion?
Spamma i /trade för grupp har varit dött i flera år.

Spelet har enormt med innehåll och utmaningar för folk som är casual. Du kan t.om raida mythic på casual nivå. Är själv i en guild som raidar fyra timmar i veckan och är 3/7 mythic (tagit en boss varje kväll av mythic raiding utan extend lockout).
Mythic+ går också prima som casual, men du lär göra grupp med dina kompisar som du är så långt efter i gear.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nån mer som håller med om att Paladiner är extremt OP när det gäller healingen? Vi har en i guilden som ligger på ca 25% healing medan vi andra ligger på 18% och neråt. Tittar man på totalen så ligger prästerna på nästan hälften så mycket healing done än paladinen och druiden ligger mitt emellan.

Har nån puggat Karazhan? Funkar det eller måste man köra guildrun?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Folk har såna krav eftersom man inte har tid att slösa.

Har man inte tid så ska man inte spela ett MMO, punkt slut.
MMO är det absolut mest tidsbaserade no-skill man kan pyssla med på en PC förutom web-baserade smurf-spel. Det är bara antal timmar som spelar roll i ett MMO, grinda gear, grinda materials.
Blizzard gjorde MMO casual-friendly genom att göra spelet totalt faceroll och dela ut epics och legendarys till varenda tryhard där ute, det är anledningen till att spelet fortfarande lever och är helt avgörande för wows hela framtid.
Räkna med att de kommer att nerfa så att även du får XXX-gear lvl och alla legendarys du vill ha, det är bara en fråga om tid.

Själv spelade jag på den tiden där blåa items var bra och epics fanns bara i fantasin, några få på en hel server som hade full epics. Ibland såg jag någon warrior i en BG med Leg weapon, då tog man screenshot

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

PRECIS som dig känner jag. Just nu väntar jag att min gametime ska rulla ut... sen vette fan

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuppe:

MMO är det absolut mest tidsbaserade no-skill man kan pyssla med på en PC förutom web-baserade smurf-spel. Det är bara antal timmar som spelar roll i ett MMO, grinda gear, grinda materials.
Blizzard gjorde MMO casual-friendly genom att göra spelet totalt faceroll och dela ut epics och legendarys till varenda tryhard där ute, det är anledningen till att spelet fortfarande lever och är helt avgörande för wows hela framtid.
Räkna med att de kommer att nerfa så att även du får XXX-gear lvl och alla legendarys du vill ha, det är bara en fråga om tid.

Själv spelade jag på den tiden där blåa items var bra och epics fanns bara i fantasin, några få på en hel server som hade full epics. Ibland såg jag någon warrior i en BG med Leg weapon, då tog man screenshot

Permalänk
Medlem

Sjukt vad folk hugger & missförstår.

Det enda jag ville ha sagt var att det är tråkigt att det inte kunde varit lite högre nivå på contentet man kommer åt via Group Finder. Självklart kan det aldrig vara lika utmanande som topp-nivå för raidande guilds, men dom hade iaf kunnat försöka göra det lite mer utmanande.

Ta bara alla jäkla world-quests. Allting går bara ut på att åka till en markerad punkt på kartan och för femtielvte gången döda 10 björnar. Sen åka till nästa.
Hade dom istället inte kunnat tänka ut 1/10 så många questar, men se till att göra dom lite utmanande?

Till viss del håller jag med @Knuppe, ta bara allt i spelet som har med order resources samt att levla upp sitt jävla vapen att göra.
Det är ju ingen som helst utmaning i det hela. Sitt och nöt av timme ut och timme in med att göra world-quest så får du order resources samt artifact upgrades...
Är det svårt att unlocka + researcha allt? Har man på något sätt uppnått något? Nej, det enda det handlar om är att man ska ha en jäkla massa tid att lägga på att göra extremt tråkiga repetetiva saker.

Men sure, om det är det som folk kallar för "roligt" så kan jag absolut krypa ner under min sten igen, det var ju exakt det jag gjorde, slutar spela, slutar betala.

Jag ville bara kasta ur min åsikt, att jag inte förstår att det sägs att "Legion" har så mkt "content", sure det finns mkt content, men problemet är att detta antingen är sjukt enformigt skräp, eller ligger på en nivå som är svår att komma till om man inte har turen att vara i en bra guild som har en såpass bra gemenskap att dom låter oss casualspelare haka på...

Givetvis har jag hittat group-findern, men som sagt, eftersom folk bara vill ha ultra-smooth runs utan wipes så är man inte välkommen längre. Missar man att hänga med i det initiala racet av gearup så är det sen sjukt svårt att få haka på när spelarbasen hamnat i ett läge att dom sitter och farmar upgrades på sina typ 1,2 eller 3 sista slots.
Jag förstår dom.

Det jag är besviken på är att Blizzard har misslyckats att skapa utmanade content för oss som bara vill in kanske 1, 2 eller 3 timmar i veckan.

Och även @pellski87 är ju åt mitt håll. Så helt ensam är jag nog inte. Hade en 3-4 gamla riktigt bra guildies som köpte expen och levlade upp, men jag är sist kvar av dom nu...
Det var värt pengarna för att se det nya contentet men finns ju som sagt inget som håller en kvar.

Permalänk
Medlem

Min gametime tickar ut om ett par veckor också och då blire uppehåll igen. Förra gången blev det runt två år och jag hoppades det skulle vara bättre nu när Draenor var över. Dessvärre upplever jag det lite fantasilöst och slitet. Sen känns det som ett portalspel så fort man ska någonstans.

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Det jag är besviken på är att Blizzard har misslyckats att skapa utmanade content för oss som bara vill in kanske 1, 2 eller 3 timmar i veckan.

Tror du helt har snöat in dig på worldquests utan att se förbi det. Order resources är nonfactor, även om man spelar minimalt så har man alltid mer än man behöver (förutsatt att man inte aktivt undviker att tjäna det).
Farma AP har du ju ingen direkt nytta av om du inte tar del av saker där du behöver mer skada/healing. Bara av att spela spelet får man mer AP än vad som behövs. De som kan behöva grinda det är folk som pressar för worldfirst och behöver de där 5% extra skadan.

Genomsnitts spelaren har redan svårt med HC dungeons och LFR.
Vad för saker tänkte du dig skulle vara bra för såna som spelar 1-3h i veckan? Menar, du lär väl knappast vara klar med alla questar än?

Det finns redan dungeons för alla nivåer så vart man än är på skalan så finns det en nivå att köra på.
Raids är i stort på samma nivå, LFR är enormt enkelt (men redan här är det för svårt för många). Normal även det mycket enkelt, men inte ens 50% av spelarbasen kör genom det (och det är inräknat alla som blir boostade). På HC börjar man behöva kunna sin klass och förstå lite av vad bossarna gör. Men även det spelar fort ingen roll med lite extra gear. Är typ 50% som börjar HC som klarar det före nästa raid.
På mythic behöver en majoritet i gruppen vara bra på sin klass och veta vad bossen gör. Problemet är att hitta 20 pers som kan lära sig vad bossen gör inom rimlig tid.

Sen pvp, petbattles och vafan mer folk gör.

Är ju dock uppenbart att MMOs inte är för dig. Singleplayer verkar vara mer rätt spår.

WoW har nästan alltid saknat innehåll för oss som raidar på högre nivå. Nu finns det alltid något att göra. Kan logga in när jag vill och hitta grupp för mythic+ som minst ger mig AP och helt ok chans för bättre loot. Har även en enorm lista med worldquests där man kan välja vilken loot man vill gå och hämta.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@BasseBaba: Vad hindrar dig från att starta egna grupper om de grupperna som finns har för höga krav? Har du ens försökt gå med i en guild och köra med dem? Att man inte kan köra svårare grejer än hc instancer / lfr via group finder finns det många anledningar till. Först och främst skulle det sluta med att några få personer i gruppen carryar resten då majoriteten inte kan ta sig tiden att lära sig sin class/specc och vad bossarna gör. Vidare så kräver svårare content att gruppen har någon form av koordination, vilket knappt existerar ens i lättare content.

Argumentet att det skulle vara svårt att hitta en casual guild som kör mythic instancer/ normal raids köper jag inte, iaf inte på servers som inte är helt döda. Min server svämmar över av casual guilds.

Visa signatur

| i9-10850k | RTX 3080 suprim X | Corsair 7000d | Strix z590-E | 2x LG 27GL850 | RM850x |

Permalänk
Medlem

Från att ha älskat Legion till att hata det på några få patcher. 7.0.3 var illa med 7.1... (war)Pvp är rent skit atm

Permalänk
Medlem

Känns tungt när man är itemlevel 879Veng DH men inte kan hitta något guild att tanka åt

Permalänk
Medlem

Just nu söker vi fler spelare till guildet för att kunna fortsätta med mythic raiding på servern Ragnaros (Horde).
Har gjort en del progress på Nythendra (M) men pga lite folk går det trögt då vi inte får våra 20 spelare till raids varje vecka.
Raidar Måndag och Onsdag 20:00 - 23:00
Är ni intresserad så ansök: http://www.wowprogress.com/guild/eu/ragnaros/Ninth+Gate

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080]

Permalänk
Medlem

Min gametime tog slut idag, och tack och lov kom jag på det igår så jag kunde avbryta prenumerationen. Även fast jag spelar I ett aktivt gille med många vänner som spelat sedan början av WoW, så tycker jag att spelet är mer eller mindre förstört.

Spelar en hel del på privatserver, och det är så otroligt mycket roligare. Spelet var helt enkelt tusen gånger bättre innan Cata förstörde den gamla världen.

Och imorrn kommer ju Planet Coaster betan! YAY!

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av vulpix:

@Stoff3th3m4n
Det känns inte riktigt som du har spelat på länge, men raids (mythic) är svårare än någonsin.
Jämfört med typ Sunwell så är HFC Mythic många gånger svårare.

Det stämmer att du har rätt till din åsikt men jag undrar om den är berättigad eller inte.

Jämför kill time sunwell mot HFC Mythic så ser du...

Inte ens nära.

25 mars från första sunwell bossen, till 25 maj Kiljaden.

2 månader.

Visa signatur

CASE CaseLabs SMA8-A + CaseLabs Nova X2M CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 7950X3D @5.7GHz GPUs RTX 3090 FE + RTX 3080 FE RAM 2x32GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x32GB 6000MHz CL30 Dominator Titanium PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD Corsair Force MP700 Pro M.2 NVMe 2.0 Gen 5 2TB, 2x Samsung 990 Pro 2TB M.2 Headphones Audeze Maxwell + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard ASUS ROG Crosshair X670E Hero + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Knuppe:

Håller med till 100 % hatar att spelet är insane casual spel.

Visa signatur

CASE CaseLabs SMA8-A + CaseLabs Nova X2M CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 7950X3D @5.7GHz GPUs RTX 3090 FE + RTX 3080 FE RAM 2x32GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x32GB 6000MHz CL30 Dominator Titanium PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD Corsair Force MP700 Pro M.2 NVMe 2.0 Gen 5 2TB, 2x Samsung 990 Pro 2TB M.2 Headphones Audeze Maxwell + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard ASUS ROG Crosshair X670E Hero + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Skrivet av Karazhan:

De gör bra DPS, Assassin är en av de bättre speccsen. Sap är hur bra som helst samt invis som man kan göra bra saker med

Assa är inte så bra i mythics skulle jag hävda, då man mest önskar aoe, och assa är mest single target.

Visa signatur

Jag är inte blek, jag är Nerdchic.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Jämför kill time sunwell mot HFC Mythic så ser du...

Inte ens nära.

25 mars från första sunwell bossen, till 25 maj Kiljaden.

2 månader.

Sunwell öppnades i steg.
Sista porten öppnades 20 maj.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Svensktiger:

Sunwell öppnades i steg.
Sista porten öppnades 20 maj.

Still 5 dagar innan kill.
Nu gåre några timmar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Still 5 dagar innan kill.
Nu gåre några timmar.

Om du ville vara konsekvent med dina jämförelser så är det bättre att jämföra sista raiden för expansionen med en annan sista raid.
HFC Mythic clearades på 15 dagar, bara Archimonde tog 472 tries.

Samt att Blizzard har erkänt att Xavius var markant undertuned.
Plus att ingen första raid i en expansion har varit speciellt svår.
Kan inte komma på någon iallafall.