Permalänk
Medlem
Skrivet av zeddiz:

För er med massa hår på fler delar än hakan så rekommenderar jag faktiskt att vaxa sig, för mig räcker det med 2-3 gånger/år för att det inte ska bli irriterande! Låter inte så manligt men fan det är värt det

Jag är lite småsugen på att vaxa mig på en del ställen. Gör det ont första gången? Gör det mindre ont med tiden? Gör du det själv eller går du till en salong?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kethsi:

2014-02-18 21:10

det var inte 2016 när han skapade tråden men jag håller med ändå.

Ojdå, ännu värre att det har fått stå så länge. har sett mindre stötande saker som plockats bort...
synd att det ska ha blivit så accepterat..

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

e: Spännande med dessa som letar upp gamla trådar och gör en necro

Permalänk
Medlem

Trådskaparen är säkert en riktig skäggtomte nu.

Permalänk
Skrivet av headphone.ninja:

Trådskaparen är säkert en riktig skäggtomte nu.

Nu har han inte varit aktiv sen 2014 men vore kul med en bild om han kikar in här någon dag
@jackeek_the_bull

Permalänk

Är också halv engelsk och fick skägg när jag var 14-15 och hade redigt bockskägg och kunde odla hel skägg när jag var 18 men min bror hade bara fjun till han var cirka 26. Så det är helt olika från person till person. Men ska man ha skägg får man bara beredd att sköta det med om de ska se bra ut.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator
Nzxt H440w black,Msi Z170 Gaming M5, I7 6700k, Noctua Nhd15,Corsair vengence lpx 2x4 gig,Corsair force le 240 gig, wd 1tb, evga g2 750w,

Permalänk
Avstängd

Kanske låter roligt att ha skägg men det är bara mera att göra. Att trimma och fixa med hår i fejset kan dessutom vara både svårt och tidskrävande.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jaevel:

e: Spännande med dessa som letar upp gamla trådar och gör en necro

Spännande? Tycker du att det är en nackdel? Om ja, varför?

Permalänk
Avstängd

@chipw00t: Det kan omöjligt vara svårare än att raka sig mellan skinkorna! Allt handlar om att gå på känn där nere...

Permalänk
Medlem

Är du 15 är det inte konstigt om du har svårt. Jag började inte få riktigt skägg fören jag var runt 24. Nu är jag 30 och ser ut som min pappa gjorde när jag var liten med massor med skägg. Det kommer med åren. Jag rakade mig fram till en olycka gjorde att jag inte kunde det på nån månad, det var 3 år sedan och sedan dess har jag behållit mitt skägg och bara snyggat till det när det blir för långt. Tror jag kommer köra med skägg länge. Gör inte det för det är inne utan för att jag gillar det och min fru tycker det är snyggt. Skulle kännas konstigt utan det nu.

edit: Klicka på denna i "nytt i forumet" men såg nu att den är från 2014.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

39 här, och skägg, glöm o dröm. så glest på mina kinder, men hakan och läppen, där växer det

Visa signatur

WS: Asus ROG Strix B550-I Gaming | R5 5600x | NH-L12 Ghost S1 | 32GB | RTX 3060 OC 12GB | Ghost S1 MKIII
NAS: QNAP TS-431 - 3x4TB WD Red
Phone: Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G

Permalänk

Över 40 och för mig började skägget komma successivt i 27-30 års åldern, före det rakade man sig en gång i veckan vare sig det behövdes eller ej.

Har för mig att jag odlade första getskägget när jag var 27 men det kliade så det åkte bort.

Visa signatur

Bärbar: Dell G7 17-7790, i7-9750H, RTX2060, 144Hz ips
Mobil: Samsung Galaxy A71
Mediaspelare: Apple TV 4K 32GB

Permalänk
Medlem

Skägg är bara i vägen o kliar,

Visa signatur

MB MSI PRO Z790-A MAX WIFI CPU i9 14900K CPU COOLER EK-Nucleus AIO CR360
GPU ASUS GeForce RTX 3090 STRIX GAMING OC PSU ASUS ROG Strix 1000W
MEM CORSAIR DOMINATOR TITANIUM 48GB DDR5 RGB 7000Mhz
MONITOR Asus PG42UQ 4K CHASSI Phanteks Eclipse P600S White
HD 1 Samsung 990 PRO 2Tb HD 2 Samsung 980 PRO 2Tb

Permalänk
Avstängd

vid 15 är det nog vanligast att det bara är fjunigt men när man börjar behöva raka sig så brukar det ta fart och bli mer skägg ganska snabbt för dom flesta och jag hade bockskägg vid 18 och började raka mig runt 15-16 eller så och i dag när man börjar närma sig 40 är det mer åhh måste raka mig snart för det börjar klia och blir för mycket grått i det i stället

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagas:

Nu är jag 30 och ser ut som min pappa gjorde när jag var liten med massor med skägg.

När du var liten med massor med skägg!?

Visa signatur

Laptop: Dell Latitude E7270 | 12,5" FHD IPS | i5-6300U | 16GB RAM | 500GB SSD
Laptop: MacBook Air 13"
NUC: Intel i5-4250U | 8GB RAM | 250GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mogwaii:

Skägg är bara i vägen o kliar,

Skägg brukar bara klia i början, ge det ett litet tag så slutar det.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kethsi:

jag vill ha skägg och jag är snart 22, allt som växer är lite skägg med stora mellanrum så blir inget riktigt skägg bara något konstigt skit som måste rakas bort efter några dagar

Oftast kommer skägget lite senare i livet. Det är få förunnat att ha ett tätt skägg i ung ålder som du. Mitt kom till majoriteten vid 24-25 och jag märker ännu att det bli tätare (blir 27 nu). Sen ska ju tilläggas att när man ser riktigt snygga skägg, dessa också har blivit stylade av en barberare. Även någon med ganska gles skäggväxt (som jag har på mina kinder) kan, om man klipper det rätt och i omgångar, få ihop det till att upplevas mycket tätare än vad det är. Så när jag inte har ett längre skägg, då jag tenderar att raka av det med jämna mellanrum ser det ganska fattigt ut

Vad du än gör, köp inga saker som lovar att det kommer boosta din skäggväxt, det funkar liksom inte. B-vitamin hjälper, men det kan inte få dig att producera fler hårsäckar än du redan har.

Om du behöver tips eller så har jag god erfarenhet av groomify.se där man kan få råd om vad man kan göra, vad man kan/bör använda osv.

Permalänk
Medlem

Själv är jag 24 och har moppemusche på sin höjd + lite på hakan.. Morsan säger att farsan min fick skägg när han blev 25 så jag vet ju vad jag ska önska mig tills nästa födelsedag..

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk
Medlem

Sista vägen om du inte hittar någon lösning ^^ http://www.maskeradprylar.se/tillbehor/losskagg/

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Växer lite på mig men det är inte grovt än, man blir ju lite sur när brorsan hade massa skägg när han var yngre än vad jag är nu.

Permalänk
Medlem

Själv är jag blott 18 år men har kunnat odla ett riktigt hyfsat getskägg + mustasch sedan 9an. Mustaschen har växt sedan 6an men det var vid 9an det inte längre såg glest ut.

Sedan något år tillbaka bär jag helskägg på ca 25-35 mm, dock inte fullt så tätt på kinderna som jag skulle vilja. Men det ser helt klart godkänt ut efter en tur hos min frisör/barberare. Jag behandlar det varje morgon med skäggolja, har fått ett riktigt fint lyster sen jag började med skäggoljan.

Och ja, jag är helsvensk. Alla karlar i min släkt kan odla riktigt grova skägg så det verkar gå i generna.

Visa signatur

i7 3770K @4.5 Ghz | MSI Z77-S01 | Radeon HD 6850 | Sandisk 120GB SSD | 8GB 1866Mhz Corsair Vengeance

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mogwaii:

Skägg är bara i vägen o kliar,

Det är en myt. Precis som med allt hår så kliar bara skägg precis när det växer ut. Vårdar man sitt skägg precis som man vårdar sitt hår på exempelvis huvudet så kliar det inte.

För er som vill ha "mer" skägg så rekommenderar jag er att äta Biotin, rent sådant men också B-vitamin. Båda finns att köpa på valfri hälsobutik och är helt ofarligt att konsumera. Ät 1-2 kapslar per dag, + en tablett b-vitamin.
Du kommer inte få mer skägg i den bemärkelsen att det växer ut fler hårstrån, men dina hårstrån blir grövre och skägget ser då tätare ut, det växer också snabbare. Man bör också köpa ansiktstvätt på apoteket för att tvätta bort död hud från ansiktet då växer också skägget snabbare.
Biotinet påverkar allt hår på kroppen.

Sen får man helt enkelt låta bli att raka sig / klippa skägget helt och hållet i åtminstone 2-3 månader så man ser vart skägget slutar och börjar. Först då kan man börja raka linjer, men man ska aldrig ta något på längden de första 4-5 månaderna.

Denna burken brukar de flesta butiker ha.

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Avstängd

Börja lyfta så ökar du testosteronet, vilket kan bidra till ökad hårväxt.

Annars så bara vänta och se om du har gåvan eller inte. Vissa är 40+ och har ojämnt/tunna fläckar. Vissa kan bara växa mustasch och andra bara en goatee.

Sedan påverkar ju också hårfärgen hur det ser ut.

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk
Medlem

@jackeek_the_bull:

Att skägg skulle vara manligt eller snyggt är något stockholmare har hittat på för att kunna ta betalt för att raka dig.
Om skägg nu är en display av manlighet så är Jultomten, uteliggare och Isis det manligaste vi har idag i världen.

Så mitt tips är enkelt, raka dig och bry dig inte om alla dumma trender.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

Ni som vill ha skägg kan byta ut det med mig, ser förskräcklig ut om jag glömmer bort att raka mig

Permalänk

Vet inte varför folk hypar så över skägg. Är själv 19 och får nästan panik när det börjar växa ut lite vill ha det lent och fint. Tycker det är tillräckligt jobbigt att behöva raka sig var varannan vecka. Med ordentlig skägg växt måste man väl raka sig var varannan dag för att hålla det lent och fint?

Visa signatur

|Phanteks Enthoo Evolv ITX|EVGA G2 750W|Asus H81i-plus + 4790K med en Cooler Master Evo 212|8GB 1600Mhz|ASUS GTX 1070 Strix Gaming OC|

Permalänk
Medlem

Min bror är 37 år och kan i princip fortfarande raka sig med en frottehandduk

Visa signatur

Main: Core-i7 2600K@stock, Noctua NH-U12S, ASUS P8Z68-V PRO/GEN3, Corsair Vengeance 1600MHz 32GB, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, Corsair HX750 PSU, MSI GTX 1080 Gaming X, Win 10 Pro 64 bit eng, Acer XB270HU Predator, Logitech MX-518
Nettop: Samsung NC10, Tablet: Samsung Galaxy Tab 3, Phone: Honor 8

Permalänk

Nu har jag bara skummat lite i tråden, men jag är strax 50 har alltid haft dåligt skäggväxt/behåring, förutom mustachen, den har varit buskig sedan ung 16, kinder och haka är som månen, bara kratrar överallt, på bröstet växer det 2 spridda och en i klunga samma gäller magen ner mot.......JA

Däremot så rakar jag.......JA! men det har med intimare saker att göra så att säga det ska inte växa gräs på en racerbana

EDIT
Har du dålig skäggväxt från start, så kan du räkna med att alltid ha det, det jag märkte efter jag fyllt 40 var mer rygg och axelhår, tyckte det var skitjobbigt i början att vara luden där, tills jag såg andra män i min ålder som hade "päls" runtom så att säga, då var jag glad att slippa se ut så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oobum:

Du måste ljuga, 4 cm på en månad?

Tror det kan vara sant. Hade en arbetskompis som hade grov skäggväxt. Han rakade sig på morgonen och hade börjat få stubb på kvällen. Han tyckte det var rätt jobbigt att hålla efter det. Var han nyrakad var han endå helt mörk där skägget växer.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.