Permalänk

Skickas om x dagar

Hej!
Köpte mig en XB271HU för någon vecka sedan och då visades weblagerstatusen som "Webblager: 19 dagar".
Den tickade ner i takt med att dagarna gick men idag när jag kollade hur det gick hade den åkt upp till "skickas om 25 dagar".

Om någon skulle kunna hjälpa mig att svara på följande frågor angående detta hade jag varit mycket tacksam:
1. Vad innebär ens "Webblager: 19 dagar"? Visst är det så att de då menar att de får in nya produkter till deras webblager om 19 dagar?
2. Är det någon som har varit med om att dagarna har ökat? Antar att det har att göra med förseningar hos leverantören?
3. Hur lång tid har det tagit för dig om du har beställt en vara som har haft liknande status på webblagret?

Tack på förhand,
DjungelJarl

Permalänk
Medlem

Kan vara att det skulle komma till deras webblager och det preliminära leveranstiden till dom var 19 dagar men pga förseningar så ökas det. Det är rätt så vanligt och är inget att oroa sig över direkt. Du kan testa och kontakta dom och kolla hur det ligger till. Vilken butik handlar det om?

Visa signatur

Razer Blade Pro 17(2020) I7-10875H, RTX 2070MQ, 16GB RAM. Spelar fortfarande i 1080p med högre uppdateringfrekvens.

Permalänk

@patrikf1: Ja, det känns ju rimligt.
I butikerna står det 0 st på alla. Det är på Webshop, Centrallager det står 25 dagar.
Det är f.ö. denna vara det handlar om (så kan man se själv):
https://www.inet.se/produkt/2205480/acer-27-predator-xb271hu-...
Jag tror inte heller att det är något att oroa sig för, mest att man vill ha någon slags tidsram. Får gamea på min sketna 5 år gamla benq för 1400kr sålänge, så vill ju så snabbt som möjligt kunna göra mig av med avskrädet!

Permalänk
Medlem

Kollar du på din order eller på produkten i sig? Är det på din order är det förmodligen så att butikens leverantör är försenad (eller något i kedjan upp till och med producenten).
Kollar du på varan i sig är det möjligt att alla inkommande ex är bokade och om någon bokar nu är det längre väntetid.

Visa signatur

| Intel i2500k | 16g Ram | ASUS ROG STRIX RX460 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av patrikf1:

Kan vara att det skulle komma till deras webblager och det preliminära leveranstiden till dom var 19 dagar men pga förseningar så ökas det. Det är rätt så vanligt och är inget att oroa sig över direkt. Du kan testa och kontakta dom och kolla hur det ligger till. Vilken butik handlar det om?

Jag gissar hejvilt på Inet

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk

@during: Jadu, det har jag inte ens tänkt på! Jag har ju endast kikat på varan i sig. Nu när jag går in och kollar på min order via ordernumret står det helt enkelt att den inte finns i lager: "Ei i lager" med orange ruta. Har inte fått något kollinummer heller så antar att den inte har lämnat lagret ännu. Jag har flera andra ordrar som heller inte finns i lager men på dessa har jag ett kollinummer och kan se att varan i skrivande stund faktiskt finns och är på ingång mot södra skåne.